Építős blog

Az Építős blogban közlekedési és építészeti beruházásokról olvashatsz. Határok nélkül. De ne lepődj meg ha néha egy-két jármű is feltűnik a monitoron.

facebook

Szmog

Budapest szmogtérképe

Statisztika

Kommentek

  • v2peti: Mi a gond a kerékpárúttal? El van választva a közúttól. Mit kellett volna ott másképp csinálni? (2017.05.04. 12:22) A hét műtárgya 2010/15
  • skubidor: @záporjózsi: Már pedig a Római Metró felső vezetékes. S ezért csendesebb is. De miért nincs annyi ... (2016.04.14. 03:50) A római metró
  • Normális: ...pontosabban, GYALOG át lehetett menni. Ugyanúgy, ahogyan a korabeli HÉV-végállomáshoz. Persze... (2015.07.11. 00:32) Autók a villamosok ellen
  • Albu: „A 3-as és 4-es metró közötti átjáró néhány évvel ezelőtti állapota. Ezt még a 3-as metróval együt... (2015.04.09. 18:09) 35 éves a 3-as metró
  • Albu: Az a villamosmegálló… az megér egy pofont! A tervezés a szakma csúcsa… na persze! (Dolgoztam ben... (2014.06.25. 12:28) Hogyan készült a Fővám téri aluljáró?

Címkék

4 es metró (10) abb (1) alagút (39) alapozás (3) almati (1) alstom (6) aluljáró (7) andor utca (2) ansaldo (1) arany (1) ausztria (9) autópálya (23) a het mutargya (8) balatonfenyves (1) bebetonozott talpfa (1) bécs (1) belgium (4) belgrád (2) berlin (6) bombardier (6) bordeaux (2) bruck an der mur (3) brüsszel (1) budai fonódó (3) budapest (58) busz (7) buszkorridor (1) cadiz (1) caf (1) cdm (2) charleroi (2) Címkék (1) citadis (1) cobra11 (1) crossrail (1) csalagút (3) csehország (1) csepeli gerincút (3) csíkszereda (1) dél afrika (1) díszkivilágítás (1) dlr (1) drezda (2) egyesült királyság (5) elektromos (1) elkerülő (6) elővárosi vasút (11) építészet (51) érd (5) erdély (2) érd körbe (3) eu támogatás (11) extradosed (5) felhőkarcoló (4) felüljáró (3) ferdekábeles (11) ferencie tere (1) ferihegy (1) feszített függesztett (4) flirt (3) fogaskerekű (2) forma1 (2) franciaország (8) genf (1) gent (1) graz (5) gyalogos (7) győr (1) hess (1) hév (4) híd (53) horvátország (2) india (1) ívhíd (6) karlsruhe (5) katowice (1) kazahsztán (1) kelenföld (6) kerékpár (12) kína (4) kisvasút (1) köln (1) kolozsvár (2) koolhaas (1) körforgalom (1) kötélpálya (1) közlekedés (148) közúti vasút (44) krakkó (1) külső kerületi körút (1) lágymányosi (1) lausanne (1) lengyelország (3) light rail (6) london (8) m0 (4) m6 (2) m7 (1) madrid (1) maglev (2) magyarország (37) mainz (1) margit híd (15) marokkó (1) melbourne (1) metró (32) metrovagonmas (2) milánó (1) miskolc (1) monorail (2) moszkva (4) mumbai (1) nagysebességű (14) nagyvárad (1) németország (24) neoplan (1) nyitható híd (4) olaszország (3) oroszország (3) overground (2) oyster (1) párizs (2) peking (1) pendolino (2) pesa (1) pozsony (2) prága (2) pre metró (2) rafs (4) rakpart (9) rem (1) repülés (2) repülőtér (6) résfal (9) róma (4) románia (1) rotem (1) shanghai (1) siemens (8) sikló (2) skoda (1) skycourt (1) spanyolország (3) stadler (3) stadtbahn (6) strasbourg (3) stuttgart (12) svájc (2) szentpétervár (4) szerbia (2) szlovákia (4) szófia (2) szöul (1) s bahn (7) tábla (2) talgo (1) tátra (1) tbm (5) torony (3) toronydaru (1) toulouse (4) tram train (5) transrapid (1) trolibusz (3) tűz (1) uitp (1) újvidék (1) ulf (1) usa (1) út (19) üzbegisztán (1) val (2) valencia (1) van hool (1) városkép (7) varsó (2) vasút (50) vasútállomás (24) veke (1) velaro (6) viadukt (11) villamos (52) vízépítés (2) völgyhíd (8) vonat (20) wuhan (2) zágráb (2) Címkefelhő

Lengyel vasúti pályaudvarok fejlesztése

2009.08.16. 18:04 Fricy

Az elmúlt hetekben két igen jelentős lengyelországi vasútállomás fejlesztésről érkeztek hírek. Az egyik  Katowiceben fog zajlani, míg a másik a fővárosban, Varsóban.

Az új katowicei főpályaudvar látványterve (Forrás: www.katowicethecity.com)

Az új katowicei főpályaudvar a 2012-es foci EB-re fog elkészülni. A beruházást a spanyol Neinver cég fogja finanszírozni és kivitelezni, mintegy 240 millió € értékben. A jelenlegi, az 1970-es években épült épületet részben megtartják, jellegzetes, a tetőt tartó vasbeton oszlopai megmaradnak, de új szárnyakkal bővítik azt ki. A mai trendeknek megfelelően kialakítanak egy üzletközpontot is és egy irodáknak helyet adó rész is fel fog épülni. Egy kisebb kultúrális tömb is létesül, ahol kiállításokat és koncerteket is lehet majd tartani.

Katowice főpályaudvara jelenleg így fest (Forrás: polishrail.wordpress.com)

A tervek szerint egy földalatti autóbuszpályaudvar kialakításával egyszerűbbé és kényelmesebbé fog válni az átszállás a két közlekedési eszköz között. Az autók számára pedig mélygarázs készül. Az állomás környetét is rendezik, parkokat lételesítenek az épületek mellett. A katoeicei pályaudvar egyébként az egyik legforgalmasabb Lengyelországban. Naponta mintegy 400 vonatot indít és fogad, az évi utasszám kb. 9 millió fő. Ez lesz az első eleme annak a programnak, mely során a főbb vasúti csomópontok megújulhatnak. Várhatóan Krakkó, Wrocław, Gdynia, Poznan kaphat új állomásokat


Bemutató videó (Forrás: gazeta_katowice)

A fővárosi fejlesztés is beletartozik ebbe a sorba. A Warszawa Centralna főpályaudvart teljesen lebontják és 2018-ra egy teljesen új épület fogja várni az utasokat. A foci EB-re csak kisebb renováláson fog átesni a pályaudvar, a bontási munkálatok 2014-ben kezdődhetnek el.

Warszawa Centralna bontásra ítélt épülete (Forrás: mestska)

Mivel új peronokat és vágányokat is építenek, így többe kerülne a meglévő átalakítása, ezért döntöttek a bontás mellett. Ezt is a magánszektor részvételével szeretnék majd finanszírozni, ami várhatóan nem lesz nehéz. Mivel a pályaudvar Varsó központjában van, a terület vonzó lehet a befektetők számára. 

PESA elővárosi szerelvény Warszava Centralna földalatti peronjánál (Forrás: polishrail.wordpress.com)

2 komment

Címkék: közlekedés varsó vasút építészet lengyelország vasútállomás katowice

A bejegyzés trackback címe:

https://epitos.blog.hu/api/trackback/id/tr931311545

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

spag · http://railzone.nl 2009.08.21. 12:34:40

Tetszik a katowiceiben, hogy megmaradnak a tölcsérszerű tartóoszlopok. A mai állapotot ábrázoló kép bal oldalán egyént az a gyalogoshíd, nagy divat volt a gyalogosokat lépcsőztetni (pozsonyi buszpályaudvar stb), jó látni h visszakerülhetnek a földre az alulfelüljárókból.

Azért a PESA pofázmány elég nagy FLIRT nyúlás, nem? :)

Fricy · http://epitos.blog.hu 2009.08.21. 13:10:08

@spag:
Hasonlít a Flirte, az tény. De ez a formavilág ma eléggé jellemző. A Talent2 is már szebb lett szerintem, mint a most futó változata.