Építős blog

Az Építős blogban közlekedési és építészeti beruházásokról olvashatsz. Határok nélkül. De ne lepődj meg ha néha egy-két jármű is feltűnik a monitoron.

facebook

Friedl Bútormanufaktúra

Szmog

Budapest szmogtérképe

Statisztika

Kommentek

  • v2peti: Mi a gond a kerékpárúttal? El van választva a közúttól. Mit kellett volna ott másképp csinálni? (2017.05.04. 12:22) A hét műtárgya 2010/15
  • skubidor: @záporjózsi: Már pedig a Római Metró felső vezetékes. S ezért csendesebb is. De miért nincs annyi ... (2016.04.14. 03:50) A római metró
  • Normális: ...pontosabban, GYALOG át lehetett menni. Ugyanúgy, ahogyan a korabeli HÉV-végállomáshoz. Persze... (2015.07.11. 00:32) Autók a villamosok ellen
  • Albu: „A 3-as és 4-es metró közötti átjáró néhány évvel ezelőtti állapota. Ezt még a 3-as metróval együt... (2015.04.09. 18:09) 35 éves a 3-as metró
  • Albu: Az a villamosmegálló… az megér egy pofont! A tervezés a szakma csúcsa… na persze! (Dolgoztam ben... (2014.06.25. 12:28) Hogyan készült a Fővám téri aluljáró?

Címkék

4 es metró (10) abb (1) alagút (39) alapozás (3) almati (1) alstom (6) aluljáró (7) andor utca (2) ansaldo (1) arany (1) ausztria (9) autópálya (23) a het mutargya (8) balatonfenyves (1) bebetonozott talpfa (1) bécs (1) belgium (4) belgrád (2) berlin (6) bombardier (6) bordeaux (2) bruck an der mur (3) brüsszel (1) budai fonódó (3) budapest (58) busz (7) buszkorridor (1) cadiz (1) caf (1) cdm (2) charleroi (2) Címkék (1) citadis (1) cobra11 (1) crossrail (1) csalagút (3) csehország (1) csepeli gerincút (3) csíkszereda (1) dél afrika (1) díszkivilágítás (1) dlr (1) drezda (2) egyesült királyság (5) elektromos (1) elkerülő (6) elővárosi vasút (11) építészet (51) érd (5) erdély (2) érd körbe (3) eu támogatás (11) extradosed (5) felhőkarcoló (4) felüljáró (3) ferdekábeles (11) ferencie tere (1) ferihegy (1) feszített függesztett (4) flirt (3) fogaskerekű (2) forma1 (2) franciaország (8) genf (1) gent (1) graz (5) gyalogos (7) győr (1) hess (1) hév (4) híd (53) horvátország (2) india (1) ívhíd (6) karlsruhe (5) katowice (1) kazahsztán (1) kelenföld (6) kerékpár (12) kína (4) kisvasút (1) köln (1) kolozsvár (2) koolhaas (1) körforgalom (1) kötélpálya (1) közlekedés (148) közúti vasút (44) krakkó (1) külső kerületi körút (1) lágymányosi (1) lausanne (1) lengyelország (3) light rail (6) london (8) m0 (4) m6 (2) m7 (1) madrid (1) maglev (2) magyarország (37) mainz (1) margit híd (15) marokkó (1) melbourne (1) metró (32) metrovagonmas (2) milánó (1) miskolc (1) monorail (2) moszkva (4) mumbai (1) nagysebességű (14) nagyvárad (1) németország (24) neoplan (1) nyitható híd (4) olaszország (3) oroszország (3) overground (2) oyster (1) párizs (2) peking (1) pendolino (2) pesa (1) pozsony (2) prága (2) pre metró (2) rafs (4) rakpart (9) rem (1) repülés (2) repülőtér (6) résfal (9) róma (4) románia (1) rotem (1) shanghai (1) siemens (8) sikló (2) skoda (1) skycourt (1) spanyolország (3) stadler (3) stadtbahn (6) strasbourg (3) stuttgart (12) svájc (2) szentpétervár (4) szerbia (2) szlovákia (4) szófia (2) szöul (1) s bahn (7) tábla (2) talgo (1) tátra (1) tbm (5) torony (3) toronydaru (1) toulouse (4) tram train (5) transrapid (1) trolibusz (3) tűz (1) uitp (1) újvidék (1) ulf (1) usa (1) út (19) üzbegisztán (1) val (2) valencia (1) van hool (1) városkép (7) varsó (2) vasút (50) vasútállomás (24) veke (1) velaro (6) viadukt (11) villamos (52) vízépítés (2) völgyhíd (8) vonat (20) wuhan (2) zágráb (2) Címkefelhő

Nagysebességű hírcsokor

2012.03.09. 08:42 Fricy

Franciaország

IMAGE_20111020_15585345.jpg

Ez még csak próbajárat (www.lemoniteur.fr)

December 11-én átadták a TGV Rhin-Rhône vonal új szakaszát Dijon és Mulhouse között. A TGV Rhin-Rhône vonal három részből áll össze:

  • a keleti 190 km-es szakasza Dijon és Mulhouse
  • a nyugati ága az LGV Sud-Est vonalat metszi Djionnál
  • a déli ága pedig Dijon és Lyon között teremt kapcsolatot

IMAGE_20111128_15868339.jpg

Az átadott szakasz nyomvonala (http://www.lemoniteur.fr)

A most átadott keleti ág építését 2006-ban kezdték meg. A kétvágányú, 25 kV feszültségű pálya 2,3 milliárd euróba került. A vonal révén Svájc és Németország felé is gyorsabb eljutást biztosíthatnak az utasok számára. Például Dijon és Frankfurt között a korábbi 6 és félórás út 3 óra 40 percre csökkent. A vonatok 320 km/h-val haladhatnak majd a síneken.

Olaszország 

Sajtófotó az AGV-ről (www.ntvspa.it)

A Nuovo Trasporto Viaggiator (NTV) olasz vasúttársaság december 13-án bemutatta Nápoly mellett az első AGV szerelvényét. A vonat prototípusát még a 2008-as InnoTrans kiállításon mutatta be az Alstom. Az első vásárló pedig az NTV volt. A vonat végsebessége a gyári adatok szerint 360 km/h. Az AGV-k két fő vonalon szállítják az utasokat: az egyik a dél-olaszországi Salerno városától Torinóig fut, érintve Nápolyt, Rómát, Firenzét, Milánót és Bolognát. A másik Róma és Velence között jár majd.

Spanyolország

A CAF új vonata a gyárban (elcarriloro.blogspot.com)

Megkezdte a CAF új nagysebességű vonata, az Oaris tesztjét a Madrid és Sevilla közötti pályán. A menetrend szerinti 320 km/h-val száguldható négy kocsis szerelvénnyel a teszt során 352 km/h csúcssebességet értek el. A vonatot normál nyomtávú pályára alkalmas forgóvázakkal szerelték fel, de a konstrukció lehetővé teszi, hogy olyan forgóvázat is a vonat alá szerelhessenek, mely az automata nyomtávváltó révén képes közlekedni a Spanyolországban korábban használt szélesebb nyomtávon is. A szerelvény moduláris felépítése révén hat vagy nyolc kocsiból is állhat, így akár 500 embert is tud egyszerre szállítani.

4 komment

Címkék: közlekedés franciaország vonat vasút nagysebességű

A bejegyzés trackback címe:

http://epitos.blog.hu/api/trackback/id/tr803469365

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2012.03.09. 12:26:50

"a Spanyolországban korábban használt szélesebb nyomtávon is"

Már úgy érted, (a spanyol nagysebességű hálózatot leszámítva) a teljes Ibériai-félszigeten általános széles nyomtávon :P

mestska · http://cities.blog.hu 2012.03.09. 14:22:46

Marokkóban is elkezdték építeni az nsv vonalat

Hölgypilota · http://holgypilota.blog.hu 2012.03.09. 17:45:43

Ezer kilométer alatt rövid távon jaj a repülőknek egyfelöl, viszont nagyobb lesz a hosszú távú ráhordás a hosszabb vagy tengeren átrepülő légi járatokra.

Nyáron nyitják a Berlin Brandenburg repülőteret, ott a vonatok szerintem az ilyenek is már a terminál valamelyik mínusz szintjén állnak meg és robognak majd oda vissza.