Építős blog

Az Építős blogban közlekedési és építészeti beruházásokról olvashatsz. Határok nélkül. De ne lepődj meg ha néha egy-két jármű is feltűnik a monitoron.

facebook

Friedl Bútormanufaktúra

Szmog

Budapest szmogtérképe

Statisztika

Kommentek

  • v2peti: Mi a gond a kerékpárúttal? El van választva a közúttól. Mit kellett volna ott másképp csinálni? (2017.05.04. 12:22) A hét műtárgya 2010/15
  • skubidor: @záporjózsi: Már pedig a Római Metró felső vezetékes. S ezért csendesebb is. De miért nincs annyi ... (2016.04.14. 03:50) A római metró
  • Normális: ...pontosabban, GYALOG át lehetett menni. Ugyanúgy, ahogyan a korabeli HÉV-végállomáshoz. Persze... (2015.07.11. 00:32) Autók a villamosok ellen
  • Albu: „A 3-as és 4-es metró közötti átjáró néhány évvel ezelőtti állapota. Ezt még a 3-as metróval együt... (2015.04.09. 18:09) 35 éves a 3-as metró
  • Albu: Az a villamosmegálló… az megér egy pofont! A tervezés a szakma csúcsa… na persze! (Dolgoztam ben... (2014.06.25. 12:28) Hogyan készült a Fővám téri aluljáró?

Címkék

4 es metró (10) abb (1) alagút (39) alapozás (3) almati (1) alstom (6) aluljáró (7) andor utca (2) ansaldo (1) arany (1) ausztria (9) autópálya (23) a het mutargya (8) balatonfenyves (1) bebetonozott talpfa (1) bécs (1) belgium (4) belgrád (2) berlin (6) bombardier (6) bordeaux (2) bruck an der mur (3) brüsszel (1) budai fonódó (3) budapest (58) busz (7) buszkorridor (1) cadiz (1) caf (1) cdm (2) charleroi (2) Címkék (1) citadis (1) cobra11 (1) crossrail (1) csalagút (3) csehország (1) csepeli gerincút (3) csíkszereda (1) dél afrika (1) díszkivilágítás (1) dlr (1) drezda (2) egyesült királyság (5) elektromos (1) elkerülő (6) elővárosi vasút (11) építészet (51) érd (5) erdély (2) érd körbe (3) eu támogatás (11) extradosed (5) felhőkarcoló (4) felüljáró (3) ferdekábeles (11) ferencie tere (1) ferihegy (1) feszített függesztett (4) flirt (3) fogaskerekű (2) forma1 (2) franciaország (8) genf (1) gent (1) graz (5) gyalogos (7) győr (1) hess (1) hév (4) híd (53) horvátország (2) india (1) ívhíd (6) karlsruhe (5) katowice (1) kazahsztán (1) kelenföld (6) kerékpár (12) kína (4) kisvasút (1) köln (1) kolozsvár (2) koolhaas (1) körforgalom (1) kötélpálya (1) közlekedés (148) közúti vasút (44) krakkó (1) külső kerületi körút (1) lágymányosi (1) lausanne (1) lengyelország (3) light rail (6) london (8) m0 (4) m6 (2) m7 (1) madrid (1) maglev (2) magyarország (37) mainz (1) margit híd (15) marokkó (1) melbourne (1) metró (32) metrovagonmas (2) milánó (1) miskolc (1) monorail (2) moszkva (4) mumbai (1) nagysebességű (14) nagyvárad (1) németország (24) neoplan (1) nyitható híd (4) olaszország (3) oroszország (3) overground (2) oyster (1) párizs (2) peking (1) pendolino (2) pesa (1) pozsony (2) prága (2) pre metró (2) rafs (4) rakpart (9) rem (1) repülés (2) repülőtér (6) résfal (9) róma (4) románia (1) rotem (1) shanghai (1) siemens (8) sikló (2) skoda (1) skycourt (1) spanyolország (3) stadler (3) stadtbahn (6) strasbourg (3) stuttgart (12) svájc (2) szentpétervár (4) szerbia (2) szlovákia (4) szófia (2) szöul (1) s bahn (7) tábla (2) talgo (1) tátra (1) tbm (5) torony (3) toronydaru (1) toulouse (4) tram train (5) transrapid (1) trolibusz (3) tűz (1) uitp (1) újvidék (1) ulf (1) usa (1) út (19) üzbegisztán (1) val (2) valencia (1) van hool (1) városkép (7) varsó (2) vasút (50) vasútállomás (24) veke (1) velaro (6) viadukt (11) villamos (52) vízépítés (2) völgyhíd (8) vonat (20) wuhan (2) zágráb (2) Címkefelhő

Átépül az M7-es tárnoki csomópontja

2009.08.31. 07:03 Fricy

2000 szeptemberében adták át a pusztazámori hulladéklerakót, ahova a fővárosiak által termelt háztartási hulladékot tárolják korszerű körülmények között. A beruházás keretében egy fél autópálya-csomópontot is építettek. Azért csak felet, mert lehajtani csak Budapest felől, felhajtani pedig csak Budapest felé lehet.

Az M7 autópálya a tárnoki csomópontnál

Eredetileg csak tényleg a hulladéklerakóhoz lehetett eljutni, de később épült egy bekötőút Tárnok felé és egy összekötőút a 8104-es út, Sóskút felé. Utóbbinál egy körforgalmú csomópontot is kialakítottak.

Itt kapcsolódhat majd be az elkerülő út a 7-es út és az M7 között

Az évek során egyre nagyobb igény mutatkozott az autópálya csomópont teljes értékűvé való kiépítésére, azaz hogy a Balaton felé ill. felől is legyen kapcsolat. A tervek készen álltak már, csak pénz nem volt a kivitelezésre. Végül idén írt ki közbeszerzési eljárást az építésre a NIF. A tendert a COLAS Építő Zrt. nyerte. A napokban megkezdődött a munka.

Az északi oldalon körforgalmú csomópont található, a távlán még letakarva a balatoni ág

Megkezdődtek a földmunkálatok

A csomópont kiépítésével csökkenhet az érdi és a martonvásári csomópont terhelése. Azonban várhatóan jelentősen megnő a forgalom az M7-es és a 7-es út között. Amíg nem épül meg a tervezett összekötő út a 7-es úthoz, Tárnok elkerülésére, ez a forgalom Tárnok belterületén vagy a 8104-es úton át fog megjelenni.

A képek saját készítésűek.

10 komment

Címkék: közlekedés autópálya m7 elkerülő

A bejegyzés trackback címe:

https://epitos.blog.hu/api/trackback/id/tr301348936

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mestska · http://cities.blog.hu 2009.08.31. 10:46:17

nem vagyok biztos abban, hogy jelentősen nő a forgalom az adott szakaszon, hisz aki fel akar menni itt a pályra Pest felé, illetve le akart menni róla, az eddig is meg tudta tenni (nem tette meg, mert fizetős). Ezen a szakaszon egyértelműen a budapesti irány az erősebb, a környékről a Balaton felé jóval gyengébb a forgalom.

Fricy · http://epitos.blog.hu 2009.08.31. 10:49:36

@mestska:
Aki Érd déli részéről, Százhalombatta felől szeretne az M7-re Balaton felé menni, az mind Martonvásárnál lévő csomópontot használja, mert egszerűbb oda eljutni, mint végigmenni Érden.

mestska · http://cities.blog.hu 2009.08.31. 10:53:16

@Fricy:

persze, de azért nem ez a meghatáérozó forgalom. Ráadásul mondjuk egy battainak lehet hogy a továbbiakban is jobben elérhető lesz a martoni csomópont.

RoGeR 2009.08.31. 15:32:42

Battaiként: nem! :)

Martonnál nagyon szűk keresztmetszet a lámpa, akkor már inkább az ember elmegy a 8104-en vagy Tárnokon keresztül a tárnoki csomóponthoz és felhajt a pályára.
Talán még rövidebb is lesz, mint Martonvásáron keresztül.

Amúgy a 8104-nak jót tenne egy nyomvonalkorrekció Tárnoknál.

histar007 2009.09.02. 11:23:35

Jól érzem, hogy egy kb 400 méternyi aszfaltcsíkról van szó? Ezt sikerül fél év alatt megcsinálni...
Amúgy a 71-es M7 csomópontot mennyi idő alatt fogják megcsináláni? Mert a jelenlegi 71-es elkerülőnek így nem sok értelme van, hiszen a szűk keresztmetszetet nem bővíti.

Fricy · http://epitos.blog.hu 2009.09.02. 21:51:03

@histar007:
Szerintem van az több is, mint 400 méter.
71xM7 csomópont nem tudom mennyi idő alatt fog megvalósulni.

záporjózsi 2009.09.03. 13:14:18

Az M0 új, a szentmihályi út déli vége felé menő csomópontjáról van valami híred?

HLaci 2009.09.10. 11:12:03

@záporjózsi:
épül a bekötőút.