Építős blog

Az Építős blogban közlekedési és építészeti beruházásokról olvashatsz. Határok nélkül. De ne lepődj meg ha néha egy-két jármű is feltűnik a monitoron.

facebook

Szmog

Budapest szmogtérképe

Statisztika

Kommentek

  • v2peti: Mi a gond a kerékpárúttal? El van választva a közúttól. Mit kellett volna ott másképp csinálni? (2017.05.04. 12:22) A hét műtárgya 2010/15
  • skubidor: @záporjózsi: Már pedig a Római Metró felső vezetékes. S ezért csendesebb is. De miért nincs annyi ... (2016.04.14. 03:50) A római metró
  • Normális: ...pontosabban, GYALOG át lehetett menni. Ugyanúgy, ahogyan a korabeli HÉV-végállomáshoz. Persze... (2015.07.11. 00:32) Autók a villamosok ellen
  • Albu: „A 3-as és 4-es metró közötti átjáró néhány évvel ezelőtti állapota. Ezt még a 3-as metróval együt... (2015.04.09. 18:09) 35 éves a 3-as metró
  • Albu: Az a villamosmegálló… az megér egy pofont! A tervezés a szakma csúcsa… na persze! (Dolgoztam ben... (2014.06.25. 12:28) Hogyan készült a Fővám téri aluljáró?

Címkék

4 es metró (10) abb (1) alagút (39) alapozás (3) almati (1) alstom (6) aluljáró (7) andor utca (2) ansaldo (1) arany (1) ausztria (9) autópálya (23) a het mutargya (8) balatonfenyves (1) bebetonozott talpfa (1) bécs (1) belgium (4) belgrád (2) berlin (6) bombardier (6) bordeaux (2) bruck an der mur (3) brüsszel (1) budai fonódó (3) budapest (58) busz (7) buszkorridor (1) cadiz (1) caf (1) cdm (2) charleroi (2) Címkék (1) citadis (1) cobra11 (1) crossrail (1) csalagút (3) csehország (1) csepeli gerincút (3) csíkszereda (1) dél afrika (1) díszkivilágítás (1) dlr (1) drezda (2) egyesült királyság (5) elektromos (1) elkerülő (6) elővárosi vasút (11) építészet (51) érd (5) erdély (2) érd körbe (3) eu támogatás (11) extradosed (5) felhőkarcoló (4) felüljáró (3) ferdekábeles (11) ferencie tere (1) ferihegy (1) feszített függesztett (4) flirt (3) fogaskerekű (2) forma1 (2) franciaország (8) genf (1) gent (1) graz (5) gyalogos (7) győr (1) hess (1) hév (4) híd (53) horvátország (2) india (1) ívhíd (6) karlsruhe (5) katowice (1) kazahsztán (1) kelenföld (6) kerékpár (12) kína (4) kisvasút (1) köln (1) kolozsvár (2) koolhaas (1) körforgalom (1) kötélpálya (1) közlekedés (148) közúti vasút (44) krakkó (1) külső kerületi körút (1) lágymányosi (1) lausanne (1) lengyelország (3) light rail (6) london (8) m0 (4) m6 (2) m7 (1) madrid (1) maglev (2) magyarország (37) mainz (1) margit híd (15) marokkó (1) melbourne (1) metró (32) metrovagonmas (2) milánó (1) miskolc (1) monorail (2) moszkva (4) mumbai (1) nagysebességű (14) nagyvárad (1) németország (24) neoplan (1) nyitható híd (4) olaszország (3) oroszország (3) overground (2) oyster (1) párizs (2) peking (1) pendolino (2) pesa (1) pozsony (2) prága (2) pre metró (2) rafs (4) rakpart (9) rem (1) repülés (2) repülőtér (6) résfal (9) róma (4) románia (1) rotem (1) shanghai (1) siemens (8) sikló (2) skoda (1) skycourt (1) spanyolország (3) stadler (3) stadtbahn (6) strasbourg (3) stuttgart (12) svájc (2) szentpétervár (4) szerbia (2) szlovákia (4) szófia (2) szöul (1) s bahn (7) tábla (2) talgo (1) tátra (1) tbm (5) torony (3) toronydaru (1) toulouse (4) tram train (5) transrapid (1) trolibusz (3) tűz (1) uitp (1) újvidék (1) ulf (1) usa (1) út (19) üzbegisztán (1) val (2) valencia (1) van hool (1) városkép (7) varsó (2) vasút (50) vasútállomás (24) veke (1) velaro (6) viadukt (11) villamos (52) vízépítés (2) völgyhíd (8) vonat (20) wuhan (2) zágráb (2) Címkefelhő

Közúti alagutak a Jangce alatt

2009.02.04. 08:36 Fricy

2008. december végén nyílt meg az első közúti alagút a kínai Wuhan városában. Wuhan, Győr testvérvárosa a Jangce és a Han folyók torkolata körül terül el, mintegy 8-900 km-re keletre Shanghajtól és kb. 9,1 millió a lakosszáma. A 286 millió dollárba kerülő alagút építése 2004-ben kezdődött.

 

Wuhang két része között teremt kapcsolatot: Wuchang, a kormányzati és egyetemi negyed illetve Hankou között, ahol az üzleti negyed található. A 3,6 km-es alagútban 2x2 forgalmi sávot alakítottak ki, a napi forgalmat 52 ezer járműre becsülték meg a tervezés során. Ezzel jelentősen tehermentesítik a város 5 meglévő hídját (egy további építés alatt áll).

Jangce alagút Shanghaiban

A kínai metropoliszban a wuhaninál is hosszabb alagutak épülnek, melyek révén kapcsolatot teremtenek a város és a Chongming sziget között. A két, egymástól 23 m-re párhuzamosan vezetett alagút egyenként 7,4 km hosszú lesz, 65 m-rel a folyó feneke alatt. Az alagutak kétszintesek lesznek. A felső szinten 3 sávos autópálya fut majd, míg az alsó szinten közművek, az alagutat kiszolgáló lábelek helyezkednek el. Később ezen az alsó szinten fektetik le a tervezett új metróvonal vágányait is.

Az építkezést 2006-ban kezdték el. 2008 decemberében elkészültek az első alagút fúrásával, míg a másodikkal idén fognak végezni. A teljes beruházást 2010-re, a világkiállítás megnyitójára be kell fejezni. Erre 1,5 milliárd dollár áll rendelkezésre...

A fúrást két, a valaha elkészült leghosszabb alagútfúróval, ún. TBM-mel végzik. Az S-317 és S-318 jelű pajzsok egyenként 135 m hosszúak, 2300 tonna összsúlyúak. A külső átmérőjük 15,4 m. Kb. 7500 darab tübinget építenek be, melyek 11 darabból állnak és 16 tonna súlyúak. A belső átmérő 13,7 m lesz.

2 komment

Címkék: kína shanghai alagút wuhan tbm

A bejegyzés trackback címe:

https://epitos.blog.hu/api/trackback/id/tr48921063

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

jazzcool 2009.02.04. 10:18:06

Sydneyben néhány éve épült meg a Cross City Tunnel, magánberuházásban. az alagút használata fizetős, a vállalkozás becsődölt, pedig az alagút ott tényleg nagyon hasznos, de fizetni érte nem nagyon szeretnek az autósok.

en.wikipedia.org/wiki/Cross_City_Tunnel

Gerardus A. Lodewijk 2009.03.04. 13:06:39

Ott nem kell tompított fény az alagútban?