Építős blog

Az Építős blogban közlekedési és építészeti beruházásokról olvashatsz. Határok nélkül. De ne lepődj meg ha néha egy-két jármű is feltűnik a monitoron.

facebook

Szmog

Budapest szmogtérképe

Statisztika

Kommentek

  • v2peti: Mi a gond a kerékpárúttal? El van választva a közúttól. Mit kellett volna ott másképp csinálni? (2017.05.04. 12:22) A hét műtárgya 2010/15
  • skubidor: @záporjózsi: Már pedig a Római Metró felső vezetékes. S ezért csendesebb is. De miért nincs annyi ... (2016.04.14. 03:50) A római metró
  • Normális: ...pontosabban, GYALOG át lehetett menni. Ugyanúgy, ahogyan a korabeli HÉV-végállomáshoz. Persze... (2015.07.11. 00:32) Autók a villamosok ellen
  • Albu: „A 3-as és 4-es metró közötti átjáró néhány évvel ezelőtti állapota. Ezt még a 3-as metróval együt... (2015.04.09. 18:09) 35 éves a 3-as metró
  • Albu: Az a villamosmegálló… az megér egy pofont! A tervezés a szakma csúcsa… na persze! (Dolgoztam ben... (2014.06.25. 12:28) Hogyan készült a Fővám téri aluljáró?

Címkék

4 es metró (10) abb (1) alagút (39) alapozás (3) almati (1) alstom (6) aluljáró (7) andor utca (2) ansaldo (1) arany (1) ausztria (9) autópálya (23) a het mutargya (8) balatonfenyves (1) bebetonozott talpfa (1) bécs (1) belgium (4) belgrád (2) berlin (6) bombardier (6) bordeaux (2) bruck an der mur (3) brüsszel (1) budai fonódó (3) budapest (58) busz (7) buszkorridor (1) cadiz (1) caf (1) cdm (2) charleroi (2) Címkék (1) citadis (1) cobra11 (1) crossrail (1) csalagút (3) csehország (1) csepeli gerincút (3) csíkszereda (1) dél afrika (1) díszkivilágítás (1) dlr (1) drezda (2) egyesült királyság (5) elektromos (1) elkerülő (6) elővárosi vasút (11) építészet (51) érd (5) erdély (2) érd körbe (3) eu támogatás (11) extradosed (5) felhőkarcoló (4) felüljáró (3) ferdekábeles (11) ferencie tere (1) ferihegy (1) feszített függesztett (4) flirt (3) fogaskerekű (2) forma1 (2) franciaország (8) genf (1) gent (1) graz (5) gyalogos (7) győr (1) hess (1) hév (4) híd (53) horvátország (2) india (1) ívhíd (6) karlsruhe (5) katowice (1) kazahsztán (1) kelenföld (6) kerékpár (12) kína (4) kisvasút (1) köln (1) kolozsvár (2) koolhaas (1) körforgalom (1) kötélpálya (1) közlekedés (148) közúti vasút (44) krakkó (1) külső kerületi körút (1) lágymányosi (1) lausanne (1) lengyelország (3) light rail (6) london (8) m0 (4) m6 (2) m7 (1) madrid (1) maglev (2) magyarország (37) mainz (1) margit híd (15) marokkó (1) melbourne (1) metró (32) metrovagonmas (2) milánó (1) miskolc (1) monorail (2) moszkva (4) mumbai (1) nagysebességű (14) nagyvárad (1) németország (24) neoplan (1) nyitható híd (4) olaszország (3) oroszország (3) overground (2) oyster (1) párizs (2) peking (1) pendolino (2) pesa (1) pozsony (2) prága (2) pre metró (2) rafs (4) rakpart (9) rem (1) repülés (2) repülőtér (6) résfal (9) róma (4) románia (1) rotem (1) shanghai (1) siemens (8) sikló (2) skoda (1) skycourt (1) spanyolország (3) stadler (3) stadtbahn (6) strasbourg (3) stuttgart (12) svájc (2) szentpétervár (4) szerbia (2) szlovákia (4) szófia (2) szöul (1) s bahn (7) tábla (2) talgo (1) tátra (1) tbm (5) torony (3) toronydaru (1) toulouse (4) tram train (5) transrapid (1) trolibusz (3) tűz (1) uitp (1) újvidék (1) ulf (1) usa (1) út (19) üzbegisztán (1) val (2) valencia (1) van hool (1) városkép (7) varsó (2) vasút (50) vasútállomás (24) veke (1) velaro (6) viadukt (11) villamos (52) vízépítés (2) völgyhíd (8) vonat (20) wuhan (2) zágráb (2) Címkefelhő

M0 felüljáró építése a Nagytétényi úton

2012.10.08. 08:00 Fricy

Az M0 autóút legterheltebb déli szakaszát több szakaszra osztva 2x3 sávos autópályává fejlesztik. Az első ütem, az M7-es és az M6-os autópályák között 2012. augusztusában került átadásra. A második szakasz, az M6-os autópálya és az 51-es út között bővül. A harmadik szakasz pedig az 51-es út és az M5-ös között új nyomvonalon épül meg.

A legjelentősebb műtárgyépítések a második szakaszra esnek:

  • Deák Ferenc híd (korábban Hárosi híd);
  • Ráckevei-duna ág feletti híd;
  • Nagytétényi út és a 40-es vasútvonal feletti felüljáró.
  • továbbá kapcsolódó beruházásként épült meg a Növény utcai aluljáró.

Az alábbiakban a Nagytétényi út és a 40-es vasútvonal feletti felüljárónak az építéséről mutatok be néhány képet.

DSC02199.JPG

Az új felüljáró a meglévő "kifli" hídtól délre épül. A képen a meglévő felüljáró látható, előtérben az új műtárgy pillérei nőnek majd ki a földből.

DSC02203.JPG

AA pillérek alatt cölöpalapozás készült, amit egy ún. cölöpösszefogó gerenda tart egyben és biztosít szilárd alapot.

DSC02208.JPG

Az M6 autópálya felőli hídfő augusztus végén.

DSC02207.JPG

A pillérek vasalása.

DSC02206.JPG

A 40-es vasútvonalat hegyes szögben keresztezi. Az éles keresztezési szög miatt azonban az előző képen látható megoldással szemben nem lehetett kör alakú pilléreket kialakítan, mert azok a vasúti vágányok nyomvonalába estek volna. Így két konzolra támaszkodó vasbetongerenda épült.

DSC02201.JPG

Pár méterrel arrébb még egy különleges szerkezet épült. Itt a vasúti vágányok fölé nyúló konzolra támaszkodik majd a felüljáró felszerkezete.

DSC02521.JPG

A korábban épült monolit felszerkezetű felüljáróval szemben az új műtárgy előregyártott vasbeton gerendákból áll majd.

DSC02531.JPG

A képen jól látható a két eltérő építési mód.

DSC02529.JPG

A gerendák beemlése még tart, mert nem készült még el az összes pillér.

DSC02522.JPG

Az M6 autópálya felőli hídfő elkészült október elejére.

A teljes műtárgy és ezzel együtt az M6 autópálya és az 51-es út közötti M0 szakasz 2x3 sávossá bővítése 2013 nyarára készülhet el.

9 komment · 2 trackback

Címkék: budapest magyarország m0 híd út autópálya

A bejegyzés trackback címe:

http://epitos.blog.hu/api/trackback/id/tr1004806615

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Marad-e az autópálya a város közepén? 2012.10.10. 15:16:08

Az,_hogy_eddig milyen volt a Ferenciek tere környéke volt, összefoglalja a taj-kert.blog. Az, hogy milyen lesz, arról holnap, október 11-én, csütörtökön 17 órától tart hivatalos tájékoztatót az V. kerületi Önkormányzat. Most kell a véleményt elmondani,...

Trackback: Mandiner blogajánló 2012.10.08. 16:30:01

Ezt a posztot ajánlottuk a Mandiner blogajánlójában.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Rocko- 2012.10.08. 09:53:24

köszönjük az új poszt!

lassan kész lesz a csepeli gerincút is, valamint érdekes lesz az M0-on a déli és keleti szektort összekötő rész (amit most az M5 pótol).

maestro1 2012.10.10. 11:12:40

A régi hídnak mi lesz a sorsa?

Fricy · http://epitos.blog.hu 2012.10.10. 11:20:37

@maestro1:
Azon fog menni a M1 felé menő forgalom 3 sávon (+leállósáv).
Az új szerkezeten az M5 felé haladók mehetnek majd, szintén 3 sávon (+leállósáv).

gaborbalk 2012.10.14. 10:43:17

Szia. Remek kis poszt. Annyi, hogy szerintem (sajnos) nem lesz az M0-ból így sem autópálya. Pedig simán lehetne...

Fricy · http://epitos.blog.hu 2012.10.17. 22:13:16

@gaborbalk:
Miért? 2x3 sávos, leállósávos autópálya lesz belőle, ha elkészül a bővítés.

Reszelő Aladár 2012.11.05. 01:45:32

@gaborbalk: gondolom a 130-as táblákra gondolsz. Lehetnének.
Fricy! Miért van 80-as tábla az M0 régi szakaszain, ha a földúton is lehet 90-el menni? Mondjuk a déli szektort még megértem, de pl a Megyeri hídnál?

Vaandor 2012.11.13. 01:36:19

Ad1: Végre építős poszt! :-D
Ad2: Most már értem, miért tűnt ez a felüljáró még a Duna-hidaknál is lassabban készülőnek... Biztos sakkoztak egy darabig, hogy hol fér el pillér, és milyen kéne. (Vagy hogy mozdítható-e a vasút.)

Ad3: Az északi szakasz 80-as táblái az vicc - vagy inkább botrány.