Építős blog

Az Építős blogban közlekedési és építészeti beruházásokról olvashatsz. Határok nélkül. De ne lepődj meg ha néha egy-két jármű is feltűnik a monitoron.

facebook

Friedl Bútormanufaktúra

Szmog

Budapest szmogtérképe

Statisztika

Kommentek

  • v2peti: Mi a gond a kerékpárúttal? El van választva a közúttól. Mit kellett volna ott másképp csinálni? (2017.05.04. 12:22) A hét műtárgya 2010/15
  • skubidor: @záporjózsi: Már pedig a Római Metró felső vezetékes. S ezért csendesebb is. De miért nincs annyi ... (2016.04.14. 03:50) A római metró
  • Normális: ...pontosabban, GYALOG át lehetett menni. Ugyanúgy, ahogyan a korabeli HÉV-végállomáshoz. Persze... (2015.07.11. 00:32) Autók a villamosok ellen
  • Albu: „A 3-as és 4-es metró közötti átjáró néhány évvel ezelőtti állapota. Ezt még a 3-as metróval együt... (2015.04.09. 18:09) 35 éves a 3-as metró
  • Albu: Az a villamosmegálló… az megér egy pofont! A tervezés a szakma csúcsa… na persze! (Dolgoztam ben... (2014.06.25. 12:28) Hogyan készült a Fővám téri aluljáró?

Címkék

4 es metró (10) abb (1) alagút (39) alapozás (3) almati (1) alstom (6) aluljáró (7) andor utca (2) ansaldo (1) arany (1) ausztria (9) autópálya (23) a het mutargya (8) balatonfenyves (1) bebetonozott talpfa (1) bécs (1) belgium (4) belgrád (2) berlin (6) bombardier (6) bordeaux (2) bruck an der mur (3) brüsszel (1) budai fonódó (3) budapest (58) busz (7) buszkorridor (1) cadiz (1) caf (1) cdm (2) charleroi (2) Címkék (1) citadis (1) cobra11 (1) crossrail (1) csalagút (3) csehország (1) csepeli gerincút (3) csíkszereda (1) dél afrika (1) díszkivilágítás (1) dlr (1) drezda (2) egyesült királyság (5) elektromos (1) elkerülő (6) elővárosi vasút (11) építészet (51) érd (5) erdély (2) érd körbe (3) eu támogatás (11) extradosed (5) felhőkarcoló (4) felüljáró (3) ferdekábeles (11) ferencie tere (1) ferihegy (1) feszített függesztett (4) flirt (3) fogaskerekű (2) forma1 (2) franciaország (8) genf (1) gent (1) graz (5) gyalogos (7) győr (1) hess (1) hév (4) híd (53) horvátország (2) india (1) ívhíd (6) karlsruhe (5) katowice (1) kazahsztán (1) kelenföld (6) kerékpár (12) kína (4) kisvasút (1) köln (1) kolozsvár (2) koolhaas (1) körforgalom (1) kötélpálya (1) közlekedés (148) közúti vasút (44) krakkó (1) külső kerületi körút (1) lágymányosi (1) lausanne (1) lengyelország (3) light rail (6) london (8) m0 (4) m6 (2) m7 (1) madrid (1) maglev (2) magyarország (37) mainz (1) margit híd (15) marokkó (1) melbourne (1) metró (32) metrovagonmas (2) milánó (1) miskolc (1) monorail (2) moszkva (4) mumbai (1) nagysebességű (14) nagyvárad (1) németország (24) neoplan (1) nyitható híd (4) olaszország (3) oroszország (3) overground (2) oyster (1) párizs (2) peking (1) pendolino (2) pesa (1) pozsony (2) prága (2) pre metró (2) rafs (4) rakpart (9) rem (1) repülés (2) repülőtér (6) résfal (9) róma (4) románia (1) rotem (1) shanghai (1) siemens (8) sikló (2) skoda (1) skycourt (1) spanyolország (3) stadler (3) stadtbahn (6) strasbourg (3) stuttgart (12) svájc (2) szentpétervár (4) szerbia (2) szlovákia (4) szófia (2) szöul (1) s bahn (7) tábla (2) talgo (1) tátra (1) tbm (5) torony (3) toronydaru (1) toulouse (4) tram train (5) transrapid (1) trolibusz (3) tűz (1) uitp (1) újvidék (1) ulf (1) usa (1) út (19) üzbegisztán (1) val (2) valencia (1) van hool (1) városkép (7) varsó (2) vasút (50) vasútállomás (24) veke (1) velaro (6) viadukt (11) villamos (52) vízépítés (2) völgyhíd (8) vonat (20) wuhan (2) zágráb (2) Címkefelhő

A Könyves Kálmán körút építése

2013.11.15. 06:45 Fricy

Becsky András az elmúlt napokban zseniális videókat töltött fel Youtube csatornájára.

Én most azokból a videókból válogattam össze ezt a bejegyzést, amin a Könyves Kálmán körút Üllői út és az akkor még Lágymányosi híd közötti szakaszának építése látható. Az első videón még csak egy vágány van az Üllői út és a Ferencvárosi kocsiszín között, de az út még sehol.

Itt már kész a villamos pálya, de még nem az 1-es, hanem a 23-as villamos jár rajta. A környék nagyon megváltozott azóta. A mai 51-es villamos elődje, a 30-as még UV-val jár.

Az alábbi videón a Lágymányosi híd és környéke látható az átadása előtti hetekben. Az 1-es villamos csak évek múlva ért el ide. És akkor még nem gondoltam volna, hogy majd' 15 évet kell még várni arra, hogy a hídon is átmenjen a villamos.

Bónuszként pedig egy rövidebb snitt a 31-es villamosról és az egykori Közvágóhídi kocsiszínből. További képek a környékről Hamster oldalán.

Érdemes a további vidókat is megtekinteni, mert abból a korból származnak, amikor még nem volt senki zsebében videórögzítésre is alkalmas telefon.

8 komment

Címkék: budapest magyarország villamos lágymányosi

A bejegyzés trackback címe:

http://epitos.blog.hu/api/trackback/id/tr15634738

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

NAR 2013.11.15. 11:56:45

Azt nem tudja valaki, hogy miért szűkül össze a Lágymányosi híd felé vezető útpálya 2 sávosra a Mester utca előtt?

nemeza 2013.11.15. 18:26:54

@NAR: Gondolom a vasútállomáshoz vezető sáv miatt. De ez mekkora hiba! Szerintem azt a balra kanyarodót kukázni kéne, és 3 sáv egyenesen előre Buda irányba is! Kisebb lenne a dugó..

Sloe 2013.11.16. 21:52:32

@nemeza: A vasútállomáshoz valóban el lehetne jutni a Lurdyt megkerülve, de ha az amúgy is csak két sávos híd előtt torlódnának fel az autók, akkor beállna a Mester utca is.

nemeza 2013.11.16. 23:10:17

@Sloe: Szerintem a besorolás miatt van nagy dugó.
Egyébként sokan mennek tovább a Soroksárira is.

Egy forgalommérést (jelen állapot) M5 bevezetőtől a "híd / Soroksári elágazásig" és forgalmi szimulációt a javasolt sávelrendezéssel / vagy mással - mindenképpen megérne szerintem!

Vaandor 2013.12.13. 10:36:59

Nagyon jó kis videók!
Már épp meg akartam kérdezni, mi lehetett az oka, hogy "Az 1-es villamos csak évek múlva ért el ide." De az utóbbi akárhány évet elnézve nincs szükség különösebb okra! :-S

Vaandor 2013.12.13. 10:39:21

@NAR: @nemeza: Nem vagyok az esztelen közútbővítések híve, de oda tényleg baromira kéne a harmadik sáv. És tekintve, hogy jövőre felszedik-újrarakják a teljes villamosvágányzatot, remélem elgondolkodik a BKK, hogyan lehetne megoldani azt az idióta szűkületet!

Sloe 2013.12.15. 05:32:28

@Vaandor: Ahhoz a részhez pont nem nyúlnak.