Építős blog

Az Építős blogban közlekedési és építészeti beruházásokról olvashatsz. Határok nélkül. De ne lepődj meg ha néha egy-két jármű is feltűnik a monitoron.

facebook

Friedl Bútormanufaktúra

Szmog

Budapest szmogtérképe

Statisztika

Kommentek

  • v2peti: Mi a gond a kerékpárúttal? El van választva a közúttól. Mit kellett volna ott másképp csinálni? (2017.05.04. 12:22) A hét műtárgya 2010/15
  • skubidor: @záporjózsi: Már pedig a Római Metró felső vezetékes. S ezért csendesebb is. De miért nincs annyi ... (2016.04.14. 03:50) A római metró
  • Normális: ...pontosabban, GYALOG át lehetett menni. Ugyanúgy, ahogyan a korabeli HÉV-végállomáshoz. Persze... (2015.07.11. 00:32) Autók a villamosok ellen
  • Albu: „A 3-as és 4-es metró közötti átjáró néhány évvel ezelőtti állapota. Ezt még a 3-as metróval együt... (2015.04.09. 18:09) 35 éves a 3-as metró
  • Albu: Az a villamosmegálló… az megér egy pofont! A tervezés a szakma csúcsa… na persze! (Dolgoztam ben... (2014.06.25. 12:28) Hogyan készült a Fővám téri aluljáró?

Címkék

4 es metró (10) abb (1) alagút (39) alapozás (3) almati (1) alstom (6) aluljáró (7) andor utca (2) ansaldo (1) arany (1) ausztria (9) autópálya (23) a het mutargya (8) balatonfenyves (1) bebetonozott talpfa (1) bécs (1) belgium (4) belgrád (2) berlin (6) bombardier (6) bordeaux (2) bruck an der mur (3) brüsszel (1) budai fonódó (3) budapest (58) busz (7) buszkorridor (1) cadiz (1) caf (1) cdm (2) charleroi (2) Címkék (1) citadis (1) cobra11 (1) crossrail (1) csalagút (3) csehország (1) csepeli gerincút (3) csíkszereda (1) dél afrika (1) díszkivilágítás (1) dlr (1) drezda (2) egyesült királyság (5) elektromos (1) elkerülő (6) elővárosi vasút (11) építészet (51) érd (5) erdély (2) érd körbe (3) eu támogatás (11) extradosed (5) felhőkarcoló (4) felüljáró (3) ferdekábeles (11) ferencie tere (1) ferihegy (1) feszített függesztett (4) flirt (3) fogaskerekű (2) forma1 (2) franciaország (8) genf (1) gent (1) graz (5) gyalogos (7) győr (1) hess (1) hév (4) híd (53) horvátország (2) india (1) ívhíd (6) karlsruhe (5) katowice (1) kazahsztán (1) kelenföld (6) kerékpár (12) kína (4) kisvasút (1) köln (1) kolozsvár (2) koolhaas (1) körforgalom (1) kötélpálya (1) közlekedés (148) közúti vasút (44) krakkó (1) külső kerületi körút (1) lágymányosi (1) lausanne (1) lengyelország (3) light rail (6) london (8) m0 (4) m6 (2) m7 (1) madrid (1) maglev (2) magyarország (37) mainz (1) margit híd (15) marokkó (1) melbourne (1) metró (32) metrovagonmas (2) milánó (1) miskolc (1) monorail (2) moszkva (4) mumbai (1) nagysebességű (14) nagyvárad (1) németország (24) neoplan (1) nyitható híd (4) olaszország (3) oroszország (3) overground (2) oyster (1) párizs (2) peking (1) pendolino (2) pesa (1) pozsony (2) prága (2) pre metró (2) rafs (4) rakpart (9) rem (1) repülés (2) repülőtér (6) résfal (9) róma (4) románia (1) rotem (1) shanghai (1) siemens (8) sikló (2) skoda (1) skycourt (1) spanyolország (3) stadler (3) stadtbahn (6) strasbourg (3) stuttgart (12) svájc (2) szentpétervár (4) szerbia (2) szlovákia (4) szófia (2) szöul (1) s bahn (7) tábla (2) talgo (1) tátra (1) tbm (5) torony (3) toronydaru (1) toulouse (4) tram train (5) transrapid (1) trolibusz (3) tűz (1) uitp (1) újvidék (1) ulf (1) usa (1) út (19) üzbegisztán (1) val (2) valencia (1) van hool (1) városkép (7) varsó (2) vasút (50) vasútállomás (24) veke (1) velaro (6) viadukt (11) villamos (52) vízépítés (2) völgyhíd (8) vonat (20) wuhan (2) zágráb (2) Címkefelhő

A stuttgarti Statdbahn új járműve

2013.04.15. 08:22 Fricy

2013. április 7-én a nagyközönségnek is bemutatkozott Stuttgart új Stadtbahn járműve. Az egyik kocsit Killesberg állomáson tekinthették meg az érdeklődők.

s-dt-812-02.jpg

Forrás: www.gablenberger-klaus.de

Még 2011-ben írt ki az SSB (Stuttgarter Straßenbahnen AG) pályázatot az új szerelvényekre, melyet a svájci Stadler nyert meg. A jármű külső-belső kialakítása a meglévő járműállomány stílusjegyeit viseli magán. Így a stuttgarti kocsik jellegzetes ajtó formája és a lilás-kék-fehér belső tér ismerős lehet.

s-dt-812-04.jpg

Forrás: www.ssb-ag.de

Az S-DT 8.12 jelzést kapott jármű hossza 39,1 méter, ami fél méterrel hosszabb a korábbi kocsikhoz kéepst. 260 férőhely áll az utasok rendelkezésére. 2650 mm széles kocsiszekrény révén 2+2 üléselrendezést alakítottak ki. A mozgáskorlátozottak részére külön helyeket alakítottak ki,

s-dt-812-01.jpg

Forrás: www.gablenberger-klaus.de

A 2012-es berlini InnoTrans vasúti szakkiállításon történt bemutatkozás után az első Stadler kocsi 2012 decemberében érkezett a városba. Utána próbafutásokat végzeztek a prototpíussal. Most összesen 20 jármű áll majd forgalomba, de a szerződés opcionális része további 40 új kocsira szól.

s-dt-812-03.jpg

Forrás: www.gablenberger-klaus.de

Utasokat várhataóan augusztustól szállíthat az U12-es vonalon, ahol két kocsis szerelvényként fog közlekedni.

5 komment

Címkék: közlekedés németország stuttgart stadtbahn

A bejegyzés trackback címe:

http://epitos.blog.hu/api/trackback/id/tr145221557

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Rocko- 2013.04.15. 09:41:46

nekem tetszik, én megvettem.

Petyat 2013.04.15. 17:28:04

Milyen a stuttgarti villamosok jellegzetes ajtó formája? Egyetlen kép sincs, ami oldalról mutatná a szerelvényt.

Fricy · http://epitos.blog.hu 2013.04.15. 21:33:28

@Petyat:
Az első bekezdésben van egy link. Abban vannak képek a régebbi kocsikról.

griiischdoov 2013.04.16. 12:27:11

Joo latom, hogy egy nyomvonalon ket kulonbozo tengelytavu vasut van?

oolajtoo 2013.04.19. 09:13:43

@griiischdoov: 1. kép. a gyalogos átkelőnél meg ugrik a villamos egyet ... :)