Építős blog

Az Építős blogban közlekedési és építészeti beruházásokról olvashatsz. Határok nélkül. De ne lepődj meg ha néha egy-két jármű is feltűnik a monitoron.

facebook

Szmog

Budapest szmogtérképe

Statisztika

Kommentek

  • v2peti: Mi a gond a kerékpárúttal? El van választva a közúttól. Mit kellett volna ott másképp csinálni? (2017.05.04. 12:22) A hét műtárgya 2010/15
  • skubidor: @záporjózsi: Már pedig a Római Metró felső vezetékes. S ezért csendesebb is. De miért nincs annyi ... (2016.04.14. 03:50) A római metró
  • Normális: ...pontosabban, GYALOG át lehetett menni. Ugyanúgy, ahogyan a korabeli HÉV-végállomáshoz. Persze... (2015.07.11. 00:32) Autók a villamosok ellen
  • Albu: „A 3-as és 4-es metró közötti átjáró néhány évvel ezelőtti állapota. Ezt még a 3-as metróval együt... (2015.04.09. 18:09) 35 éves a 3-as metró
  • Albu: Az a villamosmegálló… az megér egy pofont! A tervezés a szakma csúcsa… na persze! (Dolgoztam ben... (2014.06.25. 12:28) Hogyan készült a Fővám téri aluljáró?

Címkék

4 es metró (10) abb (1) alagút (39) alapozás (3) almati (1) alstom (6) aluljáró (7) andor utca (2) ansaldo (1) arany (1) ausztria (9) autópálya (23) a het mutargya (8) balatonfenyves (1) bebetonozott talpfa (1) bécs (1) belgium (4) belgrád (2) berlin (6) bombardier (6) bordeaux (2) bruck an der mur (3) brüsszel (1) budai fonódó (3) budapest (58) busz (7) buszkorridor (1) cadiz (1) caf (1) cdm (2) charleroi (2) Címkék (1) citadis (1) cobra11 (1) crossrail (1) csalagút (3) csehország (1) csepeli gerincút (3) csíkszereda (1) dél afrika (1) díszkivilágítás (1) dlr (1) drezda (2) egyesült királyság (5) elektromos (1) elkerülő (6) elővárosi vasút (11) építészet (51) érd (5) erdély (2) érd körbe (3) eu támogatás (11) extradosed (5) felhőkarcoló (4) felüljáró (3) ferdekábeles (11) ferencie tere (1) ferihegy (1) feszített függesztett (4) flirt (3) fogaskerekű (2) forma1 (2) franciaország (8) genf (1) gent (1) graz (5) gyalogos (7) győr (1) hess (1) hév (4) híd (53) horvátország (2) india (1) ívhíd (6) karlsruhe (5) katowice (1) kazahsztán (1) kelenföld (6) kerékpár (12) kína (4) kisvasút (1) köln (1) kolozsvár (2) koolhaas (1) körforgalom (1) kötélpálya (1) közlekedés (148) közúti vasút (44) krakkó (1) külső kerületi körút (1) lágymányosi (1) lausanne (1) lengyelország (3) light rail (6) london (8) m0 (4) m6 (2) m7 (1) madrid (1) maglev (2) magyarország (37) mainz (1) margit híd (15) marokkó (1) melbourne (1) metró (32) metrovagonmas (2) milánó (1) miskolc (1) monorail (2) moszkva (4) mumbai (1) nagysebességű (14) nagyvárad (1) németország (24) neoplan (1) nyitható híd (4) olaszország (3) oroszország (3) overground (2) oyster (1) párizs (2) peking (1) pendolino (2) pesa (1) pozsony (2) prága (2) pre metró (2) rafs (4) rakpart (9) rem (1) repülés (2) repülőtér (6) résfal (9) róma (4) románia (1) rotem (1) shanghai (1) siemens (8) sikló (2) skoda (1) skycourt (1) spanyolország (3) stadler (3) stadtbahn (6) strasbourg (3) stuttgart (12) svájc (2) szentpétervár (4) szerbia (2) szlovákia (4) szófia (2) szöul (1) s bahn (7) tábla (2) talgo (1) tátra (1) tbm (5) torony (3) toronydaru (1) toulouse (4) tram train (5) transrapid (1) trolibusz (3) tűz (1) uitp (1) újvidék (1) ulf (1) usa (1) út (19) üzbegisztán (1) val (2) valencia (1) van hool (1) városkép (7) varsó (2) vasút (50) vasútállomás (24) veke (1) velaro (6) viadukt (11) villamos (52) vízépítés (2) völgyhíd (8) vonat (20) wuhan (2) zágráb (2) Címkefelhő

Transrapid Iránban?

2009.06.09. 08:02 Fricy

Nem kapott túl nagy sajtóvisszhangot, de május 28-án Irán megrendelt egy megvalósíthatósági tanulmányt egy Teheránt a keleti Mashad városával összekötő maglev vonalról.

Transrapid Kínában (Forrás: www.transrapid.de)

A  Süddeutsche Zeitung beszámolója szerint az iráni kormány kb. 800 km-nyi (!) pályát építene a két város között. 450 km/h maximális sebesség mellett az utazási dő kb. 2,5 óra lenne. Évente 12-15 millió utassal számolnak.

A beruházás ötlete akkor merült fel az irániakban, miután 2004-ben látogatást tett az országban az akkori bajor gazdasági miniszter, Otto Wiesheu. Wiesheu - aki jelenleg a DB mendszmentjének tagja -  kihangsúlyozta, hogy az iráni Transrapid projektje jelenleg nagyon korai fázisban van, de reméli, hogy a nemzetközi körülmények javulni fognak és egyszer valóban reális esélye lesz a megvalósításának. A ThyssenKrupp ezek után jelezte, hogy a társaság semmilyen formában nem vesz részt az előkészületi munkálatokban, ez egy tőlük független müncheni mérnökiroda munkája.

A beruházás számomra azért tűnik furcsának, mert Iránban a vasút szerepe szinte minimális az országban. Egy ilyen projekt jelenleg nagyon drága az alkalmazott technológia miatt. Nem tartom valószínűnek, hogy akár megépülése esetén is a valószínűsíthetőleg nem olcsó jegyek révén tömegek használnák majd a meglev vonatokat.

A jelenleg egyetlen menetrendszerint üzemelő mágneses lebegtetésű vonal Shanghaiban található, ahol a városközpont és a reptér között egy 30 kilométeres pálya épült 1,3 milliárd dolláért. A Münchenbe tervezett vonal a magas építési költségek miatt 2008. márciusában a szövetségi kormány és Bajoroszág döntése értelmében lekerült a napirendről.

6 komment

Címkék: maglev transrapid

A bejegyzés trackback címe:

https://epitos.blog.hu/api/trackback/id/tr691169553

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mestska · http://cities.blog.hu 2009.06.09. 09:09:32

[i]Nem tartom valószínűnek, hogy akár megépülése esetén is a valószínűsíthetőleg nem olcsó jegyek révén tömegek használnák majd a meglev vonatokat.[/i]

Azért azt tudni kell, hogy Mashad szent város, iszonyú zarándokforgalommal. Egy ilyen kapcsolat jócskán megkönnyítené az utazást. Másfelöl viszont valószínűsíthető, hogy ahogy támoagtva volt a vasút eddig is, a Transrapid esetén sem terhelnék rá az utasokra a teljes összeget.

Vélhetően egyébként elég nagy lobbi van az országban a Transrapid bevezetéséről, azért nem hagyományos nagysebességű vasútban gondolkodnak, de szerintem ez meg fog változni. Emlékeim szerint anno Kínában is gondolkodtak sok 1000 kilométernyi maglevben, végül azonban mégis a hagyományos pályát választották.

(ahogy azt választotta a térségben Szaúd-Arábia, Marokkó, vagy Törökország is)

histar007 2009.06.09. 11:30:19

Nálunk itthon hány ilyen tanulmány készült, amiből majdnem lett is valami...

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2009.06.09. 11:34:59

@mestska:

a törökök terveznek valamit? mert a vasútjuk most ha nem is vicc, de nem áll messze tőle...