Építős blog

Az Építős blogban közlekedési és építészeti beruházásokról olvashatsz. Határok nélkül. De ne lepődj meg ha néha egy-két jármű is feltűnik a monitoron.

facebook

Szmog

Budapest szmogtérképe

Statisztika

Kommentek

  • v2peti: Mi a gond a kerékpárúttal? El van választva a közúttól. Mit kellett volna ott másképp csinálni? (2017.05.04. 12:22) A hét műtárgya 2010/15
  • skubidor: @záporjózsi: Már pedig a Római Metró felső vezetékes. S ezért csendesebb is. De miért nincs annyi ... (2016.04.14. 03:50) A római metró
  • Normális: ...pontosabban, GYALOG át lehetett menni. Ugyanúgy, ahogyan a korabeli HÉV-végállomáshoz. Persze... (2015.07.11. 00:32) Autók a villamosok ellen
  • Albu: „A 3-as és 4-es metró közötti átjáró néhány évvel ezelőtti állapota. Ezt még a 3-as metróval együt... (2015.04.09. 18:09) 35 éves a 3-as metró
  • Albu: Az a villamosmegálló… az megér egy pofont! A tervezés a szakma csúcsa… na persze! (Dolgoztam ben... (2014.06.25. 12:28) Hogyan készült a Fővám téri aluljáró?

Címkék

4 es metró (10) abb (1) alagút (39) alapozás (3) almati (1) alstom (6) aluljáró (7) andor utca (2) ansaldo (1) arany (1) ausztria (9) autópálya (23) a het mutargya (8) balatonfenyves (1) bebetonozott talpfa (1) bécs (1) belgium (4) belgrád (2) berlin (6) bombardier (6) bordeaux (2) bruck an der mur (3) brüsszel (1) budai fonódó (3) budapest (58) busz (7) buszkorridor (1) cadiz (1) caf (1) cdm (2) charleroi (2) Címkék (1) citadis (1) cobra11 (1) crossrail (1) csalagút (3) csehország (1) csepeli gerincút (3) csíkszereda (1) dél afrika (1) díszkivilágítás (1) dlr (1) drezda (2) egyesült királyság (5) elektromos (1) elkerülő (6) elővárosi vasút (11) építészet (51) érd (5) erdély (2) érd körbe (3) eu támogatás (11) extradosed (5) felhőkarcoló (4) felüljáró (3) ferdekábeles (11) ferencie tere (1) ferihegy (1) feszített függesztett (4) flirt (3) fogaskerekű (2) forma1 (2) franciaország (8) genf (1) gent (1) graz (5) gyalogos (7) győr (1) hess (1) hév (4) híd (53) horvátország (2) india (1) ívhíd (6) karlsruhe (5) katowice (1) kazahsztán (1) kelenföld (6) kerékpár (12) kína (4) kisvasút (1) köln (1) kolozsvár (2) koolhaas (1) körforgalom (1) kötélpálya (1) közlekedés (148) közúti vasút (44) krakkó (1) külső kerületi körút (1) lágymányosi (1) lausanne (1) lengyelország (3) light rail (6) london (8) m0 (4) m6 (2) m7 (1) madrid (1) maglev (2) magyarország (37) mainz (1) margit híd (15) marokkó (1) melbourne (1) metró (32) metrovagonmas (2) milánó (1) miskolc (1) monorail (2) moszkva (4) mumbai (1) nagysebességű (14) nagyvárad (1) németország (24) neoplan (1) nyitható híd (4) olaszország (3) oroszország (3) overground (2) oyster (1) párizs (2) peking (1) pendolino (2) pesa (1) pozsony (2) prága (2) pre metró (2) rafs (4) rakpart (9) rem (1) repülés (2) repülőtér (6) résfal (9) róma (4) románia (1) rotem (1) shanghai (1) siemens (8) sikló (2) skoda (1) skycourt (1) spanyolország (3) stadler (3) stadtbahn (6) strasbourg (3) stuttgart (12) svájc (2) szentpétervár (4) szerbia (2) szlovákia (4) szófia (2) szöul (1) s bahn (7) tábla (2) talgo (1) tátra (1) tbm (5) torony (3) toronydaru (1) toulouse (4) tram train (5) transrapid (1) trolibusz (3) tűz (1) uitp (1) újvidék (1) ulf (1) usa (1) út (19) üzbegisztán (1) val (2) valencia (1) van hool (1) városkép (7) varsó (2) vasút (50) vasútállomás (24) veke (1) velaro (6) viadukt (11) villamos (52) vízépítés (2) völgyhíd (8) vonat (20) wuhan (2) zágráb (2) Címkefelhő

Új öbölhíd Cadizban

2009.03.26. 07:30 Fricy

A 127 ezer lakosú spanyol város egy, az Atlanti-óceánba benyúló félszigeten fekszik, mely mára lényegében teljesen beépült. A város és környékének közlekedési gondjait többféle módon próbálják orvosolni. Egyrészt, két új villamos vonal kialakításával, másrészt egy, az öblöt átívelő második híd építésével. A régi híd 2x1 sávos kapacitása ugyanis nem elegendő és alacsony magassága miatt gyakran nyitni kell, hogy a nagyobb hajók át tudjanak menni az öböl  belső részére.


A félsziget, háttérben a régi híddal 

A régi híd (www.panoramio.com)

A híd teljes hossza 3157 m lesz és négy szakaszból fog összeállni:

  • egy 522,5 méteres felvezető hídból;
  • egy 245 méteres közbenső szakaszból, mely nyitható lesz a nagy óceánjáró hajók átkelésének biztosítására;
  • egy 1207,5 méter hosszú (540 méter fesztávolságú) ferdekábeles hídból, melyek pilonjai 180 méter magasak lesznek és két egymás borított "Y"-ra hasonlítanak, míg a pályaszint 69 méterrel lesz a vízszint felett;
  • és végül egy 1182 méter hosszú másik felvezető hídból.


Az új híd látványterve

A műtárgy szélessége 30,5 méter, kivéve a ferdekábeleket tartó plonoknál, ahol 32,5 méterre szélesedik ki a szerkezet. Eredetileg 2x3 közúti sávot terveztek kialakítani rajta, de a fentebb említett közúti vasúti fejlesztés miatt egy-egy sávot átadnak a villamosoknak. 


Az új híd építése
 

A beruházás mintegy 273 millió €-ba fog kerülni. Várhatóan 2010 végén, 2011 elején adják át a forgalomnak.

A híd és a kapcsolódó úthálózat terveiről, az építési technológiáról  itt nézhető meg egy összeállítás. Egy spanyol nyelvű bemutató megtekinthető itt.

A külön nem jelölt fotók a www.skyscrapercity.com oldalról származnak.
 

Szólj hozzá!

Címkék: spanyolország híd villamos cadiz ferdekábeles közúti vasút nyitható híd

A bejegyzés trackback címe:

https://epitos.blog.hu/api/trackback/id/tr931025750

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.