Építős blog

Az Építős blogban közlekedési és építészeti beruházásokról olvashatsz. Határok nélkül. De ne lepődj meg ha néha egy-két jármű is feltűnik a monitoron.

facebook

Szmog

Budapest szmogtérképe

Statisztika

Kommentek

  • v2peti: Mi a gond a kerékpárúttal? El van választva a közúttól. Mit kellett volna ott másképp csinálni? (2017.05.04. 12:22) A hét műtárgya 2010/15
  • skubidor: @záporjózsi: Már pedig a Római Metró felső vezetékes. S ezért csendesebb is. De miért nincs annyi ... (2016.04.14. 03:50) A római metró
  • Normális: ...pontosabban, GYALOG át lehetett menni. Ugyanúgy, ahogyan a korabeli HÉV-végállomáshoz. Persze... (2015.07.11. 00:32) Autók a villamosok ellen
  • Albu: „A 3-as és 4-es metró közötti átjáró néhány évvel ezelőtti állapota. Ezt még a 3-as metróval együt... (2015.04.09. 18:09) 35 éves a 3-as metró
  • Albu: Az a villamosmegálló… az megér egy pofont! A tervezés a szakma csúcsa… na persze! (Dolgoztam ben... (2014.06.25. 12:28) Hogyan készült a Fővám téri aluljáró?

Címkék

4 es metró (10) abb (1) alagút (39) alapozás (3) almati (1) alstom (6) aluljáró (7) andor utca (2) ansaldo (1) arany (1) ausztria (9) autópálya (23) a het mutargya (8) balatonfenyves (1) bebetonozott talpfa (1) bécs (1) belgium (4) belgrád (2) berlin (6) bombardier (6) bordeaux (2) bruck an der mur (3) brüsszel (1) budai fonódó (3) budapest (58) busz (7) buszkorridor (1) cadiz (1) caf (1) cdm (2) charleroi (2) Címkék (1) citadis (1) cobra11 (1) crossrail (1) csalagút (3) csehország (1) csepeli gerincút (3) csíkszereda (1) dél afrika (1) díszkivilágítás (1) dlr (1) drezda (2) egyesült királyság (5) elektromos (1) elkerülő (6) elővárosi vasút (11) építészet (51) érd (5) erdély (2) érd körbe (3) eu támogatás (11) extradosed (5) felhőkarcoló (4) felüljáró (3) ferdekábeles (11) ferencie tere (1) ferihegy (1) feszített függesztett (4) flirt (3) fogaskerekű (2) forma1 (2) franciaország (8) genf (1) gent (1) graz (5) gyalogos (7) győr (1) hess (1) hév (4) híd (53) horvátország (2) india (1) ívhíd (6) karlsruhe (5) katowice (1) kazahsztán (1) kelenföld (6) kerékpár (12) kína (4) kisvasút (1) köln (1) kolozsvár (2) koolhaas (1) körforgalom (1) kötélpálya (1) közlekedés (148) közúti vasút (44) krakkó (1) külső kerületi körút (1) lágymányosi (1) lausanne (1) lengyelország (3) light rail (6) london (8) m0 (4) m6 (2) m7 (1) madrid (1) maglev (2) magyarország (37) mainz (1) margit híd (15) marokkó (1) melbourne (1) metró (32) metrovagonmas (2) milánó (1) miskolc (1) monorail (2) moszkva (4) mumbai (1) nagysebességű (14) nagyvárad (1) németország (24) neoplan (1) nyitható híd (4) olaszország (3) oroszország (3) overground (2) oyster (1) párizs (2) peking (1) pendolino (2) pesa (1) pozsony (2) prága (2) pre metró (2) rafs (4) rakpart (9) rem (1) repülés (2) repülőtér (6) résfal (9) róma (4) románia (1) rotem (1) shanghai (1) siemens (8) sikló (2) skoda (1) skycourt (1) spanyolország (3) stadler (3) stadtbahn (6) strasbourg (3) stuttgart (12) svájc (2) szentpétervár (4) szerbia (2) szlovákia (4) szófia (2) szöul (1) s bahn (7) tábla (2) talgo (1) tátra (1) tbm (5) torony (3) toronydaru (1) toulouse (4) tram train (5) transrapid (1) trolibusz (3) tűz (1) uitp (1) újvidék (1) ulf (1) usa (1) út (19) üzbegisztán (1) val (2) valencia (1) van hool (1) városkép (7) varsó (2) vasút (50) vasútállomás (24) veke (1) velaro (6) viadukt (11) villamos (52) vízépítés (2) völgyhíd (8) vonat (20) wuhan (2) zágráb (2) Címkefelhő

Közlekedésfejlesztés Mumbaiban

2009.03.24. 08:16 Fricy

Mumbai (korábban Bombay) az indiai gazdaság központja, több mint 13 millió fős lakosságával a világ egyik legnépesebb városa (agglomerációjával együtt mintegy 20 millió fő). A lakosok napi mozgása azonban már komoly nehézségeket okoz a település életében. Jelenleg kiterjedt elővárosi vasúti hálózattal rendelkezik Mumbai.

Churchgate állomás

Ez tényleg tömegközlekedés

Ezeken a vonalakon iszonyat tömeg van. Régi, lepukkant, ajtó nélküli (!) szerelvényeken utaznak az emberek. Évente kb. 3500-an meg is halnak amiatt, hogy kilógnak az ajtókon és elcsapja őket egy felsővezeték tartó oszlop vagy nem a kijelölt helyen mennek át a vágányokon. A járműállomány fejlesztésére hamarosan sor kerülhet.

Egy rövid videó erről a káoszról:

De ez a hálózat kevés és nem nyújt segítséget a városon belüli utazásokra. Még annak ellenére sem, hogy a modal split (közösségi közlekedést igénybe vevők aránya) jelenleg 80%-on áll úgy, hogy évete több tízezer új autó kerül az utcákra! Így az indiai nagyváros intenzív közlekedésfejlesztésbe kezdett.


Az első három metróvonal tervezett útvonala 

Nagyban gondolkodnak: összesen 146,5 km nagyságú hálózat kiépítése szerepel a tervekben (térkép). Három nagyobb fázisban összesen 9 metróvonalat alakítanának ki. Az első vonal építése már zajlik és 2011-re tervezik a megnyitását.  Ez a Versova-Andheri-Ghatkopar útvonalon halad majd, kelet-nyugati irányban átszelve a város ipari és lakónegyedeit, 12 állomással. Később egy szárnyvonallal fog kiegészülni a vonal, mely a reptér elérését biztosítja.

Egy állomás látványterve

Magasvezetésű, normál nyomtávú pálya épül és a sínek betonpályára lesznek lerögzítve. Elkészülte után a jelenlegi 90 perces menetidő 21 percre fog csökkeni. A szerelvények 3,5 percenként követik majd egymást (csúcsidőben 3 percenként). A számítások szerint óránként 60 ezer utas fogja használni. Ez naponta 8,5 lakhnyi utast jelent. :) (Hogy mennyi is 1 lakhnyi utas, arról itt lehet olvasni.)  Erre a vonalra a CSR Nanjing Puzhen nevű kínai cég nyerte el a járműtendert, megelőzve a Kawasakit, a Bombardiert, az Alstomot és a Siemenst. Összesen 16 darab, négy kocsiból álló, automata vezérlésű szerelvényt fognak szállítani.
 

Metróépítés Mumbaiban

Ilyen szerelvények közlekednek majd az első vonalon

A második vonal 38 km hosszú lesz és Colaba - Mahim – Charkop között halad majd (27 állomással, naponta 12,75 lakhnyi utassal), míg a harmadik 19 km-es és Bandra - Kurla – Mankhurd között fogja szállítani az utasokat, várhatóan 2016-tól. Ennek a három metróviszonylatnak az üzemeltetője a Connex, a Mumbai Metropolitan Regional Development Authority és a Hong Kong MRT alkotta konzorcium lesz. 23,6 milliárd rúpiáért (524 millió dollár) 35 évig végezhetik ezt a feladatot. A metróhálózat teljes kiépítése várhatóan 195 milliárd rúpiába (kb. 4,,3 milliárd dollár) fog kerülni. A teljes 146,5 km hosszú hálózatból egyébként mindössze 32,5 km lesz mélyvezetésű, a többi az első vonalhoz hasonlóan viaduktokon vezet majd.

De nemcsak metró építése szerepel a tervek között, hanem két monorail vonal is, 20 km összhosszban.

Az első vonal Sant Gadge Maharaj Chowk – Wadala között fut majd 11,3 km-en, 11 állomással. Az utazási idő 25 perc lesz. A 8,3 km-es második vonal Wadala és Chembur vasútállomás között halad majd, 7 állomással. Az út 19 percig tart majd. A négykocsis szerelvények csúcsidőben három percenként követnék egymást. A becslések szerint 2016-ban 1,25 lakhnyi utas használja majd a monorail rendszert. A teljes projekt 1,6 milliárd dollárba fog kerülni. 2011 áprilisában várható az átadása.

Mindkét beruházás látványosan, ugrásszerűen emelni fog a tömegközlekedés színvonalán. Éles ellentét mutatkozik a régmúlt és a közeljövő között. De ugyanez az ellentét a szegénynegyedeken keresztül közlekedő high-tech metró megjelenésevel még erősödni is fog. Mindenesetre érdemes szemünket Indián tartani, mert Mumbai és Delhi városán kívül még további 24 településen kezdenek hamarosan metrófejlesztésbe.

A térképek, fényképek a www.skyscrapercity.com oldalról származnak.

4 komment

Címkék: metró india monorail mumbai

A bejegyzés trackback címe:

https://epitos.blog.hu/api/trackback/id/tr1001018750

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mestska · http://cities.blog.hu 2009.03.24. 09:08:43

az új metrószerelvényt ábrázoló fotó melyik városban készült?

Fricy · http://epitos.blog.hu 2009.03.24. 09:15:01

Valamelyik kínai városban, de nem tudom, hogy pontosan hol.

spag · http://railzone.nl 2009.03.27. 16:08:29

Azért az Line 1 vonalvezetésével nem sokat szórakoztak :)

A Gettómilliomos c. filmben is nagyon szép képek voltak a mumbai ajtó nélküli, de ahhoz képest elég széles és gyors városi vonatokról, meg a helyi nagyvasútról is.

Zsomatograf 2009.04.17. 14:28:26

Csak azt nem értem, hogy az ablakokon minek van rács?