Építős blog

Az Építős blogban közlekedési és építészeti beruházásokról olvashatsz. Határok nélkül. De ne lepődj meg ha néha egy-két jármű is feltűnik a monitoron.

facebook

Szmog

Budapest szmogtérképe

Statisztika

Kommentek

  • v2peti: Mi a gond a kerékpárúttal? El van választva a közúttól. Mit kellett volna ott másképp csinálni? (2017.05.04. 12:22) A hét műtárgya 2010/15
  • skubidor: @záporjózsi: Már pedig a Római Metró felső vezetékes. S ezért csendesebb is. De miért nincs annyi ... (2016.04.14. 03:50) A római metró
  • Normális: ...pontosabban, GYALOG át lehetett menni. Ugyanúgy, ahogyan a korabeli HÉV-végállomáshoz. Persze... (2015.07.11. 00:32) Autók a villamosok ellen
  • Albu: „A 3-as és 4-es metró közötti átjáró néhány évvel ezelőtti állapota. Ezt még a 3-as metróval együt... (2015.04.09. 18:09) 35 éves a 3-as metró
  • Albu: Az a villamosmegálló… az megér egy pofont! A tervezés a szakma csúcsa… na persze! (Dolgoztam ben... (2014.06.25. 12:28) Hogyan készült a Fővám téri aluljáró?

Címkék

4 es metró (10) abb (1) alagút (39) alapozás (3) almati (1) alstom (6) aluljáró (7) andor utca (2) ansaldo (1) arany (1) ausztria (9) autópálya (23) a het mutargya (8) balatonfenyves (1) bebetonozott talpfa (1) bécs (1) belgium (4) belgrád (2) berlin (6) bombardier (6) bordeaux (2) bruck an der mur (3) brüsszel (1) budai fonódó (3) budapest (58) busz (7) buszkorridor (1) cadiz (1) caf (1) cdm (2) charleroi (2) Címkék (1) citadis (1) cobra11 (1) crossrail (1) csalagút (3) csehország (1) csepeli gerincút (3) csíkszereda (1) dél afrika (1) díszkivilágítás (1) dlr (1) drezda (2) egyesült királyság (5) elektromos (1) elkerülő (6) elővárosi vasút (11) építészet (51) érd (5) erdély (2) érd körbe (3) eu támogatás (11) extradosed (5) felhőkarcoló (4) felüljáró (3) ferdekábeles (11) ferencie tere (1) ferihegy (1) feszített függesztett (4) flirt (3) fogaskerekű (2) forma1 (2) franciaország (8) genf (1) gent (1) graz (5) gyalogos (7) győr (1) hess (1) hév (4) híd (53) horvátország (2) india (1) ívhíd (6) karlsruhe (5) katowice (1) kazahsztán (1) kelenföld (6) kerékpár (12) kína (4) kisvasút (1) köln (1) kolozsvár (2) koolhaas (1) körforgalom (1) kötélpálya (1) közlekedés (148) közúti vasút (44) krakkó (1) külső kerületi körút (1) lágymányosi (1) lausanne (1) lengyelország (3) light rail (6) london (8) m0 (4) m6 (2) m7 (1) madrid (1) maglev (2) magyarország (37) mainz (1) margit híd (15) marokkó (1) melbourne (1) metró (32) metrovagonmas (2) milánó (1) miskolc (1) monorail (2) moszkva (4) mumbai (1) nagysebességű (14) nagyvárad (1) németország (24) neoplan (1) nyitható híd (4) olaszország (3) oroszország (3) overground (2) oyster (1) párizs (2) peking (1) pendolino (2) pesa (1) pozsony (2) prága (2) pre metró (2) rafs (4) rakpart (9) rem (1) repülés (2) repülőtér (6) résfal (9) róma (4) románia (1) rotem (1) shanghai (1) siemens (8) sikló (2) skoda (1) skycourt (1) spanyolország (3) stadler (3) stadtbahn (6) strasbourg (3) stuttgart (12) svájc (2) szentpétervár (4) szerbia (2) szlovákia (4) szófia (2) szöul (1) s bahn (7) tábla (2) talgo (1) tátra (1) tbm (5) torony (3) toronydaru (1) toulouse (4) tram train (5) transrapid (1) trolibusz (3) tűz (1) uitp (1) újvidék (1) ulf (1) usa (1) út (19) üzbegisztán (1) val (2) valencia (1) van hool (1) városkép (7) varsó (2) vasút (50) vasútállomás (24) veke (1) velaro (6) viadukt (11) villamos (52) vízépítés (2) völgyhíd (8) vonat (20) wuhan (2) zágráb (2) Címkefelhő

Ökörség a Kulturális Örökségi Napokon

2009.09.20. 18:06 Fricy

A Kulturális Örökségi Napjai rendezvény keretében immáron évek óta lehetőség van különböző épületek, érdekes mérnöki létesítmények megtekintésére, amire egyébként máskor nem vagy csak korlátozottan van lehetőség. A rendezvény népszerűsűgét mutatja, hogy évek óta nő a látogatható helyszínek száma a fővárosban és vidéki településeken is, Sok helyen kígyózó sorokban várják az érdeklődők, hogy bejuthassanak a kiszemelt helyre. Azonban nem is Magyarországon lennénk, ha nem sikerülne még ezt is elrontani.

Az új épület a Közraktár utcában

Az egyik, csak szombaton megtekinthető helyszín között szerepelt a Budapesti Corvinus Egyetem Fővám téren álló régi, és a Közraktár utcában álló új épülete is. Évekig a túlpartra jártam egyetenre, de ide soha nem jöttem be. Gondoltam most mégiscsak megnézem milyen az Ybl Miklós által tervezett épület belülről, ha már vezetést is kínáltak a rendezvény mellé. Tényleg gyönyörűek a folyosók, lépcsőházak, érdemes megnézni, még ha néhány, az esztétikumot rontó elemetet is találunk egy-két helyen. De ilyenre máshol is bukkannánk.

A Fővám téri főépület rakparti díszbejárata

Az egyetemi séta ezután az új campusban folytatódott. A Prof. Lázár Antal, dr. Oláh M Zoltán és Szerdahelyi László által tervezett épület a Közraktár utca – Czuczor utca – Mátyás utca és Lónyay utcák által határolt tömbben épült fel. Az új egyetemi épület a WING Zrt. (korábban Wallis) részvételével PPP konstrukcióban jött létre, mely az oktatási helyiségeken kívül az új könyvtárat is magában foglalja. Az alsó szinten üzletek, a legfelső emeleten A kategóriás irodák találhatóak, míg a parkolási gondokat egy kétszintes mélygarázzsal oldották meg. Különlegessé teszi továbbá az esténként, a homlokzaton megjelenő fényjáték. Érdeklődve mentünk be tehát kis csoportunkkal az egyetemre.

LED-fal és könyvtár

Az aula hangsúyos eleme a narancssárga színű órafal, mely 720 darab LED segítségével jelzi ki a pontos időt. A vízszintes sorok mutatják az órákat, a függőleges oszlopok a perceket, és minden egész perckor nagyban is láthatjuk hány óra van. A recepció pultja a Losonczi Áron által feltalált üvegbetonból készült. Az aula felsőbb szintjén pedig egy hatalmas LED falat láthatunk, ami különféle színekkel mindenféle mintákat rajzol ki. Vagyis nagyszerű, kortárs belsőépítészeti elemeket találhatunk itt, amire méltán lehet büszke az egyetem és a tervezők is. Sőt, esetleg erre az egyszeri állampolgár is kíváncsi lehet. Valószínű, hogy épp ezért teremtették meg a lehetőséget arra, hogy meg lehessen nézni a Kulturális Örökségi Napok keretében.


 Folyosó

A rendezvény hivatalos honlapján közzétett akapelvek és javaslatok között szerepel, az alábbi kitétel is:

"Az épületek megnyitása, a vendégek fogadása önként vállalt szolgálat, mely a kezdeményezők szabad döntésére van bízva."

Belépve a közintézmény területére mindenkit megfogott a fent említett órafal, elő is kerültek a fényképezőgépek. Erre egy biztonsági őr ordítva rohan a csoport felé, hogy fejezzük be a fényképezést, mert szerzői jogdíjas az óra, így tilos azt megörökíteni. Folytatva a sétát, megtekintettük az 500 fős nagyelőadót és több ksiebb termet is, majd az egyik folyosóról lefényképeztük a könytvár üvegfalát. Erre ismét megjelenik néhány biztonságis, hogy azonnal fejezzük be a fotózást, különben jegyzőkönyvet vesznek fel és jogi következményei lesznek, ha nem hagyjuk abba a cselekedeteinket. Értetlenül néztünk, hogy mi van, de jobbnak láttuk tényleg eltenni a fényképezőgépeket. Mindenestre rendkívül furcsa, hogy nem lehet egy közintézményben a folyosókat megörökíteni. Ha mégis ennyire féltik, akkor ne tartsanak nyílt napot.

Sikerült tehát mondvacsinált indokkal elrontani egy épületlátogatást. Ezt leszámítva mindenki kellemes benyomással távozott az egyetemről. A jól kitalált belső terek, a vidám színek, a könyvtár felhasználóbarát helyiségei és szolgáltatásai kigondolt tervezési folyamatról tesznek tanúbizonyságot.

5 komment

Címkék: budapest építészet

A bejegyzés trackback címe:

https://epitos.blog.hu/api/trackback/id/tr451394891

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

danaz · http://www.autostat.hu/autos-forum 2009.09.22. 12:47:34

Sokkal jobbak az olyan egyetemek, amelyeknek ilyen régi, patinás épületek adnak otthon. Ilyen például a gödöllői Szent István is, de a Corvinus is jó példa, amint a posztból is kitűnik.
Én sajnos egy olyanba járok, ami gyakorlatilag egy irodaházban van, hát nincs is egyetem feelingje az embernek...

záporjózsi 2009.09.23. 08:38:22

Ilyenkor meg szoktam kérdezni, hogy milyen utasítás alapján járnak el és hogy a nyílt napon ezt miért nem hirdették ki? Ezek után hivatalos levél a kulturális ökörségi napok szervezőinek, amelyben az esemény pontos leírásával kezdeményezni kell az intézmény kizárását. A közgáznak ugyanis ez reklám, ha meg borul a bili, negatív reklám.

Labzo · http://labzo.extra.hu/ 2009.09.26. 17:47:46

Ha már itt tartunk, akkor érdemes megemlíteni a weboldalát is: annyira hülyén csinálták meg, hogy az már fáj! Most komolyan: a BKV weboldala is sokkal átláthatóbb a Kulturális Örökség Napjai weboldalánál, mert a keresések közepette is végig kell olvasnod a teljes ismertetőt, mert nincs semmi, rövid bevezető, aztán jönne a következő épület, vagy esetleg csak a címeket adnák meg és azok között lehessen böngészni. Most komolyan: egy kis, odafigyeléssel sokkal jobban megcsinálták volna, legyen szó, akármilyen tartalomkezelő rendszerről.

146110 (törölt) 2009.10.11. 12:53:24

Szelei Katalinnál (ki az, ki e nevet nem ismeri - neked napi hány érdektelen levelet küld a Kommunikációs Iroda, mint fedőszerv égisze alatt a tejsavbaciktól a palántavásáron át az emancipált nők szociális problémájáig bezárólag? :D) kéne érdeklődjél, ő a fő kommunikációs vezető az egyetemen, hogy vajon miért így csináltatta a dolgot. Mondjuk, válaszra ne számíts, Szelei állam az államban és ha kényeset kérdezel, könnyen feketelistára kerülsz. :)