Építős blog

Az Építős blogban közlekedési és építészeti beruházásokról olvashatsz. Határok nélkül. De ne lepődj meg ha néha egy-két jármű is feltűnik a monitoron.

facebook

Friedl Bútormanufaktúra

Szmog

Budapest szmogtérképe

Statisztika

Kommentek

  • v2peti: Mi a gond a kerékpárúttal? El van választva a közúttól. Mit kellett volna ott másképp csinálni? (2017.05.04. 12:22) A hét műtárgya 2010/15
  • skubidor: @záporjózsi: Már pedig a Római Metró felső vezetékes. S ezért csendesebb is. De miért nincs annyi ... (2016.04.14. 03:50) A római metró
  • Normális: ...pontosabban, GYALOG át lehetett menni. Ugyanúgy, ahogyan a korabeli HÉV-végállomáshoz. Persze... (2015.07.11. 00:32) Autók a villamosok ellen
  • Albu: „A 3-as és 4-es metró közötti átjáró néhány évvel ezelőtti állapota. Ezt még a 3-as metróval együt... (2015.04.09. 18:09) 35 éves a 3-as metró
  • Albu: Az a villamosmegálló… az megér egy pofont! A tervezés a szakma csúcsa… na persze! (Dolgoztam ben... (2014.06.25. 12:28) Hogyan készült a Fővám téri aluljáró?

Címkék

4 es metró (10) abb (1) alagút (39) alapozás (3) almati (1) alstom (6) aluljáró (7) andor utca (2) ansaldo (1) arany (1) ausztria (9) autópálya (23) a het mutargya (8) balatonfenyves (1) bebetonozott talpfa (1) bécs (1) belgium (4) belgrád (2) berlin (6) bombardier (6) bordeaux (2) bruck an der mur (3) brüsszel (1) budai fonódó (3) budapest (58) busz (7) buszkorridor (1) cadiz (1) caf (1) cdm (2) charleroi (2) Címkék (1) citadis (1) cobra11 (1) crossrail (1) csalagút (3) csehország (1) csepeli gerincút (3) csíkszereda (1) dél afrika (1) díszkivilágítás (1) dlr (1) drezda (2) egyesült királyság (5) elektromos (1) elkerülő (6) elővárosi vasút (11) építészet (51) érd (5) erdély (2) érd körbe (3) eu támogatás (11) extradosed (5) felhőkarcoló (4) felüljáró (3) ferdekábeles (11) ferencie tere (1) ferihegy (1) feszített függesztett (4) flirt (3) fogaskerekű (2) forma1 (2) franciaország (8) genf (1) gent (1) graz (5) gyalogos (7) győr (1) hess (1) hév (4) híd (53) horvátország (2) india (1) ívhíd (6) karlsruhe (5) katowice (1) kazahsztán (1) kelenföld (6) kerékpár (12) kína (4) kisvasút (1) köln (1) kolozsvár (2) koolhaas (1) körforgalom (1) kötélpálya (1) közlekedés (148) közúti vasút (44) krakkó (1) külső kerületi körút (1) lágymányosi (1) lausanne (1) lengyelország (3) light rail (6) london (8) m0 (4) m6 (2) m7 (1) madrid (1) maglev (2) magyarország (37) mainz (1) margit híd (15) marokkó (1) melbourne (1) metró (32) metrovagonmas (2) milánó (1) miskolc (1) monorail (2) moszkva (4) mumbai (1) nagysebességű (14) nagyvárad (1) németország (24) neoplan (1) nyitható híd (4) olaszország (3) oroszország (3) overground (2) oyster (1) párizs (2) peking (1) pendolino (2) pesa (1) pozsony (2) prága (2) pre metró (2) rafs (4) rakpart (9) rem (1) repülés (2) repülőtér (6) résfal (9) róma (4) románia (1) rotem (1) shanghai (1) siemens (8) sikló (2) skoda (1) skycourt (1) spanyolország (3) stadler (3) stadtbahn (6) strasbourg (3) stuttgart (12) svájc (2) szentpétervár (4) szerbia (2) szlovákia (4) szófia (2) szöul (1) s bahn (7) tábla (2) talgo (1) tátra (1) tbm (5) torony (3) toronydaru (1) toulouse (4) tram train (5) transrapid (1) trolibusz (3) tűz (1) uitp (1) újvidék (1) ulf (1) usa (1) út (19) üzbegisztán (1) val (2) valencia (1) van hool (1) városkép (7) varsó (2) vasút (50) vasútállomás (24) veke (1) velaro (6) viadukt (11) villamos (52) vízépítés (2) völgyhíd (8) vonat (20) wuhan (2) zágráb (2) Címkefelhő

Metrófejlesztés Rómában

2009.09.16. 09:25 Fricy

Jelenleg több fejlesztés is fut egyszerre Rómában. A B vonalhoz kapcsolódóan egy új szárnyvonal épül B1 jellel. Bologna állomástól fog északi irányban haladni, 4,5 km hosszan, 4 megállóval. Az építkezéssel a tervek szerint 2010 tavaszára fognak elkészülni. Tervezés alatt áll a déli végi vonalhosszabbítás is.

Alagútépítés a B1 vonalon

A C vonal részben egy meglévő elővárosi vonal átalakításával fog létrejönni. A Pantanóba vezető vonal Torrenova megállóig már átépült a későbbi metróüzemnek megfelelő paraméterekkel. A magas peronok mellett megmaradtak a régeik is, így szintben lehet beszállni az itt közlekedő alacsonypadlós járművekre. 

A C vonal épülő állomása (Torre Gaiai)

A Vatikán felé jelenleg is épül az új szakasz, talán 2012-re be is fejezik. Azért bizonytalan a dátum, mert folyamatosan tolódik a határidő, mivel nem meglepő módon állandó jelleggel érdekes régészeti leletekre bukkanak az építők. Ez pedig jelentősen lelassította a kivitelezést. Ha elkészül a C vonal, akkor a 30 km-es viszonylaton 35 állomás lesz.

A C vonal épülő Gardenia állomása

A fent említett B1 szárnyvonal hosszú távon majd a D vonal része lesz. Ez a B vonal tehermentesítését fogja szolgálni, nyomvonala nagyjából párhuzamos lesz így vele. A 20,4 km-es viszonylaton 22 állomást terveznek megépíteni. Több átszállási lehetőséget is biztosítani a meglévő és tervezett metróvonalakra és a felszíni elővárosi vasúti járatokra is. Napi 400 ezer utas használhatja majd, ha egyszer elkészül.

A tervezett hálózat térképe megtekinthető itt.

Eközben a meglévő vonalak felújítása is zajlik. 2005-ben esti vágányzár mellett a B vonal pályájánek egy részét korszerűsítették. A vonal elsőnek elkészült szakasza ennek ellenére nagyon leromlott állapotban van. Az állomások sötétek, koszosak, korszerűtlenek. A legjelentősebb állomásrekonstrukcióról már a Terminiről szóló posztban említést tettem. A jelenlegi két metróvonal itt metszi egymást, így a vasúti pályaudvarra érkezőkön kívül sokan átszállnak az egyik viszonylatról a másikra. Becslések szerint napi 200 ezer utas teszi ezt meg. A szűk folyosók miatt állandó a torlódás, kevés a mozgőlépcsők száma és hiányoznak a liftek is. A problémák megoldására új összekötő folyosót alakítanak ki a két metróállomás között, növelik a mozgólépcsők számát. Az új kijáratoknál lifteket is beépítenek. A kivitelezést nehezítheti majd az értékes leleteket rejtő régészeti terület, a homokos talaj. A B vonal állomása is teljes megújuláson fog átesni. Sokkal világosabb lesz a jelenleginél, amit a beépített új anyagok és a világítás korszerűsítésével fognak elérni. Modern tűzoltó-rendszert is telepítenek és új audio-vizuális utastájékoztató berendezéseket is beépítenek. Várhatóan 2012-re fejeződnek be a munkálatokkal, ami 63 millió €-ba fog kerülni az előzetes költségbecslések szerint. A tervek megtekinthetőek itt.

A képek a www.romametropolitane.it oldalról származnak.

12 komment

Címkék: közlekedés metró róma alagút

A bejegyzés trackback címe:

https://epitos.blog.hu/api/trackback/id/tr751381894

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mestska · http://cities.blog.hu 2009.09.16. 09:49:30

a vatikán támogatja anyagilag a vonal építését? ez azért nekik elég jó lesz.

Attus Germanicus · http://attus.hu 2009.09.16. 10:08:51

@mestska: Szerintem, ha megnézed, annyira azért nem dob a Vatikán elérhetőségén a C vonal. A tervezett San Pietro állomás az Angyalvárnál lesz, a Risorgimento talán még közelebb is van, mint ez (az Angelicához biztosan közelebb, mint a San Pietro megálló a Pio XII-hez).
Azt meg egyébként sem hiszem, hogy akadna ember, aki ma elmegy Rómába, de kihagyja a Vatikánt, mert nem visz oda metró :-)
Ráadásul a C-vonalnak eredetileg a 2000-es szentévre kellett volna elkészülnie - na az talán hasznos lett volna a Vatikánnak.

Még egy kiegészítés: a két meglévő metró lényegében elkerüli a történelmi városrészt, éppen annak szegélyén halad el, a Circo Massimo és a Colosseo megállókkal. Az új C viszont keresztben átszeli, ezért találnak minden kapavágásnál rengeteg régészeti leletet.

charlie 2009.09.16. 14:43:08

öö, miért nem számolják bele az építkezésbe az ilyen leletes dolgokat? mert az oké, hogyha bivalybasnznádon építenek valamit, akkor elég kicsi az esélye, hogy méterenként lesz valami lelet, de Róma alatt azért kicsit más a helyzet. ilyet előre lehet borítékolni.

s_timcsi · http://autostat.hu/cikk-kereso 2009.09.16. 15:45:18

@charlie: Budapesten így is több ideig tart egy metróvonal megépítése, pedig nincs is lépten-nyomon régészeti lelet.
Szerintem Róma tömegközlekedése most is elég jó, és viszonylag kis távolságok vannak a műemlékek között, amit akár gyalog is meg lehet tenni. (Életemben nem gyalogoltam annyit, mint amikor Rómában voltunk.)

charlie 2009.09.16. 16:59:11

@s_timcsi: most nem feltétlen erről beszéltem, hanem általánoságban. azért elég jól lehet tudni, hogy hol várható ,hogy nagyon sok régészeti lelet lesz, és bele lehetne kalkulálni az átadási időben, nem pedig erre hivatkozva mindig csúszni.

a budapesti metró pedig, hát, hagyjuk.

Fricy · http://epitos.blog.hu 2009.09.16. 17:57:04

@charlie:
Szerintem az olaszok temperamentumába simán belefér ez a folyamatos csúszás.

A budapesti metró helyzete pedig szerintem egyáltalán nem rossz.

charlie 2009.09.16. 18:48:16

@Fricy: hát, építésielg lehet, hogy nem rossz, de anyagilag mindenképp az.

pl. Szombathely belvárosa tele van római, középköri leletekkel, mégis mikor építkeznek a belvárosban, a kivitelezők mindig meglepődnek, hogy régészeti lelet van, és, hogy akkor most csúszni fog az építkezés, hogy hülye régészek, stb.

Fricy · http://epitos.blog.hu 2009.09.16. 19:12:57

@charlie:
Ha budapesti metróról írsz, akkor az nekem nem egyenlő a 4-es metróval. Az anyagilag tényleg nem jó.

Pécsett is meglepődtek, hogy találtak egy sírt a Széchenyi tér alatt. :)

charlie 2009.09.16. 20:04:24

@Fricy: tudtommal jelenelg csak a négyes metrőt építik Bp-n. De lehe,t ohgy máshol is megy építés, csak azt nem tudjuk és azért van ennyibe a 4-es :D

jó, persze, ahol nincs minden négyzetméteren több ezer lelet ott nem lehet ilyenre felkészülni, de ahol tudják, hogy ilyen a terület, ott azért illene.

záporjózsi 2009.09.23. 08:44:26

@charlie: Nem az a kérdés, hogy találnak-e, hanem hogy mennyit, milyet, hogy és mennyi idő alatt lehet feltárni. Amúgy meg ezek olaszok: majd lesz valami valahogy...