Építős blog

Az Építős blogban közlekedési és építészeti beruházásokról olvashatsz. Határok nélkül. De ne lepődj meg ha néha egy-két jármű is feltűnik a monitoron.

facebook

Friedl Bútormanufaktúra

Szmog

Budapest szmogtérképe

Statisztika

Kommentek

  • v2peti: Mi a gond a kerékpárúttal? El van választva a közúttól. Mit kellett volna ott másképp csinálni? (2017.05.04. 12:22) A hét műtárgya 2010/15
  • skubidor: @záporjózsi: Már pedig a Római Metró felső vezetékes. S ezért csendesebb is. De miért nincs annyi ... (2016.04.14. 03:50) A római metró
  • Normális: ...pontosabban, GYALOG át lehetett menni. Ugyanúgy, ahogyan a korabeli HÉV-végállomáshoz. Persze... (2015.07.11. 00:32) Autók a villamosok ellen
  • Albu: „A 3-as és 4-es metró közötti átjáró néhány évvel ezelőtti állapota. Ezt még a 3-as metróval együt... (2015.04.09. 18:09) 35 éves a 3-as metró
  • Albu: Az a villamosmegálló… az megér egy pofont! A tervezés a szakma csúcsa… na persze! (Dolgoztam ben... (2014.06.25. 12:28) Hogyan készült a Fővám téri aluljáró?

Címkék

4 es metró (10) abb (1) alagút (39) alapozás (3) almati (1) alstom (6) aluljáró (7) andor utca (2) ansaldo (1) arany (1) ausztria (9) autópálya (23) a het mutargya (8) balatonfenyves (1) bebetonozott talpfa (1) bécs (1) belgium (4) belgrád (2) berlin (6) bombardier (6) bordeaux (2) bruck an der mur (3) brüsszel (1) budai fonódó (3) budapest (58) busz (7) buszkorridor (1) cadiz (1) caf (1) cdm (2) charleroi (2) Címkék (1) citadis (1) cobra11 (1) crossrail (1) csalagút (3) csehország (1) csepeli gerincút (3) csíkszereda (1) dél afrika (1) díszkivilágítás (1) dlr (1) drezda (2) egyesült királyság (5) elektromos (1) elkerülő (6) elővárosi vasút (11) építészet (51) érd (5) erdély (2) érd körbe (3) eu támogatás (11) extradosed (5) felhőkarcoló (4) felüljáró (3) ferdekábeles (11) ferencie tere (1) ferihegy (1) feszített függesztett (4) flirt (3) fogaskerekű (2) forma1 (2) franciaország (8) genf (1) gent (1) graz (5) gyalogos (7) győr (1) hess (1) hév (4) híd (53) horvátország (2) india (1) ívhíd (6) karlsruhe (5) katowice (1) kazahsztán (1) kelenföld (6) kerékpár (12) kína (4) kisvasút (1) köln (1) kolozsvár (2) koolhaas (1) körforgalom (1) kötélpálya (1) közlekedés (148) közúti vasút (44) krakkó (1) külső kerületi körút (1) lágymányosi (1) lausanne (1) lengyelország (3) light rail (6) london (8) m0 (4) m6 (2) m7 (1) madrid (1) maglev (2) magyarország (37) mainz (1) margit híd (15) marokkó (1) melbourne (1) metró (32) metrovagonmas (2) milánó (1) miskolc (1) monorail (2) moszkva (4) mumbai (1) nagysebességű (14) nagyvárad (1) németország (24) neoplan (1) nyitható híd (4) olaszország (3) oroszország (3) overground (2) oyster (1) párizs (2) peking (1) pendolino (2) pesa (1) pozsony (2) prága (2) pre metró (2) rafs (4) rakpart (9) rem (1) repülés (2) repülőtér (6) résfal (9) róma (4) románia (1) rotem (1) shanghai (1) siemens (8) sikló (2) skoda (1) skycourt (1) spanyolország (3) stadler (3) stadtbahn (6) strasbourg (3) stuttgart (12) svájc (2) szentpétervár (4) szerbia (2) szlovákia (4) szófia (2) szöul (1) s bahn (7) tábla (2) talgo (1) tátra (1) tbm (5) torony (3) toronydaru (1) toulouse (4) tram train (5) transrapid (1) trolibusz (3) tűz (1) uitp (1) újvidék (1) ulf (1) usa (1) út (19) üzbegisztán (1) val (2) valencia (1) van hool (1) városkép (7) varsó (2) vasút (50) vasútállomás (24) veke (1) velaro (6) viadukt (11) villamos (52) vízépítés (2) völgyhíd (8) vonat (20) wuhan (2) zágráb (2) Címkefelhő

Fővám téri helyzetkép

2012.07.27. 08:08 Fricy

A 4-es metró Fővám téri állomásához kapcsolódóan új gyalogos aluljáró épült, melybe integrálódott a 2-es villamos megállója is. Az aluljárót és a hozzá csatlakozó villamos alagutat és rámpákat még 2009-ben átadták. A metró majdani kijáratát egy palánk takarta el. Mindeddig.

P1300856.JPG

P1270284.JPG

Július közepén azonban elbontották a palánkot és feltárult a mögötte megbúvó állomási tér. Néhány napig szabadon be lehetett tekinteni az elé helyezett rácson. De valószínű túl sokan figyelték, hogy mi is történik a rácsok mögött és végül fekete fóliával vették körbe a rácsokat.

P1300867.JPG

A metróállomáshoz vezető mozgólépcsők fölött (a Tétényi útihoz hasonlóan) beszűrődik a napfény az állomásra.

P1300862.JPG

A felszínen, a terepszint felett kialakított az üvegburkolatú födémet átlósan egy járdafelület vágja ketté. Mögötte pedig az akadálymentes megközelítést biztosító liftek felszíni épülete húzódik meg.

DSC00171.JPG

Az állomás doboz szerkezetének falait a Szent Gellért térhez hasonló rács-hatású gerenda rendszer támasztja meg.

DSC00173.JPG

A mozgólépcsőket már beszerelték, becsomagolva várja az utasokat, akik jelen állás szerint legkorábban 2014 tavaszától használhatják azokat.

DSC00169.JPG

A peronszinten már az állomás padlójának burkolása zajlik.

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

http://epitos.blog.hu/api/trackback/id/tr924680555

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Rocko- 2012.07.27. 09:35:54

ohh, végre új poszt! :)

Kicsi Kacsa 2012.09.11. 16:45:52

Nem akarok kötözködni, de:
"A mozgólépcsőket már beszerelték, becsomagolva várja az utasokat, akik jelen állás szerint legkorábban 2014 tavaszáig használhatják azokat." - ezek szerint még szűk másfél évig használhatjuk, aztán lezárják? :)

darvaskristof 2012.10.01. 12:51:20

Félreéerhető megfogalmazás valóban, a szerző úgy értette, hogy 2014 tavaszáig _használatba vehetik_ azokat