Építős blog

Az Építős blogban közlekedési és építészeti beruházásokról olvashatsz. Határok nélkül. De ne lepődj meg ha néha egy-két jármű is feltűnik a monitoron.

facebook

Friedl Bútormanufaktúra

Szmog

Budapest szmogtérképe

Statisztika

Kommentek

  • v2peti: Mi a gond a kerékpárúttal? El van választva a közúttól. Mit kellett volna ott másképp csinálni? (2017.05.04. 12:22) A hét műtárgya 2010/15
  • skubidor: @záporjózsi: Már pedig a Római Metró felső vezetékes. S ezért csendesebb is. De miért nincs annyi ... (2016.04.14. 03:50) A római metró
  • Normális: ...pontosabban, GYALOG át lehetett menni. Ugyanúgy, ahogyan a korabeli HÉV-végállomáshoz. Persze... (2015.07.11. 00:32) Autók a villamosok ellen
  • Albu: „A 3-as és 4-es metró közötti átjáró néhány évvel ezelőtti állapota. Ezt még a 3-as metróval együt... (2015.04.09. 18:09) 35 éves a 3-as metró
  • Albu: Az a villamosmegálló… az megér egy pofont! A tervezés a szakma csúcsa… na persze! (Dolgoztam ben... (2014.06.25. 12:28) Hogyan készült a Fővám téri aluljáró?

Címkék

4 es metró (10) abb (1) alagút (39) alapozás (3) almati (1) alstom (6) aluljáró (7) andor utca (2) ansaldo (1) arany (1) ausztria (9) autópálya (23) a het mutargya (8) balatonfenyves (1) bebetonozott talpfa (1) bécs (1) belgium (4) belgrád (2) berlin (6) bombardier (6) bordeaux (2) bruck an der mur (3) brüsszel (1) budai fonódó (3) budapest (58) busz (7) buszkorridor (1) cadiz (1) caf (1) cdm (2) charleroi (2) Címkék (1) citadis (1) cobra11 (1) crossrail (1) csalagút (3) csehország (1) csepeli gerincút (3) csíkszereda (1) dél afrika (1) díszkivilágítás (1) dlr (1) drezda (2) egyesült királyság (5) elektromos (1) elkerülő (6) elővárosi vasút (11) építészet (51) érd (5) erdély (2) érd körbe (3) eu támogatás (11) extradosed (5) felhőkarcoló (4) felüljáró (3) ferdekábeles (11) ferencie tere (1) ferihegy (1) feszített függesztett (4) flirt (3) fogaskerekű (2) forma1 (2) franciaország (8) genf (1) gent (1) graz (5) gyalogos (7) győr (1) hess (1) hév (4) híd (53) horvátország (2) india (1) ívhíd (6) karlsruhe (5) katowice (1) kazahsztán (1) kelenföld (6) kerékpár (12) kína (4) kisvasút (1) köln (1) kolozsvár (2) koolhaas (1) körforgalom (1) kötélpálya (1) közlekedés (148) közúti vasút (44) krakkó (1) külső kerületi körút (1) lágymányosi (1) lausanne (1) lengyelország (3) light rail (6) london (8) m0 (4) m6 (2) m7 (1) madrid (1) maglev (2) magyarország (37) mainz (1) margit híd (15) marokkó (1) melbourne (1) metró (32) metrovagonmas (2) milánó (1) miskolc (1) monorail (2) moszkva (4) mumbai (1) nagysebességű (14) nagyvárad (1) németország (24) neoplan (1) nyitható híd (4) olaszország (3) oroszország (3) overground (2) oyster (1) párizs (2) peking (1) pendolino (2) pesa (1) pozsony (2) prága (2) pre metró (2) rafs (4) rakpart (9) rem (1) repülés (2) repülőtér (6) résfal (9) róma (4) románia (1) rotem (1) shanghai (1) siemens (8) sikló (2) skoda (1) skycourt (1) spanyolország (3) stadler (3) stadtbahn (6) strasbourg (3) stuttgart (12) svájc (2) szentpétervár (4) szerbia (2) szlovákia (4) szófia (2) szöul (1) s bahn (7) tábla (2) talgo (1) tátra (1) tbm (5) torony (3) toronydaru (1) toulouse (4) tram train (5) transrapid (1) trolibusz (3) tűz (1) uitp (1) újvidék (1) ulf (1) usa (1) út (19) üzbegisztán (1) val (2) valencia (1) van hool (1) városkép (7) varsó (2) vasút (50) vasútállomás (24) veke (1) velaro (6) viadukt (11) villamos (52) vízépítés (2) völgyhíd (8) vonat (20) wuhan (2) zágráb (2) Címkefelhő

Képek a csepeli gerincútról

2011.06.14. 08:30 Fricy

A csepeli gerincút belső szakaszának építése folyamatosan zajlik, bár az egyes szakaszokon nagyon eltérő fázisban tartanak a kivitelezéssel. Következzen némi képes beszámoló az új út építéséről. 

Kezdjük az utunkat a Szabadkikötó útnál, ahonnét indul majd az új út nyomvonala. A HÉV pályája alatt új hidat építettek, emiatt a vonatok ideiglenes pályán haladnak most. Június 18-a után helyezik vissza a síneket az eredeti helyükre. A képen látható új műtárgy alatt lehet majd két-két sávon autózni.

A Szabadkikötő út és a csepeli gerincút találkozásánál egy széthúzott, háromszög alakú, jelzőlámpás csomópont épül, melyen keresztül iparvágányok is haladnak majd. Amíg az új közúti kereszteződések elkészülnek, addig a vonatok a fenti képen is látható ideiglenes vágányon közlekednek.

Az ideiglenes vágány...

.. és az új beton útátjáró közelebbről. (Müller Péter fotói).

Az út nyomvonala:


Csepeli gerincút, I. üteme nagyobb térképen való megjelenítése

A Szabadkikötő út és a Csepel Művek volt főbejárata között még csak a közművek építése és az út földműve készül.

A Csepel Művek főbejáratánál még néhány hónapja épületek álltak az út tengelyében, nem tudtak hozzálátni a kivitelezésnek. ezeket azóta eltüntették, így már itt is folyik a munka.

Innét délre viszont már jól állnak a kivitelezéssel. A Szent Imre tér és a Karácsony Sándor utca között már aszfaltoznak.

A Karácsony Sándor utca és a Betű utca között már kész az út, igaz csak egy irányban, egy sávban lehet használni. Dél felől erre lehet megközelíteni a volt Csepel Művek területét.

Ezen a szakaszon a megmaradt lakóépületek megközelítésére párhuzamos szervízút is készül, az egykori Magyar utca helyén.

A gerincutat a Betű utcán át lehet majd elérni a II. Rákóczi Ferenc út felől. Jelenleg kétirányú az utca, de később egyirányúsítva lesz.

Nagy forgalom még nincs a Betű utcában, a csatorna fedlapja viszont már most tönkrement.

A II. Rákóczi Ferenc utcánál ideiglenes csomópontot alakítottak ki. Most csak dél felől lehet behajtani a Betű utcába, ill. dél felé lehet a Betű utcából kifordulni. Süllyesztett szegélyek jelzik a majdani járdaszigetek helyét.

A várható forgalom függvényében kérdéses számomra, hogy a II. Rákóczi Ferenc út felől elegendő lesz e az egy balra kanyarodó sáv.

A II. Rákóczi Ferenc útra a Posztógyár utcán át lehet majd kijutni. Itt most a közművezetékek cseréjét végzik.

Itt ideiglenes gyalogátkelő vezet a HÉV-végállomáshoz. A Posztógyár utcáig négysávossá bővítik a II. Rákóczi Ferenc utat.

Kíváncsian várom majd milyen hatással lesz az út Csepel központjára, hogyan rendeződik át a forgalom a környéken. Képek mindenesetre továbbra is lesznek az építkezésről.

 

5 komment

Címkék: budapest magyarország híd út hév eu támogatás csepeli gerincút

A bejegyzés trackback címe:

http://epitos.blog.hu/api/trackback/id/tr1002981483

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kitvalasszak 2011.06.14. 13:09:11

A www.kitvalasszak.com portál építőipari portál oldaláról kerültem valahogy ide:) Nagyon tetszenek a bejegyzések tárgyilagosságai.

Cs 2011.06.16. 20:42:29

Hát arra én is kíváncsi leszek, hogy mit változtat majd meg ez a csonka gerinc út. A jelenleg épülő állapottal csak a két végponttal van probléma. nagyon szép meg nagyon jó, ha nem lehet rá felhajtani meg lehajtani, mert szűk a keresztmetszet. Nem lepődnék meg ha minimális hatása lenne, sőt azon se, ha rontana a helyzeten. Ahogy gyünnek befelé agglomerációból a népek, szépen végig araszolnak, mert már az M0 csomópontjai visszaduzzasztják. Na szóval sikerült átmenniük az M0 alatt-fölött, bejönnek a városba haladnak, ahogy haladnak, oszt hopp beáll minden, mert a gerincútra balra kanyaradó sáv meg van tele és vissza van duzzadva az egész a városhatárig.

Az egész gerinc út akkor fog érni valamit is, ha megépül a teljes. Szigetszentmiklósról indulva, új M0 csomóponton át, bér a városba és már ott rá is lehet menni gerincútra. Ez, hogy a Betű utcáig ér csak le az inkább szomorú, meg vicces is, ha olyanja van az embernek.

Cs 2011.06.17. 08:59:07

@Fricy: Igen, köszönöm az infót. A probléma továbbra is fen fog állni, mert a kettő összekötése még az ablakban van továbbra is.

Rocko- 2011.07.06. 15:07:59

nézegettem a korábbi posztból a térképeket, de nem láttam benne, hogy jelzôlámpás irányítású lesz. ez újabb info vagy én vagyok figyelmetlen?
azt nem értem amúgy, hogy ha újraépítették a csomópontot, akkor miért hagyták meg a vasút színtbeli keresztezôdését. vagy legalább csökkentették volna le a vágányok számát egyre. mert hogy így durva, a jelenlegihez hasonló hullámvasút lesz belôle. (kiindulva és alapozva a posztban szereplô hazai építési viszonyokra.)

Cs által felvetett probléma jogos: csonka lesz így még az út, minimum M0-ig kéne kivzetni.

a Betû utcai csomópontról: elég elb***ott lett így a kivitelezés. a Szent István út felôl 2 sáv kanyarodott dél felé a II. Rákóczira, ezt leszûkítették egyre. most nem, de korábban torlódást okozott.
vagy vissza fog állni a régi rend, miután a "végleges" kivezetés a Posztógyár utcán lesz?