Építős blog

Az Építős blogban közlekedési és építészeti beruházásokról olvashatsz. Határok nélkül. De ne lepődj meg ha néha egy-két jármű is feltűnik a monitoron.

facebook

Szmog

Budapest szmogtérképe

Statisztika

Kommentek

  • v2peti: Mi a gond a kerékpárúttal? El van választva a közúttól. Mit kellett volna ott másképp csinálni? (2017.05.04. 12:22) A hét műtárgya 2010/15
  • skubidor: @záporjózsi: Már pedig a Római Metró felső vezetékes. S ezért csendesebb is. De miért nincs annyi ... (2016.04.14. 03:50) A római metró
  • Normális: ...pontosabban, GYALOG át lehetett menni. Ugyanúgy, ahogyan a korabeli HÉV-végállomáshoz. Persze... (2015.07.11. 00:32) Autók a villamosok ellen
  • Albu: „A 3-as és 4-es metró közötti átjáró néhány évvel ezelőtti állapota. Ezt még a 3-as metróval együt... (2015.04.09. 18:09) 35 éves a 3-as metró
  • Albu: Az a villamosmegálló… az megér egy pofont! A tervezés a szakma csúcsa… na persze! (Dolgoztam ben... (2014.06.25. 12:28) Hogyan készült a Fővám téri aluljáró?

Címkék

4 es metró (10) abb (1) alagút (39) alapozás (3) almati (1) alstom (6) aluljáró (7) andor utca (2) ansaldo (1) arany (1) ausztria (9) autópálya (23) a het mutargya (8) balatonfenyves (1) bebetonozott talpfa (1) bécs (1) belgium (4) belgrád (2) berlin (6) bombardier (6) bordeaux (2) bruck an der mur (3) brüsszel (1) budai fonódó (3) budapest (58) busz (7) buszkorridor (1) cadiz (1) caf (1) cdm (2) charleroi (2) Címkék (1) citadis (1) cobra11 (1) crossrail (1) csalagút (3) csehország (1) csepeli gerincút (3) csíkszereda (1) dél afrika (1) díszkivilágítás (1) dlr (1) drezda (2) egyesült királyság (5) elektromos (1) elkerülő (6) elővárosi vasút (11) építészet (51) érd (5) erdély (2) érd körbe (3) eu támogatás (11) extradosed (5) felhőkarcoló (4) felüljáró (3) ferdekábeles (11) ferencie tere (1) ferihegy (1) feszített függesztett (4) flirt (3) fogaskerekű (2) forma1 (2) franciaország (8) genf (1) gent (1) graz (5) gyalogos (7) győr (1) hess (1) hév (4) híd (53) horvátország (2) india (1) ívhíd (6) karlsruhe (5) katowice (1) kazahsztán (1) kelenföld (6) kerékpár (12) kína (4) kisvasút (1) köln (1) kolozsvár (2) koolhaas (1) körforgalom (1) kötélpálya (1) közlekedés (148) közúti vasút (44) krakkó (1) külső kerületi körút (1) lágymányosi (1) lausanne (1) lengyelország (3) light rail (6) london (8) m0 (4) m6 (2) m7 (1) madrid (1) maglev (2) magyarország (37) mainz (1) margit híd (15) marokkó (1) melbourne (1) metró (32) metrovagonmas (2) milánó (1) miskolc (1) monorail (2) moszkva (4) mumbai (1) nagysebességű (14) nagyvárad (1) németország (24) neoplan (1) nyitható híd (4) olaszország (3) oroszország (3) overground (2) oyster (1) párizs (2) peking (1) pendolino (2) pesa (1) pozsony (2) prága (2) pre metró (2) rafs (4) rakpart (9) rem (1) repülés (2) repülőtér (6) résfal (9) róma (4) románia (1) rotem (1) shanghai (1) siemens (8) sikló (2) skoda (1) skycourt (1) spanyolország (3) stadler (3) stadtbahn (6) strasbourg (3) stuttgart (12) svájc (2) szentpétervár (4) szerbia (2) szlovákia (4) szófia (2) szöul (1) s bahn (7) tábla (2) talgo (1) tátra (1) tbm (5) torony (3) toronydaru (1) toulouse (4) tram train (5) transrapid (1) trolibusz (3) tűz (1) uitp (1) újvidék (1) ulf (1) usa (1) út (19) üzbegisztán (1) val (2) valencia (1) van hool (1) városkép (7) varsó (2) vasút (50) vasútállomás (24) veke (1) velaro (6) viadukt (11) villamos (52) vízépítés (2) völgyhíd (8) vonat (20) wuhan (2) zágráb (2) Címkefelhő

Stuttgart: új szakaszok az U12-es vonalon

2018.01.10. 07:25 Fricy

2017. december 9-én két új szakasszal bővült a stuttgarti U12-es Stadtnahn vonal. Átadták a Hallschlag és Wagrain- äcker megállók közötti új szakaszt és az átépítés alatt álló Hauptbahnhoftól északra fekvő Europaviertel városrészen átvezető alagutat. Ezzel együtt megszűnt a Friedrichstrassen vezetett korábbi nyomvonal.

38549187434_650a25aed9_b.jpg

Átadási ünnepség a Budapester Platz megállóban (Kép forrása: https://hiveminer.com/Tags/ssb%2Cstuttgart)

p2380814.jpg

Az U12-es viszonylat új északi vonalszakasza a korábban megépült U14-es vonalból ágazik ki az Ebelstrasse megálló előtt, a Neckar folyó feletti híd után.

p2380835.jpg

Majd - Stuttgartban nem meglepő módon :) - egy alagútban folytatódik a vonal. Az alagutat részben a felszínről építették meg, csak egy rövid szakasza készült bányászati technológiával.

p2380864.jpg

A Bottroper Straße nevű új megálló közvetlenül az alagúti szakasz után helyezkedik el. Ez az új északi szakasz egyetlen új megállója.

p2380726.jpg

A megállót különlegessé teszi az előző képen bal oldalon látható tükröződő burkolat és a jobb oldali teraszos díszkert, valamint a fenti képen lévő modern napóra.

p2380882.jpg

A megálló után egy rámpán éri el az U12-es vonal előző ütem ideiglenes végállomásaként 2013-ban létesült Hallschlag megállót.

 

Az északi szakasz átadásával egy időben az U12-es vonal új végállomása az U14-es korábbi végállomása, Neckargröningen Remseck megálló lett, míg az U14-es Mühlhausen állomásig rövidült.

p2390035.jpg

 Az Europeviertel nevű új vársorészen keresztül haladó új U12-es vonalszakasz amolyan Luca széke módon épült. Az új vonalrész alagútban vezető szakasza több darabban készült el. Már 2010-ben megépült az új könyvtár alatti rész. 

p2380985.jpg

 A Milchhof és a Hauptbahnhof közötti új vonalon egy új megálló épült. 

p2380952.jpg

 A Budapester Platz megálló egy hídon helyezkedik el.

p2390017.jpg

 Új vonalszakasz, de két nyomtáv. A korábbi villamosüzem 1000 mm-es volt Stuttgartban, ezt váltotta a normál nyomtávú Stadtbahn üzem. Nosztalgia villamosok azonban még közlekednek a hálózat egyes részein, így maradt még 1000 mm-es nyomtávú pályarész is. Dicséretes, hogy egy új fejlesztés során is gondoltak erre.

p2380998.jpg

Az alagúti szakaszba vezető rámpa. A háttérben látható a városi könyvtár épülete.

u12_tunnel_llhbjkz.jpg

Az alagút a fenti helyszínrajz szerint csatlakozik a Heilbronner strasse nyomvonalát követő meglévő alagútba.

 

A 2017. december 10-én bevezetett új stuttgarti menetrend további változásokat is hozott. A Stuttgart21 projekt miatt átépülnek a főpályaudvar környéki Stadtbahn alagutak. Eddig a Charlottenplatz és a Staatsgalerie szakasz volt lezárva, amit visszaadtak a forgalomnak, míg most a Hauptbahnhof és a Staatsgalerie közötti szakasz lett lezárva. Ennek következtében egyes viszonylatok terelt útvonalon közlekednek, mások szünetelnek és új betétjáratokat is indítottak. Spagetti térképen így néz ki a változás.

A külön nem jelölt képek a http://www.deutsches-architektur-forum.de oldalról származnak.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

http://epitos.blog.hu/api/trackback/id/tr2913552001

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.