Építős blog

Az Építős blogban közlekedési és építészeti beruházásokról olvashatsz. Határok nélkül. De ne lepődj meg ha néha egy-két jármű is feltűnik a monitoron.

facebook

Szmog

Budapest szmogtérképe

Statisztika

Kommentek

  • v2peti: Mi a gond a kerékpárúttal? El van választva a közúttól. Mit kellett volna ott másképp csinálni? (2017.05.04. 12:22) A hét műtárgya 2010/15
  • skubidor: @záporjózsi: Már pedig a Római Metró felső vezetékes. S ezért csendesebb is. De miért nincs annyi ... (2016.04.14. 03:50) A római metró
  • Normális: ...pontosabban, GYALOG át lehetett menni. Ugyanúgy, ahogyan a korabeli HÉV-végállomáshoz. Persze... (2015.07.11. 00:32) Autók a villamosok ellen
  • Albu: „A 3-as és 4-es metró közötti átjáró néhány évvel ezelőtti állapota. Ezt még a 3-as metróval együt... (2015.04.09. 18:09) 35 éves a 3-as metró
  • Albu: Az a villamosmegálló… az megér egy pofont! A tervezés a szakma csúcsa… na persze! (Dolgoztam ben... (2014.06.25. 12:28) Hogyan készült a Fővám téri aluljáró?

Címkék

4 es metró (10) abb (1) alagút (39) alapozás (3) almati (1) alstom (6) aluljáró (7) andor utca (2) ansaldo (1) arany (1) ausztria (9) autópálya (23) a het mutargya (8) balatonfenyves (1) bebetonozott talpfa (1) bécs (1) belgium (4) belgrád (2) berlin (6) bombardier (6) bordeaux (2) bruck an der mur (3) brüsszel (1) budai fonódó (3) budapest (58) busz (7) buszkorridor (1) cadiz (1) caf (1) cdm (2) charleroi (2) Címkék (1) citadis (1) cobra11 (1) crossrail (1) csalagút (3) csehország (1) csepeli gerincút (3) csíkszereda (1) dél afrika (1) díszkivilágítás (1) dlr (1) drezda (2) egyesült királyság (5) elektromos (1) elkerülő (6) elővárosi vasút (11) építészet (51) érd (5) erdély (2) érd körbe (3) eu támogatás (11) extradosed (5) felhőkarcoló (4) felüljáró (3) ferdekábeles (11) ferencie tere (1) ferihegy (1) feszített függesztett (4) flirt (3) fogaskerekű (2) forma1 (2) franciaország (8) genf (1) gent (1) graz (5) gyalogos (7) győr (1) hess (1) hév (4) híd (53) horvátország (2) india (1) ívhíd (6) karlsruhe (5) katowice (1) kazahsztán (1) kelenföld (6) kerékpár (12) kína (4) kisvasút (1) köln (1) kolozsvár (2) koolhaas (1) körforgalom (1) kötélpálya (1) közlekedés (148) közúti vasút (44) krakkó (1) külső kerületi körút (1) lágymányosi (1) lausanne (1) lengyelország (3) light rail (6) london (8) m0 (4) m6 (2) m7 (1) madrid (1) maglev (2) magyarország (37) mainz (1) margit híd (15) marokkó (1) melbourne (1) metró (32) metrovagonmas (2) milánó (1) miskolc (1) monorail (2) moszkva (4) mumbai (1) nagysebességű (14) nagyvárad (1) németország (24) neoplan (1) nyitható híd (4) olaszország (3) oroszország (3) overground (2) oyster (1) párizs (2) peking (1) pendolino (2) pesa (1) pozsony (2) prága (2) pre metró (2) rafs (4) rakpart (9) rem (1) repülés (2) repülőtér (6) résfal (9) róma (4) románia (1) rotem (1) shanghai (1) siemens (8) sikló (2) skoda (1) skycourt (1) spanyolország (3) stadler (3) stadtbahn (6) strasbourg (3) stuttgart (12) svájc (2) szentpétervár (4) szerbia (2) szlovákia (4) szófia (2) szöul (1) s bahn (7) tábla (2) talgo (1) tátra (1) tbm (5) torony (3) toronydaru (1) toulouse (4) tram train (5) transrapid (1) trolibusz (3) tűz (1) uitp (1) újvidék (1) ulf (1) usa (1) út (19) üzbegisztán (1) val (2) valencia (1) van hool (1) városkép (7) varsó (2) vasút (50) vasútállomás (24) veke (1) velaro (6) viadukt (11) villamos (52) vízépítés (2) völgyhíd (8) vonat (20) wuhan (2) zágráb (2) Címkefelhő

Fogpótlás Szófiában

2009.09.08. 18:55 Fricy

Néhány hónappal ezelőtt számoltam be róla, hogy a bolgár fővárosban átadták az 1-es metróvonal újabb szakaszát. Azonban így foghíjas lett a vonal, mert egy szakasza még nem volt kész és nem alkotott egységes viszonylatot.

Szeptember 7-én azonban megtörtént a fogpótlás, így most már a teljes vonalon útmegszakítás nélkül lehet végigutazni. Az új szakasz 2,3 km hosszú, a Szerdika állomás és a nemzeti stadion, a "Vaszil Levszki" között nyílt meg, (Térkép itt.) A 78 millió €-s építési költség finanszírozása a Japán Nemzeti Bank kölcsönéből történt. Így nem meglepő, hogy a kivitelező is japán volt, a Taisei nevű cég.

Az elsó napon az új szakasz közbenső állomásánál, a szófiai egyetemnél felszálló utasok ingyen közlekedhettek a metrón. A teljes vonalon napi 180 ezer utassal számolnak.

Közben épül az 1-es vonal újabb dél-keleti szakasz és a 2-es számú vonal első, 6,4 km-es szakasza 7 megállóval.

A szófia egyetemnél épült megállóról készült fotók a www.skyscrapercity.com oldalról származnak.

6 komment

Címkék: közlekedés szófia metró alagút

A bejegyzés trackback címe:

https://epitos.blog.hu/api/trackback/id/tr261369343

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mestska · http://cities.blog.hu 2009.09.08. 20:17:50

ööö, miért jó ez a hosszú mozgójárda?

Fricy · http://epitos.blog.hu 2009.09.08. 20:25:19

@mestska:
Nem tudom, nem találtam rá választ.

Fricy · http://epitos.blog.hu 2009.09.09. 09:47:17

@mestska:
Ebből a néhány új képből számomra úgy tűnik, hogy benyűlik az épület alá a mozgójárda. Valószínű helyhiány miatt nem tudták közvetlen a nyomvonal fölé tenni a felszíni kijáratot.
www.skyscrapercity.com/showpost.php?p=42794136&postcount=115

Attus Germanicus · http://attus.hu 2009.09.09. 10:23:57

Fricy, tudom, hogy ismétlődő probléma, de
- Szerdika
- Vaszil Levszki (Sztadion)

Fricy · http://epitos.blog.hu 2009.09.09. 12:46:34

@Attus Germanicus:
Ööö, ezt én lassan fogom megtanulni. Köszi. Javítva.