Építős blog

Az Építős blogban közlekedési és építészeti beruházásokról olvashatsz. Határok nélkül. De ne lepődj meg ha néha egy-két jármű is feltűnik a monitoron.

facebook

Friedl Bútormanufaktúra

Szmog

Budapest szmogtérképe

Statisztika

Kommentek

  • v2peti: Mi a gond a kerékpárúttal? El van választva a közúttól. Mit kellett volna ott másképp csinálni? (2017.05.04. 12:22) A hét műtárgya 2010/15
  • skubidor: @záporjózsi: Már pedig a Római Metró felső vezetékes. S ezért csendesebb is. De miért nincs annyi ... (2016.04.14. 03:50) A római metró
  • Normális: ...pontosabban, GYALOG át lehetett menni. Ugyanúgy, ahogyan a korabeli HÉV-végállomáshoz. Persze... (2015.07.11. 00:32) Autók a villamosok ellen
  • Albu: „A 3-as és 4-es metró közötti átjáró néhány évvel ezelőtti állapota. Ezt még a 3-as metróval együt... (2015.04.09. 18:09) 35 éves a 3-as metró
  • Albu: Az a villamosmegálló… az megér egy pofont! A tervezés a szakma csúcsa… na persze! (Dolgoztam ben... (2014.06.25. 12:28) Hogyan készült a Fővám téri aluljáró?

Címkék

4 es metró (10) abb (1) alagút (39) alapozás (3) almati (1) alstom (6) aluljáró (7) andor utca (2) ansaldo (1) arany (1) ausztria (9) autópálya (23) a het mutargya (8) balatonfenyves (1) bebetonozott talpfa (1) bécs (1) belgium (4) belgrád (2) berlin (6) bombardier (6) bordeaux (2) bruck an der mur (3) brüsszel (1) budai fonódó (3) budapest (58) busz (7) buszkorridor (1) cadiz (1) caf (1) cdm (2) charleroi (2) Címkék (1) citadis (1) cobra11 (1) crossrail (1) csalagút (3) csehország (1) csepeli gerincút (3) csíkszereda (1) dél afrika (1) díszkivilágítás (1) dlr (1) drezda (2) egyesült királyság (5) elektromos (1) elkerülő (6) elővárosi vasút (11) építészet (51) érd (5) erdély (2) érd körbe (3) eu támogatás (11) extradosed (5) felhőkarcoló (4) felüljáró (3) ferdekábeles (11) ferencie tere (1) ferihegy (1) feszített függesztett (4) flirt (3) fogaskerekű (2) forma1 (2) franciaország (8) genf (1) gent (1) graz (5) gyalogos (7) győr (1) hess (1) hév (4) híd (53) horvátország (2) india (1) ívhíd (6) karlsruhe (5) katowice (1) kazahsztán (1) kelenföld (6) kerékpár (12) kína (4) kisvasút (1) köln (1) kolozsvár (2) koolhaas (1) körforgalom (1) kötélpálya (1) közlekedés (148) közúti vasút (44) krakkó (1) külső kerületi körút (1) lágymányosi (1) lausanne (1) lengyelország (3) light rail (6) london (8) m0 (4) m6 (2) m7 (1) madrid (1) maglev (2) magyarország (37) mainz (1) margit híd (15) marokkó (1) melbourne (1) metró (32) metrovagonmas (2) milánó (1) miskolc (1) monorail (2) moszkva (4) mumbai (1) nagysebességű (14) nagyvárad (1) németország (24) neoplan (1) nyitható híd (4) olaszország (3) oroszország (3) overground (2) oyster (1) párizs (2) peking (1) pendolino (2) pesa (1) pozsony (2) prága (2) pre metró (2) rafs (4) rakpart (9) rem (1) repülés (2) repülőtér (6) résfal (9) róma (4) románia (1) rotem (1) shanghai (1) siemens (8) sikló (2) skoda (1) skycourt (1) spanyolország (3) stadler (3) stadtbahn (6) strasbourg (3) stuttgart (12) svájc (2) szentpétervár (4) szerbia (2) szlovákia (4) szófia (2) szöul (1) s bahn (7) tábla (2) talgo (1) tátra (1) tbm (5) torony (3) toronydaru (1) toulouse (4) tram train (5) transrapid (1) trolibusz (3) tűz (1) uitp (1) újvidék (1) ulf (1) usa (1) út (19) üzbegisztán (1) val (2) valencia (1) van hool (1) városkép (7) varsó (2) vasút (50) vasútállomás (24) veke (1) velaro (6) viadukt (11) villamos (52) vízépítés (2) völgyhíd (8) vonat (20) wuhan (2) zágráb (2) Címkefelhő

Margit híd, budai hídfő

2011.07.25. 08:07 Fricy

A Margit híd felújításának keretében nemcsak maga a híd újult meg, hanem a két hídfőben lévő gyalogos aluljáró is új ruhát kapott. A budai hídfőben július 2. és július 19. között folytak burkolási munkák, emiatt a H5 jelű HÉV meg sem állt a megállóban.

Az aluljáró bejárata 2009-ben, a felújítás megkezdése előtt. Enyhén szólva viharvert állapotban volt már.

Az aluljáró sötét volt, a mennyezetről hullott a vakolat és a burkolókövek is több helyen hiányoztak a falakról.

Az útirányt jelző feliratok néhány betűjének is nyoma veszett.

A hídfő szélesítése miatt az aluljáró is nagyobb lett. A szélesítés követte az aluljáró mennyezetének ferde vonalát.

A korábbi üvegfal helyére széles, boltíves nyílású vasbeton fal épült, amit faragott mészkő burkolattal láttak el.

Az aluljáró falai "kisföldalatti stílusú" burkolatot kaptak, az ehhez illő díszes feliratokkal.

A villamosmegálló peronjai felé vezető lépcsőket is felújították. A lépcsőfokok új járólapokat kaptak, és a falak is díszes csempeburkolattal lettek ellátva.

A lépcső a villamosmegállóból tekintve. A felszínen mészkő szegélyeket helyeztek el. Kíváncsi vagyok milyen lesz majd a korlát.

Az aluljáró sokkal világosabb lett, köszönhetően a fehér plafonnak is. A paprikaárusok is visszatértek már.

A HÉV-megállóhoz vezető lépcsőknek csak a falai kaptak új, díszes csempe borítást és régi stílusú korlátokat. A mozgólépcső még nem üzemel.

Régi és új találkozása. Nyilván ezt még kijavítják, de ettől az aluljáró már használhatóvá vált.

A BKV pénztár is szép lett, már csak a firkákat kellene eltüntetni a megmaradt fémfelületekről.

Összességében nekem tetszik az aluljáró új ruhája. Műemlék jelleget kapott ugyan, de ilyen soha nem volt korábban, ugyanis ez a Szentendrei HÉV Batthyány térig történő meghosszabbításakor épült. Remélhetőleg sokáig ilyen szép marad.

14 komment

Címkék: budapest közlekedés magyarország hév építészet margit híd aluljáró

A bejegyzés trackback címe:

http://epitos.blog.hu/api/trackback/id/tr23094413

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Division 2011.07.25. 09:43:33

Tetszik!
De az egyik "Pest felé" feliratból már elloptak egy csempét?

suexID · http://www.suexid.hu 2011.07.25. 11:34:43

Remélem a beruházás részét képezi majd egy kamerarendszer kiépítése is, amit majd használnak is a csövesek, graffitisek és rongálók leépítésére. Gyönyörű lett!

Agyalap 2011.07.25. 11:47:33

@suexID: Mit képzelsz? Az a projekt még 10 évet kell álljon az adatvédelmi biztosnál...

Agyalap 2011.07.25. 11:48:09

Egyébként tényleg szép lett, kicsit borúlátó vagyok meddig...

World_traveller 2011.07.25. 14:38:40

Hogy jutok el kerekesszékkel vagy ikerbabakocsival egyik járműtől a másikig? Na nem mintha a HÉV-en lehetne kerekesszékkel utazni...

Nem lehetne, hogy ha legközelebb építenek valami szépet, akkor az esélyegyenlőségre is gondoljanak? Ha már egyszer a törvény előírja.

jazzcool 2011.07.25. 14:44:32

Jó lenne, ha sokáig megőríznék a felújítás utáni állapotokat.

tehtube 2011.07.25. 17:12:06

Baromi jó lett. Szorítok hogy ne festegessék össze a kretén csávók.

mestska · http://cities.blog.hu 2011.07.25. 18:58:38

nagyon vicces az utolsó kép. Felújított csempe, összefirkált BKV ajtó...... Vajon egy ilyen összefirkált felület mennyire vonz újabb fírkákat. És pont BKV felületen....

ZBR 2011.07.25. 21:39:59

Nagyon tetszik ez a kisföldalattis stílus. Nem rossz ez a zöldes színválasztás sem a kisföldalatti barnája helyett, mert így meg is van azért különböztetve. Még ilyeneket! Sokat! Az ilyesmik adják a város arculatát szerintem. Nagyon örülnék, ha a Margit-híd HÉV-megálló peronja is ilyen lenne majd, sőt, a Batyi is jobban nézne ki ilyen stílusban. Osztom a kommentelők aggodalmát, hogy így is marad-e, különösen @mestska álláspontját. Az, hogy egy firkált felület vonzza az újabb firkákat, alapaxióma tőlünk nyugatabbra.

Ami viszont nem tetszik, az a tájékoztató feliratok. Ahogy az látszik is az egyik képen, a Buda felé és Batthyány tér felé feliratok összefolynak. Túl nagyok a betűk, viszont az információ túl kevés. A külföldiekre nem gondolnak, a konkrét járatot keresőkre szintén nem. A változásokat sem lehet így lekommunikálni, javítani. Biztos ki lehetett volna egy olyan megoldást találni, ahol a stílusba megfelelően illeszkedve ezeket a problémákat is orvosolni lehetett volna.

12 (oo) Monkeys 2011.07.25. 22:35:43

a pest felé, buda felé ilyen betűhiányos állapotban volt - 1990 óta ...
a tábla közöttük térkép volt, már 1990-ben agyonfirkálva ...
mi történt 1990 és 2009 között ?

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2011.07.26. 10:04:16

Jó képek!
A BKK igérete szerint a HÉV állomást még idén rendbeteszik, és a gyalgosáramlás útjában "felejtett" bkv katakomba is elbontásra kerül. Persze nyugtával a napot!
varosjaro.blog.hu/2011/07/20/budai_hidfo

Ahoj- 2011.07.30. 11:31:07

@World_Traveller: Kerekesszékkel szerintem válaszd Békásra a 160-as járatot, Kaszásdülőig meg a 86-ost (ha Aquincum-békás között laksz akkor neccesebb, Flóriánnál át tudsz majd szállni a valamelyik 34-esre. Mindenhova sajnos nincs pénz liftet építeni, én sajnálom a kerekes székeseket de ez nonszensz hogy mindenhová liftet akarnak.
Mellesleg van az a BKV-s mozgáskorlátozottakat szállító busz, ami háztól házig visz, szerintem ez mindét fél számára megoldás, mert olcsóbb ilyet üzemeltetni mint Lifteket építeni+karbantartani ill. háztól házig visz. Én az állam helyében minden tolókocsisnak adnék egy olyan kisebbfajta autót ami max 50-el képes menni.

A Népstadionnál vagy a Pillangó utcánál lévő liftek sincsenek használva (oké, ott elb..szták mert legalább a Blahára, Deák térre, Moszkva térre kellene még valami megoldás nekik)

NAR 2011.08.02. 23:49:51

@suexID: Nem kamera kell (a kapucnis suhancokból sok nem látszódna), hanem 2-3 troll, akik használhatják a gumibotot a firkálókon.