Építős blog

Az Építős blogban közlekedési és építészeti beruházásokról olvashatsz. Határok nélkül. De ne lepődj meg ha néha egy-két jármű is feltűnik a monitoron.

facebook

Szmog

Budapest szmogtérképe

Statisztika

Kommentek

  • v2peti: Mi a gond a kerékpárúttal? El van választva a közúttól. Mit kellett volna ott másképp csinálni? (2017.05.04. 12:22) A hét műtárgya 2010/15
  • skubidor: @záporjózsi: Már pedig a Római Metró felső vezetékes. S ezért csendesebb is. De miért nincs annyi ... (2016.04.14. 03:50) A római metró
  • Normális: ...pontosabban, GYALOG át lehetett menni. Ugyanúgy, ahogyan a korabeli HÉV-végállomáshoz. Persze... (2015.07.11. 00:32) Autók a villamosok ellen
  • Albu: „A 3-as és 4-es metró közötti átjáró néhány évvel ezelőtti állapota. Ezt még a 3-as metróval együt... (2015.04.09. 18:09) 35 éves a 3-as metró
  • Albu: Az a villamosmegálló… az megér egy pofont! A tervezés a szakma csúcsa… na persze! (Dolgoztam ben... (2014.06.25. 12:28) Hogyan készült a Fővám téri aluljáró?

Címkék

4 es metró (10) abb (1) alagút (39) alapozás (3) almati (1) alstom (6) aluljáró (7) andor utca (2) ansaldo (1) arany (1) ausztria (9) autópálya (23) a het mutargya (8) balatonfenyves (1) bebetonozott talpfa (1) bécs (1) belgium (4) belgrád (2) berlin (6) bombardier (6) bordeaux (2) bruck an der mur (3) brüsszel (1) budai fonódó (3) budapest (58) busz (7) buszkorridor (1) cadiz (1) caf (1) cdm (2) charleroi (2) Címkék (1) citadis (1) cobra11 (1) crossrail (1) csalagút (3) csehország (1) csepeli gerincút (3) csíkszereda (1) dél afrika (1) díszkivilágítás (1) dlr (1) drezda (2) egyesült királyság (5) elektromos (1) elkerülő (6) elővárosi vasút (11) építészet (51) érd (5) erdély (2) érd körbe (3) eu támogatás (11) extradosed (5) felhőkarcoló (4) felüljáró (3) ferdekábeles (11) ferencie tere (1) ferihegy (1) feszített függesztett (4) flirt (3) fogaskerekű (2) forma1 (2) franciaország (8) genf (1) gent (1) graz (5) gyalogos (7) győr (1) hess (1) hév (4) híd (53) horvátország (2) india (1) ívhíd (6) karlsruhe (5) katowice (1) kazahsztán (1) kelenföld (6) kerékpár (12) kína (4) kisvasút (1) köln (1) kolozsvár (2) koolhaas (1) körforgalom (1) kötélpálya (1) közlekedés (148) közúti vasút (44) krakkó (1) külső kerületi körút (1) lágymányosi (1) lausanne (1) lengyelország (3) light rail (6) london (8) m0 (4) m6 (2) m7 (1) madrid (1) maglev (2) magyarország (37) mainz (1) margit híd (15) marokkó (1) melbourne (1) metró (32) metrovagonmas (2) milánó (1) miskolc (1) monorail (2) moszkva (4) mumbai (1) nagysebességű (14) nagyvárad (1) németország (24) neoplan (1) nyitható híd (4) olaszország (3) oroszország (3) overground (2) oyster (1) párizs (2) peking (1) pendolino (2) pesa (1) pozsony (2) prága (2) pre metró (2) rafs (4) rakpart (9) rem (1) repülés (2) repülőtér (6) résfal (9) róma (4) románia (1) rotem (1) shanghai (1) siemens (8) sikló (2) skoda (1) skycourt (1) spanyolország (3) stadler (3) stadtbahn (6) strasbourg (3) stuttgart (12) svájc (2) szentpétervár (4) szerbia (2) szlovákia (4) szófia (2) szöul (1) s bahn (7) tábla (2) talgo (1) tátra (1) tbm (5) torony (3) toronydaru (1) toulouse (4) tram train (5) transrapid (1) trolibusz (3) tűz (1) uitp (1) újvidék (1) ulf (1) usa (1) út (19) üzbegisztán (1) val (2) valencia (1) van hool (1) városkép (7) varsó (2) vasút (50) vasútállomás (24) veke (1) velaro (6) viadukt (11) villamos (52) vízépítés (2) völgyhíd (8) vonat (20) wuhan (2) zágráb (2) Címkefelhő

Tönkretett Tózsdepalota

2009.09.27. 21:19 Fricy

A Kulturális Örökségi Napjai rendezvény keretében megtekinthető volt a Tőzsdepalota is. Az Alpár Ignác által tervezett, a Szabadság téren álló épület eredetileg a Budapesti Áru- és Értéktőzsde számára épült fel 1905-ben. Impozáns méretekkel rendelkezik: 170 méter hosszú, 58 méter széles, és csaknem 47000 m2 belső alapterületű. 1956 után azonban az éppen megalakuló Magyar Televízió foglalta el az épületet. És ezzel megindult az épület belsejének teljes tönkretétele.

Mivel a Tőszdepalota belső tere nem rendelkezett olyan helyiségekkel, melyre a televíziós műsorok gyártására volt szükség, kényszerből a tágas csarnokok lettek barbár módon átépítve. Lényegében teljesen eltűnt a díszes tér a főbejárati csarnok és az aulát kivéve. Bár utóbbiban is találunk érdekes "megoldásokat", mint például a radiátorok, ksiebb elfalazások. A folyosók burkolatain is lehet látni, hogy hol történtek elépítések. A belső udvarokba mindenféle bádogviskókat húztak fel, a falakon hatalmas légkondícionáló berendezéseket helyeztek el.

Az állami tulajdonú épületet a Tippin Corporation 2006-ban vásárolta meg. Ezután az MTV bérlőként volt jelen az épületben és csak 2009 nyarán költözött ki teljesen az új óbudai gyártóbázisra. A New York-i Beyer Blinder Belle építésziroda és a  a CMA International Kft. készítette el a rekonstrukció terveit. Az új koncepció szerint a földszinten üzletek, kávézók lesznek elhelyezve, míg a felső szinteken irodákat alakítanak majd ki. Helyreállítják a folyosókat, a díszes termeket, a kupolatermet és a külső homlokzatot is. Az első tervek azonban nem mutattak szándékot a teljes visszaállításra, hanem inkább a lehető legtöbb irodatér kialakítására. A déli oldali tőzsdeterem 34 méteres eredeti magasságával és 60 méteres szélességével exkluzív események megrendezésére is alkalmassá tenné azt. Ráday Mihály cikke erről itt olvasható. Tehát az épület sorsa még korántsem rendeződött. Kár lenne, ha megint a profitmaximalizmus nyerne egy csatát.

További képek az épületről itt találhatóak: 

1 komment

Címkék: budapest építészet

A bejegyzés trackback címe:

https://epitos.blog.hu/api/trackback/id/tr241411521

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Fekete Dániel . · http://csakaszepre.blog.hu 2009.11.03. 20:20:08

Egyetértek veled, lehangoló volt látni azt az ámokfutást, amit ezzel a palotával műveltek.