Építős blog

Az Építős blogban közlekedési és építészeti beruházásokról olvashatsz. Határok nélkül. De ne lepődj meg ha néha egy-két jármű is feltűnik a monitoron.

facebook

Szmog

Budapest szmogtérképe

Statisztika

Kommentek

  • v2peti: Mi a gond a kerékpárúttal? El van választva a közúttól. Mit kellett volna ott másképp csinálni? (2017.05.04. 12:22) A hét műtárgya 2010/15
  • skubidor: @záporjózsi: Már pedig a Római Metró felső vezetékes. S ezért csendesebb is. De miért nincs annyi ... (2016.04.14. 03:50) A római metró
  • Normális: ...pontosabban, GYALOG át lehetett menni. Ugyanúgy, ahogyan a korabeli HÉV-végállomáshoz. Persze... (2015.07.11. 00:32) Autók a villamosok ellen
  • Albu: „A 3-as és 4-es metró közötti átjáró néhány évvel ezelőtti állapota. Ezt még a 3-as metróval együt... (2015.04.09. 18:09) 35 éves a 3-as metró
  • Albu: Az a villamosmegálló… az megér egy pofont! A tervezés a szakma csúcsa… na persze! (Dolgoztam ben... (2014.06.25. 12:28) Hogyan készült a Fővám téri aluljáró?

Címkék

4 es metró (10) abb (1) alagút (39) alapozás (3) almati (1) alstom (6) aluljáró (7) andor utca (2) ansaldo (1) arany (1) ausztria (9) autópálya (23) a het mutargya (8) balatonfenyves (1) bebetonozott talpfa (1) bécs (1) belgium (4) belgrád (2) berlin (6) bombardier (6) bordeaux (2) bruck an der mur (3) brüsszel (1) budai fonódó (3) budapest (58) busz (7) buszkorridor (1) cadiz (1) caf (1) cdm (2) charleroi (2) Címkék (1) citadis (1) cobra11 (1) crossrail (1) csalagút (3) csehország (1) csepeli gerincút (3) csíkszereda (1) dél afrika (1) díszkivilágítás (1) dlr (1) drezda (2) egyesült királyság (5) elektromos (1) elkerülő (6) elővárosi vasút (11) építészet (51) érd (5) erdély (2) érd körbe (3) eu támogatás (11) extradosed (5) felhőkarcoló (4) felüljáró (3) ferdekábeles (11) ferencie tere (1) ferihegy (1) feszített függesztett (4) flirt (3) fogaskerekű (2) forma1 (2) franciaország (8) genf (1) gent (1) graz (5) gyalogos (7) győr (1) hess (1) hév (4) híd (53) horvátország (2) india (1) ívhíd (6) karlsruhe (5) katowice (1) kazahsztán (1) kelenföld (6) kerékpár (12) kína (4) kisvasút (1) köln (1) kolozsvár (2) koolhaas (1) körforgalom (1) kötélpálya (1) közlekedés (148) közúti vasút (44) krakkó (1) külső kerületi körút (1) lágymányosi (1) lausanne (1) lengyelország (3) light rail (6) london (8) m0 (4) m6 (2) m7 (1) madrid (1) maglev (2) magyarország (37) mainz (1) margit híd (15) marokkó (1) melbourne (1) metró (32) metrovagonmas (2) milánó (1) miskolc (1) monorail (2) moszkva (4) mumbai (1) nagysebességű (14) nagyvárad (1) németország (24) neoplan (1) nyitható híd (4) olaszország (3) oroszország (3) overground (2) oyster (1) párizs (2) peking (1) pendolino (2) pesa (1) pozsony (2) prága (2) pre metró (2) rafs (4) rakpart (9) rem (1) repülés (2) repülőtér (6) résfal (9) róma (4) románia (1) rotem (1) shanghai (1) siemens (8) sikló (2) skoda (1) skycourt (1) spanyolország (3) stadler (3) stadtbahn (6) strasbourg (3) stuttgart (12) svájc (2) szentpétervár (4) szerbia (2) szlovákia (4) szófia (2) szöul (1) s bahn (7) tábla (2) talgo (1) tátra (1) tbm (5) torony (3) toronydaru (1) toulouse (4) tram train (5) transrapid (1) trolibusz (3) tűz (1) uitp (1) újvidék (1) ulf (1) usa (1) út (19) üzbegisztán (1) val (2) valencia (1) van hool (1) városkép (7) varsó (2) vasút (50) vasútállomás (24) veke (1) velaro (6) viadukt (11) villamos (52) vízépítés (2) völgyhíd (8) vonat (20) wuhan (2) zágráb (2) Címkefelhő

Margit hídi munkálatok

2009.09.03. 21:51 Fricy

Két hete zajlik a Margit híd felújítása. Kicsit sétáltam a hídon, megtekinteni mi is történt azóta.

A Pestre vezető oldalon készül az ideiglenes pálya a villamosoknak. A Műegyetemen tervezett pálya a vasbeton lemezre kerül lefektetése. A 25 mm vastag acéllemezekre gumilapokra helyezik az alátétlemezeket, amit oldalanként egy-egy csavarral rögzítenek. A síneket SKL-rugókkal szorítják le. A Margitszigetnél lévő ívben vezetősínek is lesznek.

A sínek mellé U profilú acélbetétek kerülnek, melyeket a leerősítéseknél kivágtak. A sínszálak pontos fekszintjét is beállítják a kivitelezők, hasonlóan, mint a RAFS-pályák építésénél alkalmazott eljárás során.

Az úttesten lévő korábbi dilatációs szerkezeteket kivágták, hogy legyen hely a sínszálaknak. Ide viszont a közúti vasúti pályába új dilatáció kerül kialakításra. Ezek környékén GEO-leerősítéseket alkalmaznak.

A munkálatokkal szeptember közepére kell elkészülni, amikor a hídfőknél bekötik a vágányokat a meglévő pályába egy hétvégi vágányzár során.

További képek az alábbi galériában:

33 komment

Címkék: közlekedés villamos margit híd közúti vasút

A bejegyzés trackback címe:

https://epitos.blog.hu/api/trackback/id/tr921358792

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

BDzsH · http://varoskepp.blog.hu 2009.09.04. 00:53:18

Ebben az ívben nem lesz gáz a Combinókkal kanyarodás közben? Biztos kitalálták, de azért szeretném valakitől hallani is. :)

Amúgy az északi járdán a szigeti bejáró közelében felhalmozott fehér fém "alkatrészek" már az andráskeresztes rácsozás részei, vagy csak egy ideiglenes megerősítéshez kellenek?

Fricy · http://epitos.blog.hu 2009.09.04. 08:41:03

@BDzsH:
Nem hiszem, hogy gond lenne, annyira azért nem szúk az ív. De lehet, hogy találkozási tilalom lesz. Nem tudom.

Szetintem nem az andráskerszt rácsozás részei lesznek a fehér acélelemek. Nekem ahhoz kicsit termetesnek tűnnek.

Hamster · http://hamster.blog.hu/ 2009.09.04. 10:12:41

@BDzsH: "Amúgy az északi járdán a szigeti bejáró közelében felhalmozott fehér fém "alkatrészek" már az andráskeresztes rácsozás részei, vagy csak egy ideiglenes megerősítéshez kellenek?"

Pontosan ez a kérdés járt az én agyamban is, amikor megláttam őket.

Az ív nem tűnik szűknek, de a vágánytengelytávolság az ideiglenes sínpárok közt mintha kisebb lenne a szokásosnál, ezért a találkozási tilalmon én is elfilóztam. Majd meglátjuk :)

Hargita Nándor · http://sliceandsmile.blog.hu 2009.09.04. 15:17:23

aztán kiöntik betonnal/aszfalttal a közepét gondolom.
végül közlekedhetnek rajta taxik vagy csak a buszok?

azAttis 2009.09.04. 20:37:01

@georg 48: oszt? lehet haza menni.. ez nem a te dolgod!

kozle 2009.09.04. 20:41:07

@Fricy: azt lehet tudni, hogy miért? terhelés szempontjából a busz a jelentősebb...

Jenecsek Miklós 2009.09.04. 20:59:03

,,a vasbeton lemezre kerül lefektetése."
,,új dilatáció kerül kialakításra."

Nem érzed, hogy ez mennyire magyartalan?

vasbeton lemezre fektetik le
új dilatációt alakítanak ki.

Nem jobb picit?

Most eltakarják a szobrokat, szélesítenek vagy nem?

Lefordítom. Eltakarásra kerül? Szélesítésre kerül:? ::D

mestska · http://cities.blog.hu 2009.09.04. 21:13:18

@kozle:

a hivatalos okát nem tudom, azt azonban már tapasztaltam, hogy az egyes buszoknak várnia kellett a megállóba való behaladásjkor a taxisok miatt.

Fricy · http://epitos.blog.hu 2009.09.04. 21:20:00

@kozle:
Nem tudom. De érdemes átsétálni a hídon, és megfigyelni mennyi taxi van a buszok és villamosok között. Néha szabályszerűen feltartják a BKV járműveit.

repecs 2009.09.04. 21:21:21

@Jenecsek Miklós: Grécsi Lacibácsi álnéven kommentel

Fricy · http://epitos.blog.hu 2009.09.04. 21:21:56

@Jenecsek Miklós:
Van benne valami. Kicsit fáradt voltam mikor írtam a posztot.

abszint86 2009.09.04. 21:29:35

hát én magyartalanul is megértettem

ezt az oldalt nem a magyaros szövegekért látogatom

ReWriter · http://miazhogy.blog.hu 2009.09.04. 21:36:09

Aztán őrzik-e rendesen azt a fehér fémet éjjelente? Vagy akkor is folyik a munka, nem csak a duna?

Fricy · http://epitos.blog.hu 2009.09.04. 21:41:03

@ReWriter:
Szerintem éjjel nem dolgoznak. Azért annyira nem kis súlyuak azok az elemek, hogy feltűnés nélkül el lehessen vinni őket.

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2009.09.04. 22:01:36

Fricy, kozle:

na a 2 agyas... ha megállt ott egy taxi annak oka van, pl hogy vannak előtte! megállni a hídon nem lehet, mert állandó a rendőrei jelenlét, ha nem tűnt volna fel..

"Nem tudom. De érdemes átsétálni a hídon, és megfigyelni mennyi taxi van a buszok és villamosok között. Néha szabályszerűen feltartják a BKV járműveit"

hát ez XD, áruld már el mivel tartja fel a forgalmat, az, hogy 2 villamos között van mondjuk pl +5 kocsi!? ígyis úgyis 10el lehet átmenni és ezt mindenki be is tartja! pontosan majdnem mindenki! mert a járdán ezerrel közlekedő kerékpárosok meg robogósok tesznek rá! csoda, hogy még 1 gyalogosnak se esett baja! de hát addig jár a korsó a kútra ugyebár...

Kengyelfutó Gyalogkakukk 2009.09.04. 22:16:50

@RosszQtya: „mert állandó a rendőrei jelenlét, ha nem tűnt volna fel..”

Föltűnt wazze, föltűnt...
épp ma volt szerencsém áttalicskázni a hídon a hernyóval, és feltűnt.
A pesti oldalon traccsparti zajlott két munkással.
A budain meg a kocsiban aludt a szerv úgy, hogy a nyála a mellkasára folyt.

Qrva nagy hatásfokkal ellenőriznek, mondhatom :)

fghjk · http://sorry.google.com/sorry/?continue=x 2009.09.04. 22:47:27

jót tesz az amúgyis dölöngélő oszlopoknak hogy rárakta még egy felsővezetéktartó rudat is?

storage 2009.09.04. 22:56:15

Állítólag egy kis mellékesért taxinak is néznek...

gonzalo 2009.09.04. 23:25:10

jajistenem
kerül kialakításra helyett kialakítják
lécci lécci

mirikrantz 2009.09.04. 23:33:29

@Fricy: itt mindent el lehet vinni feltűnés nélkül. De az se gond, ha feltűnik.

gonczi és nyelvészbetyár társai, oké, kerül kialakításra helyett írjuk ezt: kialakítják! Ám én akkor ezzel mit kezdjek: "léCCi! :)

privateer 2009.09.04. 23:56:34

bringásokból már most elegem van. Kár hogy a sok kerékagyú szarik az egészre. Ha lusta tolni is, legalább óvatosan közlekedjen a hídon.

xJozsi 2009.09.04. 23:57:53

A taxisok a dugókat a margithídon keresztül kerülik el ->most több taxis halad át a hídon.
Vicces, de olyan sok a jármú a hídon, hogy sokszor dugó alakul ki.A munkásokat is zavarja, hogy nem lehet átmenni a híd egyik oldaláról a másikra mondjuk szerszámokért.

Aki pedig azthiszi hogy a néhány taxis nem lassít a forgalmon, az töltsön le egy közlekedés szimulátort, és nézze meg azon.

Peter Blau 2009.09.05. 01:01:39

Látom te értesz hozzá. Ezek biztosan el fognak bírni egy combinot? Nem mennek tönkre 1 hónap alatt? Nekem nagyon fusinak tűnik.

Peter Blau 2009.09.05. 01:10:01

Jó ez a blog! Nem ismertem, ezután olvasni fogom!

Egu 2009.09.05. 07:30:15

Túl közel van a Parlamenthez az a rakás fém, én inkább külön őriztetném mégis...

Zsoo 2009.09.05. 09:33:16

@kozle: Nem terhelésről van szó!
(Szerintem meg a villamos a jelentősebb..)

Gondolj bele, elég sok a taxi bp-en, így is akadályozni fogják egymást a buszok és a villamosok! Ugyanazon a pályán fognak haladni, max 10km/h sebességgel. Eleve balesetveszélyes lesz autóval ráhajtani, a taxisok biztos nem tartanák be a korlátozást..

Fricy · http://epitos.blog.hu 2009.09.05. 10:23:36

@fghjk:
Őszintén megmondva erre én is kíváncsi leszek.

Fricy · http://epitos.blog.hu 2009.09.05. 10:27:49

@Peter Blau:
Egy ideiglenes pálya soha sem épül úgy, mint egy több évtizedre tervezett pálya. Kompromisszumokat kell kötni a tervezés során, úgy hogy a biztonság ne sérüljön. Én bízom a tervezők munkájában, de majd kiderül, hogy minden úgy alakul e, ahogyan elképzelték.

danixxl99 2009.09.05. 10:29:09

Érdekes, én DT jelzésű diplomáciai kocsikat is láttam már áthaladni a hídon, nekik lehet?
Tegnap 2 mérnökféle nő beszélgetett a villamoson, és azt mondták,hogy ha oldalra teszik át a villamospályát, az egész híd statikája felborulhat, kérdés hogy bírja el a villamost pályalemez, még ha meg is erősítik.
Illetve lesz olyan időszak amikor a villamosról a dunát lehet majd közvetlenül látni, ha lenézünk. Erre mondta, hogy ő akkor metróval fog járni, nem birja :))

tollas 2009.09.05. 10:40:51

Nem látok a képeken andráskeresztet