Építős blog

Az Építős blogban közlekedési és építészeti beruházásokról olvashatsz. Határok nélkül. De ne lepődj meg ha néha egy-két jármű is feltűnik a monitoron.

facebook

Friedl Bútormanufaktúra

Szmog

Budapest szmogtérképe

Statisztika

Kommentek

  • v2peti: Mi a gond a kerékpárúttal? El van választva a közúttól. Mit kellett volna ott másképp csinálni? (2017.05.04. 12:22) A hét műtárgya 2010/15
  • skubidor: @záporjózsi: Már pedig a Római Metró felső vezetékes. S ezért csendesebb is. De miért nincs annyi ... (2016.04.14. 03:50) A római metró
  • Normális: ...pontosabban, GYALOG át lehetett menni. Ugyanúgy, ahogyan a korabeli HÉV-végállomáshoz. Persze... (2015.07.11. 00:32) Autók a villamosok ellen
  • Albu: „A 3-as és 4-es metró közötti átjáró néhány évvel ezelőtti állapota. Ezt még a 3-as metróval együt... (2015.04.09. 18:09) 35 éves a 3-as metró
  • Albu: Az a villamosmegálló… az megér egy pofont! A tervezés a szakma csúcsa… na persze! (Dolgoztam ben... (2014.06.25. 12:28) Hogyan készült a Fővám téri aluljáró?

Címkék

4 es metró (10) abb (1) alagút (39) alapozás (3) almati (1) alstom (6) aluljáró (7) andor utca (2) ansaldo (1) arany (1) ausztria (9) autópálya (23) a het mutargya (8) balatonfenyves (1) bebetonozott talpfa (1) bécs (1) belgium (4) belgrád (2) berlin (6) bombardier (6) bordeaux (2) bruck an der mur (3) brüsszel (1) budai fonódó (3) budapest (58) busz (7) buszkorridor (1) cadiz (1) caf (1) cdm (2) charleroi (2) Címkék (1) citadis (1) cobra11 (1) crossrail (1) csalagút (3) csehország (1) csepeli gerincút (3) csíkszereda (1) dél afrika (1) díszkivilágítás (1) dlr (1) drezda (2) egyesült királyság (5) elektromos (1) elkerülő (6) elővárosi vasút (11) építészet (51) érd (5) erdély (2) érd körbe (3) eu támogatás (11) extradosed (5) felhőkarcoló (4) felüljáró (3) ferdekábeles (11) ferencie tere (1) ferihegy (1) feszített függesztett (4) flirt (3) fogaskerekű (2) forma1 (2) franciaország (8) genf (1) gent (1) graz (5) gyalogos (7) győr (1) hess (1) hév (4) híd (53) horvátország (2) india (1) ívhíd (6) karlsruhe (5) katowice (1) kazahsztán (1) kelenföld (6) kerékpár (12) kína (4) kisvasút (1) köln (1) kolozsvár (2) koolhaas (1) körforgalom (1) kötélpálya (1) közlekedés (148) közúti vasút (44) krakkó (1) külső kerületi körút (1) lágymányosi (1) lausanne (1) lengyelország (3) light rail (6) london (8) m0 (4) m6 (2) m7 (1) madrid (1) maglev (2) magyarország (37) mainz (1) margit híd (15) marokkó (1) melbourne (1) metró (32) metrovagonmas (2) milánó (1) miskolc (1) monorail (2) moszkva (4) mumbai (1) nagysebességű (14) nagyvárad (1) németország (24) neoplan (1) nyitható híd (4) olaszország (3) oroszország (3) overground (2) oyster (1) párizs (2) peking (1) pendolino (2) pesa (1) pozsony (2) prága (2) pre metró (2) rafs (4) rakpart (9) rem (1) repülés (2) repülőtér (6) résfal (9) róma (4) románia (1) rotem (1) shanghai (1) siemens (8) sikló (2) skoda (1) skycourt (1) spanyolország (3) stadler (3) stadtbahn (6) strasbourg (3) stuttgart (12) svájc (2) szentpétervár (4) szerbia (2) szlovákia (4) szófia (2) szöul (1) s bahn (7) tábla (2) talgo (1) tátra (1) tbm (5) torony (3) toronydaru (1) toulouse (4) tram train (5) transrapid (1) trolibusz (3) tűz (1) uitp (1) újvidék (1) ulf (1) usa (1) út (19) üzbegisztán (1) val (2) valencia (1) van hool (1) városkép (7) varsó (2) vasút (50) vasútállomás (24) veke (1) velaro (6) viadukt (11) villamos (52) vízépítés (2) völgyhíd (8) vonat (20) wuhan (2) zágráb (2) Címkefelhő

Vancouveri kirakat

2009.06.21. 12:55 Fricy

Vancouverben rendezik 2010-ben a Téli Olimpiát és a Paralimpiát. Ehhez kapcsolódóan egy kísérlet fog zajlani a városban, melynek célja a modern közúti vasúti közlekedés bemutatása. A város együttműködési szerződést írt alá 2008 szeptemberében a Bombardier-vel, aminek keretében a részben kanadai járműgyártó két Flexity típusú alacsonypadlós villamost fog biztosítani a kísérlethez.

Brüsszelből érkeznek a Flexity villamosok (Forrás: www.bombardier.com)

Vancouverben korábban is közlekedtek az utcákon villamosok, ám sok nagyvároshoz hasonlóan a motorizáció terjedésével szerepük csökkent és folyamatosan megszüntették a különböző viszonylatokat. Mára egy csökevény maradt az egykori hálózatból és azon mindössze a Downtown Historic Railway üzemeltet néhány nosztalgiaszerelvényt. Ez ugyan népszerű a túristák körében, de nem vesz részt aktívan a közösségi közlekedésben.

A helyzeten mindenféleképpen változtatni szeretett volna a város, így tíz évvel ezelőtt döntöttek arról, hogy ezt milyen formában lehetne megvalósítani és stratrégiai céljai közé emelte a projektet. 2004-ben megkezdődött a tervezés előkészítése és az építési fázisok lehatárolása. Végül 2007-ben egy "nulladik ütem" kialakításáról döntöttek és elnevezték azt "Downtown Streetcar Demonstration Project"-nek, vagyis mindössze egy bemutató kirakatvonalról van szó. A többéves előkészítő munka után ez mindenképpen visszalépésnek tűnik számomra.

A tervezett vonalhálózat (Forrás: forum.skyscraperpage.com)

A nulladik ütem keretében a meglévő nosztalgiajárat egyvágányú pályáját újítják fel 1,8 km hosszan. Négy megállót alakítanak ki Granville Island és a Canada Line megállók között. a Canada Line-nál lehet elérni az épülő magasvasút egyik állomását, ami a reptérre vezet). Középen forgalmi kitérőt építenek, hogy a szembejövő járművek ki tudjanak térni egymás útjából. A beruházás 8,5 millió dollárba kerül. A vonalon a már említett Flexityk közlekednek majd, melyeket Brüsszelből szállítanak át Vancouverbe egy kölcsönszerződés értelmében. A járművek 100%-ban alacsonypadlósak, 32 m hosszúak, 2,3 m szélesek, és 50 ülőhely, 128 állóhely (4 fő/m2) található benne. 2010. január 21. és március 21. között zajlik majd a kísérlet. Ezalatt reggel 6.30-tól éjjel 0.30-ig fognak 10 percenként utasokat szállítani. Hogy minél többen vegyék igénybe, ingyenesen lehet majd használni.

A felújított vonalszakasz egyik épülő megállója (Forrás: forum.skyscraperpage.com)

Forgalmi kitérő (Forrás: forum.skyscraperpage.com)

A későbbiekben mindestre tervezik a vonal hosszíbbtását. Az első ütem összhossza 4,97 km lenne, a meglévő Downtown Historic Railway vonal felújításával. 13 megálló lenne a vonalon, melyre 6 új járművet vásárolnának. A Stanley Park felé további 2,23 km pálya épülne 6 új megállóval, amihez további 3 új járműre lenne szükség. Végül egy 2,20 km-es szárnyvonallal fejeződne be az építkezés (4 megállóval, 6 újabb villamossal), várhatóan 2021-re.

Végül egy rövid híradó részlet, amiben láthatóak a régi és a kölcsönzött járművek is:

1 komment

Címkék: villamos bombardier közúti vasút

A bejegyzés trackback címe:

https://epitos.blog.hu/api/trackback/id/tr721197307

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

záporjózsi 2009.06.30. 15:05:50

Korrektúra: Flexity Outlook