Építős blog

Az Építős blogban közlekedési és építészeti beruházásokról olvashatsz. Határok nélkül. De ne lepődj meg ha néha egy-két jármű is feltűnik a monitoron.

facebook

Szmog

Budapest szmogtérképe

Statisztika

Kommentek

  • v2peti: Mi a gond a kerékpárúttal? El van választva a közúttól. Mit kellett volna ott másképp csinálni? (2017.05.04. 12:22) A hét műtárgya 2010/15
  • skubidor: @záporjózsi: Már pedig a Római Metró felső vezetékes. S ezért csendesebb is. De miért nincs annyi ... (2016.04.14. 03:50) A római metró
  • Normális: ...pontosabban, GYALOG át lehetett menni. Ugyanúgy, ahogyan a korabeli HÉV-végállomáshoz. Persze... (2015.07.11. 00:32) Autók a villamosok ellen
  • Albu: „A 3-as és 4-es metró közötti átjáró néhány évvel ezelőtti állapota. Ezt még a 3-as metróval együt... (2015.04.09. 18:09) 35 éves a 3-as metró
  • Albu: Az a villamosmegálló… az megér egy pofont! A tervezés a szakma csúcsa… na persze! (Dolgoztam ben... (2014.06.25. 12:28) Hogyan készült a Fővám téri aluljáró?

Címkék

4 es metró (10) abb (1) alagút (39) alapozás (3) almati (1) alstom (6) aluljáró (7) andor utca (2) ansaldo (1) arany (1) ausztria (9) autópálya (23) a het mutargya (8) balatonfenyves (1) bebetonozott talpfa (1) bécs (1) belgium (4) belgrád (2) berlin (6) bombardier (6) bordeaux (2) bruck an der mur (3) brüsszel (1) budai fonódó (3) budapest (58) busz (7) buszkorridor (1) cadiz (1) caf (1) cdm (2) charleroi (2) Címkék (1) citadis (1) cobra11 (1) crossrail (1) csalagút (3) csehország (1) csepeli gerincút (3) csíkszereda (1) dél afrika (1) díszkivilágítás (1) dlr (1) drezda (2) egyesült királyság (5) elektromos (1) elkerülő (6) elővárosi vasút (11) építészet (51) érd (5) erdély (2) érd körbe (3) eu támogatás (11) extradosed (5) felhőkarcoló (4) felüljáró (3) ferdekábeles (11) ferencie tere (1) ferihegy (1) feszített függesztett (4) flirt (3) fogaskerekű (2) forma1 (2) franciaország (8) genf (1) gent (1) graz (5) gyalogos (7) győr (1) hess (1) hév (4) híd (53) horvátország (2) india (1) ívhíd (6) karlsruhe (5) katowice (1) kazahsztán (1) kelenföld (6) kerékpár (12) kína (4) kisvasút (1) köln (1) kolozsvár (2) koolhaas (1) körforgalom (1) kötélpálya (1) közlekedés (148) közúti vasút (44) krakkó (1) külső kerületi körút (1) lágymányosi (1) lausanne (1) lengyelország (3) light rail (6) london (8) m0 (4) m6 (2) m7 (1) madrid (1) maglev (2) magyarország (37) mainz (1) margit híd (15) marokkó (1) melbourne (1) metró (32) metrovagonmas (2) milánó (1) miskolc (1) monorail (2) moszkva (4) mumbai (1) nagysebességű (14) nagyvárad (1) németország (24) neoplan (1) nyitható híd (4) olaszország (3) oroszország (3) overground (2) oyster (1) párizs (2) peking (1) pendolino (2) pesa (1) pozsony (2) prága (2) pre metró (2) rafs (4) rakpart (9) rem (1) repülés (2) repülőtér (6) résfal (9) róma (4) románia (1) rotem (1) shanghai (1) siemens (8) sikló (2) skoda (1) skycourt (1) spanyolország (3) stadler (3) stadtbahn (6) strasbourg (3) stuttgart (12) svájc (2) szentpétervár (4) szerbia (2) szlovákia (4) szófia (2) szöul (1) s bahn (7) tábla (2) talgo (1) tátra (1) tbm (5) torony (3) toronydaru (1) toulouse (4) tram train (5) transrapid (1) trolibusz (3) tűz (1) uitp (1) újvidék (1) ulf (1) usa (1) út (19) üzbegisztán (1) val (2) valencia (1) van hool (1) városkép (7) varsó (2) vasút (50) vasútállomás (24) veke (1) velaro (6) viadukt (11) villamos (52) vízépítés (2) völgyhíd (8) vonat (20) wuhan (2) zágráb (2) Címkefelhő

London Overground: új szerelvények

2009.07.18. 15:05 Fricy

Július 20-án áll forgalomba az első Bombardier gyártotta új szerelvény a London Overground hálózaton. A Class 378 típusjelzésű vonatok a North London és a West London vonalakon fognak közlekedni. Összesen 54 szerelvényt rendeltek az angol fővárosba, melyből az első 24-et idén szeretnék forgalomba állítani. Mielőtt azonban utasokat szállíthatnának, egyenként 3200 km hibamentes próbafutást kell teljesíteniük. A megrendelt járművek összértéke  282 millió £ volt.

Az új Bombardier Class 378 típusú jármű (Forrás: dazz285, www.flickr.com)

De mi is egyáltalán az a London Overground? A Tube, azaz a londoni metró, a pár hónapja meghosszabbított DLR (Docklands Light Railway) és a nemrég épülő Crossrail sorába illeszkedő városi-elővárosi vasúti hálózatról van szó. Az Oveground a Transport of London (TfL) tulajdona, azonban az üzemeltetést a LOROL nevű cég végzi. A LOROL a Deutsche Bahn AG és a hongkongi MTR Corporation közös vállalata és várhatóan 2014-ig az ő feladatuk a vonatok közlekedtetése.

Maga az Oveground hálózat jelenleg négy vonalból áll:

  • Euston-Watford DC Line,
  • North London Line,
  • West London Line és
  • Gospel Oak to Barking Line.

Ezek a vonalak korábban a Silverlink nevű hálózathoz tartoztak. 2007 óta nevezik Overgroundnak, mikor a TfL átvette a felügyeletet. A hálózat része lesz 2010-től az East London Railway is, ami a korábbi metróvonal, az East London Line átépítésével, a vasúti hálózatba való integrálásával és meghosszabíításával új szerepet kap. Az átépítés 2007 vége óta zajlik. Érdekességképpen megemlíthető, hogy a korszerű vonatok a legrégebbi, 1825 és1843 között épült Temze alatti alagúton fognak keresztülhaladni.

A többi vonalat is folyamatosan korszerűsítik, jellemzően hétvégénte, amikor kisebb a forgalom. Ez idő alatt kiépítik az új biztosítóberendezéseket és jelzéseket. Az állomásokat egységes stíluselemekkel öltöztetik fel, a hálózat térképeken is megjelenő narancsárga-fehér színösszeállításának megfelelően. Néhol ennél több bevatkozásra is szükség van. Ahol korábban alacsony peronok voltak, ott most mindenhol a vonatok padlószíntjének megfelelő magasperonokat alakítanak ki. Az akadálymentes közlekedés feltételeit is biztosítják. Átszállási lehetőség van több metróvonal állomásához is. Ezek a Bakerloo, a Central, a District, a Hammersmith & City, a Jubilee, a Northern és a Victoria vonalak valamint a Docklands Light Railway. A jelenlegi Overground hálózat összhossza 88 km és 55 megállója van. A hálózat térképe itt érhető el, a metróhálózatot is feltüntető térkép pedig itt tölthető le (pdf).

Az East London Line megnyítása után nem áll le a fejlesztés. A tervek szerint 2012-ben adhatják át a South London Line-t, amivel lényegében egy vasúti körgyűrű alakul ki London belső része körül. Jelenleg azonban még a pénzügyi forrást próbálják ehhez előteremteni.

BREL Class 150 dízel jármű (www.wikipedia.com)

Mostanáig kétféle jármű közlekedett az Overground hálózaton. Mivel a Gospel Oak-Barking Line nincs villamosítva, így itt a Class 150 típusjezésű dízel vonatok szállítják az utasokat. A brit BREL cég által 1981-83 között gyártott járművekból 6 darab kétkocsis szerelvény közlekedik. 120 km/h-val képesek haladni. Belső elrendezésük inkább az elővárosi vasút igényeinek megfelelően lett kialakítva, így 2+2 üléselrendezést találhatunk benne (összesen 146 ülőhely).

 

BREL Class 313 jármű Stratford állomáson (Forrás: www.railfaneurope.net)

A további 3 vonal villamosított. A Class 313/1 típusjelzésű vonatok alsó áramszedővel vannak ellátva, így metrószerűen, harmadik sínről vételezik a meghajtáshoz szükséges elektromos energiát. A szintén a BREL által gyártott vonatok 1975-78 készültek és az ezrdeforduló környékén lettek felújítva. Összesen 23 darab három kocsis szerelvény fut Londonban. Szintén 120 km/h a végsebességük. Üléselrendezésük 2+2 vagy 2+3 egy sorban (összesen 228 ülőhely).

Az új vonat tesztje Ashfordnál (Forrás: Ken Brunt, www.modern-railways.com)

Végül pár szót az új járművekről. A Class 378 típusjelzésű vonatok 3 kocsiból képzett szerelvényként fognak közlekedni és 500 utast tudnak majd egyszerre szállítani. Amint azonban 2010-ben befejeződnek a meglévő peronok meghosszabbításának munkálatai, 4 kocsisok lesznek a vonatok és így már 700 utas is elfér rajtuk. Ezzel a jelenlegi vonatokhoz képest 50%-kal meg tudják emelni a járművek kapacítását. Mindegyik járműben lesz légkondícionálás és zárt láncú belső kamerarendszert is telepítenek az utastérbe. Londonban ez teljesen megszokott. Valós idejű utastájékoztató kijelzőket is felszerelnek. Az ülések metrószerűen, hosszanti irányban helyezkednek el. Az ajtók közelében néhány ülés színe eltér a többitől, ezzel is felhívva a figyelmet, hogy azokat a rászorulóknak kell fenntartani.

Az új jármű belső tere (Forrás: www.transportbriefing.co.uk)

Az első 24 jármű kétáramnemű (750 V DC/25 kV 50 Hz), ezek a meglévő vonalakon fognak közlekedni. A további 20 csak egyáramnemű lesz (750 V DC) és az épülő East London Line-on fognak járni. A Gospel Oak-Barking vonalra pedig 8 darab új, kétkocsis dízeljármű fogja a meglévőeket leváltani.

1 komment

Címkék: közlekedés metró london vonat vasút elővárosi vasút bombardier overground

A bejegyzés trackback címe:

https://epitos.blog.hu/api/trackback/id/tr711251937

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Toymao 2009.07.19. 22:03:16

Nekem tetszik, hogy mennyire az Underground szín- és formavilágát használjhák, csak piros helyett narancssal, mert azért lássuk be, ez a Silverlinkes festés, elég undorító. És jó a roundel is.