Építős blog

Az Építős blogban közlekedési és építészeti beruházásokról olvashatsz. Határok nélkül. De ne lepődj meg ha néha egy-két jármű is feltűnik a monitoron.

facebook

Szmog

Budapest szmogtérképe

Statisztika

Kommentek

  • v2peti: Mi a gond a kerékpárúttal? El van választva a közúttól. Mit kellett volna ott másképp csinálni? (2017.05.04. 12:22) A hét műtárgya 2010/15
  • skubidor: @záporjózsi: Már pedig a Római Metró felső vezetékes. S ezért csendesebb is. De miért nincs annyi ... (2016.04.14. 03:50) A római metró
  • Normális: ...pontosabban, GYALOG át lehetett menni. Ugyanúgy, ahogyan a korabeli HÉV-végállomáshoz. Persze... (2015.07.11. 00:32) Autók a villamosok ellen
  • Albu: „A 3-as és 4-es metró közötti átjáró néhány évvel ezelőtti állapota. Ezt még a 3-as metróval együt... (2015.04.09. 18:09) 35 éves a 3-as metró
  • Albu: Az a villamosmegálló… az megér egy pofont! A tervezés a szakma csúcsa… na persze! (Dolgoztam ben... (2014.06.25. 12:28) Hogyan készült a Fővám téri aluljáró?

Címkék

4 es metró (10) abb (1) alagút (39) alapozás (3) almati (1) alstom (6) aluljáró (7) andor utca (2) ansaldo (1) arany (1) ausztria (9) autópálya (23) a het mutargya (8) balatonfenyves (1) bebetonozott talpfa (1) bécs (1) belgium (4) belgrád (2) berlin (6) bombardier (6) bordeaux (2) bruck an der mur (3) brüsszel (1) budai fonódó (3) budapest (58) busz (7) buszkorridor (1) cadiz (1) caf (1) cdm (2) charleroi (2) Címkék (1) citadis (1) cobra11 (1) crossrail (1) csalagút (3) csehország (1) csepeli gerincút (3) csíkszereda (1) dél afrika (1) díszkivilágítás (1) dlr (1) drezda (2) egyesült királyság (5) elektromos (1) elkerülő (6) elővárosi vasút (11) építészet (51) érd (5) erdély (2) érd körbe (3) eu támogatás (11) extradosed (5) felhőkarcoló (4) felüljáró (3) ferdekábeles (11) ferencie tere (1) ferihegy (1) feszített függesztett (4) flirt (3) fogaskerekű (2) forma1 (2) franciaország (8) genf (1) gent (1) graz (5) gyalogos (7) győr (1) hess (1) hév (4) híd (53) horvátország (2) india (1) ívhíd (6) karlsruhe (5) katowice (1) kazahsztán (1) kelenföld (6) kerékpár (12) kína (4) kisvasút (1) köln (1) kolozsvár (2) koolhaas (1) körforgalom (1) kötélpálya (1) közlekedés (148) közúti vasút (44) krakkó (1) külső kerületi körút (1) lágymányosi (1) lausanne (1) lengyelország (3) light rail (6) london (8) m0 (4) m6 (2) m7 (1) madrid (1) maglev (2) magyarország (37) mainz (1) margit híd (15) marokkó (1) melbourne (1) metró (32) metrovagonmas (2) milánó (1) miskolc (1) monorail (2) moszkva (4) mumbai (1) nagysebességű (14) nagyvárad (1) németország (24) neoplan (1) nyitható híd (4) olaszország (3) oroszország (3) overground (2) oyster (1) párizs (2) peking (1) pendolino (2) pesa (1) pozsony (2) prága (2) pre metró (2) rafs (4) rakpart (9) rem (1) repülés (2) repülőtér (6) résfal (9) róma (4) románia (1) rotem (1) shanghai (1) siemens (8) sikló (2) skoda (1) skycourt (1) spanyolország (3) stadler (3) stadtbahn (6) strasbourg (3) stuttgart (12) svájc (2) szentpétervár (4) szerbia (2) szlovákia (4) szófia (2) szöul (1) s bahn (7) tábla (2) talgo (1) tátra (1) tbm (5) torony (3) toronydaru (1) toulouse (4) tram train (5) transrapid (1) trolibusz (3) tűz (1) uitp (1) újvidék (1) ulf (1) usa (1) út (19) üzbegisztán (1) val (2) valencia (1) van hool (1) városkép (7) varsó (2) vasút (50) vasútállomás (24) veke (1) velaro (6) viadukt (11) villamos (52) vízépítés (2) völgyhíd (8) vonat (20) wuhan (2) zágráb (2) Címkefelhő

A prágai M0 új szakasza

2009.01.29. 10:00 Fricy

Prágában a belső autópályagyűrűt nevezik M0-nak, melynek első szakasza az 1980-as években készült el. Jelenleg is folyik az északnyugati szektor építése Malovanka és Troja városrészek között, mely szinte végig alagútban vezet. Az előzetes tanulmánytervekben három nyomvonalat vizsgáltak, melyek közül végül a Blanka fedőnevű középsőt választották ki és dolgoztak ki részletesen. A másik kettő Dana és Hana néven futott.

Három részre osztható az 5895 m hosszú épülő út:

  • az első szakasza (kék) Malovanka és a Prašný híd között 1400m hosszú;
  • a második (narancs) 1005 m hosszú a Prašný híd - Špejchar között;
  • míg az leghosszabb harmadik szakasza (sárga), 3090 m hosszú Špejchar - Troja között.

Az alagutak négy helyen kapcsolódnak a meglévő városi úthálózathoz. Ezek csomópontja igen impozáns kialakításúak, amint azt az alábbi látványtervek jól szemléltetik.

  • Malovanka csomópontban kezdődik az új alagút.

  •  Prašný híd csomópontnál mélygarázs is épül.

 

  • Hradčanská metróállomás környékén a felszínt rendezik.

  • Špejcharnál is mélygarázs épül az alagút mellett.

  • Troja a másik vége az alagútnak. Itt kapcsolódó beruhásként, de nem ennek a projektnek a keretében egy új híd is épül.

 

Egy animáció megtekinthető itt

Az építkezés 2004-ben kezdődött a Malovanka csomópontnál és azóta folyamatosna zajlik a munka. A teljes alagútrendszert 2011-ben tervezik átadni. A beruházás összköltsége 25,7 milliárd cseh korona (kb. 267 milliárd Ft).

A kivitelezés során kétféle technológiát alkalmaznak. A felszínről, nyitott munkagödörben készülnek el a keretalagutak, és bányászati technológiával a mélyebben fekvő szakaszok.

  • Malovanka:

 

  • Špejchar 

  • Troja:

  • Bányászati technológiával épülő alagút:

2008 májusában itt is bekövetkezett az, ami minden alagútépítő rémálma. Szerencse a szerencsétlenségben, hogy az omlás egy parkban történt, így személyi sérülés nem történt. A felszínen azonban egy 10 méter átmréőjű, 17 méter mély lyuk keletkezett.

Forrás: www.ceskedalnice.cz, www.tunelblanka.cz

Képek az építkezésről: www.ceskedalnice.cz/foto/mof6

5 komment

Címkék: prága m0 autópálya alagút

A bejegyzés trackback címe:

https://epitos.blog.hu/api/trackback/id/tr27907377

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mestska · http://cities.blog.hu 2009.01.29. 19:03:43

kiegészítésként hozzátenném, hogy az ottani M0 Csehország legforgalmasabb útjai közé tartozik, egyes szakaszain 120.000-s forgalomnal (ez a legnagyobb az országban)

Fricy · http://epitos.blog.hu 2009.01.29. 21:34:24

@mestska:
Köszi. Én is próbáltam keresni ilyen adatot, de nem találtam.

Káposztakukac 2009.03.04. 12:53:04

budapesten mikor lesz ilyen? nem kell válaszolni, retorikus kérdés volt...:(

Vyca 2009.03.07. 14:06:33

Azért jelen pillanatban nem laknék a szomszédban... :)

T92 2012.07.18. 20:37:39

@Káposztakukac: A munkás körútnak el tudnék képzelni valami hasonlót. szükség az lenne rá, hogy a Hungária után ne az m0 legyen az első körgyűrű.