Építős blog

Az Építős blogban közlekedési és építészeti beruházásokról olvashatsz. Határok nélkül. De ne lepődj meg ha néha egy-két jármű is feltűnik a monitoron.

facebook

Friedl Bútormanufaktúra

Szmog

Budapest szmogtérképe

Statisztika

Kommentek

  • v2peti: Mi a gond a kerékpárúttal? El van választva a közúttól. Mit kellett volna ott másképp csinálni? (2017.05.04. 12:22) A hét műtárgya 2010/15
  • skubidor: @záporjózsi: Már pedig a Római Metró felső vezetékes. S ezért csendesebb is. De miért nincs annyi ... (2016.04.14. 03:50) A római metró
  • Normális: ...pontosabban, GYALOG át lehetett menni. Ugyanúgy, ahogyan a korabeli HÉV-végállomáshoz. Persze... (2015.07.11. 00:32) Autók a villamosok ellen
  • Albu: „A 3-as és 4-es metró közötti átjáró néhány évvel ezelőtti állapota. Ezt még a 3-as metróval együt... (2015.04.09. 18:09) 35 éves a 3-as metró
  • Albu: Az a villamosmegálló… az megér egy pofont! A tervezés a szakma csúcsa… na persze! (Dolgoztam ben... (2014.06.25. 12:28) Hogyan készült a Fővám téri aluljáró?

Címkék

4 es metró (10) abb (1) alagút (39) alapozás (3) almati (1) alstom (6) aluljáró (7) andor utca (2) ansaldo (1) arany (1) ausztria (9) autópálya (23) a het mutargya (8) balatonfenyves (1) bebetonozott talpfa (1) bécs (1) belgium (4) belgrád (2) berlin (6) bombardier (6) bordeaux (2) bruck an der mur (3) brüsszel (1) budai fonódó (3) budapest (58) busz (7) buszkorridor (1) cadiz (1) caf (1) cdm (2) charleroi (2) Címkék (1) citadis (1) cobra11 (1) crossrail (1) csalagút (3) csehország (1) csepeli gerincút (3) csíkszereda (1) dél afrika (1) díszkivilágítás (1) dlr (1) drezda (2) egyesült királyság (5) elektromos (1) elkerülő (6) elővárosi vasút (11) építészet (51) érd (5) erdély (2) érd körbe (3) eu támogatás (11) extradosed (5) felhőkarcoló (4) felüljáró (3) ferdekábeles (11) ferencie tere (1) ferihegy (1) feszített függesztett (4) flirt (3) fogaskerekű (2) forma1 (2) franciaország (8) genf (1) gent (1) graz (5) gyalogos (7) győr (1) hess (1) hév (4) híd (53) horvátország (2) india (1) ívhíd (6) karlsruhe (5) katowice (1) kazahsztán (1) kelenföld (6) kerékpár (12) kína (4) kisvasút (1) köln (1) kolozsvár (2) koolhaas (1) körforgalom (1) kötélpálya (1) közlekedés (148) közúti vasút (44) krakkó (1) külső kerületi körút (1) lágymányosi (1) lausanne (1) lengyelország (3) light rail (6) london (8) m0 (4) m6 (2) m7 (1) madrid (1) maglev (2) magyarország (37) mainz (1) margit híd (15) marokkó (1) melbourne (1) metró (32) metrovagonmas (2) milánó (1) miskolc (1) monorail (2) moszkva (4) mumbai (1) nagysebességű (14) nagyvárad (1) németország (24) neoplan (1) nyitható híd (4) olaszország (3) oroszország (3) overground (2) oyster (1) párizs (2) peking (1) pendolino (2) pesa (1) pozsony (2) prága (2) pre metró (2) rafs (4) rakpart (9) rem (1) repülés (2) repülőtér (6) résfal (9) róma (4) románia (1) rotem (1) shanghai (1) siemens (8) sikló (2) skoda (1) skycourt (1) spanyolország (3) stadler (3) stadtbahn (6) strasbourg (3) stuttgart (12) svájc (2) szentpétervár (4) szerbia (2) szlovákia (4) szófia (2) szöul (1) s bahn (7) tábla (2) talgo (1) tátra (1) tbm (5) torony (3) toronydaru (1) toulouse (4) tram train (5) transrapid (1) trolibusz (3) tűz (1) uitp (1) újvidék (1) ulf (1) usa (1) út (19) üzbegisztán (1) val (2) valencia (1) van hool (1) városkép (7) varsó (2) vasút (50) vasútállomás (24) veke (1) velaro (6) viadukt (11) villamos (52) vízépítés (2) völgyhíd (8) vonat (20) wuhan (2) zágráb (2) Címkefelhő

Egy éves a Megyeri híd

2009.09.30. 08:19 Fricy

2008. szeptember 30-án adták át a forgalomnak az M0 autópálya északi szakaszát a 11-es út és a 2-es út között, melynek része az első hazai folyami ferdekábeles híd, a Megyeri híd.
 
 
A hidat Hunyadi Mátyás tervezte és a Hídépítő Zrt. és a Strabag Zrt. kivitelezésében épült meg 2006-2008 között. Azonban a ferdekábeles híd valójában csak egy része a teljes szerkezetnek.
 
Az 1891 m hosszú híd összesen 5 műtárgyból áll össze:
  • a budai oldali ártéri híd (219,10 m);
  • a Szentendrei-Duna-ág feletti híd (332,55 m);
  • a Szentendrei-szigeti ártéri híd (560,25 m);
  • a Duna főága feletti ferdekábeles híd (591,00 m);
  • és a pesti oldali ártéri híd (149,55 m).

Az ártéri hidak vabeton szerkezetűek, míg a Szentendrei-Duna ág feletti híd acélból készült, 34,37 m szélességben.

A ferdekábeles híd 36,16 m széles. A pálya itt is acélból készült, melyeket Csepelről hajón szállítottak a helyszínre. A főnyílás 300 m-es, míg a csatlakozó két kisebb nyílás 144 m hosszú. A pilonok 100 m magasak, vasbetonból, kúszózsalus megoldással készültek.

A ferdekábeleket 12 méterenként rögzítetették a hídpályához. Ehhez összesen 88 kábelt használtak fel, melyek az erőhatások függvényében változó keresztmetszettel készültek el.

A híd jelenleg is csak ideiglenes engedéllyel üzemel, mert korábban az elvetett Szemtendrei-szigetre tervezett lehajtó helyett egy kishidat ígértek Szigetmonostornak, ami azonban a mai napig nem készült el és nem is lehet tudni, hogy mikor épülhet fel. A település pedig csak ennek fejében adná ki a területén áthaladó Megyeri híd végleges engedélyét. 

8 komment

Címkék: közlekedés híd építészet ferdekábeles

A bejegyzés trackback címe:

https://epitos.blog.hu/api/trackback/id/tr131415899

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

1116001 2009.09.30. 13:29:28

A pilonok tetején kilátószerűség van? (utolsó képeden az üveggel takart rész)
Ha igen oda hogyan lehet feljutni?:)

Fricy · http://epitos.blog.hu 2009.09.30. 13:47:33

@1116001:
Nem nyílvános, így nem látogatható. :(

1116001 2009.09.30. 13:51:10

@Fricy:
Kár. Remélem majd azért csinálnak nyílt napot:)

Vyca 2009.09.30. 16:24:39

Nem mintha Szigetmonostor ezzel bármit is elérne, mert úgysem fogják már lezárni, tehát csak annyi a végeredmény, hogy folyamatosan meghosszabbítják az ideiglenes engedélyt...

Attus Germanicus · http://attus.hu 2009.09.30. 16:49:42

Valamikor 1890 körül a ráckevei HÉV ideiglenes végállomásának jelölték ki a Vágóhidat.
Ma is odáig jár :-)

Labzo · http://labzo.extra.hu/ 2009.09.30. 20:37:18

@Attus Germanicus:
Ha már itt tartunk: Újpest Központ is csak ideiglenes végállomása a 3-as metrónak (északon)... .
Egyébként az 5-ös metró tervei szerint megszűnne a Vágóhíd-i állomás, helyette a körútnál lenne az új megálló (igen, ami most már, a Lágymányosi híd pesti hídfője).

Attus Germanicus · http://attus.hu 2009.10.01. 08:31:58

Meghosszabbították 3 évvel az ideiglenes engedélyt (az eredeti tegnap lejárt).

Rocko- 2009.10.03. 18:50:33

@Labzo: a 67-es villamos jövőre 13 éve szünetel. :)
Pató Pál országa...