Az 1913-ban épült 27 m támaszközű híd több szempontból is a hazai vasúti műtárgyak egyik igen különleges darabja - sajnos már csak volt. Több éves "elfekvés" után végleg kimondták rá a végleges ítéletet és 2007. február 24-én elbontották.
A hídon korábban a 40-es vasútvonal vágánya haladt át, ami a 30-as vasútvonalat keresztezte. 2001-ben azonban építettek mellé egy "egyszerű" gerendahidat ennek kiváltására. Három csuklós beton ívhíd volt. Kettő a szélén, a hídfőknél, egy pedig középen helyezkedett el. Nem elírás, nem vasbeton, hanem csupán beton anyagú volt! Ez adta a szerkezeti kialakításán túl a másik érdekességét a műtárgynak.
2007. február 23-án este haladt el az utolsó vonat a híd alatt. Nem sokkal később leszedték a felsővezetéket és a vasúti pályára betonlemezekből és betonaljakból épített védőréteget helyeztek el. A bontási munkálatok másnap hajnali 4 órakor kezdődtek meg.
8 óra után néhány perccel végül nagy robajjal saját súlya alatt lezuhant a hídtest.
A saruk, amelyeket ki kellett volna cserélni, hogy a híd megmaradhasson. Ez volt az egyik oka a bontásnak. A másik pedig az, hogy a 30-as vonalat ezen a szakaszon a közeljövőben kétvágányúsítani fogják és hossz-szelvényileg nem fért volna el a híd alatt a 4 sínszál.
Még több kép itt