Építős blog

Az Építős blogban közlekedési és építészeti beruházásokról olvashatsz. Határok nélkül. De ne lepődj meg ha néha egy-két jármű is feltűnik a monitoron.

facebook

Szmog

Budapest szmogtérképe

Statisztika

Kommentek

  • v2peti: Mi a gond a kerékpárúttal? El van választva a közúttól. Mit kellett volna ott másképp csinálni? (2017.05.04. 12:22) A hét műtárgya 2010/15
  • skubidor: @záporjózsi: Már pedig a Római Metró felső vezetékes. S ezért csendesebb is. De miért nincs annyi ... (2016.04.14. 03:50) A római metró
  • Normális: ...pontosabban, GYALOG át lehetett menni. Ugyanúgy, ahogyan a korabeli HÉV-végállomáshoz. Persze... (2015.07.11. 00:32) Autók a villamosok ellen
  • Albu: „A 3-as és 4-es metró közötti átjáró néhány évvel ezelőtti állapota. Ezt még a 3-as metróval együt... (2015.04.09. 18:09) 35 éves a 3-as metró
  • Albu: Az a villamosmegálló… az megér egy pofont! A tervezés a szakma csúcsa… na persze! (Dolgoztam ben... (2014.06.25. 12:28) Hogyan készült a Fővám téri aluljáró?

Címkék

4 es metró (10) abb (1) alagút (39) alapozás (3) almati (1) alstom (6) aluljáró (7) andor utca (2) ansaldo (1) arany (1) ausztria (9) autópálya (23) a het mutargya (8) balatonfenyves (1) bebetonozott talpfa (1) bécs (1) belgium (4) belgrád (2) berlin (6) bombardier (6) bordeaux (2) bruck an der mur (3) brüsszel (1) budai fonódó (3) budapest (58) busz (7) buszkorridor (1) cadiz (1) caf (1) cdm (2) charleroi (2) Címkék (1) citadis (1) cobra11 (1) crossrail (1) csalagút (3) csehország (1) csepeli gerincút (3) csíkszereda (1) dél afrika (1) díszkivilágítás (1) dlr (1) drezda (2) egyesült királyság (5) elektromos (1) elkerülő (6) elővárosi vasút (11) építészet (51) érd (5) erdély (2) érd körbe (3) eu támogatás (11) extradosed (5) felhőkarcoló (4) felüljáró (3) ferdekábeles (11) ferencie tere (1) ferihegy (1) feszített függesztett (4) flirt (3) fogaskerekű (2) forma1 (2) franciaország (8) genf (1) gent (1) graz (5) gyalogos (7) győr (1) hess (1) hév (4) híd (53) horvátország (2) india (1) ívhíd (6) karlsruhe (5) katowice (1) kazahsztán (1) kelenföld (6) kerékpár (12) kína (4) kisvasút (1) köln (1) kolozsvár (2) koolhaas (1) körforgalom (1) kötélpálya (1) közlekedés (148) közúti vasút (44) krakkó (1) külső kerületi körút (1) lágymányosi (1) lausanne (1) lengyelország (3) light rail (6) london (8) m0 (4) m6 (2) m7 (1) madrid (1) maglev (2) magyarország (37) mainz (1) margit híd (15) marokkó (1) melbourne (1) metró (32) metrovagonmas (2) milánó (1) miskolc (1) monorail (2) moszkva (4) mumbai (1) nagysebességű (14) nagyvárad (1) németország (24) neoplan (1) nyitható híd (4) olaszország (3) oroszország (3) overground (2) oyster (1) párizs (2) peking (1) pendolino (2) pesa (1) pozsony (2) prága (2) pre metró (2) rafs (4) rakpart (9) rem (1) repülés (2) repülőtér (6) résfal (9) róma (4) románia (1) rotem (1) shanghai (1) siemens (8) sikló (2) skoda (1) skycourt (1) spanyolország (3) stadler (3) stadtbahn (6) strasbourg (3) stuttgart (12) svájc (2) szentpétervár (4) szerbia (2) szlovákia (4) szófia (2) szöul (1) s bahn (7) tábla (2) talgo (1) tátra (1) tbm (5) torony (3) toronydaru (1) toulouse (4) tram train (5) transrapid (1) trolibusz (3) tűz (1) uitp (1) újvidék (1) ulf (1) usa (1) út (19) üzbegisztán (1) val (2) valencia (1) van hool (1) városkép (7) varsó (2) vasút (50) vasútállomás (24) veke (1) velaro (6) viadukt (11) villamos (52) vízépítés (2) völgyhíd (8) vonat (20) wuhan (2) zágráb (2) Címkefelhő

Alarm für Cobra 11

2009.03.03. 09:31 Fricy

A Cobra 11 - Az autópályarendőrség címen futó, nálunk is igen népszerű sorozat autópályás jeleneteit kezdetben Brandenburg tartományban forgatták, egy Berlin közeli felhagyott gyorsforgalmi út szakaszon. Később Krefeld és Köln között zajlott a forgatás.

2005-ben azonban egy merőben új helyen kezdtek neki az újabb évad részeinek a forgatásához. Az Észak-Rajna-Wesztfáliában fekvő Aldenhoven mellett, egy ipari park területén a Film+Test Location cég épített egy 1 km-es 2x2 sávos autópályaszakaszt.

A teljes út 2300 méter hosszú. Ez a kétirányú, 1000 méteres pályából és a két visszafordító hurokból áll össze. A "mű autópályához" tartozik egy parkoló is, valamint gyorsító- és lassító sávok. Az elválasztó sávban 81 cm magas betonelemeket helyeztek el. A helyszínrajz letölthető itt (pdf).

Alapesetben erdős vagy nyílt mezős háttér előtt halad az út. De számítógépes trükökkel lényegében bármilyen hátteret be lehet illeszteni az út köré. Nem csak német filmesek részére áll rendelkezésre a pálya, hiszen lényegében bármilyen ország autópálya menti jelzéseit el lehet helyezni.

Egy jelenet, amit ezen a pályán forgattak:

3 komment

Címkék: autópálya cobra11

A bejegyzés trackback címe:

https://epitos.blog.hu/api/trackback/id/tr67976499

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mestska · http://cities.blog.hu 2009.03.03. 09:40:26

klassz, bár én a sorozatból egy részt sem láttam. Érdekes, hogy ezen az igen rövid szakaszon ilyen felvételeket tudnak csinálni. A másik érdekesség a Berlin melletti felhagyott autópálya. Bár a hosszát nem írtad, az sem pár száz méter valószínűleg. Annyira építik a pályákat, hogy fel sem tűnik, ha felhagyunk egyet :)

Ennek a pályának egyébként legalább köze van a valósághoz, szemben a mátrix2-ben szereplő, szintén a film kedvéért épített pályával, aminél balesetveszélyesebb már nem is lehetne egy út :)))

Fricy · http://epitos.blog.hu 2009.03.03. 10:10:58

@mestska:
Sajnos nem találtam infót arról, hogy milyen hosszú volt a felhagyott autópálya szakasz. Pontos helyét sem találtam Google Maps-en.

Mátrix 2-t nem néztem ilyen szemmel, de majd meglesem. Rég láttam úgy is.

spag · http://railzone.nl 2009.03.17. 17:33:32

hát ez marha jó, nem is értem hova tűnt eddig az rss olvasómban. régen tök sokat néztem :)

google mapsen megtaláltam de még a korábbi elhagyatott bánya-rendezőpályaudvar van rajta. (itt egy fotó jobbra a google maps helyzettel: www.panoramio.com/photo/6253517 )

ami még durvább, ha kizoomoltok, milyen hatalmas külszíni fejtések ( hamster.blog.hu/2009/03/12/kulszini_fejtes ) működnek még ma is, az évtizedek alatt eltünnek falvak, amikor először láttam teljesen elcsodálkoztam hogy Európában ilyen még van.