Építős blog

Az Építős blogban közlekedési és építészeti beruházásokról olvashatsz. Határok nélkül. De ne lepődj meg ha néha egy-két jármű is feltűnik a monitoron.

facebook

Friedl Bútormanufaktúra

Szmog

Budapest szmogtérképe

Statisztika

Kommentek

  • v2peti: Mi a gond a kerékpárúttal? El van választva a közúttól. Mit kellett volna ott másképp csinálni? (2017.05.04. 12:22) A hét műtárgya 2010/15
  • skubidor: @záporjózsi: Már pedig a Római Metró felső vezetékes. S ezért csendesebb is. De miért nincs annyi ... (2016.04.14. 03:50) A római metró
  • Normális: ...pontosabban, GYALOG át lehetett menni. Ugyanúgy, ahogyan a korabeli HÉV-végállomáshoz. Persze... (2015.07.11. 00:32) Autók a villamosok ellen
  • Albu: „A 3-as és 4-es metró közötti átjáró néhány évvel ezelőtti állapota. Ezt még a 3-as metróval együt... (2015.04.09. 18:09) 35 éves a 3-as metró
  • Albu: Az a villamosmegálló… az megér egy pofont! A tervezés a szakma csúcsa… na persze! (Dolgoztam ben... (2014.06.25. 12:28) Hogyan készült a Fővám téri aluljáró?

Címkék

4 es metró (10) abb (1) alagút (39) alapozás (3) almati (1) alstom (6) aluljáró (7) andor utca (2) ansaldo (1) arany (1) ausztria (9) autópálya (23) a het mutargya (8) balatonfenyves (1) bebetonozott talpfa (1) bécs (1) belgium (4) belgrád (2) berlin (6) bombardier (6) bordeaux (2) bruck an der mur (3) brüsszel (1) budai fonódó (3) budapest (58) busz (7) buszkorridor (1) cadiz (1) caf (1) cdm (2) charleroi (2) Címkék (1) citadis (1) cobra11 (1) crossrail (1) csalagút (3) csehország (1) csepeli gerincút (3) csíkszereda (1) dél afrika (1) díszkivilágítás (1) dlr (1) drezda (2) egyesült királyság (5) elektromos (1) elkerülő (6) elővárosi vasút (11) építészet (51) érd (5) erdély (2) érd körbe (3) eu támogatás (11) extradosed (5) felhőkarcoló (4) felüljáró (3) ferdekábeles (11) ferencie tere (1) ferihegy (1) feszített függesztett (4) flirt (3) fogaskerekű (2) forma1 (2) franciaország (8) genf (1) gent (1) graz (5) gyalogos (7) győr (1) hess (1) hév (4) híd (53) horvátország (2) india (1) ívhíd (6) karlsruhe (5) katowice (1) kazahsztán (1) kelenföld (6) kerékpár (12) kína (4) kisvasút (1) köln (1) kolozsvár (2) koolhaas (1) körforgalom (1) kötélpálya (1) közlekedés (148) közúti vasút (44) krakkó (1) külső kerületi körút (1) lágymányosi (1) lausanne (1) lengyelország (3) light rail (6) london (8) m0 (4) m6 (2) m7 (1) madrid (1) maglev (2) magyarország (37) mainz (1) margit híd (15) marokkó (1) melbourne (1) metró (32) metrovagonmas (2) milánó (1) miskolc (1) monorail (2) moszkva (4) mumbai (1) nagysebességű (14) nagyvárad (1) németország (24) neoplan (1) nyitható híd (4) olaszország (3) oroszország (3) overground (2) oyster (1) párizs (2) peking (1) pendolino (2) pesa (1) pozsony (2) prága (2) pre metró (2) rafs (4) rakpart (9) rem (1) repülés (2) repülőtér (6) résfal (9) róma (4) románia (1) rotem (1) shanghai (1) siemens (8) sikló (2) skoda (1) skycourt (1) spanyolország (3) stadler (3) stadtbahn (6) strasbourg (3) stuttgart (12) svájc (2) szentpétervár (4) szerbia (2) szlovákia (4) szófia (2) szöul (1) s bahn (7) tábla (2) talgo (1) tátra (1) tbm (5) torony (3) toronydaru (1) toulouse (4) tram train (5) transrapid (1) trolibusz (3) tűz (1) uitp (1) újvidék (1) ulf (1) usa (1) út (19) üzbegisztán (1) val (2) valencia (1) van hool (1) városkép (7) varsó (2) vasút (50) vasútállomás (24) veke (1) velaro (6) viadukt (11) villamos (52) vízépítés (2) völgyhíd (8) vonat (20) wuhan (2) zágráb (2) Címkefelhő

Patakmeder erősítés Rózsavölgyben

2013.09.02. 08:01 Fricy

A 41-es villamos nyomvonala mellett folyó Hosszúréti-patak évek óta problémát okoz a hirtelen, nagy inteznitású esőzésekkor fellépő patakmeder eroziós jelenségek miatt. A 2013 július közepén levonuló ár Rózsavölgy-alsó és Budafoki elágazás megállók között oly mértékben megrongálta a medret, hogy az már a villamos üzemet veszélyeztette, így a patak melletti vágányt lezárták a BKV szakemberei.

P1320859.JPG

A visszafogási lehetőségek miatt Rózsavölgy alsó és Kelenvölgy közötti szakaszt kellett kizárni a forgalomból. A Budafoki elégazás utáni kitérőn csak kétszeri visszafogással lehetett a másik vágányra átmenni, ami időben sokáig tartott, így idieglenesen egy új kitérő került beépítésre az Ady Endre útnál.

P1320857.JPG

A forgalomból kizárt vágány és Kamaraerdő felőli vágány közé húzott kerítés meltett augusztus második felében megkezdődtek a patakmeder erősítési munkálatai.

P1320855.JPG

A patakmeder villamosvágány felőli oldalán gabion falas támfalat építenek a szakemberek. A gabion dróthálóba helyezett kövekből épül fel. Egy-egy kővel teli "ketrecet" helyeznek egymásra. Előnye, hogy természetközeli képet nyújt, hátránya a nagy élőmunka igény. A ketrecekbe ugyanis egyenként kell a köveket betenni.

P1320849.JPG

A munkaterületet a vágányon át tudják csak megközelíteni a munkagépek. A retro faktort a Liaz teherautó biztosítja. A patakmeder erősítés a kihelyezett információs molinó szerint szeptember végéig tart.

P1320852.JPG

Rózsavölgy alsóig tart a vágányzár. A kép jobb oldalán a más beruházás keretében létesülő új gyalogátkelőhely építése körvonalazódik.

P1320861.JPG

Közben a Leányka utcai, több éve lezárt gyalogos aluljáró födémmegerősítési munkálatai is zajlanak, melyet szeptember 5-re fejeznek be. A vágányzár miatt a 47-es villamosok csak a Budafoki kocsiszínig járnak. Budafok, Városház térig pótlóbuszok közlekednek.

1 komment

Címkék: budapest közlekedés magyarország villamos aluljáró vízépítés

A bejegyzés trackback címe:

http://epitos.blog.hu/api/trackback/id/tr25488290

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Sura md 2013.09.02. 11:28:03

Az utolsó képről: A Leányka utcai gyalogos aluljáró nem új igaziból. Egy nagyon leromlott állapotú átjáró volt ott korábban is, de lezárták mert szűk volt, koszos és a közbiztonság szempontjából sem volt éppen jónak mondható.