Építős blog

Az Építős blogban közlekedési és építészeti beruházásokról olvashatsz. Határok nélkül. De ne lepődj meg ha néha egy-két jármű is feltűnik a monitoron.

facebook

Friedl Bútormanufaktúra

Szmog

Budapest szmogtérképe

Statisztika

Kommentek

  • v2peti: Mi a gond a kerékpárúttal? El van választva a közúttól. Mit kellett volna ott másképp csinálni? (2017.05.04. 12:22) A hét műtárgya 2010/15
  • skubidor: @záporjózsi: Már pedig a Római Metró felső vezetékes. S ezért csendesebb is. De miért nincs annyi ... (2016.04.14. 03:50) A római metró
  • Normális: ...pontosabban, GYALOG át lehetett menni. Ugyanúgy, ahogyan a korabeli HÉV-végállomáshoz. Persze... (2015.07.11. 00:32) Autók a villamosok ellen
  • Albu: „A 3-as és 4-es metró közötti átjáró néhány évvel ezelőtti állapota. Ezt még a 3-as metróval együt... (2015.04.09. 18:09) 35 éves a 3-as metró
  • Albu: Az a villamosmegálló… az megér egy pofont! A tervezés a szakma csúcsa… na persze! (Dolgoztam ben... (2014.06.25. 12:28) Hogyan készült a Fővám téri aluljáró?

Címkék

4 es metró (10) abb (1) alagút (39) alapozás (3) almati (1) alstom (6) aluljáró (7) andor utca (2) ansaldo (1) arany (1) ausztria (9) autópálya (23) a het mutargya (8) balatonfenyves (1) bebetonozott talpfa (1) bécs (1) belgium (4) belgrád (2) berlin (6) bombardier (6) bordeaux (2) bruck an der mur (3) brüsszel (1) budai fonódó (3) budapest (58) busz (7) buszkorridor (1) cadiz (1) caf (1) cdm (2) charleroi (2) Címkék (1) citadis (1) cobra11 (1) crossrail (1) csalagút (3) csehország (1) csepeli gerincút (3) csíkszereda (1) dél afrika (1) díszkivilágítás (1) dlr (1) drezda (2) egyesült királyság (5) elektromos (1) elkerülő (6) elővárosi vasút (11) építészet (51) érd (5) erdély (2) érd körbe (3) eu támogatás (11) extradosed (5) felhőkarcoló (4) felüljáró (3) ferdekábeles (11) ferencie tere (1) ferihegy (1) feszített függesztett (4) flirt (3) fogaskerekű (2) forma1 (2) franciaország (8) genf (1) gent (1) graz (5) gyalogos (7) győr (1) hess (1) hév (4) híd (53) horvátország (2) india (1) ívhíd (6) karlsruhe (5) katowice (1) kazahsztán (1) kelenföld (6) kerékpár (12) kína (4) kisvasút (1) köln (1) kolozsvár (2) koolhaas (1) körforgalom (1) kötélpálya (1) közlekedés (148) közúti vasút (44) krakkó (1) külső kerületi körút (1) lágymányosi (1) lausanne (1) lengyelország (3) light rail (6) london (8) m0 (4) m6 (2) m7 (1) madrid (1) maglev (2) magyarország (37) mainz (1) margit híd (15) marokkó (1) melbourne (1) metró (32) metrovagonmas (2) milánó (1) miskolc (1) monorail (2) moszkva (4) mumbai (1) nagysebességű (14) nagyvárad (1) németország (24) neoplan (1) nyitható híd (4) olaszország (3) oroszország (3) overground (2) oyster (1) párizs (2) peking (1) pendolino (2) pesa (1) pozsony (2) prága (2) pre metró (2) rafs (4) rakpart (9) rem (1) repülés (2) repülőtér (6) résfal (9) róma (4) románia (1) rotem (1) shanghai (1) siemens (8) sikló (2) skoda (1) skycourt (1) spanyolország (3) stadler (3) stadtbahn (6) strasbourg (3) stuttgart (12) svájc (2) szentpétervár (4) szerbia (2) szlovákia (4) szófia (2) szöul (1) s bahn (7) tábla (2) talgo (1) tátra (1) tbm (5) torony (3) toronydaru (1) toulouse (4) tram train (5) transrapid (1) trolibusz (3) tűz (1) uitp (1) újvidék (1) ulf (1) usa (1) út (19) üzbegisztán (1) val (2) valencia (1) van hool (1) városkép (7) varsó (2) vasút (50) vasútállomás (24) veke (1) velaro (6) viadukt (11) villamos (52) vízépítés (2) völgyhíd (8) vonat (20) wuhan (2) zágráb (2) Címkefelhő

Új metrómegállók Berlinben

2009.06.08. 07:26 Fricy

Bemutatták a tervezett U5 metróvonal meghosszabbított útvonalán épülő metrómegállók látványterveit. Az U5 jelenleg Hönow és az Alexanderplatz között közlekedik. A meghosszabbítását az új vasúti főpályaudvarig (Hauptbahnhof / Lehrter Bahnnhof) annak átadásával egyidőben szerették volna megnyitni, de finanszírozási okok miatt erre nem került sor. Helyette az U55 vonal kiépítése mellett döntöttek, ami a főpályaudvar és a Brendernburgi kapu között közlekedne, átszállást biztosítva az S1 S-Bahn vonalra. Azonban a főpályaudvar 2006-os átadása óta még ez a rövid vonal sem készült el. Talán idén végre befejezik az építését.

Az U5 jelenlegi végállomásán, az Alexanderplatzon (Forrás: Bernd Kittendorf, www.railfaneurope.net)

Ilyen előzmények után ismertették a hiányzó vonalszakasz főbb paramétereit, melynek megépülésével teljessé válna az U5 viszonylat. Az új 2,2 km-es szakasz tehát az Alexanderplatz és a Brandenburgi kapu között fog megvalósulni (térkép). Ez a három új köbenső megállóval (Berliner Rathaus, Museumsinsel, Unter der Linden) együtt 433 millió €-ba fog kerülni. Mindhárom megállót más-más építésszel terveztettek meg, de azok megoldásait végül túl drágának és nem éppen utasbarátnak találták. Ezek után olyan kompromisszumos megoldást kerestek, mely megfelel a berlini metróvonalakra jellemző vonásoknak, de ezek mellett modernek is.

Így a berlini városházánál (Berliner Rathaus) épülő megálló kijáratai nyitottak lesznek és üvegliftekkel is le lehet jutni majd a peronokhoz.

Berliner Rathaus (Berlini városháza) megálló (Forrás: www.morgenpost.de)

A Múzeumszigetnél (Museumsinsel) az éjszakai eget szimbólizáló kék mennyezet lesz, melyekem a csillagokat több szál LED-égő fogja megjeleníteni.

Museumsinsel (Múzeumsziget) megálló (Forrás: www.morgenpost.de)

Az Unter der Linden megállóban átszállási lehetőséget alakítanak ki az U6 metróvonalhoz.

Unter der Linden megálló (Forrás: www.morgenpost.de)

A kivitelezés 2010 tavaszán indulhat meg. Az első kapavágást a városháza előtt fogják véghezvinni: itt alakítják ki a pajzsindító aknát, ahonnét majd az alagútfúró pajzsok (tbm-ek) elindulhatnak a Brandenburgi kapu (Párizsi tér) felé. A felszíni forgalomkorlátozás mellett az U6 metróvonallal való kapcsolat kiépítése jelenti majd a legtöbb kellemetlenséget okozni. Az építkezés egy része alatt (2011 augusztusától 2012 jűniusáig) ugyanis lezárják a metróvonalat a Friedrichstrasse-nél. A teljes kivitelezés várhatóan 2017-re fog befejeződni. Az új szakaszon napi 155 ezer utasra számítanak.

10 komment

Címkék: berlin metró tbm

A bejegyzés trackback címe:

https://epitos.blog.hu/api/trackback/id/tr901169715

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

peetmaster · http://nemdohanyzom.blog.hu 2009.06.09. 00:15:23

ez eddig ok, csak az a gond, hogy ahogy nézem, a schönefeldi reptér nem kézenfekvően közelíthető meg. (A másik kettőt bezárják.) Erről nem tudsz valamit?

Fricy · http://epitos.blog.hu 2009.06.09. 08:31:27

@peetmaster:
Úgy tudom, hogy S-Bahn fog kimenni a reptérhez és nagyvasúti megállót is kialakítanak.

záporjózsi 2009.06.09. 12:01:52

@Fricy: Schönefeldre? Van S-Bahn, RE, RB. + buszok. Mi kell még? Max. az S-Bahnt lehetne meggyorsítani kb. 5-10 perccel. A vonat így is gyors, persze lehetne kicsit sűrűbb is. Bp-re is ilyen kellene nem az az idióta reptéri vasút...

peetmaster · http://nemdohanyzom.blog.hu 2009.06.09. 12:09:03

a belinkelt térképet összenéztem a Google maps-szel, és talán még a 7-es metrót lehetne kivinni, csak egy megállócska.

Fricy · http://epitos.blog.hu 2009.06.09. 13:04:36

@záporjózsi: @peetmaster:
Schönefledtől délre új reptér épül, ahhoz viszont kell új kapcsolat.

záporjózsi 2009.06.09. 14:38:23

@Fricy: Na ja, peet jelenidőben írta. Ettől még a régin van S-Bahn végállomás, max. kicsit reszelnek rajta, sűrítenek és meg van oldva. Az Ostbhf környékén van valami kavarás és áll a vonat, de amúgy az S-Bahn nem rossz.

peetmaster · http://nemdohanyzom.blog.hu 2009.06.09. 14:47:25

www.spiegel.de/international/germany/0,1518,587535,00.html
AUF WIEDERSEHEN TEMPELHOF
An Era Ends with Closing of Berlin Airport

tavaly októberi cikk, a wiki szerint már múlt idő.

Attus Germanicus · http://attus.hu 2009.06.12. 10:33:51

@peetmaster: Szerintem ne akard az U7-et sehová kivinni. Baromi lassú, megáll minden sarkon, az S-Bahn ill. az RE vonatok sokkal jobbak erre a célra.

peetmaster · http://nemdohanyzom.blog.hu 2009.06.12. 14:14:35

@Attus Germanicus: ok, én nem voltam még ott, csak a térkép alapján tűnt kézenfekvőnek.

Attus Germanicus · http://attus.hu 2009.06.18. 09:45:45

@peetmaster: Ilyesmiben nem érdemes térképekre hagyatkozni ;-)