Építős blog

Az Építős blogban közlekedési és építészeti beruházásokról olvashatsz. Határok nélkül. De ne lepődj meg ha néha egy-két jármű is feltűnik a monitoron.

facebook

Friedl Bútormanufaktúra

Szmog

Budapest szmogtérképe

Statisztika

Kommentek

  • v2peti: Mi a gond a kerékpárúttal? El van választva a közúttól. Mit kellett volna ott másképp csinálni? (2017.05.04. 12:22) A hét műtárgya 2010/15
  • skubidor: @záporjózsi: Már pedig a Római Metró felső vezetékes. S ezért csendesebb is. De miért nincs annyi ... (2016.04.14. 03:50) A római metró
  • Normális: ...pontosabban, GYALOG át lehetett menni. Ugyanúgy, ahogyan a korabeli HÉV-végállomáshoz. Persze... (2015.07.11. 00:32) Autók a villamosok ellen
  • Albu: „A 3-as és 4-es metró közötti átjáró néhány évvel ezelőtti állapota. Ezt még a 3-as metróval együt... (2015.04.09. 18:09) 35 éves a 3-as metró
  • Albu: Az a villamosmegálló… az megér egy pofont! A tervezés a szakma csúcsa… na persze! (Dolgoztam ben... (2014.06.25. 12:28) Hogyan készült a Fővám téri aluljáró?

Címkék

4 es metró (10) abb (1) alagút (39) alapozás (3) almati (1) alstom (6) aluljáró (7) andor utca (2) ansaldo (1) arany (1) ausztria (9) autópálya (23) a het mutargya (8) balatonfenyves (1) bebetonozott talpfa (1) bécs (1) belgium (4) belgrád (2) berlin (6) bombardier (6) bordeaux (2) bruck an der mur (3) brüsszel (1) budai fonódó (3) budapest (58) busz (7) buszkorridor (1) cadiz (1) caf (1) cdm (2) charleroi (2) Címkék (1) citadis (1) cobra11 (1) crossrail (1) csalagút (3) csehország (1) csepeli gerincút (3) csíkszereda (1) dél afrika (1) díszkivilágítás (1) dlr (1) drezda (2) egyesült királyság (5) elektromos (1) elkerülő (6) elővárosi vasút (11) építészet (51) érd (5) erdély (2) érd körbe (3) eu támogatás (11) extradosed (5) felhőkarcoló (4) felüljáró (3) ferdekábeles (11) ferencie tere (1) ferihegy (1) feszített függesztett (4) flirt (3) fogaskerekű (2) forma1 (2) franciaország (8) genf (1) gent (1) graz (5) gyalogos (7) győr (1) hess (1) hév (4) híd (53) horvátország (2) india (1) ívhíd (6) karlsruhe (5) katowice (1) kazahsztán (1) kelenföld (6) kerékpár (12) kína (4) kisvasút (1) köln (1) kolozsvár (2) koolhaas (1) körforgalom (1) kötélpálya (1) közlekedés (148) közúti vasút (44) krakkó (1) külső kerületi körút (1) lágymányosi (1) lausanne (1) lengyelország (3) light rail (6) london (8) m0 (4) m6 (2) m7 (1) madrid (1) maglev (2) magyarország (37) mainz (1) margit híd (15) marokkó (1) melbourne (1) metró (32) metrovagonmas (2) milánó (1) miskolc (1) monorail (2) moszkva (4) mumbai (1) nagysebességű (14) nagyvárad (1) németország (24) neoplan (1) nyitható híd (4) olaszország (3) oroszország (3) overground (2) oyster (1) párizs (2) peking (1) pendolino (2) pesa (1) pozsony (2) prága (2) pre metró (2) rafs (4) rakpart (9) rem (1) repülés (2) repülőtér (6) résfal (9) róma (4) románia (1) rotem (1) shanghai (1) siemens (8) sikló (2) skoda (1) skycourt (1) spanyolország (3) stadler (3) stadtbahn (6) strasbourg (3) stuttgart (12) svájc (2) szentpétervár (4) szerbia (2) szlovákia (4) szófia (2) szöul (1) s bahn (7) tábla (2) talgo (1) tátra (1) tbm (5) torony (3) toronydaru (1) toulouse (4) tram train (5) transrapid (1) trolibusz (3) tűz (1) uitp (1) újvidék (1) ulf (1) usa (1) út (19) üzbegisztán (1) val (2) valencia (1) van hool (1) városkép (7) varsó (2) vasút (50) vasútállomás (24) veke (1) velaro (6) viadukt (11) villamos (52) vízépítés (2) völgyhíd (8) vonat (20) wuhan (2) zágráb (2) Címkefelhő

Algériában is hódít a Flirt

2009.05.25. 07:27 Fricy

Egy hónapos tesztüzem után, május 2-án Abdelaziz Bouteflika elnök felavatta Algír elővárosi vasútját.

Flirtök Algírben (Forrás: www.skyscrapercity.com)

A vonal a fővárostól 54 km-re, keletre fekvő Thénia városától a nyugatra 68 km-re  elhelyezkedő El Affroun városáig vezet. A vasútvonal villamosítása két részben zajlott: a keleti szakasz 2008 novemberében készült el, míg a nyugati idén áprilisban. A 89 millió €-ba kerülő beruházásról még 2004 augusztusában született döntés. A munkálatokat az Alstom, a helyi Baticim cég végezte az SNTF, az algériai állami vasút Infrarail nevű vállalata megbízásából. A projekt keretében megújult 350 vágánykm-nyi pálya, több állomás és korszerű biztosító-berendezéseket és telekommunikációs hálózatot is létrehoztak.

Az algériai Flirt belső tere

Az elővárosi vasútvonalakon a Stadler nálunk is jól ismert Flirt típusú motorvonatai közlekednek. A mintegy 600 millió svájci frank értékű járműszállítási tendert 2006-ban nyerte el a svájci cég. Összesen 64 darab négyrészes vonatot rendeltek, melyből 22 darabot már leszállítottak, míg a többit 2010 végéig kell leszállítani. A Stadler 10 évig fogja üzemeltetni a vonatokat. Ahogyan az a képeken is látható, a magyar Flirtöktől eltérően több állóhely lett kialakítva és az inkább városi járművekre jellemző módon több kapaszkodót helyeztek el.

Videó a jármű belsejéről

A külön nem jelölt fotók saját készítésűek.

3 komment

Címkék: elővárosi vasút flirt stadler

A bejegyzés trackback címe:

https://epitos.blog.hu/api/trackback/id/tr741141117

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

1116001 2009.05.25. 08:45:13

Mi is találhatnánk valami haalmas gáz vagy olajmezőt, amiből fejleszthetnénk:)

Vyca 2009.05.25. 10:26:11

Ez a kék szín nagyon ott van! Szabályosan felfrissít! :)
Valóban sikerült jobban elvillamosítani a belső teret, mint nálunk.