Építős blog

Az Építős blogban közlekedési és építészeti beruházásokról olvashatsz. Határok nélkül. De ne lepődj meg ha néha egy-két jármű is feltűnik a monitoron.

facebook

Szmog

Budapest szmogtérképe

Statisztika

Kommentek

  • v2peti: Mi a gond a kerékpárúttal? El van választva a közúttól. Mit kellett volna ott másképp csinálni? (2017.05.04. 12:22) A hét műtárgya 2010/15
  • skubidor: @záporjózsi: Már pedig a Római Metró felső vezetékes. S ezért csendesebb is. De miért nincs annyi ... (2016.04.14. 03:50) A római metró
  • Normális: ...pontosabban, GYALOG át lehetett menni. Ugyanúgy, ahogyan a korabeli HÉV-végállomáshoz. Persze... (2015.07.11. 00:32) Autók a villamosok ellen
  • Albu: „A 3-as és 4-es metró közötti átjáró néhány évvel ezelőtti állapota. Ezt még a 3-as metróval együt... (2015.04.09. 18:09) 35 éves a 3-as metró
  • Albu: Az a villamosmegálló… az megér egy pofont! A tervezés a szakma csúcsa… na persze! (Dolgoztam ben... (2014.06.25. 12:28) Hogyan készült a Fővám téri aluljáró?

Címkék

4 es metró (10) abb (1) alagút (39) alapozás (3) almati (1) alstom (6) aluljáró (7) andor utca (2) ansaldo (1) arany (1) ausztria (9) autópálya (23) a het mutargya (8) balatonfenyves (1) bebetonozott talpfa (1) bécs (1) belgium (4) belgrád (2) berlin (6) bombardier (6) bordeaux (2) bruck an der mur (3) brüsszel (1) budai fonódó (3) budapest (58) busz (7) buszkorridor (1) cadiz (1) caf (1) cdm (2) charleroi (2) Címkék (1) citadis (1) cobra11 (1) crossrail (1) csalagút (3) csehország (1) csepeli gerincút (3) csíkszereda (1) dél afrika (1) díszkivilágítás (1) dlr (1) drezda (2) egyesült királyság (5) elektromos (1) elkerülő (6) elővárosi vasút (11) építészet (51) érd (5) erdély (2) érd körbe (3) eu támogatás (11) extradosed (5) felhőkarcoló (4) felüljáró (3) ferdekábeles (11) ferencie tere (1) ferihegy (1) feszített függesztett (4) flirt (3) fogaskerekű (2) forma1 (2) franciaország (8) genf (1) gent (1) graz (5) gyalogos (7) győr (1) hess (1) hév (4) híd (53) horvátország (2) india (1) ívhíd (6) karlsruhe (5) katowice (1) kazahsztán (1) kelenföld (6) kerékpár (12) kína (4) kisvasút (1) köln (1) kolozsvár (2) koolhaas (1) körforgalom (1) kötélpálya (1) közlekedés (148) közúti vasút (44) krakkó (1) külső kerületi körút (1) lágymányosi (1) lausanne (1) lengyelország (3) light rail (6) london (8) m0 (4) m6 (2) m7 (1) madrid (1) maglev (2) magyarország (37) mainz (1) margit híd (15) marokkó (1) melbourne (1) metró (32) metrovagonmas (2) milánó (1) miskolc (1) monorail (2) moszkva (4) mumbai (1) nagysebességű (14) nagyvárad (1) németország (24) neoplan (1) nyitható híd (4) olaszország (3) oroszország (3) overground (2) oyster (1) párizs (2) peking (1) pendolino (2) pesa (1) pozsony (2) prága (2) pre metró (2) rafs (4) rakpart (9) rem (1) repülés (2) repülőtér (6) résfal (9) róma (4) románia (1) rotem (1) shanghai (1) siemens (8) sikló (2) skoda (1) skycourt (1) spanyolország (3) stadler (3) stadtbahn (6) strasbourg (3) stuttgart (12) svájc (2) szentpétervár (4) szerbia (2) szlovákia (4) szófia (2) szöul (1) s bahn (7) tábla (2) talgo (1) tátra (1) tbm (5) torony (3) toronydaru (1) toulouse (4) tram train (5) transrapid (1) trolibusz (3) tűz (1) uitp (1) újvidék (1) ulf (1) usa (1) út (19) üzbegisztán (1) val (2) valencia (1) van hool (1) városkép (7) varsó (2) vasút (50) vasútállomás (24) veke (1) velaro (6) viadukt (11) villamos (52) vízépítés (2) völgyhíd (8) vonat (20) wuhan (2) zágráb (2) Címkefelhő

Skoda ForCity teszt Prágában

2009.06.22. 07:48 Fricy

2009. június 15-e óta futja tesztköreit Prága utcáin a Skoda új járműve, a Skoda ForCity 15T, amiből összesen 250 darabot rendelt a cseh főváros. Kezdetben csak éjjelente fog járni, majd várhatóan egy hónap múlva már utasokat is szállíthat. A máosdik jármű a nyár végén érkezhet meg. A tesztek alapján végzik el az utolsó beállításokat az új járműveken a szériagyártás előtt és előkészítik a hatósági vizsgára is.

A villamos elülső és hátsó része azonos kialakítású

A Skoda ForCity 15T egyirányú, egyoldali ajtós (6 db kétszárnúy ajtó) kialakítású. 31,4 méter hosszú, 2,46 méter széles. Padlómagassága az ajtóknál 320 mm, míg a belső térben 350 mm és 450 mm között változik. A szerintem bumfordi 14T-től eltérően azonban a 15T már teljes hosszában alacsonypadlós, belső lépcsők nélkül.

 

Nagy, kétszárnyú ajtókon lehet beszállni

61 ülőhelyet és 239 állóhelyet alakítottak ki benne. Belső kamerarendszeren keresztül tudja figyelemmel kísérni a járművezető, hogy mi történik az utastérben. Maga a járművezető fülkéje egy, az utastértől független külső ajtón keresztül érhető el.

A villamos belső tere (többféle ülés, szűk csukló)

2010 végén már 32 új villamos fog Prágában közlekedni. Az utolsót 2017-ben kell leszállítania a Skodának. A megrendelés teljes értéke 20 millió korona, kb. 476,5 millió € összegű. Ezek után a régi, T3-as Tátrákat végleg kivonják a menetrendszerű forgalomból.

 

A videó és a képek saját készítésűek.

11 komment

Címkék: prága skoda villamos közúti vasút

A bejegyzés trackback címe:

https://epitos.blog.hu/api/trackback/id/tr921199146

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

jack o'neill 2009.06.22. 14:08:02

Nem csúnya az biztos. Az alapvetően borzalmas, nagy Porsche által designolt 14T-t orrba szájba veri!
Ha jól számolom méterenként 1 misivel drágább a mi Combino Plusainknál, viszont jobban mind külsőben, mind belsőben jobbnak tűnik.
Jól látom, hogy a középső részben az oldalsó kijelző részben takarásban van? Az azért hülyén néz ki.
Amúgy meg a fából készült üléseket biztos könnyebb tisztán tartani, mint a textil huzatosakat, de pl. taggekkel szemben meddig bírhatja?

Fricy · http://epitos.blog.hu 2009.06.22. 17:50:20

@jack o'neill:
Szerintem a Combino csuklója sokkal barátságosabb, mint ez.
Az ajtók által kitakart viszonylatjelző valóban ciki.
Nem tudom, hogy a szériajárműveken is ilyen ülések lesznek e. Ebben a bemutatóvillamosban három féle volt. A fa, a műanyag sárga, meg szőrös bordó (a videón látni).

jack o'neill 2009.06.22. 18:46:11

@Fricy: Az igaz hogy a Combino csuklója barátságosabb, ez viszont talán annyival jobb, hogy több hely van a "befüggesztett" részekben, mivel nem vesz el helyett a forgóváz.

jazzcool 2009.06.23. 12:54:13

tetszik a jármű, remélem a sárga műanyag ülésekkel készülnek majd.

bocs, de szerintem itt valami nem stimmel, a 20 millió korona az kb 210 millió forint, a 476,5 millió euró pedig kb 133 milliárd forint.

ha az euró összeg pontos, akkor kb 500 millió ft-ba jön ki egy villamos. nem rossz ár.

Káposztakukac 2009.06.23. 22:27:41

inkább meg se merem kérdezni, hogy budapesten mikor lesznek lecserélve az öreg szarok...

1116001 2009.06.26. 08:40:53

Mondjuk arraén is kiváncsi lennék, hogy az ipari Ganzokat mire fogják tudni lecserélni.
(az űrszelvényük kisebb az átlagosnál nem? itt elsősorban a szabadsághídi szűk keresztmetszeti problémára gondolok)

Dió, a kaller · http://kaller.blog.hu/ 2009.06.28. 16:33:36

@1116001: Újabb ok egyedi tervezésre! :) Meg párszáz millió lenyúlására... :(

Feri BPO-537 2009.07.07. 11:52:00

Tetszetős kis villamos, mert egyrészt egyedi az új járművek között, másrészt pedig hasonlít a Ganz földalattira :)

Vyca 2009.09.18. 08:53:43

20 millió korona=476,5 millió €? Itt valami vagy nem stimmel, vagy én értettem rosszul...

"a régi, T3-as Tátrákat végleg kivonják a menetrendszerű forgalomból"
És itt a megoldás, honnan fognak jönni hozzánk "új" villamosok. :D

Attus Germanicus · http://attus.hu 2009.09.18. 09:26:18

@Vyca: 1 euró = kb. 25 korona, szóval tényleg elírás lehet. 20 millió korona egyetlen villamosra sem elég, szóval valószínűleg az euró-összeg a reális (az nagyságrendileg mindenképpen stimmel), és akkor ez kb. 12 milliárd korona.

Fricy · http://epitos.blog.hu 2009.09.18. 15:38:53

@Vyca:
Itt tényleg nincs rendben valami. Utánajárok. Köszönöm az észrevételt.