Építős blog

Az Építős blogban közlekedési és építészeti beruházásokról olvashatsz. Határok nélkül. De ne lepődj meg ha néha egy-két jármű is feltűnik a monitoron.

facebook

Szmog

Budapest szmogtérképe

Statisztika

Kommentek

  • v2peti: Mi a gond a kerékpárúttal? El van választva a közúttól. Mit kellett volna ott másképp csinálni? (2017.05.04. 12:22) A hét műtárgya 2010/15
  • skubidor: @záporjózsi: Már pedig a Római Metró felső vezetékes. S ezért csendesebb is. De miért nincs annyi ... (2016.04.14. 03:50) A római metró
  • Normális: ...pontosabban, GYALOG át lehetett menni. Ugyanúgy, ahogyan a korabeli HÉV-végállomáshoz. Persze... (2015.07.11. 00:32) Autók a villamosok ellen
  • Albu: „A 3-as és 4-es metró közötti átjáró néhány évvel ezelőtti állapota. Ezt még a 3-as metróval együt... (2015.04.09. 18:09) 35 éves a 3-as metró
  • Albu: Az a villamosmegálló… az megér egy pofont! A tervezés a szakma csúcsa… na persze! (Dolgoztam ben... (2014.06.25. 12:28) Hogyan készült a Fővám téri aluljáró?

Címkék

4 es metró (10) abb (1) alagút (39) alapozás (3) almati (1) alstom (6) aluljáró (7) andor utca (2) ansaldo (1) arany (1) ausztria (9) autópálya (23) a het mutargya (8) balatonfenyves (1) bebetonozott talpfa (1) bécs (1) belgium (4) belgrád (2) berlin (6) bombardier (6) bordeaux (2) bruck an der mur (3) brüsszel (1) budai fonódó (3) budapest (58) busz (7) buszkorridor (1) cadiz (1) caf (1) cdm (2) charleroi (2) Címkék (1) citadis (1) cobra11 (1) crossrail (1) csalagút (3) csehország (1) csepeli gerincút (3) csíkszereda (1) dél afrika (1) díszkivilágítás (1) dlr (1) drezda (2) egyesült királyság (5) elektromos (1) elkerülő (6) elővárosi vasút (11) építészet (51) érd (5) erdély (2) érd körbe (3) eu támogatás (11) extradosed (5) felhőkarcoló (4) felüljáró (3) ferdekábeles (11) ferencie tere (1) ferihegy (1) feszített függesztett (4) flirt (3) fogaskerekű (2) forma1 (2) franciaország (8) genf (1) gent (1) graz (5) gyalogos (7) győr (1) hess (1) hév (4) híd (53) horvátország (2) india (1) ívhíd (6) karlsruhe (5) katowice (1) kazahsztán (1) kelenföld (6) kerékpár (12) kína (4) kisvasút (1) köln (1) kolozsvár (2) koolhaas (1) körforgalom (1) kötélpálya (1) közlekedés (148) közúti vasút (44) krakkó (1) külső kerületi körút (1) lágymányosi (1) lausanne (1) lengyelország (3) light rail (6) london (8) m0 (4) m6 (2) m7 (1) madrid (1) maglev (2) magyarország (37) mainz (1) margit híd (15) marokkó (1) melbourne (1) metró (32) metrovagonmas (2) milánó (1) miskolc (1) monorail (2) moszkva (4) mumbai (1) nagysebességű (14) nagyvárad (1) németország (24) neoplan (1) nyitható híd (4) olaszország (3) oroszország (3) overground (2) oyster (1) párizs (2) peking (1) pendolino (2) pesa (1) pozsony (2) prága (2) pre metró (2) rafs (4) rakpart (9) rem (1) repülés (2) repülőtér (6) résfal (9) róma (4) románia (1) rotem (1) shanghai (1) siemens (8) sikló (2) skoda (1) skycourt (1) spanyolország (3) stadler (3) stadtbahn (6) strasbourg (3) stuttgart (12) svájc (2) szentpétervár (4) szerbia (2) szlovákia (4) szófia (2) szöul (1) s bahn (7) tábla (2) talgo (1) tátra (1) tbm (5) torony (3) toronydaru (1) toulouse (4) tram train (5) transrapid (1) trolibusz (3) tűz (1) uitp (1) újvidék (1) ulf (1) usa (1) út (19) üzbegisztán (1) val (2) valencia (1) van hool (1) városkép (7) varsó (2) vasút (50) vasútállomás (24) veke (1) velaro (6) viadukt (11) villamos (52) vízépítés (2) völgyhíd (8) vonat (20) wuhan (2) zágráb (2) Címkefelhő

Villamosok a Batthyány téren

2009.08.01. 15:12 Fricy

2009. július 31-e óta ismét teljes, eredeti útvonalukon közlekednek a budai rakparti villamosok. Több hónap csúszás után, de végre elkészült az új pálya, megújultak a megállók, a felsővezetékrendszer - mindez a budai főgyűjtő csatorna kivitelezése keretében.

Újra a Batthyány térig járnak az ICS-k

Korábban már beszámoltam róla, hogy azért nem minden kerek a történetben, sőt azóta még egyéb dolgok is kiderültek a kivitelezés sorám. Például, hogy ahol korábban a házfalakra volt rögzítve a felsővezetékeket tartó keresztsodrony, oda most oszlopokat állítottak. Néhányat pont egy-egy lakás ablakába. A Várkert rakpartnál pedig egy, a közműnyílvántartásban nem szereplő föld alatti ciszternát találtak. Ez építészetileg érdekes felfedezés volt, de mire kitalálták, hogyan lehetne megvédeni, de fölötte a közúti vasút pályálját is megépíteni, szintén eltelt pár hét. Emiatt tavasz helyett nyár közepéig húzódott el a kivitelezés.

41-es érkezik a Batyira

Az új pálya kétféle rendszerrel épült. A Döbrentei tér és a Várkert rakpart között RAFS-rendszert alkalmaztak, míg a Batthány térig bebetonozott talpfás, díszburkolatú pálya épült. A Halász utcánál beton burkolatú lett az útátjáró a nagy keresztirányú közúti forgalom miatt.

Új megálló a Clark Ádám térnél

Minden megálló emelt magasságú peronokat kapott, ami könyebb felszállást tesz lehetővé az itt közlekedő ICS villamosokra és a később, esetleg beszerzendő alacsonypadló járművekre szintben lehet majd beszállni. De hogy ez mikor lesz, azt jelenleg balladai homály fedi. A korábbi Ybl Miklós tér és Lánchíd nevű megállókat megszüntették és helyettük egy új, összevont megálló épült a Lánchídtól délre, Clark Ádám tér néven.

A jobb oldali tábla így ebben a helyzetben érdekes helyzetet teremt

A villamosvonal környezete még rendezésre szorul, sok építési törmelék van még a területen. A parkosítási munkák befejezésén kívül a legfontosabb lenne az építkezés során tönkrement rakparti járda és kerékpársáv helyreállítása. Az most ideiglenes betonbukolatot kapott, mivel sajtóhírek szerint még nem sikerült eldönteni, hogy milyen legyen a végleges burkolata. (Ez mondjuk érdekes, mert volt erre néhány hónapja a megrendelőnek...)

A járda és a zöldsáv még romokban

A 19-es és 41-es járatok a Batthyány tér ismételt bevételével egy időben új formátumú viszonylatjező táblátkat is kaptak. Ezen színes piktogram jelzi az átszállási lehetőséget a HÉV-re és a metróra. A viszonylatszámon kívül ismét feltüntetik az érintett útvonalat is.

Új viszonylatjelző táblák

 

6 komment

Címkék: budapest közlekedés villamos rakpart budai fonódó rafs közúti vasút

A bejegyzés trackback címe:

https://epitos.blog.hu/api/trackback/id/tr81281476

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

1116001 2009.08.01. 18:47:21

Alapvetően szép lett.

Viszont félek, a járda soha nem lesz rendbe rakva. Én az autósok kárára (pl: parkoló megszüntetése) alakítanék ki egy teljesen független kerékpár utat. Mert életveszélyes a jelenlegi és a régi koedukált állapot.

mestska · http://cities.blog.hu 2009.08.03. 10:05:53

@1116001:

azért ez nem olyan egyszerű (mármint az autósok kárára kialakítani) dolog. Mindesetre az, hogy hónapokig sikerül elhúzni a kerékpárút visszaépítését, jelzi, hog ymennyire fontosak a város számára a kerékpárosok.

(bár igazából jobban belegondolva, a város nagy ívben lesz.rja az összes közlekedőt, lásd az építési területek kialakítását, és szervezését)

gulyasattila 2009.08.03. 11:31:13

@mestska: Az autósok helyett valóban célszerű inkább közúti forgalmat említeni, vállalkozókkal, mentővel, fuvarozókkal, akiknek kára származik abból, ami a kerékpáros közlekedésnek jó (ettől függetlenül, más példák alapján úgy tűnik, ezé a jövő)
Esetleg ha én lennék a döntéshozók helyében, most elkezdeném számba venni azon a gyalogos-kerékpáros „úton” rendszeresen előforduló kis zúzódásos- csonttöréses afférokat, aztán pár hét után kísérleti jelleggel kijelölném a bringautat a villamossíneken, a szükséges tájékoztató-figyelmeztető jelzésekkel, szintén baleseti és esetleges (természetesen nagy súllyal figyelembe vett) villamos fennakadási statisztikával, aztán győzzön a jobb út.

Egyébként nem tudom, hogy az itteni tömör homokon fekvő viacolor elszigetei-e a pálya faaljait a nedvességtől (gondolom nem), ha jól tudom, a hasonló miskolci kispaneles bukolat sem képes erre, és kb 20 év után le is amortizálódott a pálya… nagyon jó lett a díszburkolat, de én szívesebben láttam volna itt valami faanyagot mellőző megoldást.

bonnie · http://bonnie.freeblog.hu 2009.08.04. 19:17:39

Nincs a környéken kerékpársáv :(
+1 a sínre zavart bringások mellett.

pötyi75 2009.08.07. 00:35:24

további üröm az örömben, hogy a járda oldalát 40 méterenként teleszórták ismeretlen rendeltetésű kapcsolószekrényekkel, a graffitisek nagy örömére. az új közvilágítás teljesen eszement módon került elhelyezésre, egy oszlopon két lámpa van, de éjjel az oszlopok között már nincs elég fény, az új megállóban pl. nem lehet elolvasni a megállótáblát, annyira sötét. a casino előtt viszont azon az oldalon is vannak lámpák, ahol nincs is gyalogút, sőt itt csak pár méterre vannak az úttest melletti meglévő kandeláberek, így most egy gyönyörű világító oszloperdőt sikerült létrehozni.
és felhívnám a figyelmet arra, hogy bebetonozott megoldás azért botrányosan elavult: 2009-ben belvárosi környezetben a sínleerősítő csavarokkal együtt hozzábetonozni a sínszálakat a bebetonozott talpfához mindenféle hang/rezgés csillapítás nélkül egyszerűen hihetetlen... és ehhez asszisztál az NKH, a környezetvédelmi hatóság, a VEKE is fura módon kussol...

spag · http://railzone.nl 2009.08.30. 21:24:55

a korzón vezetett gyalog- és kerékpárút értelmetlenségét mi sem bizonyítja jobban, hogy még a feltúrás előtt a két irányból érkezve más oldala volt kijelölve a sárga csíknak a kerékpárosoknak illetve gyalogoknak. ezen felül a járdára festegetést amúgy egyáltalán nem szeretjük.

a hétköznapi közlekedőknek a fő utcán kéne az útvonalat kijelölni, széles buszsávokban és (legalább javasolt) sávokban.

a hétvégén pedig (mivel ilyenkor még az autóforgalom sem indokolja) a rakpart motorizált gyalogos, kerékpáros zónává való alakítása ellen a dillettantizmuson kívül semmi nem szól.

(Párizsban van hétvégi rakpartzárás, a Diana hercegnő balesetének helyszínében ilyenkor görkoris rendőrök járőröznek.)