Építős blog

Az Építős blogban közlekedési és építészeti beruházásokról olvashatsz. Határok nélkül. De ne lepődj meg ha néha egy-két jármű is feltűnik a monitoron.

facebook

Szmog

Budapest szmogtérképe

Statisztika

Kommentek

  • v2peti: Mi a gond a kerékpárúttal? El van választva a közúttól. Mit kellett volna ott másképp csinálni? (2017.05.04. 12:22) A hét műtárgya 2010/15
  • skubidor: @záporjózsi: Már pedig a Római Metró felső vezetékes. S ezért csendesebb is. De miért nincs annyi ... (2016.04.14. 03:50) A római metró
  • Normális: ...pontosabban, GYALOG át lehetett menni. Ugyanúgy, ahogyan a korabeli HÉV-végállomáshoz. Persze... (2015.07.11. 00:32) Autók a villamosok ellen
  • Albu: „A 3-as és 4-es metró közötti átjáró néhány évvel ezelőtti állapota. Ezt még a 3-as metróval együt... (2015.04.09. 18:09) 35 éves a 3-as metró
  • Albu: Az a villamosmegálló… az megér egy pofont! A tervezés a szakma csúcsa… na persze! (Dolgoztam ben... (2014.06.25. 12:28) Hogyan készült a Fővám téri aluljáró?

Címkék

4 es metró (10) abb (1) alagút (39) alapozás (3) almati (1) alstom (6) aluljáró (7) andor utca (2) ansaldo (1) arany (1) ausztria (9) autópálya (23) a het mutargya (8) balatonfenyves (1) bebetonozott talpfa (1) bécs (1) belgium (4) belgrád (2) berlin (6) bombardier (6) bordeaux (2) bruck an der mur (3) brüsszel (1) budai fonódó (3) budapest (58) busz (7) buszkorridor (1) cadiz (1) caf (1) cdm (2) charleroi (2) Címkék (1) citadis (1) cobra11 (1) crossrail (1) csalagút (3) csehország (1) csepeli gerincút (3) csíkszereda (1) dél afrika (1) díszkivilágítás (1) dlr (1) drezda (2) egyesült királyság (5) elektromos (1) elkerülő (6) elővárosi vasút (11) építészet (51) érd (5) erdély (2) érd körbe (3) eu támogatás (11) extradosed (5) felhőkarcoló (4) felüljáró (3) ferdekábeles (11) ferencie tere (1) ferihegy (1) feszített függesztett (4) flirt (3) fogaskerekű (2) forma1 (2) franciaország (8) genf (1) gent (1) graz (5) gyalogos (7) győr (1) hess (1) hév (4) híd (53) horvátország (2) india (1) ívhíd (6) karlsruhe (5) katowice (1) kazahsztán (1) kelenföld (6) kerékpár (12) kína (4) kisvasút (1) köln (1) kolozsvár (2) koolhaas (1) körforgalom (1) kötélpálya (1) közlekedés (148) közúti vasút (44) krakkó (1) külső kerületi körút (1) lágymányosi (1) lausanne (1) lengyelország (3) light rail (6) london (8) m0 (4) m6 (2) m7 (1) madrid (1) maglev (2) magyarország (37) mainz (1) margit híd (15) marokkó (1) melbourne (1) metró (32) metrovagonmas (2) milánó (1) miskolc (1) monorail (2) moszkva (4) mumbai (1) nagysebességű (14) nagyvárad (1) németország (24) neoplan (1) nyitható híd (4) olaszország (3) oroszország (3) overground (2) oyster (1) párizs (2) peking (1) pendolino (2) pesa (1) pozsony (2) prága (2) pre metró (2) rafs (4) rakpart (9) rem (1) repülés (2) repülőtér (6) résfal (9) róma (4) románia (1) rotem (1) shanghai (1) siemens (8) sikló (2) skoda (1) skycourt (1) spanyolország (3) stadler (3) stadtbahn (6) strasbourg (3) stuttgart (12) svájc (2) szentpétervár (4) szerbia (2) szlovákia (4) szófia (2) szöul (1) s bahn (7) tábla (2) talgo (1) tátra (1) tbm (5) torony (3) toronydaru (1) toulouse (4) tram train (5) transrapid (1) trolibusz (3) tűz (1) uitp (1) újvidék (1) ulf (1) usa (1) út (19) üzbegisztán (1) val (2) valencia (1) van hool (1) városkép (7) varsó (2) vasút (50) vasútállomás (24) veke (1) velaro (6) viadukt (11) villamos (52) vízépítés (2) völgyhíd (8) vonat (20) wuhan (2) zágráb (2) Címkefelhő

Stuttgart 21: bontják a pályaudvart

2012.03.22. 15:57 Fricy

A tavalyi tartományi parlamenti választásokon a zöld párt azzal tudott nyerni, hogy kampánya egyik legfontosabb elemévé tette a hatalmas beruházás leállítását. Mivel igen sok ember ellenezte (és ellenzi a mai napig) a győzelem szinte borítékolható volt. Néhány napig le is állt a kivitelezés.

Végül azonban győzött a józan (?) ész és folytatódhatott az építkezés.

Mostanra látványos részéhez jutottak el a munkálatoknak. Egyrészt kivágták a Schlossgarten fáinak egy részét, ami ellen odaláncolással, táborozással tiltakoztak a környezetvédők. A kisebb fákat speciális autókkal átültették máshová, a több évtizedes nagyokat azonban nem tudták megmenteni.

Február elején az állomásépület park felőli oldalszárnyának bontása kezdődött meg.

Így láthatóvá vált a csarnok is.

A peronok felől így néz ki a bontási terület.

A képek a www.deutsches-architektur-forum.de oldalról származnak.

5 komment

Címkék: közlekedés németország vasút stuttgart vasútállomás

A bejegyzés trackback címe:

http://epitos.blog.hu/api/trackback/id/tr514295810

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

BpDili 2012.03.22. 20:49:30

Elnézést, "A tavalyi tartományi parlamenti választásokon a zöld párt azzal tudott nyerni, hogy kampánya egyik legfontosabb elemévé tette a hatalmas beruházás leállítását. Mivel igen sok ember ellenezte (és ellenzi a mai napig) a győzelem szinte borítékolható volt. Néhány napig le is állt a kivitelezés."
Egy kis kiegészítés, azért inkább a Fukshima körüli problémák hozták fel ennyira a zöldeket, mint az S21. Végül is népszavazáslett, amit elvesztettek, tehát elkészül a modernizáció.
Úgy egyébként ilyen városokban fejpályaudvart fenn tartani kész luxus. Gyakorlatilag nincs ideje egy ICE expressznek a szerelvény egyik végéből a másikba menni, így komplett csere szükséges mozdony-vonatvezetőből.

padorjan 2012.03.24. 17:38:45

@BpDili: Frankfurt/Main Hbf-en is cserélnek személyzetet. Ott megoldható az ilyesmi.

BpDili 2012.03.25. 17:35:52

Tudod végig megy egy vonat Német roszágon és két óránként személyzetet cserélnek nem röhej?
Fejpályaudvarnak az ország belsejében nincs létjogosultsága.

spag · http://railzone.nl 2012.04.04. 10:03:44

@BpDili: "ilyen városokban fejpályaudvart fenn tartani kész luxus"

utólag persze ma már tudjuk, hogy mindenhova átmenő kellett volna, csak az a macera, hogy ha nem tudod kényelmesen hosszában áthúzni a fejpályaudvar alatt a vágányokat (Malmö, Kassel, Stuttgart S-Bahn, Zürich, etc. etc.) hanem arra merőlegesen kell teljesen új alagutat túrni, akkor kb. megduplázódnak a költségek és ez nem segít a költség-haszon arányokon.

Akármennyire szeretem a modern vasutat, azért egy ilyen projekt mégiscsak arról szól, hogy most akkor megéri-e a pénzt az előnyök, vagy sem. És a Stuttgart 21 relative elég gyenge business case a pár perces IC nyereséggel, cserébe csökkenő rugalmassággal és kapacitással.

(Ráadásul amikor ezt tervezték, még mozdony-körüljárásban gondolkoztak. azért a mozdonyvezető-váltás eggyel gyorsabb ügy.)

BpDili 2012.04.07. 07:30:12

@spag: Azért nem csak a IC expresszekról van csak szó, van egy kis S-bahn hálózat is amit gyorsabbra, olcsóbbra, és kényelmesebbre lehet szervezni.