Építős blog

Az Építős blogban közlekedési és építészeti beruházásokról olvashatsz. Határok nélkül. De ne lepődj meg ha néha egy-két jármű is feltűnik a monitoron.

facebook

Szmog

Budapest szmogtérképe

Statisztika

Kommentek

  • David a barátságos. ^.^: @Dr Milton: hát szerinted mikor jön el a nemsokára? (2022.09.24. 22:31) Szélesedik az Andor utca
  • v2peti: Mi a gond a kerékpárúttal? El van választva a közúttól. Mit kellett volna ott másképp csinálni? (2017.05.04. 12:22) A hét műtárgya 2010/15
  • skubidor: @záporjózsi: Már pedig a Római Metró felső vezetékes. S ezért csendesebb is. De miért nincs annyi ... (2016.04.14. 03:50) A római metró
  • Normális: ...pontosabban, GYALOG át lehetett menni. Ugyanúgy, ahogyan a korabeli HÉV-végállomáshoz. Persze... (2015.07.11. 00:32) Autók a villamosok ellen
  • Albu: „A 3-as és 4-es metró közötti átjáró néhány évvel ezelőtti állapota. Ezt még a 3-as metróval együt... (2015.04.09. 18:09) 35 éves a 3-as metró

Címkék

4 es metró (10) abb (1) alagút (39) alapozás (3) almati (1) alstom (6) aluljáró (7) andor utca (2) ansaldo (1) arany (1) ausztria (9) autópálya (23) a het mutargya (8) balatonfenyves (1) bebetonozott talpfa (1) bécs (1) belgium (4) belgrád (2) berlin (6) bombardier (6) bordeaux (2) bruck an der mur (3) brüsszel (1) budai fonódó (3) budapest (58) busz (7) buszkorridor (1) cadiz (1) caf (1) cdm (2) charleroi (2) Címkék (1) citadis (1) cobra11 (1) crossrail (1) csalagút (3) csehország (1) csepeli gerincút (3) csíkszereda (1) dél afrika (1) díszkivilágítás (1) dlr (1) drezda (2) egyesült királyság (5) elektromos (1) elkerülő (6) elővárosi vasút (11) építészet (51) érd (5) erdély (2) érd körbe (3) eu támogatás (11) extradosed (5) felhőkarcoló (4) felüljáró (3) ferdekábeles (11) ferencie tere (1) ferihegy (1) feszített függesztett (4) flirt (3) fogaskerekű (2) forma1 (2) franciaország (8) genf (1) gent (1) graz (5) gyalogos (7) győr (1) hess (1) hév (4) híd (53) horvátország (2) india (1) ívhíd (6) karlsruhe (5) katowice (1) kazahsztán (1) kelenföld (6) kerékpár (12) kína (4) kisvasút (1) köln (1) kolozsvár (2) koolhaas (1) körforgalom (1) kötélpálya (1) közlekedés (148) közúti vasút (44) krakkó (1) külső kerületi körút (1) lágymányosi (1) lausanne (1) lengyelország (3) light rail (6) london (8) m0 (4) m6 (2) m7 (1) madrid (1) maglev (2) magyarország (37) mainz (1) margit híd (15) marokkó (1) melbourne (1) metró (32) metrovagonmas (2) milánó (1) miskolc (1) monorail (2) moszkva (4) mumbai (1) nagysebességű (14) nagyvárad (1) németország (24) neoplan (1) nyitható híd (4) olaszország (3) oroszország (3) overground (2) oyster (1) párizs (2) peking (1) pendolino (2) pesa (1) pozsony (2) prága (2) pre metró (2) rafs (4) rakpart (9) rem (1) repülés (2) repülőtér (6) résfal (9) róma (4) románia (1) rotem (1) shanghai (1) siemens (8) sikló (2) skoda (1) skycourt (1) spanyolország (3) stadler (3) stadtbahn (6) strasbourg (3) stuttgart (12) svájc (2) szentpétervár (4) szerbia (2) szlovákia (4) szófia (2) szöul (1) s bahn (7) tábla (2) talgo (1) tátra (1) tbm (5) torony (3) toronydaru (1) toulouse (4) tram train (5) transrapid (1) trolibusz (3) tűz (1) uitp (1) újvidék (1) ulf (1) usa (1) út (19) üzbegisztán (1) val (2) valencia (1) van hool (1) városkép (7) varsó (2) vasút (50) vasútállomás (24) veke (1) velaro (6) viadukt (11) villamos (52) vízépítés (2) völgyhíd (8) vonat (20) wuhan (2) zágráb (2) Címkefelhő

Két keréken Stuttgartban

2011.11.11. 08:39 Fricy

Stuttgart bár nem egy lapos város, ennek ellenére sokan kerékpároznak az utcáin. Próbálják is kielégíteni az igényeket infrastruktúra terén is.

A Pragstrassen, közel a Pragsattel U-Bahn megállóhoz látható a fenti kerékpárút-csomópont (térkép). A bal sarokban futó kerékpárút a Pragstrassevel párhuzamosan fut. A szerpentin a közeli kórház felé vezet. Míg a jobb oldali a közeli kerékpáros felüljáróhoz.

A felüljáró a Pragstrasse felett vezet át. Érdemes megfigyelni, hogy a fent is látható "csomópontban" milyen forgalomtechnikai megoldásokat alkalmaznak.

Egy kis "ínyencség". A Pragstrasse és a Löwntorstrasse csomópontjában a sínek is valamennyi égtáj felé vezetnek, bonyolult a közúti sávkiosztás is, de még belefért a kerékpáros átvezetés is.

A balra kanyarodást indirekt oldották meg. A Pragstrassén a kétirányú, egyoldali kerékpárút keresztezi a Löwentrostrassénkétoldali, egyirányú kerékpársávját.

A másik oldalon sem egyszerűbb a megoldás. A fentről érkező és balra kanyarodó kerékpárosokat felvezetik a járdára, de ezen a részen a szegély le van süllyesztve, így ez nem probléma.

Ugorjunk egyet! A helyszín a König-Karls strasse, Bad Cannstatt U-Bahn és S-Bahn megálló. A König-Karl strasse felől balra lehet fordulni a bicajosoknak.

Hogy a közeli keresztutcából is be lehessen fordulni, ezért rövid szakaszon kétirányú a kerékpársáv.

Kis járdaszigetek védik a kerékpárosokat a közúti forgalomtól. Kisméretű KRESZ-táblák és nyilak tájékoztatnak, hogy merre lehet tovább menni.

A balra kanyarodó kerékpárosok számára külön jelzőlámpa van elhelyezve. A jelzőfejen a kerékpáros piktogram alatt kis nyíl mutatja, hogy melyik irányra vonatkozik a jelzés.

Az U10-es jelzésű fogaskerekű alsó végállomásánál a jármű előtt lévő pótkocsin helyezik el bicajukat a fiatalok, hogy azt a fogas a hegyre feltolja. egyszerű, de nagyszerű megoldás.

A német vasúttársaság, a Deutsche Bahn saját kerékpár kölcsönző rendszert üzemeltet a városban, ahogyan több más németországi településen is. A képen egy kisebb tároló látható, melyre a főpályaudvarral szemben leltem.

7 komment

Címkék: közlekedés németország kerékpár stuttgart

A bejegyzés trackback címe:

https://epitos.blog.hu/api/trackback/id/tr963369284

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mestska · http://cities.blog.hu 2011.11.11. 09:34:10

jó összeállítás, köszi. Érdemes megnézni az alkalmazott forgalomtechnikai megoldásokat. Az első képen látható kerékpáros csomópontot nem szabályozták agyon táblákkal, sőt, ha jól látom, akkor maguk a kerékpáros-gyalogos táblák is kisméretűek.

frikazojd · http://kocs.ma 2011.11.11. 11:51:07

nalunk a bonyolult keresztezodeseken valo biciklisatvezetest joval prozaibban oldottak meg: a csomopont elott es utan kerekparos-gyalogos alul- vagy feluljaro van. a kerekparut itt anyagaban piros, es a propaganda szerint "barhonnan barhova eltekerhetsz anelkul, hogy uton kene atmenned" - es ez nagyjabol igaz is, a piros bicikliut mindenutt osszevissza tekereg es rengeteg hid meg alagut van.

1116001 2011.11.11. 12:49:33

Miért érzem úgy hogy egy hasonló infra idehaza megvalósíthatatlan?

milliliteratura · http://milliliteratura.blog.hu/ 2011.11.11. 13:43:42

az első képen látható szitu helyett egy kétszintes körforgalmat terveztem volna, külön a gyalogosoknak és a bringásoknak. abból sok havernak is jutott volna pénz.

NAR 2011.11.11. 21:32:34

A negyedik képen azt a balrakanyarodást érdekesen oldották meg, nálunk a Margit híd déli oldalán van ugyanilyen helyzet, ott azt találták ki, hogy az egyenesen menők kerüljék ki a balra kanyarodókat. A valóságban persze mindenki levágja a kanyart és olyan rendszerben zajlik a közlekedés, ahogy Stuttgartban megcsinálták. Lehet, hogy ott megkérdeztek kerékpárosokat is a tervezés előtt, sőt, hallgattak a tanácsaikra?

Lakásfelújító Feri · http://www.lakasfelujitas1.hu 2011.11.12. 07:06:03

A poszt remek, és tanulságos. Viszont hol vannak a kátyúk a képekről? Jó a fotosop? :))
Illetve mindenütt látok a fotókon felfestett jeleket. Nálunk is várható egyszer?

Vaandor 2011.11.13. 12:15:19

@NAR: A negyedik képhez hasponló, jó kialakítás van a Thököly-Stefánia keresztben, illetve hasonló a Károly körút is a Gödör felé.
Az MHB-nál viszont nem vagok biztos benne, hogy ez lenne a jó megoldás. Két okból.
Ad.1, a zebra előtt gyalogosok szoktak várakozni, ez mostanában nem jellemző, de a park és HÉV-kijárat megnyitása miatt ismét az lesz. Köztük átvágni nem túl szép.
Ad. 2, a fentebb említett példáknál azért működhet az önmagát keresztező nyomvonal, mert MINDKÉT irányt lámpa szabályozza: vagy az egyik megy, vagy a másik. MHB esetében viszont semmi nem állítja meg a kanyart levágó bringásokat attól, hogy a kanyarodó bringásokkal (vagy az épp átkelő gyalogosokkal) ütközőpályán mozogjanak.

Nem tudom mi lenne az ideális, hajlok rá, hogy a mostani kialakítás, csak kíméletesebb ívű északi sikánnal. (Sőt, a levágást gátló korláttal!)

ON: Stuttgart is szép azért! :-)
süti beállítások módosítása