Építős blog

Az Építős blogban közlekedési és építészeti beruházásokról olvashatsz. Határok nélkül. De ne lepődj meg ha néha egy-két jármű is feltűnik a monitoron.

facebook

Szmog

Budapest szmogtérképe

Statisztika

Kommentek

  • v2peti: Mi a gond a kerékpárúttal? El van választva a közúttól. Mit kellett volna ott másképp csinálni? (2017.05.04. 12:22) A hét műtárgya 2010/15
  • skubidor: @záporjózsi: Már pedig a Római Metró felső vezetékes. S ezért csendesebb is. De miért nincs annyi ... (2016.04.14. 03:50) A római metró
  • Normális: ...pontosabban, GYALOG át lehetett menni. Ugyanúgy, ahogyan a korabeli HÉV-végállomáshoz. Persze... (2015.07.11. 00:32) Autók a villamosok ellen
  • Albu: „A 3-as és 4-es metró közötti átjáró néhány évvel ezelőtti állapota. Ezt még a 3-as metróval együt... (2015.04.09. 18:09) 35 éves a 3-as metró
  • Albu: Az a villamosmegálló… az megér egy pofont! A tervezés a szakma csúcsa… na persze! (Dolgoztam ben... (2014.06.25. 12:28) Hogyan készült a Fővám téri aluljáró?

Címkék

4 es metró (10) abb (1) alagút (39) alapozás (3) almati (1) alstom (6) aluljáró (7) andor utca (2) ansaldo (1) arany (1) ausztria (9) autópálya (23) a het mutargya (8) balatonfenyves (1) bebetonozott talpfa (1) bécs (1) belgium (4) belgrád (2) berlin (6) bombardier (6) bordeaux (2) bruck an der mur (3) brüsszel (1) budai fonódó (3) budapest (58) busz (7) buszkorridor (1) cadiz (1) caf (1) cdm (2) charleroi (2) Címkék (1) citadis (1) cobra11 (1) crossrail (1) csalagút (3) csehország (1) csepeli gerincút (3) csíkszereda (1) dél afrika (1) díszkivilágítás (1) dlr (1) drezda (2) egyesült királyság (5) elektromos (1) elkerülő (6) elővárosi vasút (11) építészet (51) érd (5) erdély (2) érd körbe (3) eu támogatás (11) extradosed (5) felhőkarcoló (4) felüljáró (3) ferdekábeles (11) ferencie tere (1) ferihegy (1) feszített függesztett (4) flirt (3) fogaskerekű (2) forma1 (2) franciaország (8) genf (1) gent (1) graz (5) gyalogos (7) győr (1) hess (1) hév (4) híd (53) horvátország (2) india (1) ívhíd (6) karlsruhe (5) katowice (1) kazahsztán (1) kelenföld (6) kerékpár (12) kína (4) kisvasút (1) köln (1) kolozsvár (2) koolhaas (1) körforgalom (1) kötélpálya (1) közlekedés (148) közúti vasút (44) krakkó (1) külső kerületi körút (1) lágymányosi (1) lausanne (1) lengyelország (3) light rail (6) london (8) m0 (4) m6 (2) m7 (1) madrid (1) maglev (2) magyarország (37) mainz (1) margit híd (15) marokkó (1) melbourne (1) metró (32) metrovagonmas (2) milánó (1) miskolc (1) monorail (2) moszkva (4) mumbai (1) nagysebességű (14) nagyvárad (1) németország (24) neoplan (1) nyitható híd (4) olaszország (3) oroszország (3) overground (2) oyster (1) párizs (2) peking (1) pendolino (2) pesa (1) pozsony (2) prága (2) pre metró (2) rafs (4) rakpart (9) rem (1) repülés (2) repülőtér (6) résfal (9) róma (4) románia (1) rotem (1) shanghai (1) siemens (8) sikló (2) skoda (1) skycourt (1) spanyolország (3) stadler (3) stadtbahn (6) strasbourg (3) stuttgart (12) svájc (2) szentpétervár (4) szerbia (2) szlovákia (4) szófia (2) szöul (1) s bahn (7) tábla (2) talgo (1) tátra (1) tbm (5) torony (3) toronydaru (1) toulouse (4) tram train (5) transrapid (1) trolibusz (3) tűz (1) uitp (1) újvidék (1) ulf (1) usa (1) út (19) üzbegisztán (1) val (2) valencia (1) van hool (1) városkép (7) varsó (2) vasút (50) vasútállomás (24) veke (1) velaro (6) viadukt (11) villamos (52) vízépítés (2) völgyhíd (8) vonat (20) wuhan (2) zágráb (2) Címkefelhő

Elveszett autópálya viadukt Csehországban

2009.03.04. 07:57 Fricy

A Csehországban fekvő Borovský település mellett egy nagyon érdekes műtárgy található. Ez nem más, mint egy 120 méter hosszú, 22 méter széles viadukt. És mi a különleges ebben? Az, hogy alig látszik ki 2 méter a tetejéből, ugyanis egy víztározó mesterséges tavában áll.

 

1942-ben készült el, amikor a Prága-Brno autópályát építették. Mivel a műtárgyak hosszabb kivitelezést igényelnek, azért azokat az útépítés előtt megkezdték. Soknak ez lett a veszte.

1942-ben, a háborúra való tekintettel leállították a gyorsforgalmi utak építését is. Prága ivóvíz szükségletének biztosítás érdekében egy tározó építéséről döntöttek. Ezt azonban keresztezte a tervezett autópálya nyomvonal, ezért azt felhagyták. Így került a völgyhíd egy tóba, amin soha nem ment át egyetlen autó sem.

Nem messze tőle egy kisebb híd is készült, ami szintén soha nem töltötte be a funkcióját.

Google Maps-en itt lehet megtalálni a hidakat.

26 komment

Címkék: csehország autópálya viadukt völgyhíd

A bejegyzés trackback címe:

https://epitos.blog.hu/api/trackback/id/tr53978209

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mestska · http://cities.blog.hu 2009.03.04. 09:24:21

Az utolsó előtti képet elnézve az jutott eszembe, hogy a mai autópálya is ilyen szépen dilatált bizonyos szakaszokon :)

Bilux67 2009.03.04. 09:40:31

Tehát 67 évvel később még így néz ki az úttest?
Ha egyetlen kocsi sem ment át rajta, akkor is érdekes, hiszen esőnek, hónak, fagynak ki volt téve rendesen.
El kéne lesnünk a háború előtti technikát.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.03.04. 09:42:59

Érdekes, hogy a műholdképen látszik a hidak folytatásában a tervezett út helye, gondolom ott is volt valami elkezdve, aztán azt is beszántották újra. :)

Csokis · http://csokis.blog.hu 2009.03.04. 09:46:12

1942 az bizony német technika és alaposság... :-)

sam99 2009.03.04. 09:57:39

Látom, hogy nemcsak nálunk vannak értelmetlen völgyhidak, alagutak. :-)

Mistral1011 2009.03.04. 10:09:11

Nálunk majd az M6-os "barlangjait" fogják elrettentő példaként mutogatni :-(

Yaesu 2009.03.04. 10:15:36

Érdekes dolog. A wikimapia-n pontosan meg van rajzolva az eredeti útvonal.

wikimapia.org/#lat=49.696728&lon=15.0997639&z=14&l=0&m=a&v=2

min0rity r3port · http://m0r3.blog.hu 2009.03.04. 10:59:34

Lehet, hogy a magyar kormány jutányos áron megveszi őket? Vagy a BKV?

yooccoo 2009.03.04. 11:18:18

@Yaesu: gúglimapon is ott van

Gilderoy 2009.03.04. 11:18:25

Na itt a kihívás a Kőrőshegyi-projekt folytatásához! Nehogymár azt ne lehessen víztározóba meríteni!

Savigny (törölt) 2009.03.04. 11:29:07

épp hétvégén megyek majd arra....tetszik, úgyhogy meg is állunk szerintem ott :)

.com 2009.03.04. 11:39:13

ilyen van itthon is
vmelyik marha az M1-t Gyoron keresztul akarta vinni vmikor
Ma az M19 bekoto fel autopalya, szep hidakkal, dupla lyukkal, leallosavval,ami kell
de ez a viadukt durva, lesz meg nalunk is viztarozo Koroshegyen. Ekkora marhasagot EL KELL kovetnunk, MAGYAROK VAGYUNK!

min 2009.03.04. 13:20:46

Még sokak agyáig nem jut el. hogy a köröshegyi hídra szükség volt a fő kérdés a költségekben van nem a híd létjogosúltságában. Nem lehet autópályát X%-os eemelkedővel építeni vagy iszonyú földmunkára lett volna szükség.
Amúgy jó ez a cseh híd de a lengyeleknél is van valahól egy mókás híd ami a folyóval párhuzamosan épűlt értelmetlenűl az orosz hadsereg keze nyomán.

G.Szabolcs 2009.03.04. 13:29:17

"MAGYAROK VAGYUNK!"

Nem attól vagy magyar,hogy pesszimista és kishitű vagyn bakker.

Mellesleg az Möüas felett ativelő hiz elég gyakori jelenség.

Ugyanis az szántókat köti össze, és igen két magánterület közt van ahogy a képen is látszik... Sok ilyen van mindenhol a világon

Gilderoy 2009.03.04. 13:48:54

@min: Egy pár mérnököt azért kérdezz meg a témáról, hátha meglepődsz.

hufnagel@citromail.hu 2009.03.04. 13:49:43

Van még mit tanulnunk. Nálunk egy ilyen híd egy ilyen aszfaltréteggel talán 3 telet sem bír ki, aztán máris lehet kátyúzni meg foltozgatni!
Az M6-os barlangjai talán jók lesznek az utókornak gombatermesztésre, vagy ott van a 4-es metró eddig elkészült alagutrendszere. Az építkezés ugyanis jelenleg már áll. Pénz nincs rá. Ennyi volt a megalo-demszkymánia. ...
Köztudott, hogy még Róth Manó elvtárs (Rákosi Matyi) is abbahagyta az 1953-ban elkezdett metróját, ahol aztán sokáig szintén csak gombászás folyt az alagutakban. Ettük hát a gombát ezerrel és épült hozzá a cucilizmus.

min 2009.03.04. 14:29:23

@Gilderoy: Szeretem, hogy sírnak itt mindig ha nincs elkerülő meg, hogy kevés az autópálya. ha van akkor az a baj. Szánalmas egy nép ez.....
Néha a józan paraszti ész többet ér akármilyen mérnöki diplománál. Nézz rá a környék domborzati térképére. Ha lefelé vagy felfelé tolják el a nyomvonalat akkor a helyi önkormányzatok meg a zöldségek sírnak mint a fürdőskurvák. Olvastam ez ügyben mérnökök vitáját pro és kontra. Ahíd melletti érvek meggyőzöbbek voltak mint ellene csak itt mindig mindenből politikai kérdést csinálnak.

mestska · http://cities.blog.hu 2009.03.04. 14:56:29

@.com:

nem, az Győrt északról került volna el, annak a bevezető szakasza a 19-es.

mestska · http://cities.blog.hu 2009.03.04. 14:59:40

@min:

a köröshegyi hídra nem műszaki okok miatt volt szükség, az autópálya nyomvonalára azon a területen számtalan más megoldás is született, melyek azonban kisebb-nagyobb okok miatt nem valósulhattak meg. (pl. helyi önkormányzati politika...)

keszvagyok 2009.03.04. 22:12:35

Ejha, köszi, ez érdekes volt. Épp az fogalmazódott bennem, hogy gondolom így hogy vízbe lett merítve, tuti nem megy rajta forgalom, és később olvastam, hogy nem is ment. Nemsemmi.

keszvagyok 2009.03.04. 22:13:31

érdekes lehet a víz alatti rész is, gondolom búvárparadicsom :)

Magyarnaba 2009.03.09. 10:54:49

Van egy hasonló Lengyelországban is, igaz ezt "csak úgy" félbehagyták.

hu.wikipedia.org/wiki/Olimpijka_(aut%C3%B3p%C3%A1lya)

ZBR 2012.05.03. 08:23:12

@hufnagel@citromail.hu:
A négyes metró építése nem áll. Csak már nem a látványos, 30 méteres munkagödröknél tartanak...