Építős blog

Az Építős blogban közlekedési és építészeti beruházásokról olvashatsz. Határok nélkül. De ne lepődj meg ha néha egy-két jármű is feltűnik a monitoron.

facebook

Szmog

Budapest szmogtérképe

Statisztika

Kommentek

  • v2peti: Mi a gond a kerékpárúttal? El van választva a közúttól. Mit kellett volna ott másképp csinálni? (2017.05.04. 12:22) A hét műtárgya 2010/15
  • skubidor: @záporjózsi: Már pedig a Római Metró felső vezetékes. S ezért csendesebb is. De miért nincs annyi ... (2016.04.14. 03:50) A római metró
  • Normális: ...pontosabban, GYALOG át lehetett menni. Ugyanúgy, ahogyan a korabeli HÉV-végállomáshoz. Persze... (2015.07.11. 00:32) Autók a villamosok ellen
  • Albu: „A 3-as és 4-es metró közötti átjáró néhány évvel ezelőtti állapota. Ezt még a 3-as metróval együt... (2015.04.09. 18:09) 35 éves a 3-as metró
  • Albu: Az a villamosmegálló… az megér egy pofont! A tervezés a szakma csúcsa… na persze! (Dolgoztam ben... (2014.06.25. 12:28) Hogyan készült a Fővám téri aluljáró?

Címkék

4 es metró (10) abb (1) alagút (39) alapozás (3) almati (1) alstom (6) aluljáró (7) andor utca (2) ansaldo (1) arany (1) ausztria (9) autópálya (23) a het mutargya (8) balatonfenyves (1) bebetonozott talpfa (1) bécs (1) belgium (4) belgrád (2) berlin (6) bombardier (6) bordeaux (2) bruck an der mur (3) brüsszel (1) budai fonódó (3) budapest (58) busz (7) buszkorridor (1) cadiz (1) caf (1) cdm (2) charleroi (2) Címkék (1) citadis (1) cobra11 (1) crossrail (1) csalagút (3) csehország (1) csepeli gerincút (3) csíkszereda (1) dél afrika (1) díszkivilágítás (1) dlr (1) drezda (2) egyesült királyság (5) elektromos (1) elkerülő (6) elővárosi vasút (11) építészet (51) érd (5) erdély (2) érd körbe (3) eu támogatás (11) extradosed (5) felhőkarcoló (4) felüljáró (3) ferdekábeles (11) ferencie tere (1) ferihegy (1) feszített függesztett (4) flirt (3) fogaskerekű (2) forma1 (2) franciaország (8) genf (1) gent (1) graz (5) gyalogos (7) győr (1) hess (1) hév (4) híd (53) horvátország (2) india (1) ívhíd (6) karlsruhe (5) katowice (1) kazahsztán (1) kelenföld (6) kerékpár (12) kína (4) kisvasút (1) köln (1) kolozsvár (2) koolhaas (1) körforgalom (1) kötélpálya (1) közlekedés (148) közúti vasút (44) krakkó (1) külső kerületi körút (1) lágymányosi (1) lausanne (1) lengyelország (3) light rail (6) london (8) m0 (4) m6 (2) m7 (1) madrid (1) maglev (2) magyarország (37) mainz (1) margit híd (15) marokkó (1) melbourne (1) metró (32) metrovagonmas (2) milánó (1) miskolc (1) monorail (2) moszkva (4) mumbai (1) nagysebességű (14) nagyvárad (1) németország (24) neoplan (1) nyitható híd (4) olaszország (3) oroszország (3) overground (2) oyster (1) párizs (2) peking (1) pendolino (2) pesa (1) pozsony (2) prága (2) pre metró (2) rafs (4) rakpart (9) rem (1) repülés (2) repülőtér (6) résfal (9) róma (4) románia (1) rotem (1) shanghai (1) siemens (8) sikló (2) skoda (1) skycourt (1) spanyolország (3) stadler (3) stadtbahn (6) strasbourg (3) stuttgart (12) svájc (2) szentpétervár (4) szerbia (2) szlovákia (4) szófia (2) szöul (1) s bahn (7) tábla (2) talgo (1) tátra (1) tbm (5) torony (3) toronydaru (1) toulouse (4) tram train (5) transrapid (1) trolibusz (3) tűz (1) uitp (1) újvidék (1) ulf (1) usa (1) út (19) üzbegisztán (1) val (2) valencia (1) van hool (1) városkép (7) varsó (2) vasút (50) vasútállomás (24) veke (1) velaro (6) viadukt (11) villamos (52) vízépítés (2) völgyhíd (8) vonat (20) wuhan (2) zágráb (2) Címkefelhő

12,3 km-es híd Szöulban

2009.06.17. 07:31 Fricy

Szöul reptere, az Incheon International Airport egy szgeten található, melyet a város felől csak egy hídon át lehet megközelíteni. Ez azonban a Songdo nevű pénzügyi negyedtől távol van, sokáig tart eljutni oda és a növekvő forgalom miatt a torlódások is egyre nagyobbak és hosszabb idejűek lettek. Egy új híd építésévek oldanák meg a problémát. Ezáltal 40 perccel rövidebbé válhat az út a repülőtérre a 2x3 sávos autópályán. Az építkezés 2005-ben indult és várhatóan ez év végén fejeződik be.

A híd elhelyezkedése

A híd hosszan metszi át a kikötőbe vezető öblöt

A híd 12,3 km-es összhosszával a Föld egyik legnagyobb mérnöki szerkezete lesz. Három fő részből áll össze. Mivel a híd a város kikötőjéhez vezető öblöt szeli át, így meg kellett oldani, hogy a nagy óceánjáró konténerhajók is meg tudják azt közelíteni. Így a híd fő eleme egy ferdekábeles híd. Pilonjai 230,5 m magasak lesznek. A fő nyílása 800 m-es, ami mellett kétoldalt egy-egy 260 m-es nyílás csatlakozik. Az út itt 74 m-rel a vízfelszín felett halad majd.

A ferdekábles híd építése

A ferdekábles hídhoz vezető rész 150 m-es nyílású gerendahídak sorozata. A nyílásokat négy nagy darabból álló elemből rakták össze, melyeket úszódaruval eneltek a helyére.

A felvezető hídrész a ferdekábeles híd előtt

Az ún. viaduktrész 50 m-es elemekből áll össze. Ez a felvezető híd és a szárazföld között vezet. A partok közelében azonban olyan sekély volt a tenger, hogy csak a mélyebb vízfelület felől tudták megoldani az építkezést.

A "viadukt" rész

A szárazdokkokban elkészült 50 m-es vasbeton elemeket úszódaruval vitték a helyszínre, majd azokat a korábban elkészült hídrész tetején álló soktengelyes gumikerekű szállítójárműre emeltek. Ez vitte a part felé a több száz tonnás szerkezetet. A beépítés helyszínére érve egy portáldaru ismét megemelte az elemet és a következő pillére támaszkodva helyezte el a végső helyére.

A viaduktrész elemeinek elhelyezése

2007-ben az egyik ilyen úszódarunak nekiment egy olajszállító tanker, ami léket kapott. A kiömlött olaj Dél-Korea legnagyobb természeti katasztrófáját okozta. A vizsgálatok szerint a tanker volt a baleset okozója.

A híd építési költsége 1,4 milliárd dollár. A használatáért díjat kell majd fizetni.

A hídhoz vezető autópálya szintén tartalmaz különleges mérnöki megoldásokat, melyek önmagukban is érdekesek. Íme néhány látványterv:

 

 

A képek a www.incheon-bridge.com oldalról származnak.

1 komment

Címkék: híd autópálya viadukt repülőtér elkerülő szöul ferdekábeles

A bejegyzés trackback címe:

https://epitos.blog.hu/api/trackback/id/tr291189716

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

peetmaster · http://nemdohanyzom.blog.hu 2009.06.18. 21:51:58

azannya...
csak kicsit sajnálom a sok zöldterületet.
de gondolom, parkosítanak is :)