Építős blog

Az Építős blogban közlekedési és építészeti beruházásokról olvashatsz. Határok nélkül. De ne lepődj meg ha néha egy-két jármű is feltűnik a monitoron.

facebook

Szmog

Budapest szmogtérképe

Statisztika

Kommentek

  • v2peti: Mi a gond a kerékpárúttal? El van választva a közúttól. Mit kellett volna ott másképp csinálni? (2017.05.04. 12:22) A hét műtárgya 2010/15
  • skubidor: @záporjózsi: Már pedig a Római Metró felső vezetékes. S ezért csendesebb is. De miért nincs annyi ... (2016.04.14. 03:50) A római metró
  • Normális: ...pontosabban, GYALOG át lehetett menni. Ugyanúgy, ahogyan a korabeli HÉV-végállomáshoz. Persze... (2015.07.11. 00:32) Autók a villamosok ellen
  • Albu: „A 3-as és 4-es metró közötti átjáró néhány évvel ezelőtti állapota. Ezt még a 3-as metróval együt... (2015.04.09. 18:09) 35 éves a 3-as metró
  • Albu: Az a villamosmegálló… az megér egy pofont! A tervezés a szakma csúcsa… na persze! (Dolgoztam ben... (2014.06.25. 12:28) Hogyan készült a Fővám téri aluljáró?

Címkék

4 es metró (10) abb (1) alagút (39) alapozás (3) almati (1) alstom (6) aluljáró (7) andor utca (2) ansaldo (1) arany (1) ausztria (9) autópálya (23) a het mutargya (8) balatonfenyves (1) bebetonozott talpfa (1) bécs (1) belgium (4) belgrád (2) berlin (6) bombardier (6) bordeaux (2) bruck an der mur (3) brüsszel (1) budai fonódó (3) budapest (58) busz (7) buszkorridor (1) cadiz (1) caf (1) cdm (2) charleroi (2) Címkék (1) citadis (1) cobra11 (1) crossrail (1) csalagút (3) csehország (1) csepeli gerincút (3) csíkszereda (1) dél afrika (1) díszkivilágítás (1) dlr (1) drezda (2) egyesült királyság (5) elektromos (1) elkerülő (6) elővárosi vasút (11) építészet (51) érd (5) erdély (2) érd körbe (3) eu támogatás (11) extradosed (5) felhőkarcoló (4) felüljáró (3) ferdekábeles (11) ferencie tere (1) ferihegy (1) feszített függesztett (4) flirt (3) fogaskerekű (2) forma1 (2) franciaország (8) genf (1) gent (1) graz (5) gyalogos (7) győr (1) hess (1) hév (4) híd (53) horvátország (2) india (1) ívhíd (6) karlsruhe (5) katowice (1) kazahsztán (1) kelenföld (6) kerékpár (12) kína (4) kisvasút (1) köln (1) kolozsvár (2) koolhaas (1) körforgalom (1) kötélpálya (1) közlekedés (148) közúti vasút (44) krakkó (1) külső kerületi körút (1) lágymányosi (1) lausanne (1) lengyelország (3) light rail (6) london (8) m0 (4) m6 (2) m7 (1) madrid (1) maglev (2) magyarország (37) mainz (1) margit híd (15) marokkó (1) melbourne (1) metró (32) metrovagonmas (2) milánó (1) miskolc (1) monorail (2) moszkva (4) mumbai (1) nagysebességű (14) nagyvárad (1) németország (24) neoplan (1) nyitható híd (4) olaszország (3) oroszország (3) overground (2) oyster (1) párizs (2) peking (1) pendolino (2) pesa (1) pozsony (2) prága (2) pre metró (2) rafs (4) rakpart (9) rem (1) repülés (2) repülőtér (6) résfal (9) róma (4) románia (1) rotem (1) shanghai (1) siemens (8) sikló (2) skoda (1) skycourt (1) spanyolország (3) stadler (3) stadtbahn (6) strasbourg (3) stuttgart (12) svájc (2) szentpétervár (4) szerbia (2) szlovákia (4) szófia (2) szöul (1) s bahn (7) tábla (2) talgo (1) tátra (1) tbm (5) torony (3) toronydaru (1) toulouse (4) tram train (5) transrapid (1) trolibusz (3) tűz (1) uitp (1) újvidék (1) ulf (1) usa (1) út (19) üzbegisztán (1) val (2) valencia (1) van hool (1) városkép (7) varsó (2) vasút (50) vasútállomás (24) veke (1) velaro (6) viadukt (11) villamos (52) vízépítés (2) völgyhíd (8) vonat (20) wuhan (2) zágráb (2) Címkefelhő

Bemutatkozott az Alstom metró

2012.07.10. 21:49 Fricy

2012. július 10-én bemutatkozott a nagyközönségnek is Budapest új metrószerelvénye. Hosszas huzavona után várhatóan szeptembertől szállíthat utasokat az Alstom Metropolis nevű jármű.

DSC01668.JPG

A 2-es metró Puskás Ferenc Stadion állomásán tekinthették meg az utasok az új metrót.

DSC01686.JPG

Nem túl izgalmas, fehér-fekete színt kapott. Öt kocsiból áll a szerelvény, melyek teljes mértékben átjárhatóak belül.

DSC01670.JPG

Ezeket a takarólemezeket utólag szerelték fel a kocsikra, hogy ne lehessen bemászni a csuklóhoz.

DSC01682.JPG

A szerelvény belső tere. Az ajtóknál oszlopkapaszkodó várja az álló utasokat. Hátrébb látni a csuklót belülről.

DSC01674.JPG

Itt helyezték el a belső vizuális utastájékoztató kijelzőket.

DSC01680.JPG

Öt ember fér el egymás mellett a két ajtó között üléssoron.

DSC01681.JPG

Kerekesszékesek, ill. babakocsik részére külön helyet alakítottak ki, ahol lehajtható ülések vannak.

DSC01672.JPG

Metrón eddig nem volt Budapesten ajtónyitó gomb.

DSC01683.JPG

Ugyanez belülről.

DSC01695.JPG

Két korszak találkozása.

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

http://epitos.blog.hu/api/trackback/id/tr284643460

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2012.07.11. 12:24:52

A műszaki adatok alapján úgy látom, hogy nagyjából 10%-kal kevesebb ülőhely lesz, viszont jóval több állóhely az Alstom szerelvényeken, mint a mostani orosz metrón. Kíváncsi vagyok, hogy élőben mennyire érződik kevesebbnek az ülőhelyek száma.

SzigDani 2012.07.13. 05:37:41

Kiemelném az ajtók között, a jármű hossztengelyében elhelyezett kapaszkodókat. Az már a G2-nél sem jött be, nagyon megrekedtek az utasok az ajtónál és nem haladtak beljebb. A szobjet kocsiknál is nehéz bejutni a kocsi belsejébe az utasoktól, de a G2-nél ez sokkal intenzívebben jelentkezett. Kíváncsi vagyok, hogy a kocsik közötti átjáró segít-e ebben - szerintem nem valószínű. Az mindenképpen jó, hogy számítottak a függőleges rúdkapaszkodókra a lengők helyett, de szerintem így kicsit kevés lesz.
Amikor régebben a 416-ost láttam, az átjáró fölött még más matrica próbált figyelmeztetni az alacsony tetőre. Ami itt szerepel, az jobban látszik, a másik viszont aranyosabb volt.