Építős blog

Az Építős blogban közlekedési és építészeti beruházásokról olvashatsz. Határok nélkül. De ne lepődj meg ha néha egy-két jármű is feltűnik a monitoron.

facebook

Szmog

Budapest szmogtérképe

Statisztika

Kommentek

  • v2peti: Mi a gond a kerékpárúttal? El van választva a közúttól. Mit kellett volna ott másképp csinálni? (2017.05.04. 12:22) A hét műtárgya 2010/15
  • skubidor: @záporjózsi: Már pedig a Római Metró felső vezetékes. S ezért csendesebb is. De miért nincs annyi ... (2016.04.14. 03:50) A római metró
  • Normális: ...pontosabban, GYALOG át lehetett menni. Ugyanúgy, ahogyan a korabeli HÉV-végállomáshoz. Persze... (2015.07.11. 00:32) Autók a villamosok ellen
  • Albu: „A 3-as és 4-es metró közötti átjáró néhány évvel ezelőtti állapota. Ezt még a 3-as metróval együt... (2015.04.09. 18:09) 35 éves a 3-as metró
  • Albu: Az a villamosmegálló… az megér egy pofont! A tervezés a szakma csúcsa… na persze! (Dolgoztam ben... (2014.06.25. 12:28) Hogyan készült a Fővám téri aluljáró?

Címkék

4 es metró (10) abb (1) alagút (39) alapozás (3) almati (1) alstom (6) aluljáró (7) andor utca (2) ansaldo (1) arany (1) ausztria (9) autópálya (23) a het mutargya (8) balatonfenyves (1) bebetonozott talpfa (1) bécs (1) belgium (4) belgrád (2) berlin (6) bombardier (6) bordeaux (2) bruck an der mur (3) brüsszel (1) budai fonódó (3) budapest (58) busz (7) buszkorridor (1) cadiz (1) caf (1) cdm (2) charleroi (2) Címkék (1) citadis (1) cobra11 (1) crossrail (1) csalagút (3) csehország (1) csepeli gerincút (3) csíkszereda (1) dél afrika (1) díszkivilágítás (1) dlr (1) drezda (2) egyesült királyság (5) elektromos (1) elkerülő (6) elővárosi vasút (11) építészet (51) érd (5) erdély (2) érd körbe (3) eu támogatás (11) extradosed (5) felhőkarcoló (4) felüljáró (3) ferdekábeles (11) ferencie tere (1) ferihegy (1) feszített függesztett (4) flirt (3) fogaskerekű (2) forma1 (2) franciaország (8) genf (1) gent (1) graz (5) gyalogos (7) győr (1) hess (1) hév (4) híd (53) horvátország (2) india (1) ívhíd (6) karlsruhe (5) katowice (1) kazahsztán (1) kelenföld (6) kerékpár (12) kína (4) kisvasút (1) köln (1) kolozsvár (2) koolhaas (1) körforgalom (1) kötélpálya (1) közlekedés (148) közúti vasút (44) krakkó (1) külső kerületi körút (1) lágymányosi (1) lausanne (1) lengyelország (3) light rail (6) london (8) m0 (4) m6 (2) m7 (1) madrid (1) maglev (2) magyarország (37) mainz (1) margit híd (15) marokkó (1) melbourne (1) metró (32) metrovagonmas (2) milánó (1) miskolc (1) monorail (2) moszkva (4) mumbai (1) nagysebességű (14) nagyvárad (1) németország (24) neoplan (1) nyitható híd (4) olaszország (3) oroszország (3) overground (2) oyster (1) párizs (2) peking (1) pendolino (2) pesa (1) pozsony (2) prága (2) pre metró (2) rafs (4) rakpart (9) rem (1) repülés (2) repülőtér (6) résfal (9) róma (4) románia (1) rotem (1) shanghai (1) siemens (8) sikló (2) skoda (1) skycourt (1) spanyolország (3) stadler (3) stadtbahn (6) strasbourg (3) stuttgart (12) svájc (2) szentpétervár (4) szerbia (2) szlovákia (4) szófia (2) szöul (1) s bahn (7) tábla (2) talgo (1) tátra (1) tbm (5) torony (3) toronydaru (1) toulouse (4) tram train (5) transrapid (1) trolibusz (3) tűz (1) uitp (1) újvidék (1) ulf (1) usa (1) út (19) üzbegisztán (1) val (2) valencia (1) van hool (1) városkép (7) varsó (2) vasút (50) vasútállomás (24) veke (1) velaro (6) viadukt (11) villamos (52) vízépítés (2) völgyhíd (8) vonat (20) wuhan (2) zágráb (2) Címkefelhő

Szabadság kerékpáron és gyalog

2013.03.13. 08:02 Fricy

Vendégposzt az Építős blogon Müller Péter tollából billentyűzetéből. Olvassátok!

Egykor híd állt itt, mely nemzeteket kötött össze, egykor meg ugyan azok farkasszemet néztek egymással. Stílusosan a Szabadság Kerékpáros Híd nevet kapta az Dévényújfalut és Schlosshofot összekötő és idén szeptemberben átadott kerékpáros és gyalogos híd.

Egy borús szeptemberi napon a tervezett célom a dévényi vár megtekintése volt, nem sokkal felette az alábbi eligazító táblát találtam: a kerékpárút építkezés miatt lezárva.

232 éptábla.jpg

Na ezt meg kell nézni, gondoltam.

235 híd utca.jpg

Mint kiderült, Dévényújfalu és az ausztriai Schlosshof közöttSzabadság Kerékpáros Híd nevű alkotás, átadása épp nem sokkal ottjártam előtt szeptember 22-én volt, melyről emlékkövet is állítottak.

238 híd emlékkő.jpg

A kivitelezést 2011. szeptember 30-án kezdték el, és szinte épp egy év elteltével adták át a közönségnek. A hídépítést a korlátokra erősített molinókon ismerhetjük meg.

266 molinósor.jpg

A híd teljes hossza 955 méter, ebből a folyó feletti áthidalás hossza 525 méter. Szélessége 4 méter, irányonként 1-1 gyalogos+kerékpáros sáv található rajta.

239 híd eleje.jpg

Még 2011 novemberében elkészültek a 2-2 pilléroszlop alapját képező mikrocölöpök.

260 híd oszlop.jpg

A szárazföldi pillérek alapját 2012 februárjában készítették el.

280 híd ív.jpg

Márciusban behelyezték az első ártéri hídelemet, egy hídelem két 15 méteres rész egymáshoz hegesztésével jött létre.

Az ártéri és a folyó feletti hídrész között mindkét oldalon dilatációs csatlakozást építettek be.

263 híd emelkedő.jpg

264 híd dilatáció.jpg

A Morva folyó feletti utolsó elemet 2012. március 13-án illesztették be, áprilisban megkezdődött a korlátok szerelése. A kivitelezési munkálatok augusztus 11-én fejeződtek be. A híd acélszerkezetének összsúlya 647 tonna, az ártéri 30 méter hosszú elemeket oszlopok tartják, míg a folyó feletti ívelt részt két-két oszlophoz rögzített merev rudak.

A hely történelmi, a Morva folyó felett Dévényújfalu és az ausztriai Schlosshof között az első fa szerkezetű híd 1771-ben épült Ezt az 1809-es jégzajlás elvitte, majd 1813-ban újjáépült. 1866-ban háborús események miatt felrobbantották, a helyreállítás után 1880-ban megint jégzajlás áldozata lett. Ezek után 2012 őszéig már csak hajóval lehetett átkelni a Morva folyón.

A régi hídhoz vezető út töltése és a töltésben egy áteresz pont az új híd alatt található.

277 híd töltés.jpg

278 híd áteresz.jpg

285 híd áteresz+töltés.jpg

A szocializmus alatt nem csak a magyar-osztrák határszakaszon volt szögesdrót, hanem tovább a cseh-osztrák határszakaszon is, a híd alatt látható a kerítés egy szakasza, valamint egy vasbeton szerkezetű védállás is.

 273 híd láb+kerítés+őr.jpg

288 szögesdrót.jpg

A híd mellett információs tábla található a környék nevezetességeiről és kerékpárútjairól, így a pozsonyi autópálya hidat is felhasználva akár egész napos körtúrákat is tervezhetünk a Duna-Morva torkolatban.

289 biciklis infó.jpg

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

http://epitos.blog.hu/api/trackback/id/tr925131481

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

NAR 2013.03.13. 11:39:25

Vajon kinek az ötlete lehetett keskeny kerékpáros hídra olyan meredek emelkedőt tenni, hogy nem lehet látni a szembejövőt? A festett útfelület csúszósságával kapcsolatban is aggályaim vannak...