Építős blog

Az Építős blogban közlekedési és építészeti beruházásokról olvashatsz. Határok nélkül. De ne lepődj meg ha néha egy-két jármű is feltűnik a monitoron.

facebook

Szmog

Budapest szmogtérképe

Statisztika

Kommentek

  • v2peti: Mi a gond a kerékpárúttal? El van választva a közúttól. Mit kellett volna ott másképp csinálni? (2017.05.04. 12:22) A hét műtárgya 2010/15
  • skubidor: @záporjózsi: Már pedig a Római Metró felső vezetékes. S ezért csendesebb is. De miért nincs annyi ... (2016.04.14. 03:50) A római metró
  • Normális: ...pontosabban, GYALOG át lehetett menni. Ugyanúgy, ahogyan a korabeli HÉV-végállomáshoz. Persze... (2015.07.11. 00:32) Autók a villamosok ellen
  • Albu: „A 3-as és 4-es metró közötti átjáró néhány évvel ezelőtti állapota. Ezt még a 3-as metróval együt... (2015.04.09. 18:09) 35 éves a 3-as metró
  • Albu: Az a villamosmegálló… az megér egy pofont! A tervezés a szakma csúcsa… na persze! (Dolgoztam ben... (2014.06.25. 12:28) Hogyan készült a Fővám téri aluljáró?

Címkék

4 es metró (10) abb (1) alagút (39) alapozás (3) almati (1) alstom (6) aluljáró (7) andor utca (2) ansaldo (1) arany (1) ausztria (9) autópálya (23) a het mutargya (8) balatonfenyves (1) bebetonozott talpfa (1) bécs (1) belgium (4) belgrád (2) berlin (6) bombardier (6) bordeaux (2) bruck an der mur (3) brüsszel (1) budai fonódó (3) budapest (58) busz (7) buszkorridor (1) cadiz (1) caf (1) cdm (2) charleroi (2) Címkék (1) citadis (1) cobra11 (1) crossrail (1) csalagút (3) csehország (1) csepeli gerincút (3) csíkszereda (1) dél afrika (1) díszkivilágítás (1) dlr (1) drezda (2) egyesült királyság (5) elektromos (1) elkerülő (6) elővárosi vasút (11) építészet (51) érd (5) erdély (2) érd körbe (3) eu támogatás (11) extradosed (5) felhőkarcoló (4) felüljáró (3) ferdekábeles (11) ferencie tere (1) ferihegy (1) feszített függesztett (4) flirt (3) fogaskerekű (2) forma1 (2) franciaország (8) genf (1) gent (1) graz (5) gyalogos (7) győr (1) hess (1) hév (4) híd (53) horvátország (2) india (1) ívhíd (6) karlsruhe (5) katowice (1) kazahsztán (1) kelenföld (6) kerékpár (12) kína (4) kisvasút (1) köln (1) kolozsvár (2) koolhaas (1) körforgalom (1) kötélpálya (1) közlekedés (148) közúti vasút (44) krakkó (1) külső kerületi körút (1) lágymányosi (1) lausanne (1) lengyelország (3) light rail (6) london (8) m0 (4) m6 (2) m7 (1) madrid (1) maglev (2) magyarország (37) mainz (1) margit híd (15) marokkó (1) melbourne (1) metró (32) metrovagonmas (2) milánó (1) miskolc (1) monorail (2) moszkva (4) mumbai (1) nagysebességű (14) nagyvárad (1) németország (24) neoplan (1) nyitható híd (4) olaszország (3) oroszország (3) overground (2) oyster (1) párizs (2) peking (1) pendolino (2) pesa (1) pozsony (2) prága (2) pre metró (2) rafs (4) rakpart (9) rem (1) repülés (2) repülőtér (6) résfal (9) róma (4) románia (1) rotem (1) shanghai (1) siemens (8) sikló (2) skoda (1) skycourt (1) spanyolország (3) stadler (3) stadtbahn (6) strasbourg (3) stuttgart (12) svájc (2) szentpétervár (4) szerbia (2) szlovákia (4) szófia (2) szöul (1) s bahn (7) tábla (2) talgo (1) tátra (1) tbm (5) torony (3) toronydaru (1) toulouse (4) tram train (5) transrapid (1) trolibusz (3) tűz (1) uitp (1) újvidék (1) ulf (1) usa (1) út (19) üzbegisztán (1) val (2) valencia (1) van hool (1) városkép (7) varsó (2) vasút (50) vasútállomás (24) veke (1) velaro (6) viadukt (11) villamos (52) vízépítés (2) völgyhíd (8) vonat (20) wuhan (2) zágráb (2) Címkefelhő

Buszkorridor Rákoskeresztúrra

2009.04.19. 21:37 Fricy

Április 17-én aláírták a támogatási szerződést a Rákoskeresztúr központja és az Örs vezér tere között kialakítandó buszkorridor megvalósításáról. Ezzel a budai fonódó villamosközlekdés projektje után a második sikeres közösségi közlekedést fejlesztő porjekt indulhat el a fővárosban.

Rákoskeresztúr városközpontja és az Örs vezér tere között csúcsidőben közlekedni ma tööb, mint katasztrófa. A XVII. kerület vasútállomásai utasforgalmi szempontból nem kedvező elhelyzekedésűek. Rákoskeresztúr központjától távol fekszenek. Ráhordó autóbuszok hiányában jellemzően gyalogolnak az utasok a vonatokhoz. Számuk az egyesített bérlet bevezetése óta folymatosan növekszik, miután felismerték a belvárosba való gyors eljutás lehetőségét. Ennek ellenére jellemzően még mindig az Örs vezér térre közlekedő buszokat  használják a kerület lakosai.

A Fehér út – Jászberényi út – Pesti út útvonalon közlekedő járatok a csúcsidőben együtt araszolnak a többi autóval, mivel lényegében sehol sem biztosított a közösségi járművek szabadabb haladása. Ilyenkor a mintegy 10 kilométeres út megtétele 60 percnél is több lehet. A lehetetlen állapot megoldásaként felmerülhet valamilyen újabb kötöttpályás infrastruktúra létesítése, azonban jelenleg ennek kicsi a relitása, bár a hosszútávú tervekben szerepel. Így született meg alternatívaként egy buszkorridor kialakítása.

Középen vezetett önálló autóbuszsávot építenek mindkét irányban a Pesti úton a meglévő útpálya kiszélesítésével. A meglevő iparvágányok megszüntetésével új autóbuszpálya épül a Jászberényi úton a Maglódi út és az Éles sarok között. A Tűzálló utcától a Maglódi út felé a forgalmi sávok átrendezésével és a közbenső csomópontok átépítésével biztosítanak előnyt a buszoknak. A beruházás összértéke 1,2 milliárd forint, melyet az EU 840 millió forinttal támogat a Struktúrális Alapon keresztül. Ennek eredményeként várhatóan a mai utazási idő a harmadára csökkenhet, azaz mindössze 20 perc alatt lehet majd eljutni az Örs vezér terére.

7 komment

Címkék: budapest eu támogatás buszkorridor

A bejegyzés trackback címe:

https://epitos.blog.hu/api/trackback/id/tr631072468

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Pressi 2009.04.25. 12:20:20

Ez megint nem más, mint a politikusok (Riz Levente, FIDESZ, XVII. kerületi polgármester, Demszky Gábor, SZDSZ, főpolgármester, Alexa György, MSZP, XVII. kerületi országgyűlési képpviselő) tudatos, közös mellveregető hazugsága az adófizetők megtévesztésére az adófizetők pénzén. Ugyanis: ki ne ismerné azt az alapigazságot, hogy egy út áteresztő képessége azonos annak legszűkebb keresztmetszetének áteresztő képessége? A Jászberényi úti felüljárót és az Éles sarok aluljárót nem szélesítik ki! Így a XVII. kerületből az Örs vezértérre bevezető útvonal átereresztő képessége változatlan marad! A buszsáv feltétlen elsőbbsége mellett ez azt jelenti, hogy a dugók továbbra is fennmaradnak, viszont kidobtunk 1,2 milliárd forintot a semmiért!
Utálom, ha folyamatoisan hülyének néznek!

Fricy · http://epitos.blog.hu 2009.04.26. 12:53:59

@Pressi:
Az aluljáró és a felüljáró kiszélesítése plusz 1-2 milliárd forintba kerülne, amivel biztosan nem lenne megtérülő ez a beruházás. Valóban ezek neuralgikus pontjai az útszakasznak, de hidd el, hogy sokat fog segíteni a buszsáv a többi szakaszon.

Pressi 2009.04.27. 07:49:22

@Fricy: Ez az egész nem megtérülő beruházás. Mivel a teljes útszakaszon a felüljáró és az aluljáró kiszélesítése nélkül egy darabbal sem tud több jármű közlekedni majd, ezért az eredmény az lesz, hogy a neuralgikus pontokon buszkorridor feltételezhető elsőbbsége miatt a buszok egy kicsit gyorsabban - de semmiképpen sem a fele menetidő alatt - a személyautók pedig sokkal lassabban fognak eljutni a városba. Így szerintem az egész összeg a politikusok önfényesítésére kidobott pénz. Ha valós lenne a politikai akarat a "közösségi" közlekedés fejlesztésére, akkor a politikusok már rég kirúghatták volna a MÁV élén folyamatosan uralkodó, ellenérdekelt vezetőket, és megoldhatták volna a hatékony elővárosi gyorsvasúti közlekedést. Ha csak a rendszerváltástól kezdve számoljuk, lett volna rá 19 évük.

spag · http://railzone.nl 2009.05.03. 21:59:45

@Pressi: Az alapigazságod nem teljesen igaz. Nem járműveknek épül az út, hanem utasoknak. Ha több a tömegközlekedő, azonos járműszám mellett megnő a személy-áteresztőképesség.

Továbbá áteresztőképességen felül számít a menetidő is, de az összehasonlításod túlzó. Dedikált buszsávval busszal _sokkal_ gyorsabb lesz az út, személyautóval pedig alig lassabb, mivel alacsony a buszok aránya.

Ezzel együtt az S-Bahn ötletet maximálisan támogatnám, de a BRT a semminél azért jobb.

Fricy · http://epitos.blog.hu 2009.05.25. 21:02:39

Megjelent a közbeszerzési felhívás a munkára. Az ajánlattételi határidő július 6., az eredményhirdetés időpontja augusztus 4., míg a szerződéskötés tervezett időpontja augusztus 19. A munka befejezési ideje 2011. október 31. Nem kell kapkodnia majd a kivitelezőnek...

Deszkás 2009.05.28. 20:59:11

@Pressi: Na de a Keresztúri útról lekerül óránként 10-15 busz is, így ott gyorsulhat a közlekedés, ergo a Jászberényiről átmegy majd oda az autós forgalom.

Maisie MacKenzie 2010.10.07. 13:38:05

No, még mindig aktuális!

Érdekes a Jászberényi úti villamospálya! Tisztára olyan, mint egy vasúti pálya! Nyáron még virágzik is! :-)

Miért nem alakítanak ki ott buszsávot? Van rá példa, hogy a villamospályát (ami aszfaltozott!)busz is használja.