Építős blog

Az Építős blogban közlekedési és építészeti beruházásokról olvashatsz. Határok nélkül. De ne lepődj meg ha néha egy-két jármű is feltűnik a monitoron.

facebook

Szmog

Budapest szmogtérképe

Statisztika

Kommentek

  • v2peti: Mi a gond a kerékpárúttal? El van választva a közúttól. Mit kellett volna ott másképp csinálni? (2017.05.04. 12:22) A hét műtárgya 2010/15
  • skubidor: @záporjózsi: Már pedig a Római Metró felső vezetékes. S ezért csendesebb is. De miért nincs annyi ... (2016.04.14. 03:50) A római metró
  • Normális: ...pontosabban, GYALOG át lehetett menni. Ugyanúgy, ahogyan a korabeli HÉV-végállomáshoz. Persze... (2015.07.11. 00:32) Autók a villamosok ellen
  • Albu: „A 3-as és 4-es metró közötti átjáró néhány évvel ezelőtti állapota. Ezt még a 3-as metróval együt... (2015.04.09. 18:09) 35 éves a 3-as metró
  • Albu: Az a villamosmegálló… az megér egy pofont! A tervezés a szakma csúcsa… na persze! (Dolgoztam ben... (2014.06.25. 12:28) Hogyan készült a Fővám téri aluljáró?

Címkék

4 es metró (10) abb (1) alagút (39) alapozás (3) almati (1) alstom (6) aluljáró (7) andor utca (2) ansaldo (1) arany (1) ausztria (9) autópálya (23) a het mutargya (8) balatonfenyves (1) bebetonozott talpfa (1) bécs (1) belgium (4) belgrád (2) berlin (6) bombardier (6) bordeaux (2) bruck an der mur (3) brüsszel (1) budai fonódó (3) budapest (58) busz (7) buszkorridor (1) cadiz (1) caf (1) cdm (2) charleroi (2) Címkék (1) citadis (1) cobra11 (1) crossrail (1) csalagút (3) csehország (1) csepeli gerincút (3) csíkszereda (1) dél afrika (1) díszkivilágítás (1) dlr (1) drezda (2) egyesült királyság (5) elektromos (1) elkerülő (6) elővárosi vasút (11) építészet (51) érd (5) erdély (2) érd körbe (3) eu támogatás (11) extradosed (5) felhőkarcoló (4) felüljáró (3) ferdekábeles (11) ferencie tere (1) ferihegy (1) feszített függesztett (4) flirt (3) fogaskerekű (2) forma1 (2) franciaország (8) genf (1) gent (1) graz (5) gyalogos (7) győr (1) hess (1) hév (4) híd (53) horvátország (2) india (1) ívhíd (6) karlsruhe (5) katowice (1) kazahsztán (1) kelenföld (6) kerékpár (12) kína (4) kisvasút (1) köln (1) kolozsvár (2) koolhaas (1) körforgalom (1) kötélpálya (1) közlekedés (148) közúti vasút (44) krakkó (1) külső kerületi körút (1) lágymányosi (1) lausanne (1) lengyelország (3) light rail (6) london (8) m0 (4) m6 (2) m7 (1) madrid (1) maglev (2) magyarország (37) mainz (1) margit híd (15) marokkó (1) melbourne (1) metró (32) metrovagonmas (2) milánó (1) miskolc (1) monorail (2) moszkva (4) mumbai (1) nagysebességű (14) nagyvárad (1) németország (24) neoplan (1) nyitható híd (4) olaszország (3) oroszország (3) overground (2) oyster (1) párizs (2) peking (1) pendolino (2) pesa (1) pozsony (2) prága (2) pre metró (2) rafs (4) rakpart (9) rem (1) repülés (2) repülőtér (6) résfal (9) róma (4) románia (1) rotem (1) shanghai (1) siemens (8) sikló (2) skoda (1) skycourt (1) spanyolország (3) stadler (3) stadtbahn (6) strasbourg (3) stuttgart (12) svájc (2) szentpétervár (4) szerbia (2) szlovákia (4) szófia (2) szöul (1) s bahn (7) tábla (2) talgo (1) tátra (1) tbm (5) torony (3) toronydaru (1) toulouse (4) tram train (5) transrapid (1) trolibusz (3) tűz (1) uitp (1) újvidék (1) ulf (1) usa (1) út (19) üzbegisztán (1) val (2) valencia (1) van hool (1) városkép (7) varsó (2) vasút (50) vasútállomás (24) veke (1) velaro (6) viadukt (11) villamos (52) vízépítés (2) völgyhíd (8) vonat (20) wuhan (2) zágráb (2) Címkefelhő

A Fehmarnbelt híd

2009.06.26. 06:25 Fricy

Miután bő 3 hónappal ezelőtt a dán parlament már támogatását fejezte ki, a napokban a német kormány is áldását adta egy új híd építéséhez, mely kapcsolatot teremtene a két ország között.

Látványterv a hídról

Az átkelő a Fehmarn-öblöt (Balti-tenger része) ívelné át: a német Fehmarn-sziget és a dán Lolland-sziget között mintegy 19 km a távolság. A 6 és 9,36 km-es felvezető hidak közé négypilonos, ferdekábeles híd épülne. A pilonok 280 méter magasak kesznek. A két szélső támaszköz 518 méter, a közbenső három pedig 724 méter lesz.

A híd elhelyezkedése

A pályatest rácsos acélszerkezetként épül meg. Ezt azért választották, mert kétszintű kialakítást terveztek: az alsó részen kétvágányos vasútvonal, míg a felső részen egy 2x2 sávos autópálya fog haladni (az E47 út részeként). A tenger szintje fölött 65 méterrel vezet majd a hídtest, lehetővé téve alatta a nagy tengerjáró hajók áthaladását. Az új átkelő révén a vasúti menetidő a Hamburg-Koppenhága távon 3-3,5 órára csökkenhet. Óránként és irányonként egy-egy személyszállító és két tehervonat áthaladásával számolnak. Kiegészítő beruházásként modernizálnak 160 km vasútvonalat is. Jelenleg az öblöt évente 2 millió utas szeli át a kompokkal.

A hídpálya keresztmetszete

Nem lesz olcsó beruházás: az összköltséget 5,6 milliárd €-ra becsülik, melyből a dánok 4,8 milliárd €-t állnak (államilag garantált hitel keretében), míg a németek 800 millió €-val járulnak hozzá az építkezéshez. A híd használatáért díjat kell majd fizetniük az autósoknak. A befolyó bevétel egy részét a dán vasúti hálózat fejlesztésére szánják. A kivitelezés várhatóan 2012-ben indulhat el és 2018-ban fejeződhet be. A híd építése szerepel az EU 30 kiemelt közlekedési projektje között, ezért várhatóan 5-10 %-át állja majd a költségeknek.

Korábban tanulmányozták egy alagút megépítésének a lehetőségét is, de az kb. 1-1,5 milliárd €-val többe került volna, mint a ferdekábeles híd, így azt elvetették.

A képek a www.fehmarnlink.com oldalról származnak.

2 komment

Címkék: híd autópálya vasút ferdekábeles

A bejegyzés trackback címe:

https://epitos.blog.hu/api/trackback/id/tr931208644

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

peetmaster · http://nemdohanyzom.blog.hu 2009.06.28. 07:17:20

na végre :)
Vogelfluglinie, aki tovább akar keresni.
kösz a cikket