Építős blog

Az Építős blogban közlekedési és építészeti beruházásokról olvashatsz. Határok nélkül. De ne lepődj meg ha néha egy-két jármű is feltűnik a monitoron.

facebook

Szmog

Budapest szmogtérképe

Statisztika

Kommentek

  • v2peti: Mi a gond a kerékpárúttal? El van választva a közúttól. Mit kellett volna ott másképp csinálni? (2017.05.04. 12:22) A hét műtárgya 2010/15
  • skubidor: @záporjózsi: Már pedig a Római Metró felső vezetékes. S ezért csendesebb is. De miért nincs annyi ... (2016.04.14. 03:50) A római metró
  • Normális: ...pontosabban, GYALOG át lehetett menni. Ugyanúgy, ahogyan a korabeli HÉV-végállomáshoz. Persze... (2015.07.11. 00:32) Autók a villamosok ellen
  • Albu: „A 3-as és 4-es metró közötti átjáró néhány évvel ezelőtti állapota. Ezt még a 3-as metróval együt... (2015.04.09. 18:09) 35 éves a 3-as metró
  • Albu: Az a villamosmegálló… az megér egy pofont! A tervezés a szakma csúcsa… na persze! (Dolgoztam ben... (2014.06.25. 12:28) Hogyan készült a Fővám téri aluljáró?

Címkék

4 es metró (10) abb (1) alagút (39) alapozás (3) almati (1) alstom (6) aluljáró (7) andor utca (2) ansaldo (1) arany (1) ausztria (9) autópálya (23) a het mutargya (8) balatonfenyves (1) bebetonozott talpfa (1) bécs (1) belgium (4) belgrád (2) berlin (6) bombardier (6) bordeaux (2) bruck an der mur (3) brüsszel (1) budai fonódó (3) budapest (58) busz (7) buszkorridor (1) cadiz (1) caf (1) cdm (2) charleroi (2) Címkék (1) citadis (1) cobra11 (1) crossrail (1) csalagút (3) csehország (1) csepeli gerincút (3) csíkszereda (1) dél afrika (1) díszkivilágítás (1) dlr (1) drezda (2) egyesült királyság (5) elektromos (1) elkerülő (6) elővárosi vasút (11) építészet (51) érd (5) erdély (2) érd körbe (3) eu támogatás (11) extradosed (5) felhőkarcoló (4) felüljáró (3) ferdekábeles (11) ferencie tere (1) ferihegy (1) feszített függesztett (4) flirt (3) fogaskerekű (2) forma1 (2) franciaország (8) genf (1) gent (1) graz (5) gyalogos (7) győr (1) hess (1) hév (4) híd (53) horvátország (2) india (1) ívhíd (6) karlsruhe (5) katowice (1) kazahsztán (1) kelenföld (6) kerékpár (12) kína (4) kisvasút (1) köln (1) kolozsvár (2) koolhaas (1) körforgalom (1) kötélpálya (1) közlekedés (148) közúti vasút (44) krakkó (1) külső kerületi körút (1) lágymányosi (1) lausanne (1) lengyelország (3) light rail (6) london (8) m0 (4) m6 (2) m7 (1) madrid (1) maglev (2) magyarország (37) mainz (1) margit híd (15) marokkó (1) melbourne (1) metró (32) metrovagonmas (2) milánó (1) miskolc (1) monorail (2) moszkva (4) mumbai (1) nagysebességű (14) nagyvárad (1) németország (24) neoplan (1) nyitható híd (4) olaszország (3) oroszország (3) overground (2) oyster (1) párizs (2) peking (1) pendolino (2) pesa (1) pozsony (2) prága (2) pre metró (2) rafs (4) rakpart (9) rem (1) repülés (2) repülőtér (6) résfal (9) róma (4) románia (1) rotem (1) shanghai (1) siemens (8) sikló (2) skoda (1) skycourt (1) spanyolország (3) stadler (3) stadtbahn (6) strasbourg (3) stuttgart (12) svájc (2) szentpétervár (4) szerbia (2) szlovákia (4) szófia (2) szöul (1) s bahn (7) tábla (2) talgo (1) tátra (1) tbm (5) torony (3) toronydaru (1) toulouse (4) tram train (5) transrapid (1) trolibusz (3) tűz (1) uitp (1) újvidék (1) ulf (1) usa (1) út (19) üzbegisztán (1) val (2) valencia (1) van hool (1) városkép (7) varsó (2) vasút (50) vasútállomás (24) veke (1) velaro (6) viadukt (11) villamos (52) vízépítés (2) völgyhíd (8) vonat (20) wuhan (2) zágráb (2) Címkefelhő

Nagyváradi életképek

2009.04.15. 07:51 Fricy

A mintegy 208 ezres lélekszámú Bihar megyei nagyváros a Sebes-Körös mentén fekszik. Gyönyörű szecessziós épületeit érdemes legalább egy séta erejéig megtekinteni, ha a közelben járunk. Az utóbbi években itt is megkezdődött a belváros felújítása, egyre több ház homlokzata újul meg. A sétálóutcában sorra nyílnak az éttermek, kávézók, bár még látni, hogy az átalakulás folyamatos, de jó irányban halad.

Belvárosi épületek

1906. április 5-e óta villamosok is közlekednek a városban, bár már az 1870-es években omnibusz is létezett. Jelenleg öt vonal szolgálja ki az utasokat: 1R (piros), 1N (fekete), 2, 3R (piros), 3N (fekete). Az eltérő színű jelek a városközpont körüli hurokban ellentétes irányban közlekedő járműveket különböztetik meg. A hálózat 19,21 km hosszú, csúcsidőben 6 perces követéssel járnak a villamosok. (Térkép itt.) Az üzemeltetést a Oradea Transport Local végzi.

Változatos a járműállomány a városban. Használt német T4-es és KT4-es Tátrák a régi flotta darabjai.

T4-es Tátra az 1R vonalon, az iparterületen

T4-es Tátra és pótkocsija a 2-es vonalon

A legújabb kort tükrözik a Siemens ULF villamosai, melyet a város vásárolt, darabonként 2,8 millió €-ért. Nagy meglepetés volt, hogy az addig csak Bécsre jellemző járművek itt is megjelentek (az első 3 nagyváradi ULF-ot eleve a Wiener Liniennek gyártották). Az első 2008 április 16-án érkezett, míg az utolsó 10. jármű idén február 18-án. Az 1-es és 3-as vonalakon lehet velük találkozni.

ULF érkezik az 1R viszonylaton

ULF az 1N vonalon

Folyamatosan korszerűsítik a megállókat és a pályát, hogy azok jobban illeszkedjenek az ULF-okhoz. Új utasváró pavilonok, GPS vezérelte elektronikus utastájékoztató rendszer található a felújított peronokon (24-en a 157-ből).  Jelenleg a hálózat egyes részein nem közlekedhetnek a Siemens járművek, mert alkalmatlanok a modern jármű kívánta igényekhez. A sínek egy része nincs elválasztva a közúti forgalomtól, ezért a csúcsidei torlódások kihatással vannak a villamosközlekedésre is.

Aki kíváncsi további részletekre a nagyváradi villamosok történetéről, az kattintson ide.

Szólj hozzá!

Címkék: siemens tátra villamos nagyvárad ulf közúti vasút

A bejegyzés trackback címe:

https://epitos.blog.hu/api/trackback/id/tr491065355

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.