Építős blog

Az Építős blogban közlekedési és építészeti beruházásokról olvashatsz. Határok nélkül. De ne lepődj meg ha néha egy-két jármű is feltűnik a monitoron.

facebook

Szmog

Budapest szmogtérképe

Statisztika

Kommentek

  • v2peti: Mi a gond a kerékpárúttal? El van választva a közúttól. Mit kellett volna ott másképp csinálni? (2017.05.04. 12:22) A hét műtárgya 2010/15
  • skubidor: @záporjózsi: Már pedig a Római Metró felső vezetékes. S ezért csendesebb is. De miért nincs annyi ... (2016.04.14. 03:50) A római metró
  • Normális: ...pontosabban, GYALOG át lehetett menni. Ugyanúgy, ahogyan a korabeli HÉV-végállomáshoz. Persze... (2015.07.11. 00:32) Autók a villamosok ellen
  • Albu: „A 3-as és 4-es metró közötti átjáró néhány évvel ezelőtti állapota. Ezt még a 3-as metróval együt... (2015.04.09. 18:09) 35 éves a 3-as metró
  • Albu: Az a villamosmegálló… az megér egy pofont! A tervezés a szakma csúcsa… na persze! (Dolgoztam ben... (2014.06.25. 12:28) Hogyan készült a Fővám téri aluljáró?

Címkék

4 es metró (10) abb (1) alagút (39) alapozás (3) almati (1) alstom (6) aluljáró (7) andor utca (2) ansaldo (1) arany (1) ausztria (9) autópálya (23) a het mutargya (8) balatonfenyves (1) bebetonozott talpfa (1) bécs (1) belgium (4) belgrád (2) berlin (6) bombardier (6) bordeaux (2) bruck an der mur (3) brüsszel (1) budai fonódó (3) budapest (58) busz (7) buszkorridor (1) cadiz (1) caf (1) cdm (2) charleroi (2) Címkék (1) citadis (1) cobra11 (1) crossrail (1) csalagút (3) csehország (1) csepeli gerincút (3) csíkszereda (1) dél afrika (1) díszkivilágítás (1) dlr (1) drezda (2) egyesült királyság (5) elektromos (1) elkerülő (6) elővárosi vasút (11) építészet (51) érd (5) erdély (2) érd körbe (3) eu támogatás (11) extradosed (5) felhőkarcoló (4) felüljáró (3) ferdekábeles (11) ferencie tere (1) ferihegy (1) feszített függesztett (4) flirt (3) fogaskerekű (2) forma1 (2) franciaország (8) genf (1) gent (1) graz (5) gyalogos (7) győr (1) hess (1) hév (4) híd (53) horvátország (2) india (1) ívhíd (6) karlsruhe (5) katowice (1) kazahsztán (1) kelenföld (6) kerékpár (12) kína (4) kisvasút (1) köln (1) kolozsvár (2) koolhaas (1) körforgalom (1) kötélpálya (1) közlekedés (148) közúti vasút (44) krakkó (1) külső kerületi körút (1) lágymányosi (1) lausanne (1) lengyelország (3) light rail (6) london (8) m0 (4) m6 (2) m7 (1) madrid (1) maglev (2) magyarország (37) mainz (1) margit híd (15) marokkó (1) melbourne (1) metró (32) metrovagonmas (2) milánó (1) miskolc (1) monorail (2) moszkva (4) mumbai (1) nagysebességű (14) nagyvárad (1) németország (24) neoplan (1) nyitható híd (4) olaszország (3) oroszország (3) overground (2) oyster (1) párizs (2) peking (1) pendolino (2) pesa (1) pozsony (2) prága (2) pre metró (2) rafs (4) rakpart (9) rem (1) repülés (2) repülőtér (6) résfal (9) róma (4) románia (1) rotem (1) shanghai (1) siemens (8) sikló (2) skoda (1) skycourt (1) spanyolország (3) stadler (3) stadtbahn (6) strasbourg (3) stuttgart (12) svájc (2) szentpétervár (4) szerbia (2) szlovákia (4) szófia (2) szöul (1) s bahn (7) tábla (2) talgo (1) tátra (1) tbm (5) torony (3) toronydaru (1) toulouse (4) tram train (5) transrapid (1) trolibusz (3) tűz (1) uitp (1) újvidék (1) ulf (1) usa (1) út (19) üzbegisztán (1) val (2) valencia (1) van hool (1) városkép (7) varsó (2) vasút (50) vasútállomás (24) veke (1) velaro (6) viadukt (11) villamos (52) vízépítés (2) völgyhíd (8) vonat (20) wuhan (2) zágráb (2) Címkefelhő

Híd az Amu-darja folyón

2009.09.18. 07:45 Fricy

Az ukrán és a türkmén elnök jelenlétében szeptember 14-én átadták Atamurat városa közelében épített új vasúti hidat. Az ünnepség keretében egy új közúti híd alapkövét is letették.

Az Amu-darja folyó Közép-Ázsia legnagyobb folyója. Eddig akadályt jelentett a rajta való átkelés, ami nehezítette a kereskedelmi kacsolatok kiépítését a két part között. Éppen ezért stratégiailag fontos mérnöki alkotásról van szó. A helyiek nem véletlenül "Arany kapcsolatként" is nevezik a 100 éves álom valóra válását.

A híd összhossza 1414 méter. A két parti hídfőben 33,6 méter nyílású szerkezet, míg a folyómedert egy tucatnyi 110 méteres nyílás íveli át. A pillérek 50-60 méter mélyebbre is lenyúlnak a vízben. A vasbeton pillérek akár a Richter-skála szerinti 8-as erősségű földrengésnek is ellenállnak. A rácsos acélszerkezetű felszerkezetet a partokon szerelték össze és darukkal emelték a helyükre.

A hídon egyvágányú vasúti pálya épült. A 123 millió dollárba kerülő beruházás alig két év alatt készült el.

A képek a www.turkmenistan.gov.tm oldalról származnak.

3 komment

Címkék: közlekedés híd vasút

A bejegyzés trackback címe:

https://epitos.blog.hu/api/trackback/id/tr141389292

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mestska · http://cities.blog.hu 2009.09.18. 08:48:10

huh, a második képen a lábazat nagyon kemény. Szerintem ezt a hidat se ma kezdték el :)

Amúgy honnan hova megy a vasút?

Fricy · http://epitos.blog.hu 2009.09.18. 15:37:58

paca664 kiegészítése:

Türkmenisztán észak-keleti részén, a volt SZU-nak is az egyik legeldugottabb helyén épült a híd, az ukránoknak csak mint befektetőknek van közük hozzá. Természetesen nem a két part között van olyan mérhetelen volumenű kereskedelmi kapcsolat, ami vasúti hidat igényel, hanem az azon átvezető (részben) új vasútvonalon, ami a belső-ázsiai "nagyhatalmat", Kazahsztánt köti össze Iránnal.

záporjózsi 2009.09.23. 08:40:20

"A pillérek 50-60 méter mélyebbre is lenyúlnak a vízben."
Sto? :)