Építős blog

Az Építős blogban közlekedési és építészeti beruházásokról olvashatsz. Határok nélkül. De ne lepődj meg ha néha egy-két jármű is feltűnik a monitoron.

facebook

Szmog

Budapest szmogtérképe

Statisztika

Kommentek

  • v2peti: Mi a gond a kerékpárúttal? El van választva a közúttól. Mit kellett volna ott másképp csinálni? (2017.05.04. 12:22) A hét műtárgya 2010/15
  • skubidor: @záporjózsi: Már pedig a Római Metró felső vezetékes. S ezért csendesebb is. De miért nincs annyi ... (2016.04.14. 03:50) A római metró
  • Normális: ...pontosabban, GYALOG át lehetett menni. Ugyanúgy, ahogyan a korabeli HÉV-végállomáshoz. Persze... (2015.07.11. 00:32) Autók a villamosok ellen
  • Albu: „A 3-as és 4-es metró közötti átjáró néhány évvel ezelőtti állapota. Ezt még a 3-as metróval együt... (2015.04.09. 18:09) 35 éves a 3-as metró
  • Albu: Az a villamosmegálló… az megér egy pofont! A tervezés a szakma csúcsa… na persze! (Dolgoztam ben... (2014.06.25. 12:28) Hogyan készült a Fővám téri aluljáró?

Címkék

4 es metró (10) abb (1) alagút (39) alapozás (3) almati (1) alstom (6) aluljáró (7) andor utca (2) ansaldo (1) arany (1) ausztria (9) autópálya (23) a het mutargya (8) balatonfenyves (1) bebetonozott talpfa (1) bécs (1) belgium (4) belgrád (2) berlin (6) bombardier (6) bordeaux (2) bruck an der mur (3) brüsszel (1) budai fonódó (3) budapest (58) busz (7) buszkorridor (1) cadiz (1) caf (1) cdm (2) charleroi (2) Címkék (1) citadis (1) cobra11 (1) crossrail (1) csalagút (3) csehország (1) csepeli gerincút (3) csíkszereda (1) dél afrika (1) díszkivilágítás (1) dlr (1) drezda (2) egyesült királyság (5) elektromos (1) elkerülő (6) elővárosi vasút (11) építészet (51) érd (5) erdély (2) érd körbe (3) eu támogatás (11) extradosed (5) felhőkarcoló (4) felüljáró (3) ferdekábeles (11) ferencie tere (1) ferihegy (1) feszített függesztett (4) flirt (3) fogaskerekű (2) forma1 (2) franciaország (8) genf (1) gent (1) graz (5) gyalogos (7) győr (1) hess (1) hév (4) híd (53) horvátország (2) india (1) ívhíd (6) karlsruhe (5) katowice (1) kazahsztán (1) kelenföld (6) kerékpár (12) kína (4) kisvasút (1) köln (1) kolozsvár (2) koolhaas (1) körforgalom (1) kötélpálya (1) közlekedés (148) közúti vasút (44) krakkó (1) külső kerületi körút (1) lágymányosi (1) lausanne (1) lengyelország (3) light rail (6) london (8) m0 (4) m6 (2) m7 (1) madrid (1) maglev (2) magyarország (37) mainz (1) margit híd (15) marokkó (1) melbourne (1) metró (32) metrovagonmas (2) milánó (1) miskolc (1) monorail (2) moszkva (4) mumbai (1) nagysebességű (14) nagyvárad (1) németország (24) neoplan (1) nyitható híd (4) olaszország (3) oroszország (3) overground (2) oyster (1) párizs (2) peking (1) pendolino (2) pesa (1) pozsony (2) prága (2) pre metró (2) rafs (4) rakpart (9) rem (1) repülés (2) repülőtér (6) résfal (9) róma (4) románia (1) rotem (1) shanghai (1) siemens (8) sikló (2) skoda (1) skycourt (1) spanyolország (3) stadler (3) stadtbahn (6) strasbourg (3) stuttgart (12) svájc (2) szentpétervár (4) szerbia (2) szlovákia (4) szófia (2) szöul (1) s bahn (7) tábla (2) talgo (1) tátra (1) tbm (5) torony (3) toronydaru (1) toulouse (4) tram train (5) transrapid (1) trolibusz (3) tűz (1) uitp (1) újvidék (1) ulf (1) usa (1) út (19) üzbegisztán (1) val (2) valencia (1) van hool (1) városkép (7) varsó (2) vasút (50) vasútállomás (24) veke (1) velaro (6) viadukt (11) villamos (52) vízépítés (2) völgyhíd (8) vonat (20) wuhan (2) zágráb (2) Címkefelhő

Kötöttpályán Toulouse-ban - 2. rész

2009.02.17. 08:45 Fricy

Az előző bejegyzésben Toulouse meglévő kötöttpályás városi közlekedési rendszeréről írtam. Most sorra veszem a várható fejlesztéseket, új beruházásokat.

A költségek csökkentése érdekében az A vonal építése idején a 18 megállóból ötöt csak 26 méter hosszúra építettek meg. Így azonban csak kétkocsis csuklós járművek haladhatnak itt. A forgalom azonban folyamatosan nő és már kapacitáshiány jelei mutatkoznak a reggeli és délutáni csúcsidőszakban. Ezért 2012-re szeretnék az összes peront 52 méteresre bővíteni, így már a B vonalhoz hasonlóan négykocsis, csatolt szerelvények szállíthatnák az utasokat. Ezzel az A metró kapacitását duplájára tudnák növelni. Tanulmányozzák egy 5 km-es vonalhosszabbítás megvalósíthatóságát is, ami 2015-re akár meg is épülhet.

A B vonalat szintén meghosszabbítanák 5 km-rel. Az új szakasz lábakon álló pályaszerkezeten haladna, hasonlóan az A vonal dél-keleti részéhez. Négy új megálló épülne meg 2013-ra.

További nagyvasúti szakaszon is elindítanák az elővárosi közlekedést, hasonlóan a C vonalon alkalmazott módon. Az új D vonal a főpályaudvarról indulna és a dél-keleti régióban fekvő Muret felé haladna.

Az E vonal egy régi-új közlekedési forma megjelenésének első ütemeként valósul meg. Oly sok francia városhoz hasonlóan, Toulouseban is úgy döntöttek, hogy új közúti vasúti vonalat építenek. Korábban már létezett villamos itt is. Az 1878-ban nyílr meg a lóvasúti üzem, amit 1883-ban villamosítottak. 1957-ben számolták fel teljesen a hálózatot. A viszonylat az A metróvonal az Arenes nevű megállójától indul és északi irányban halad tovább Blagnac felé. Itt van az Airbus főhadiszállása. A 200 millió €-ba kerülő munka keretében 18 megállót építenének a vonal mentén. Természetesen járulékos beruházásként az érintett közterületek is megújulnak. Több szakaszon füvesített pálya épül.

Az Arenes megálló látványterve és építése:

 

A külső városrészben már lazább a beépítettség, ennek ellenére a vonal még tovább halad.

Már zajlik az építkezés és várhatóan 2010-re át is adják. 25-30 ezer napi utassal számolnak, a villamosok pedig csúcsidőben 5 percenként követnék egymást. A járműveket az Alstom szállítja, 65,7 millió € értékben. Természetesen a népszerű Citadis típus helyi változata fog itt közlekedni. A 18 darab, kétirányú villamost a Valenciennesben közlekedő változat áttervezésével készítik.

 

Az első példányát 2008 decemberében mutatták be. A további 17 járművet 2009 májusa és 2010 februárja között érkezik meg a városba. A későbbiekben egy szárnyvonalat is építenének a repülőtér felé. További infók itt olvashatóak.

Képek az első Citadisról:

Még egy villamosvonal építését tervezik (F vonal). Az északi Pont Jumeaux városrészt kötné össze a dél-nyugati Montaudran negyeddel, érintve a főpályaudvart is.

Szólj hozzá!

Címkék: metró villamos toulouse alstom citadis val

A bejegyzés trackback címe:

https://epitos.blog.hu/api/trackback/id/tr35947174

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.