Építős blog

Az Építős blogban közlekedési és építészeti beruházásokról olvashatsz. Határok nélkül. De ne lepődj meg ha néha egy-két jármű is feltűnik a monitoron.

facebook

Szmog

Budapest szmogtérképe

Statisztika

Kommentek

  • v2peti: Mi a gond a kerékpárúttal? El van választva a közúttól. Mit kellett volna ott másképp csinálni? (2017.05.04. 12:22) A hét műtárgya 2010/15
  • skubidor: @záporjózsi: Már pedig a Római Metró felső vezetékes. S ezért csendesebb is. De miért nincs annyi ... (2016.04.14. 03:50) A római metró
  • Normális: ...pontosabban, GYALOG át lehetett menni. Ugyanúgy, ahogyan a korabeli HÉV-végállomáshoz. Persze... (2015.07.11. 00:32) Autók a villamosok ellen
  • Albu: „A 3-as és 4-es metró közötti átjáró néhány évvel ezelőtti állapota. Ezt még a 3-as metróval együt... (2015.04.09. 18:09) 35 éves a 3-as metró
  • Albu: Az a villamosmegálló… az megér egy pofont! A tervezés a szakma csúcsa… na persze! (Dolgoztam ben... (2014.06.25. 12:28) Hogyan készült a Fővám téri aluljáró?

Címkék

4 es metró (10) abb (1) alagút (39) alapozás (3) almati (1) alstom (6) aluljáró (7) andor utca (2) ansaldo (1) arany (1) ausztria (9) autópálya (23) a het mutargya (8) balatonfenyves (1) bebetonozott talpfa (1) bécs (1) belgium (4) belgrád (2) berlin (6) bombardier (6) bordeaux (2) bruck an der mur (3) brüsszel (1) budai fonódó (3) budapest (58) busz (7) buszkorridor (1) cadiz (1) caf (1) cdm (2) charleroi (2) Címkék (1) citadis (1) cobra11 (1) crossrail (1) csalagút (3) csehország (1) csepeli gerincút (3) csíkszereda (1) dél afrika (1) díszkivilágítás (1) dlr (1) drezda (2) egyesült királyság (5) elektromos (1) elkerülő (6) elővárosi vasút (11) építészet (51) érd (5) erdély (2) érd körbe (3) eu támogatás (11) extradosed (5) felhőkarcoló (4) felüljáró (3) ferdekábeles (11) ferencie tere (1) ferihegy (1) feszített függesztett (4) flirt (3) fogaskerekű (2) forma1 (2) franciaország (8) genf (1) gent (1) graz (5) gyalogos (7) győr (1) hess (1) hév (4) híd (53) horvátország (2) india (1) ívhíd (6) karlsruhe (5) katowice (1) kazahsztán (1) kelenföld (6) kerékpár (12) kína (4) kisvasút (1) köln (1) kolozsvár (2) koolhaas (1) körforgalom (1) kötélpálya (1) közlekedés (148) közúti vasút (44) krakkó (1) külső kerületi körút (1) lágymányosi (1) lausanne (1) lengyelország (3) light rail (6) london (8) m0 (4) m6 (2) m7 (1) madrid (1) maglev (2) magyarország (37) mainz (1) margit híd (15) marokkó (1) melbourne (1) metró (32) metrovagonmas (2) milánó (1) miskolc (1) monorail (2) moszkva (4) mumbai (1) nagysebességű (14) nagyvárad (1) németország (24) neoplan (1) nyitható híd (4) olaszország (3) oroszország (3) overground (2) oyster (1) párizs (2) peking (1) pendolino (2) pesa (1) pozsony (2) prága (2) pre metró (2) rafs (4) rakpart (9) rem (1) repülés (2) repülőtér (6) résfal (9) róma (4) románia (1) rotem (1) shanghai (1) siemens (8) sikló (2) skoda (1) skycourt (1) spanyolország (3) stadler (3) stadtbahn (6) strasbourg (3) stuttgart (12) svájc (2) szentpétervár (4) szerbia (2) szlovákia (4) szófia (2) szöul (1) s bahn (7) tábla (2) talgo (1) tátra (1) tbm (5) torony (3) toronydaru (1) toulouse (4) tram train (5) transrapid (1) trolibusz (3) tűz (1) uitp (1) újvidék (1) ulf (1) usa (1) út (19) üzbegisztán (1) val (2) valencia (1) van hool (1) városkép (7) varsó (2) vasút (50) vasútállomás (24) veke (1) velaro (6) viadukt (11) villamos (52) vízépítés (2) völgyhíd (8) vonat (20) wuhan (2) zágráb (2) Címkefelhő

Új híd a Száván

2012.01.09. 08:46 Fricy

Egy évvel ezelőtt számolt be az Építős blog a Belgrádban épülő új Száva hídról. Nos, a kivitelezők gyorsan dolgoztak és határidőre elkészült az új átkelő, melyet az új év első napján át is adtak a forgalomnak.

 A híd egyetlen pilonja az Ada szigeten áll. Erről is kapta a nevét: Ada híd. A pilon 200 méter magas és ez tartja a híd 45 méter széles pályatestjét és a ferde kábelek két irányban indulnak róla.

A teljes hossza 968 méter. A híd főnyílása 376 méter, a pilon másik oldalán 250 méteres a nyílás, míg a felvezető pálya 338 méter (70, 108, 80, 80 osztásközökkel). A projekt honlapja szerint ez a leghosszabb egypilonos ferdekábeles híd.

Az átkelőt egyelőre csak az autósok használhatják (2x3 sávon). Gyalog és kerékpárút is van rajta. A híd közepén fog majd haladni a belgrádi LRT vonala is.

Az Ada híd a városi belső körút része lesz. A felvezető útszakaszok egy része természetesen elkészült az átadásra, de a teljes csatlakozó úthálózat csak 2013-ra.

Érdekességképpen megemlítendő, hogy az acél pályatest darabjai Kínában készültek és Rotterdamon keresztül hajón érkezett Belgrádba. Hogy ez miért érte meg, kérdéses számomra.

A képek a http://www.skyscrapercity.com oldalról származnak.

9 komment

Címkék: közlekedés híd szerbia építészet belgrád ferdekábeles

A bejegyzés trackback címe:

http://epitos.blog.hu/api/trackback/id/tr753529464

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

dolgozni kék 2012.01.09. 11:04:17

elég jól néz ki. egy árat kellene már csak tudni..

Fricy · http://epitos.blog.hu 2012.01.09. 13:02:05

@dolgozni kék:
Ezt találtam: 161 millió euróba kerül a beruházás. Ebből a híd kb. a fele. A többi a csatlakozó úthálózat ára.

Ndre 2012.01.10. 18:21:07

Sziasztok! Új vagyok itt, de az elmúlt hetekben nagyjából végigolvastam a blogot. Tetszik, gratulálok akészítőknek! Ezentúl lehet számítani hozzászólásaimra az aktuális témáknál. :)
Jól látom a képeken, hogy a tervezett LRT helyén már ott van a zúzott kő? Ez azt jelenti, hogy előre gondolkodtak/dolgoztak, vagy ilyen közel van a megvalósulás?

dolgozni kék 2012.01.11. 15:06:16

@Fricy: köszönöm. ha az összeg felét veszem alapul, akkor így cca. 1830 euro/m2, jelen árfolyamon 570.000Huf/m2.

nem tűnik magas árnak.

Kösz a halakat! 2012.01.12. 12:34:29

a hg.hu szerint 405 millió euróba került

Vaandor 2012.01.18. 16:23:24

@Ndre: Szia! Kicsit utánaolvasgattam, és ha jól értem, még az első LRT-vonal sincs meg, a hídon pedig csak távlatban, a harmadik vonal menne át. Szóval gyanús, hogy a Lágymányosi híd villamos-talpfáinak sorsa vár a zúzottkövekre.

De javítson ki egy szakértő, ha tévednék!

XII. December 2012.03.02. 02:13:02

Nemrég fedeztem fel a blogot magamnak, és nagyon tetszik. Remélem nem most fog megszűnni! :)