Építős blog

Az Építős blogban közlekedési és építészeti beruházásokról olvashatsz. Határok nélkül. De ne lepődj meg ha néha egy-két jármű is feltűnik a monitoron.

facebook

Friedl Bútormanufaktúra

Szmog

Budapest szmogtérképe

Statisztika

Kommentek

  • v2peti: Mi a gond a kerékpárúttal? El van választva a közúttól. Mit kellett volna ott másképp csinálni? (2017.05.04. 12:22) A hét műtárgya 2010/15
  • skubidor: @záporjózsi: Már pedig a Római Metró felső vezetékes. S ezért csendesebb is. De miért nincs annyi ... (2016.04.14. 03:50) A római metró
  • Normális: ...pontosabban, GYALOG át lehetett menni. Ugyanúgy, ahogyan a korabeli HÉV-végállomáshoz. Persze... (2015.07.11. 00:32) Autók a villamosok ellen
  • Albu: „A 3-as és 4-es metró közötti átjáró néhány évvel ezelőtti állapota. Ezt még a 3-as metróval együt... (2015.04.09. 18:09) 35 éves a 3-as metró
  • Albu: Az a villamosmegálló… az megér egy pofont! A tervezés a szakma csúcsa… na persze! (Dolgoztam ben... (2014.06.25. 12:28) Hogyan készült a Fővám téri aluljáró?

Címkék

4 es metró (10) abb (1) alagút (39) alapozás (3) almati (1) alstom (6) aluljáró (7) andor utca (2) ansaldo (1) arany (1) ausztria (9) autópálya (23) a het mutargya (8) balatonfenyves (1) bebetonozott talpfa (1) bécs (1) belgium (4) belgrád (2) berlin (6) bombardier (6) bordeaux (2) bruck an der mur (3) brüsszel (1) budai fonódó (3) budapest (58) busz (7) buszkorridor (1) cadiz (1) caf (1) cdm (2) charleroi (2) Címkék (1) citadis (1) cobra11 (1) crossrail (1) csalagút (3) csehország (1) csepeli gerincút (3) csíkszereda (1) dél afrika (1) díszkivilágítás (1) dlr (1) drezda (2) egyesült királyság (5) elektromos (1) elkerülő (6) elővárosi vasút (11) építészet (51) érd (5) erdély (2) érd körbe (3) eu támogatás (11) extradosed (5) felhőkarcoló (4) felüljáró (3) ferdekábeles (11) ferencie tere (1) ferihegy (1) feszített függesztett (4) flirt (3) fogaskerekű (2) forma1 (2) franciaország (8) genf (1) gent (1) graz (5) gyalogos (7) győr (1) hess (1) hév (4) híd (53) horvátország (2) india (1) ívhíd (6) karlsruhe (5) katowice (1) kazahsztán (1) kelenföld (6) kerékpár (12) kína (4) kisvasút (1) köln (1) kolozsvár (2) koolhaas (1) körforgalom (1) kötélpálya (1) közlekedés (148) közúti vasút (44) krakkó (1) külső kerületi körút (1) lágymányosi (1) lausanne (1) lengyelország (3) light rail (6) london (8) m0 (4) m6 (2) m7 (1) madrid (1) maglev (2) magyarország (37) mainz (1) margit híd (15) marokkó (1) melbourne (1) metró (32) metrovagonmas (2) milánó (1) miskolc (1) monorail (2) moszkva (4) mumbai (1) nagysebességű (14) nagyvárad (1) németország (24) neoplan (1) nyitható híd (4) olaszország (3) oroszország (3) overground (2) oyster (1) párizs (2) peking (1) pendolino (2) pesa (1) pozsony (2) prága (2) pre metró (2) rafs (4) rakpart (9) rem (1) repülés (2) repülőtér (6) résfal (9) róma (4) románia (1) rotem (1) shanghai (1) siemens (8) sikló (2) skoda (1) skycourt (1) spanyolország (3) stadler (3) stadtbahn (6) strasbourg (3) stuttgart (12) svájc (2) szentpétervár (4) szerbia (2) szlovákia (4) szófia (2) szöul (1) s bahn (7) tábla (2) talgo (1) tátra (1) tbm (5) torony (3) toronydaru (1) toulouse (4) tram train (5) transrapid (1) trolibusz (3) tűz (1) uitp (1) újvidék (1) ulf (1) usa (1) út (19) üzbegisztán (1) val (2) valencia (1) van hool (1) városkép (7) varsó (2) vasút (50) vasútállomás (24) veke (1) velaro (6) viadukt (11) villamos (52) vízépítés (2) völgyhíd (8) vonat (20) wuhan (2) zágráb (2) Címkefelhő

Elkészült a négytornyos híd Bordeaux-ban

2013.03.19. 08:57 Fricy

2013. március 18-án átadták a francia nagyváros új hídját (térkép). A Garrone folyó felett átivelő híd középső, 117 méter hosszú darabját a néyg torony között fel lehet emelni.

Jacques-Chaban-Delmas_4.jpg

A híd zárt állapotban (Forrás: flickr.com/lacub)

Az alapkőletétel 2009. december 9-én volt, amelyről az Építős blog is beszámolt (még a blogketrecből is kiszabadult az index címlapján és a hírek között jelent meg). Akkor még 2012 év végi átadással és 146 millió €-s kivitelezési költséggel számoltak. Nos, az építkezés végül 3 hónapot csűszott, míg a költségek mintegy 10 millió €-val emelkedtek.

Jacques-Chaban-Delmas_3.jpg

A híd nyitott állapotban (Forrás: flickr.com/lacub)

A híd teljes hossza 443 méter. A vasbeton pilonok 81 méter magasak. A híd keresztmetszete változó 32-45 méter széles, acélból készült. Az útpályán 2x2 forgalmi sávval rendelkezik, valamint a híd közepén irányonként egy-egy buszsávot alakítottak ki. A tervek szerint a későbbiekben a buszokat villamos fogja felváltani. A gyalogosk és a kerékpárosok számára mindkét oldalon önálló szerkezeten alakítottak ki önálló útvonalat.

Jacques-Chaban-Delmas_1.jpg

A hídon villamos is lesz majd (Forrás: twitter.com/lacub)

A híd lehetővé teszi, hogy a városközpont forgalma csökkenthető legyen és új viszonylatok is létrehozhatóak a közösségi közlekedési hálózatban. A felvonható középrész révén a tengerjáró hajók továbbra is meg tudják közelíteni a város kikötőjét.

Jacques-Chaban-Delmas_2.jpg

Ünnepélyes átadás (Forrás: flickr.com/lacub)

Jacques-Chaban-Delmas_5k.jpg

Vitorlás a híd alatt (Forrás: facebook, Norman Lewis)

4 komment · 1 trackback

Címkék: franciaország busz híd bordeaux kerékpár villamos városkép gyalogos nyitható híd

A bejegyzés trackback címe:

http://epitos.blog.hu/api/trackback/id/tr435144373

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Mandiner blogajánló 2013.03.19. 11:13:02

Ezt a posztot ajánlottuk a Mandiner blogajánlójában.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Rocko- 2013.03.19. 11:06:02

látványos.
az üvegezésből kiindulva: a négy toronynak van egyéb funkciója (kilátó pl.), vagy csak szimplán funkcionális?

mestska · http://cities.blog.hu 2013.03.19. 17:38:05

milyen jó volt, hogy annak idején megmutattam neked a hírt :D

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.03.19. 19:14:08

Bordeaux ban az eszakabbra levo hid az elkerulouton az sem karamell, nagyon magassan emelkedik a varos fole, latni onnan az egesz varost. Franciaban meg a LeHavre i hid fantasztikus ( az ocean torkolata felett megy ) es termeszetessen a Millaui hid ami viszi a primet. A franciak nagy hidepitok. Franciaorszagot sokszor beutaztam, azon ritka orszagok egyike ahol mind a negy eghajlat megvan ( kontinentalis, oceani, hegyvideki es tropusi )

Irun ( E ) tol Genovaig ( I ) ( Bordeaux on at ) az ut egyike a legszebb utaknak a vilagon.

Macibb · http://indafoto.hu/macibb/tag/kiskutya 2013.04.03. 11:20:39

Ez a folyó a Garonne. A Garrone is folyékony, de egy kicsit más :)