Franciaország
Ez még csak próbajárat (www.lemoniteur.fr)
December 11-én átadták a TGV Rhin-Rhône vonal új szakaszát Dijon és Mulhouse között. A TGV Rhin-Rhône vonal három részből áll össze:
- a keleti 190 km-es szakasza Dijon és Mulhouse
- a nyugati ága az LGV Sud-Est vonalat metszi Djionnál
- a déli ága pedig Dijon és Lyon között teremt kapcsolatot
Az átadott szakasz nyomvonala (http://www.lemoniteur.fr)
A most átadott keleti ág építését 2006-ban kezdték meg. A kétvágányú, 25 kV feszültségű pálya 2,3 milliárd euróba került. A vonal révén Svájc és Németország felé is gyorsabb eljutást biztosíthatnak az utasok számára. Például Dijon és Frankfurt között a korábbi 6 és félórás út 3 óra 40 percre csökkent. A vonatok 320 km/h-val haladhatnak majd a síneken.
Olaszország
Sajtófotó az AGV-ről (www.ntvspa.it)
A Nuovo Trasporto Viaggiator (NTV) olasz vasúttársaság december 13-án bemutatta Nápoly mellett az első AGV szerelvényét. A vonat prototípusát még a 2008-as InnoTrans kiállításon mutatta be az Alstom. Az első vásárló pedig az NTV volt. A vonat végsebessége a gyári adatok szerint 360 km/h. Az AGV-k két fő vonalon szállítják az utasokat: az egyik a dél-olaszországi Salerno városától Torinóig fut, érintve Nápolyt, Rómát, Firenzét, Milánót és Bolognát. A másik Róma és Velence között jár majd.
Spanyolország
A CAF új vonata a gyárban (elcarriloro.blogspot.com)
Megkezdte a CAF új nagysebességű vonata, az Oaris tesztjét a Madrid és Sevilla közötti pályán. A menetrend szerinti 320 km/h-val száguldható négy kocsis szerelvénnyel a teszt során 352 km/h csúcssebességet értek el. A vonatot normál nyomtávú pályára alkalmas forgóvázakkal szerelték fel, de a konstrukció lehetővé teszi, hogy olyan forgóvázat is a vonat alá szerelhessenek, mely az automata nyomtávváltó révén képes közlekedni a Spanyolországban korábban használt szélesebb nyomtávon is. A szerelvény moduláris felépítése révén hat vagy nyolc kocsiból is állhat, így akár 500 embert is tud egyszerre szállítani.