Építős blog

Az Építős blogban közlekedési és építészeti beruházásokról olvashatsz. Határok nélkül. De ne lepődj meg ha néha egy-két jármű is feltűnik a monitoron.

facebook

Szmog

Budapest szmogtérképe

Statisztika

Kommentek

  • v2peti: Mi a gond a kerékpárúttal? El van választva a közúttól. Mit kellett volna ott másképp csinálni? (2017.05.04. 12:22) A hét műtárgya 2010/15
  • skubidor: @záporjózsi: Már pedig a Római Metró felső vezetékes. S ezért csendesebb is. De miért nincs annyi ... (2016.04.14. 03:50) A római metró
  • Normális: ...pontosabban, GYALOG át lehetett menni. Ugyanúgy, ahogyan a korabeli HÉV-végállomáshoz. Persze... (2015.07.11. 00:32) Autók a villamosok ellen
  • Albu: „A 3-as és 4-es metró közötti átjáró néhány évvel ezelőtti állapota. Ezt még a 3-as metróval együt... (2015.04.09. 18:09) 35 éves a 3-as metró
  • Albu: Az a villamosmegálló… az megér egy pofont! A tervezés a szakma csúcsa… na persze! (Dolgoztam ben... (2014.06.25. 12:28) Hogyan készült a Fővám téri aluljáró?

Címkék

4 es metró (10) abb (1) alagút (39) alapozás (3) almati (1) alstom (6) aluljáró (7) andor utca (2) ansaldo (1) arany (1) ausztria (9) autópálya (23) a het mutargya (8) balatonfenyves (1) bebetonozott talpfa (1) bécs (1) belgium (4) belgrád (2) berlin (6) bombardier (6) bordeaux (2) bruck an der mur (3) brüsszel (1) budai fonódó (3) budapest (58) busz (7) buszkorridor (1) cadiz (1) caf (1) cdm (2) charleroi (2) Címkék (1) citadis (1) cobra11 (1) crossrail (1) csalagút (3) csehország (1) csepeli gerincút (3) csíkszereda (1) dél afrika (1) díszkivilágítás (1) dlr (1) drezda (2) egyesült királyság (5) elektromos (1) elkerülő (6) elővárosi vasút (11) építészet (51) érd (5) erdély (2) érd körbe (3) eu támogatás (11) extradosed (5) felhőkarcoló (4) felüljáró (3) ferdekábeles (11) ferencie tere (1) ferihegy (1) feszített függesztett (4) flirt (3) fogaskerekű (2) forma1 (2) franciaország (8) genf (1) gent (1) graz (5) gyalogos (7) győr (1) hess (1) hév (4) híd (53) horvátország (2) india (1) ívhíd (6) karlsruhe (5) katowice (1) kazahsztán (1) kelenföld (6) kerékpár (12) kína (4) kisvasút (1) köln (1) kolozsvár (2) koolhaas (1) körforgalom (1) kötélpálya (1) közlekedés (148) közúti vasút (44) krakkó (1) külső kerületi körút (1) lágymányosi (1) lausanne (1) lengyelország (3) light rail (6) london (8) m0 (4) m6 (2) m7 (1) madrid (1) maglev (2) magyarország (37) mainz (1) margit híd (15) marokkó (1) melbourne (1) metró (32) metrovagonmas (2) milánó (1) miskolc (1) monorail (2) moszkva (4) mumbai (1) nagysebességű (14) nagyvárad (1) németország (24) neoplan (1) nyitható híd (4) olaszország (3) oroszország (3) overground (2) oyster (1) párizs (2) peking (1) pendolino (2) pesa (1) pozsony (2) prága (2) pre metró (2) rafs (4) rakpart (9) rem (1) repülés (2) repülőtér (6) résfal (9) róma (4) románia (1) rotem (1) shanghai (1) siemens (8) sikló (2) skoda (1) skycourt (1) spanyolország (3) stadler (3) stadtbahn (6) strasbourg (3) stuttgart (12) svájc (2) szentpétervár (4) szerbia (2) szlovákia (4) szófia (2) szöul (1) s bahn (7) tábla (2) talgo (1) tátra (1) tbm (5) torony (3) toronydaru (1) toulouse (4) tram train (5) transrapid (1) trolibusz (3) tűz (1) uitp (1) újvidék (1) ulf (1) usa (1) út (19) üzbegisztán (1) val (2) valencia (1) van hool (1) városkép (7) varsó (2) vasút (50) vasútállomás (24) veke (1) velaro (6) viadukt (11) villamos (52) vízépítés (2) völgyhíd (8) vonat (20) wuhan (2) zágráb (2) Címkefelhő

Dizájnmegálló a Kálvin téren

2009.05.04. 22:21 Fricy

A Kálvin téren immáron két éve épül a 4-es metró állomása, aminek keretében a felszín is jelentősen átalakul. Az átépítés érintette a villamosközlekedést is. A 47-es és 49-es járatok 2007 tavaszától a Szabadság híd 2007 augusztusi lezárásáig csak a Lónyay utcáig szállították az utasokat. A kiskörúti közúti vasúti vágányok felújításának befejezése után, 2008. decemberétől ismét a Deák térig járnak a villamosok.

A vágányok északi irányba lettek eltolva és a korábbi budai irányú szélső peron helyén új középperon lett kialakítva. A téren csökken az útfelület nagysága, egyszerűbbé válik a forgalomtechnika és több terület jut a gyalogosoknak is. Ez kapcsolódik az V. kerület beruházásában épülő új főutcához is. Zebrák révén ismét megteremtik a lehetőséget arra, hogy az aluljáró érintés nélkül lehessen a tér egyik oldaláról a másikra eljutni.

Az aluljáró néhány megmaradó és újonnan kialakított lépcsőinek fölé Budapestre eddig nem jellemző módon különleges kialakítású tető kerül. Ezek közül az elsőt az új villamosmegállóban a napokban helyezték el. Teteje még nincs, de már így is klasszul néz ki. Ránézésre azonban egész magas lett ahhoz, hogy eső ellen semmit se védjen majd.

6 komment

Címkék: budapest villamos 4 es metró közúti vasút

A bejegyzés trackback címe:

https://epitos.blog.hu/api/trackback/id/tr431103249

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

1116001 2009.05.05. 06:53:35

Szerintem is klasszul néz ki. Végre csinálnak egészperonos tetőt. Hova kerül még ilyen?
Annyi előne van a magasságnak, hogy kevésbé tudnak majd benne kárt tenni. (a tetőszerkezetben)

Fricy · http://epitos.blog.hu 2009.05.05. 09:29:50

A Ráday utca felé biztos lesz ilyen, de úgy rémlik, hogy talán az üvegtorony előtt is.

Szaki Danee 2009.05.05. 09:43:03

Ez nem egészperonos, csak az aluljáró kijáratától az első felsővezetéktartó oszlopig nyúlik, így a Fővám tér felé tartó villamosokra max. az utolsó ajtónál lehet viszonylag száraz bőrrel felszállni (már persze ha esik az eső). Nem értem, hogy miért nem nyúlik egészen az űrszelvény széléig a tető? Vagy csak ebből a szögből tűnik úgy, hogy még úgy fél méternyit "elbírna" mindkét oldalon?

Hamster · http://hamster.blog.hu/ 2009.05.05. 10:36:46

Nekem az tűnt fel ma, hogy a Budapesten kétségtelenül futurisztikusnak ható rács mellett milyen hülyén néznek ki a historizáló lámpaoszlopok. A fenéért nem lehet összehangolni a dolgokat?

És tényleg lehetne nagyobb (hosszabb, de akár szélesebb is). de még jobb lenne, ha máshol is elszakadnának már az üvegkalickáktól.

histar007 2009.05.17. 11:33:19

Az üvegkalitka olcsó és van aláírt szerződés hozzá, amivel megint rajtunk kívül mindenki jól jár. Ez is szép, csak valahogy megint ottvan a hiányérzet, hogy jót akarnak ezek, csak valahogy megint szarul.

spag · http://railzone.nl 2009.05.22. 00:56:13

@Hamster: szerintem a kálvin téri városképbe beleillik ami nem illik bele, ha értitek mire gondolok :)