Stuttgartban nem meglepő módon elég sok Mercedesszel lehet az utakon találkozni. De nem csak mint menő sportautókkal, hanem a városi közösségi közlekedés elemeiként is. Ugyan kétségtelen, hogy Stuttgart közlekedésének gerincét a Stadtbahn és S-Bahn vonalak alkotják, de a buszok is nélkülözhetetlenek ott, ahol nem járnak a vaskerekűek.
Feuerbach vasútállomás melletti buszforduló MAN busszal a bal oldalon
Szóló és csuklós Citarok róják az utakat, de régebbi MAN buszokkal is lehet találkozni. Természetesen mindegyik alacsonypadlós. Február 21-e óta minden buszjáraton bevezették az elsőajtós felszállást. A járművezetőnek be kell mutatni érvényes jegyünket vagy bérletünket, melyeket könnyedén megvásárolhatunk például a számtalan automata egyikéből.
Hagyományos csuklós Mercedes Citaro a főpályaudvar előtt
És hogy a címbeli különlegességekről is szó essen: a városi közösségi közlekedést biztosító SSB (Stuttgarter Straßenbahn AG) több nem mindennapi autóbuszt is üzemeltet. Németországban elsőként ők vásároltak a Mercedes Citaro buszcsaládjának CapaCity fantázianevű járműveiből. 2008 augusztusa óta közlekedik néhány ilyen busz a 42-es, 72-es és 81-es viszonylatokon.
Citaro CapaCity a Schlossplatzon
A 19,54 m hosszú buszok csukló utáni egysége két tengellyel rendelkezik. 37 ülőhely és 156 állóhely várja az utasokat, akik három ajtón keresztül tudnak fel/leszállni a járműre.
Hibrid Citaro érkezik a Wilheimplatzra
2010 szeptemberében öt hibrid rendszerű csuklós Citaro is a járműflotta része lett. A sikeres tesztek után döntöttek a hibrid buszok beszerzése mellett. A dízelmotor csak generátorként vesz részt a jármű mozgatásában, mely a lítium-ionos akkumulátorokat tölti, melyek a tetőn helyezkednek el.
A busz tetején vannak az akkumulátorok
A fékezés során keletkező energiát szintén az akkumulátorok tárolják el. A technológia révén sokkal kevesebb szennyező anyag kerül a levegőbe, mint egy hagyományos autóbusz üzemeltetése során.