Építős blog

Az Építős blogban közlekedési és építészeti beruházásokról olvashatsz. Határok nélkül. De ne lepődj meg ha néha egy-két jármű is feltűnik a monitoron.

facebook

Friedl Bútormanufaktúra

Szmog

Budapest szmogtérképe

Statisztika

Kommentek

  • v2peti: Mi a gond a kerékpárúttal? El van választva a közúttól. Mit kellett volna ott másképp csinálni? (2017.05.04. 12:22) A hét műtárgya 2010/15
  • skubidor: @záporjózsi: Már pedig a Római Metró felső vezetékes. S ezért csendesebb is. De miért nincs annyi ... (2016.04.14. 03:50) A római metró
  • Normális: ...pontosabban, GYALOG át lehetett menni. Ugyanúgy, ahogyan a korabeli HÉV-végállomáshoz. Persze... (2015.07.11. 00:32) Autók a villamosok ellen
  • Albu: „A 3-as és 4-es metró közötti átjáró néhány évvel ezelőtti állapota. Ezt még a 3-as metróval együt... (2015.04.09. 18:09) 35 éves a 3-as metró
  • Albu: Az a villamosmegálló… az megér egy pofont! A tervezés a szakma csúcsa… na persze! (Dolgoztam ben... (2014.06.25. 12:28) Hogyan készült a Fővám téri aluljáró?

Címkék

4 es metró (10) abb (1) alagút (39) alapozás (3) almati (1) alstom (6) aluljáró (7) andor utca (2) ansaldo (1) arany (1) ausztria (9) autópálya (23) a het mutargya (8) balatonfenyves (1) bebetonozott talpfa (1) bécs (1) belgium (4) belgrád (2) berlin (6) bombardier (6) bordeaux (2) bruck an der mur (3) brüsszel (1) budai fonódó (3) budapest (58) busz (7) buszkorridor (1) cadiz (1) caf (1) cdm (2) charleroi (2) Címkék (1) citadis (1) cobra11 (1) crossrail (1) csalagút (3) csehország (1) csepeli gerincút (3) csíkszereda (1) dél afrika (1) díszkivilágítás (1) dlr (1) drezda (2) egyesült királyság (5) elektromos (1) elkerülő (6) elővárosi vasút (11) építészet (51) érd (5) erdély (2) érd körbe (3) eu támogatás (11) extradosed (5) felhőkarcoló (4) felüljáró (3) ferdekábeles (11) ferencie tere (1) ferihegy (1) feszített függesztett (4) flirt (3) fogaskerekű (2) forma1 (2) franciaország (8) genf (1) gent (1) graz (5) gyalogos (7) győr (1) hess (1) hév (4) híd (53) horvátország (2) india (1) ívhíd (6) karlsruhe (5) katowice (1) kazahsztán (1) kelenföld (6) kerékpár (12) kína (4) kisvasút (1) köln (1) kolozsvár (2) koolhaas (1) körforgalom (1) kötélpálya (1) közlekedés (148) közúti vasút (44) krakkó (1) külső kerületi körút (1) lágymányosi (1) lausanne (1) lengyelország (3) light rail (6) london (8) m0 (4) m6 (2) m7 (1) madrid (1) maglev (2) magyarország (37) mainz (1) margit híd (15) marokkó (1) melbourne (1) metró (32) metrovagonmas (2) milánó (1) miskolc (1) monorail (2) moszkva (4) mumbai (1) nagysebességű (14) nagyvárad (1) németország (24) neoplan (1) nyitható híd (4) olaszország (3) oroszország (3) overground (2) oyster (1) párizs (2) peking (1) pendolino (2) pesa (1) pozsony (2) prága (2) pre metró (2) rafs (4) rakpart (9) rem (1) repülés (2) repülőtér (6) résfal (9) róma (4) románia (1) rotem (1) shanghai (1) siemens (8) sikló (2) skoda (1) skycourt (1) spanyolország (3) stadler (3) stadtbahn (6) strasbourg (3) stuttgart (12) svájc (2) szentpétervár (4) szerbia (2) szlovákia (4) szófia (2) szöul (1) s bahn (7) tábla (2) talgo (1) tátra (1) tbm (5) torony (3) toronydaru (1) toulouse (4) tram train (5) transrapid (1) trolibusz (3) tűz (1) uitp (1) újvidék (1) ulf (1) usa (1) út (19) üzbegisztán (1) val (2) valencia (1) van hool (1) városkép (7) varsó (2) vasút (50) vasútállomás (24) veke (1) velaro (6) viadukt (11) villamos (52) vízépítés (2) völgyhíd (8) vonat (20) wuhan (2) zágráb (2) Címkefelhő

Forma1 Valenciában

2009.08.21. 14:00 Fricy

Tavaly adták át Valenciában a második spanyol Forma1-es versenypályát. De mivel hivatalosan egy országban csak egy világbajnoki futam lehet, ezért a valenciai futam Európa-nagydíj néven került be a versenynaptárba, átvéve a címet a korábbi németoszági Nürburgringtől.

A pálya nyomvonala

Valencia kikötőjében építették meg az 5 419 méter hosszú aszfaltcsíkot. A kivitelezés előtt a korábban raktáraknak helyet adó terület nagy részét lebontották és megtisztították. Csak néhány, jellegzetes épület maradt meg. ezek közül több új funkciót kapott.

A pálya építése. A bal felső sarokban a Calatrava által tervezett "Művészetek városa" épletegyüttes látható

A legjobban nekem a versenyautók kiszolgálását biztosító épület tetszik. Ez korábban szintén raktárként üzemelt. Az acélból és kőből készült épületet úgy alakították át, hogy a vonásait megtartva, de mégis új céljának megfelelően tudják hasznosítani. Így a belső átalakítás az eredetivel megyezően acélszerkezetként épült meg, színe a külsővel megegyező bordó lett.

A box utca szép épülete

A pálya különlegessége a kikötő bejáratánál található híd. A hajóforgalom biztosítására egy elforgatható szerkezet terveztek. A két daraból álló híd a parti hídfőkben egymással ellentétes irányban tud elfordulni. Eredetileg nem itt állt, a kikötő másik részén szolgálta ki a vasúti és közúti forgalmat 2001-es átadása után.

A híd új helyre emelése

A rehabilitáció során helyezték át mostani helyére 2007-ben. Ekkor jelentős átalakításon is átesett. Az eredetileg 8 méteres pályát kiszélesítették 18 méterre. A hidat és átalakítását is Julio Martínez Calzón spanyol mérnök tervezte.

A híd félig nyitott és zárt állapotban

A képek a www.skyscrapercity.com oldalról származnak.

3 komment

Címkék: közlekedés spanyolország híd építészet valencia forma1 nyitható híd

A bejegyzés trackback címe:

https://epitos.blog.hu/api/trackback/id/tr851327700

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Labzo · http://labzo.extra.hu/ 2009.08.21. 19:56:04

Érdekes, nekem úgy rémlik, hogy Franciaországban két helyen is volt Forma 1 futam.

Attus Germanicus · http://attus.hu 2009.08.21. 22:31:42

@Labzo: Csak, amikor ott volt az Európa Nagydíj.

Flashy7 · http://flashy.blog.hu 2009.08.27. 05:56:02

nem tudom, minek ez a szabály, hogy nem lehet kettő. ha egy országnak két pályája lesz, és a második is megfelel (pl jobban megfelel, mint más országok első pályája), mindig meg fogják tudni oldani, hogy lehessen ott futam, akkormeg? :)