Építős blog

Az Építős blogban közlekedési és építészeti beruházásokról olvashatsz. Határok nélkül. De ne lepődj meg ha néha egy-két jármű is feltűnik a monitoron.

facebook

Friedl Bútormanufaktúra

Szmog

Budapest szmogtérképe

Statisztika

Kommentek

  • David a barátságos. ^.^: @Dr Milton: hát szerinted mikor jön el a nemsokára? (2022.09.24. 22:31) Szélesedik az Andor utca
  • v2peti: Mi a gond a kerékpárúttal? El van választva a közúttól. Mit kellett volna ott másképp csinálni? (2017.05.04. 12:22) A hét műtárgya 2010/15
  • skubidor: @záporjózsi: Már pedig a Római Metró felső vezetékes. S ezért csendesebb is. De miért nincs annyi ... (2016.04.14. 03:50) A római metró
  • Normális: ...pontosabban, GYALOG át lehetett menni. Ugyanúgy, ahogyan a korabeli HÉV-végállomáshoz. Persze... (2015.07.11. 00:32) Autók a villamosok ellen
  • Albu: „A 3-as és 4-es metró közötti átjáró néhány évvel ezelőtti állapota. Ezt még a 3-as metróval együt... (2015.04.09. 18:09) 35 éves a 3-as metró

Címkék

4 es metró (10) abb (1) alagút (39) alapozás (3) almati (1) alstom (6) aluljáró (7) andor utca (2) ansaldo (1) arany (1) ausztria (9) autópálya (23) a het mutargya (8) balatonfenyves (1) bebetonozott talpfa (1) bécs (1) belgium (4) belgrád (2) berlin (6) bombardier (6) bordeaux (2) bruck an der mur (3) brüsszel (1) budai fonódó (3) budapest (58) busz (7) buszkorridor (1) cadiz (1) caf (1) cdm (2) charleroi (2) Címkék (1) citadis (1) cobra11 (1) crossrail (1) csalagút (3) csehország (1) csepeli gerincút (3) csíkszereda (1) dél afrika (1) díszkivilágítás (1) dlr (1) drezda (2) egyesült királyság (5) elektromos (1) elkerülő (6) elővárosi vasút (11) építészet (51) érd (5) erdély (2) érd körbe (3) eu támogatás (11) extradosed (5) felhőkarcoló (4) felüljáró (3) ferdekábeles (11) ferencie tere (1) ferihegy (1) feszített függesztett (4) flirt (3) fogaskerekű (2) forma1 (2) franciaország (8) genf (1) gent (1) graz (5) gyalogos (7) győr (1) hess (1) hév (4) híd (53) horvátország (2) india (1) ívhíd (6) karlsruhe (5) katowice (1) kazahsztán (1) kelenföld (6) kerékpár (12) kína (4) kisvasút (1) köln (1) kolozsvár (2) koolhaas (1) körforgalom (1) kötélpálya (1) közlekedés (148) közúti vasút (44) krakkó (1) külső kerületi körút (1) lágymányosi (1) lausanne (1) lengyelország (3) light rail (6) london (8) m0 (4) m6 (2) m7 (1) madrid (1) maglev (2) magyarország (37) mainz (1) margit híd (15) marokkó (1) melbourne (1) metró (32) metrovagonmas (2) milánó (1) miskolc (1) monorail (2) moszkva (4) mumbai (1) nagysebességű (14) nagyvárad (1) németország (24) neoplan (1) nyitható híd (4) olaszország (3) oroszország (3) overground (2) oyster (1) párizs (2) peking (1) pendolino (2) pesa (1) pozsony (2) prága (2) pre metró (2) rafs (4) rakpart (9) rem (1) repülés (2) repülőtér (6) résfal (9) róma (4) románia (1) rotem (1) shanghai (1) siemens (8) sikló (2) skoda (1) skycourt (1) spanyolország (3) stadler (3) stadtbahn (6) strasbourg (3) stuttgart (12) svájc (2) szentpétervár (4) szerbia (2) szlovákia (4) szófia (2) szöul (1) s bahn (7) tábla (2) talgo (1) tátra (1) tbm (5) torony (3) toronydaru (1) toulouse (4) tram train (5) transrapid (1) trolibusz (3) tűz (1) uitp (1) újvidék (1) ulf (1) usa (1) út (19) üzbegisztán (1) val (2) valencia (1) van hool (1) városkép (7) varsó (2) vasút (50) vasútállomás (24) veke (1) velaro (6) viadukt (11) villamos (52) vízépítés (2) völgyhíd (8) vonat (20) wuhan (2) zágráb (2) Címkefelhő

Blasztrakoltak a Margit hídon

2010.05.11. 07:50 Fricy

Mielőtt felháborodna a tisztelt olvasó, nem káromkodtam. Blasztrakolásnak hívják ugyanis azt a felülettisztítási technológiát, melyet a Margit híd új acéllemezein alkalmaztak. Eredményeként pormentes, tiszta felület lehet kapni, ami feltétlenül szükséges a jó minőségű korrózióvédelem elvégzése miatt.

Bármennyire is hihetetlennek tűnik, de a Margit híd északi felének rekonstrukciója hamarosan befejeződik. Ez természetesen csak a szerkezetépítési munkákra igaz, hiszen még rengeteg tennivaló hátra van, hogy valóban kész legyen a híd ezen része.

Az új pályaelemek elhelyezése és azok összehegesztése után környezetbarát technológiával tisztították meg az elmúlt hetekben a hídpálya felső részét. Az eljárás során nagyjából 1mm átmérőjű acélgolyókat szórtak szét a hídon nagy sebességgel. A felületről visszapattanó és a visszaszívott anyagokat egy, a készülékhez csatolt hatalmas teljesítményű, speciális porszívó külön tartályokba választja szét, majd. az acélgolyókat a szemcseszóráshoz újra felhasználja.

Épp ebben rejlik a technológia innovatív jellege. A port, szennyező anyagokat a porszívó tartályában összegyűjti. A gép 500-600 kg önsúllyal rendelkezik. A Margit híd Sajtóiroda közlése szerint ezt a technológiát eredetileg a NASA érdekeltségi körébe tartozó vállalatnál fejlesztették ki.

A szigetelési munkafolyamatok következő lépéseként a már fémtisztára csiszolt felületeket sárga, majd piros alapozóval (műgyantával) borítják be, hogy a szigetelőanyag felkenéséig se rozsdásodjanak az acéllemezek.

A külön nem jelölt képeket a Margit híd Sajtóiroda bocsájtotta rendelkezésemre. Köszönet érte!

Bookmark and Share

63 komment

Címkék: budapest közlekedés magyarország híd margit híd

A bejegyzés trackback címe:

https://epitos.blog.hu/api/trackback/id/tr991990758

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

eloszto · http://eloszto.hu 2010.05.11. 09:22:13

Vagyis az egy acélgolyós homokszóró egybeépítve egy porzsák nélküli porszívóval, ami szortírozza a beszívott cuccokat? :D Ügyes

late harvest 2010.05.11. 09:26:20

"a híd északi oldala" ....az meg melyik?
abban a tudatban éltem eddig hogy van pesti oldal, meg budai oldal, esetleg keleti vagy nyugati oldal...

ááá....az északi biztos a szigetlejáró:(

kutyafej 2010.05.11. 09:28:51

vagy az északi oldal az északról látható oldalnézete csupán a hídnak, azaz nagyjából függőleges felületekről lehet szó, amelyek már lészen vannak... :)

kew1n 2010.05.11. 09:31:46

@late harvest: az epites idejere ilyen oldalakra bontottak a hidat. ahogy latom egyeseknel logikusabb lett volna ugy bontani, hogy pesti es budai oldal, es mig a pestit csinaljak, addig a budait hasznalhatjak a villamosok ;)

mestska · http://cities.blog.hu 2010.05.11. 09:33:52

@late harvest:

ez most vicc? mivel a hidat hosszában választották ketté a felújításnál, így logikusan beszélhetünk északi oldalról. De egyébként felújítás előtt is volt északi oldali járda, meg déli oldali járda....

kiskeyo 2010.05.11. 09:34:27

@late harvest: a hidat javítás szempontjából viszont nem keleti és nyugati, hanem északi és déli oldalra bontották, tudod: nem keresztben vágták ketté, hanem hosszában, szóval ilyen logika szerint teljesen jó az "északi oldal" megfogalmazás sztem...

mikka 2010.05.11. 09:38:27

A technologia nem uj. Kb a masodik vilaghaboru vegetol hasznaljak foleg a hadiiparban de mashol is ahol femfeluletet kell tisztitani..legyen az regi/ hasznalt vagy uj..

Fricy · http://epitos.blog.hu 2010.05.11. 09:41:36

@mikka:
Nem a homokfúvásra gondolsz? Mert az tényleg régóta használják.

jet set 2010.05.11. 09:42:45

Augusztusra készen lesz a déli oldal is? Mert az volt az eredeti határidő.
Az alsó elemekkel nem csinálnak semmit? Nem tudom mi a nevük, de amik ívben összekötik a pilléreket. Azokhoz hozzá sem nyúltak. Vagy a 30Mrd csak az útpálya cseréjére elég?

Fricy · http://epitos.blog.hu 2010.05.11. 09:47:27

@jet set:
Az ívekkel nincsen szerkezeti probléma, így azokat nem is cserélik. Korrózióvédelmet, új festést kapnak. Illetve az ívek és az új pályalemez közé visszaépítik az andráskereszteket.

Leonard Zelig 2010.05.11. 09:52:55

@mikka: Miért nem olvasol előbb mint írsz?
www.blastrac.eu/
Ebből kiderül, hogy "több mint 30 éves technológia", ami ugye nem a második vh. vége.

Dr.G 2010.05.11. 10:04:54

@late harvest: Katonáéknál is szalmát a bal lábra, szénát a jobb lábra és az is tud vezényszóra menetelni, aki nem tudja, hogy melyik a bal, meg a jobb keze... "Széna, szalma, széna, szalma....."

isti77 2010.05.11. 10:06:33

Na, ez jó hír, akkor 2013-ra kész is lesz az egész.
Bár állítólag a déli oldal gyorsabban fog menni, mert azt nem szélesítik ki.
Elég nagy blama lesz jövő januártól úgy ellátni az Unió soros elnöki tisztjét, hogy az idelátogató külföldi prominensek a Parlamenthez legközelebb eső hidat még mindig félkész állapotban fogják látni.
Nem kellene bevezetni a három műszakot, és éjjel-nappal azon lenni, hogy ez ne történjen meg? A költségek már úgyis elszálltak, pár millával több munkabér ide vagy oda már nem számít.
Vagy már most is így dolgoznak, és ezzel együtt halad ilyen lassan? Akkor venni kéne pár leckét a kínaiaktól.

lorantka_a_gall 2010.05.11. 10:06:58

@mikka: a homokfúvásnál a homokot nem szívják vissza => koszol. Itt ellenben a golyócskák vissza- és újrafelhasználásra kerülnek (nagyrészt). Gondolom ez az új technológia lényege.

tobias2 2010.05.11. 10:10:45

Álláshirdetés: "Egyszerhasználatos fülű vagy siketen született munkatársakat keresünk a Margit-híd blasztrakolására"

Noname Cowboy · http://www.rosevalley.hu 2010.05.11. 10:12:24

@Leonard Zelig: "For over 30 years, we've been saving contractors ..." A cég annyi idős!!! A tech már lehet több

P. A. 2010.05.11. 10:16:02

A pesti oldalon tegnap már aszfaltoztak.

padisah 2010.05.11. 10:18:15

Amikor homokfúvatót kerestem pár éve, már akkor is a hirdetésekben láttam ezt a technológiát, tehát tuti nem új, legfeljebb Magyarpországon nem terjed el anyira. Akkor valami olyasmivel indokolták az áttérést, hogy környezetvédelmi előírásoknak kellett megfelelni, és erre jobb az acélgolyós megoldás.

Rögtön két dolgot lehet a technológia ismerete nélkül mondani: a homok kvarcszemcséi becsapódáskor törhetnek egyre kisebb szemcsékre, majd a levett felületi törmeléktől ez nem választható szét egyszerűen. Acélgolyó esetében ez mágnessel megtehető.

Mivel általában festékréteg leszedésére használják, a törmelék veszélyes hulladék, nem mindegy hogy kiválasztható-e belőle az anyag, és hogy mennyi keletkezik belőle.

PiBá 2010.05.11. 10:22:34

@late harvest:
Ugye ez nem komoly, hogy nem érted? A Duna folyására merőlegesen északi és déli hídpálya.
Vagy úgy jobb, hogy a budára vezető forgalmi sávok?
Ááááááááááá .....

Picsasereghajtó 2010.05.11. 10:25:38

@late harvest: Az, amelyiken nem nő a moha. Menj ki és nézd meg.

Komolyan, hogy lehet ilyen baromságot kérdezni?

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2010.05.11. 10:29:48

@isti77:
Persze, marhanagy blama lesz, mert máshol soha nem épül / épül újjá semmi, igaz?

Olyan nincs, hogy "a költségek már úgyis elszálltak", a többletet is mi fizetjük, nem mindegy, hogy mennyi.

Ha valamiért meg kellene fontolni a három műszakot, az a csúszás miatti kárenyhítés, ha megéri - na ez az, aminek érvényesítésére szolgál a kötbér, és innentől elvileg a kivitelező döntése, hogy csipkedi-e magát, vagy fizet.

És mint tudjuk, a kötbért az árajánlatokba eleve bekalkuláltak a tarthatatlan határidő miatt - a költségek meg ettől "szálltak el").

Mentolosmájkrém 2010.05.11. 10:30:44

Ez egy sima megahomokfujo, csak acelgolyokat raktak bele. Mi ebben az uj? Minden fogtech. naponta hasznal hasonlot, ott az öntvenyekröl szedik le ezzel a beagyazoanyagot, porszivo is vn hozza, illetve egyes maszekoknal a tanulok csinaljak ez a melot, az ö tudejuk meg fiatal es kell paciens a tudöosztalyokra is.
Szep lesz ez a hid, ha kesz lesz egyszer, nem baj ha sokaig tart. A delegaciokat ugyszem a Margitkan szoktak behozni a varosba.

Best75 2010.05.11. 10:57:14

És az milyen környezetbarát technológia volt, amikor az acéllemez útfelületről fújták a finom port? Nem tudom már, hogy az melyik fázisban volt, de talán a múlt héten láttam a villamosról, hogy egy kézi szerkezettel fújták. Nem szívták, fújták.
Egyébként ha legközelebb burkolatot kell cserélni (vagy netalántán kátyú keletkezik és azt javítani, akkor a közvetlenül az acéllemezre terített bitument hogyan fogják felszedni anélkül, hogy sérülne az acéllemez? A pesti oldalon már egy réteget ráhúztak, és a kanálisok magasságához viszonyítva már csak egy vékonyabb réteg jöhet erre. Ha annak légkalapáccsal nekiállnak, az szép lesz.

ReWriter · http://miazhogy.blog.hu 2010.05.11. 11:15:53

Én már úgy várom a legfelső kopóréteg felhúzását. Kíváncsi vagyok, mert Magyarországon még sosem csináltak úgy utat, hogy a kanális szintben legyen az úttal. Talán most majd sikerül. :)

olajoslajos 2010.05.11. 11:18:10

@isti77: Ha azokra a szerencsétlenekre gondolsz akik mérnökként cirka 150 nettóért 12óráztak heteken keresztül hogy kész legyenek a tervek időre, akkor már példát is vettünk a kínaiakról szerintem...

Fricy · http://epitos.blog.hu 2010.05.11. 11:20:42

@Best75:
Azt hiszem, hogy ez még csak a szigetlést védő aszfaltréteg. Még nem a végleges burkolat része.
Ne feledjük, ide lesznek áttéve a villamossínek a déli oldalról.

ot002 2010.05.11. 11:24:50

Ez az acélgolyós technológia már elég régi. A hadiparban is használják, pl tankok felújításánál: a régi vagy sérült tankot teljesen szétszedik, a vázát egy nagy kamrába zárják, ahol órákig lövik acélgolyókkal. A tiszta vázból pedig újraépítik a tankot. Volt erről egy film a Discovery Science gyáróriások című sorozatában.

skrimp 2010.05.11. 11:32:44

@isti77: Tényleg durva blama, hogy felújítanak egy hidat, ember nem látott még ilyet. Ott fognak állni a prominensek a hídfőnél, és nem bírják abbahagyni majd a röhögést.

@Best75: Tippem szerint a hídon nem az aszfalton át fogják megközelíteni a közműveket, úgyhogy a kátyuzás sem lesz jellemző.

mikka 2010.05.11. 11:34:08

@Leonard Zelig:

Leonard..

azert mert a technologiat forgalmazo cegnek olvasgatod a promojat azert ez a technologia mar letezik a masodik vilaghaboru vegetol.. "1978 sees the invention of the shot blasting machine, the first portable blasting machine." Szeretnem felhivni figyelmedet erre a harom szora.. " The First Portable " :) gondolom nem kell magyaraznom hogy ez mit jelent.. Ahogy a szilikon mellek is leteztek mar az 50 es evek elejetol :)

skrimp 2010.05.11. 11:39:46

"...hiszen még rengeteg tennivaló hátra van, hogy valóban kész legyen a híd ezen része."

Budapest hamarosan elkészül. Ugyan ez csak a Margit hídra, annak is csak az északi felére vonatkozik, és arra sem teljesen.

Hírbuzi 2010.05.11. 11:42:25

Akkor már visszaeresztették?
hircsarda.hu/1-politika/1-hataron-innen/3734-tul-magasra-emeltek-a-margit-hidat/
:) bocsi, de mindig ez jut eszembe a margit-hídról...

ladislaus 2010.05.11. 11:43:35

@kew1n: hat az emberi logika hatartalan... :))))

Csokis · http://csokis.blog.hu 2010.05.11. 11:47:43

@Fricy: Ez -gondolom- a kötőréteg. Legalábbis elég "rücskös". Azt várom én is, hogy fognak felmenni a sínek. Bele dübelezik, aztán kiöntik a kopóréteggel, oszt' 5 km/h-ra és fél évre jóvan úgy is? De a legérdekesebbek szerintem a vasbeton részek a hídfőknél. Ott még nem nagyon értem, hogy megy majd a villamos. Szép, nagy kengyelek lógnak ki a betonból a villamos pálya részen, de valamiért azt hiszem, hogy nem fogják csak úgy simán hozzájuk rögzíteni a síneket.

szomorutojas · http://tojas.blog.hu 2010.05.11. 12:21:21

Nem a technológia az új, hanem az eszköz formája. Az is csak annyira új, mint én magam...

Az ötvenes években a tatabányai kohóban ugyanilyen módszerrel tisztították meg a vasbeton pillérek külsô pár centijét a betontól, majd öntötték újra betonnal, a vasak sérülése nélkül.

WOWBAGGER 2010.05.11. 12:40:01

itt egy kis adalék:

A Blastrac golyószórási technológiát eredetileg a Nasa érdekeltségi körébe tartozó Wheelaborator Inc. fejlesztette ki. Maga az eljárás kb. 1 mm átmérőjű acélsörétek, centrifugális szórókerékkel történő szórását jelenti, egy síkfelületre. Ez teljesen zárt rendszerben zajlik. A Blastrac berendezés a felületről visszapattanó és a készülékhez csatolt porszívóval visszaszívott anyagokat szétválasztja. Az acél golyókat a szemcseszóráshoz újra felhasználja. A beton felületről származó port, szennyező anyagokat a porszívó tartályában összegyűjti.

Best75 2010.05.11. 12:42:45

@Fricy: Ez igaz, ma reggel már meg is jelentek azok a betonelemek, amelyekbe - gondolom - az északi oldali ideiglenes sínpárokat teszik majd. De a végleges burkolatnál is fennáll az, hogy ha esetleg kátyú keletkezik, akkor azt hogyan bontják majd fel/javítják ki, ha alul acéllap van.

Best75 2010.05.11. 12:44:51

@kákalakiakka: Kátyú nem is a közművek miatti bontásokból lesznek, hanem "csak úgy" a normál közúti forgalomtól. És ismerve a manapság burkolt utakat, legközelebb az elkészülést követő tél végével várhatóan már itt-ott lyukacsos lesz... :(

SzekelyG 2010.05.11. 12:53:19

@Fricy:

nekem "sörétezés" néven ismerős a technológia, és nem tűnik világújdonságnak.

Lehet, hogy ilyen fasza kis kompakt, porzsákos, környezetbarát tologatható gép nem volt mindig, de az, hogy újrahasznosíthatós kis acélgolyókkal kínálják meg a szerkezetet, már elég régen megy

Fricy · http://epitos.blog.hu 2010.05.11. 12:55:09

@Best75:
Nem értek az utak fenntartásához, de megvan erre a technológia. Azért van elég sok hasonló szerkezet az országban (mármint acélpálya).

Csokis · http://csokis.blog.hu 2010.05.11. 13:07:11

@Best75: Szerintem kátyúzásnál csak a kopóréteget bontják, a kötőréteget nem. De már a franc sem emlékszik, rég tanultam útépítést.

arconfosom 2010.05.11. 13:15:14

Ilyen kis szar géppel túrják fel a hídat nem csodálom eleve késésben vannak

Nem egyszerűbb lett volna rozsdamarót kiönteni rá, azt hadd szóljon a munkás kezében a drótkefe?

Vagy egyáltalán, tiszta, csiszolt fémlapokat hozatni?

Quick_6 2010.05.11. 13:20:53

A déli villamospályát elbontják, átrakják északra. Aztán felújítják a déli pályalemezt, végül elbontják az északi villamospályát és az átkerül középre a végleges helyére, majd leaszfaltozzák a hidat.
Lesznek olyan hónapok amikor semmi nem közlekedhet majd rajta? Maximum gyalogosok?

Szerintem le kellett volna zárni az egészet. Átjutás csak gyalog vagy bicóval. Elhiszitek, hogy már készen lenne a munka és most építenék a végleges villamospályát? Valakinek érdeke volt, hogy 30 milliárd legyen a számla az eredeti 5 helyett. Sebaj minden át lesz világítva szépen és aki bűnös az ülni fog 50-100 éveket.

skrimp 2010.05.11. 13:23:14

@Best75: De, leginkább attól. Ugyanis ott bomlik meg az aszfalt folytonossága, és tud beszivárogni a víz, ami télen megfagy.

winston01 2010.05.11. 13:37:12

Mintha eddig is ilyen (talán vékonyabb) acéllemezek lettek volna a pálya alatt, aztán mégis tudtak kátyúzni.

Noname Cowboy · http://www.rosevalley.hu 2010.05.11. 13:40:14

@QuickSixx: Háát igen. sokkal praktikusabb lett volna.
No villamos. Mert ez a hókuszpókusz a villamospályával egy halom pénzbe és időbe kerül.

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2010.05.11. 13:54:52

@Noname Cowboy:
Persze, kibaxott praktikus lett volna Budapest egyik fő ütőerét (10-12000 utas/irány/óra, ennyit csak a metrók visznek) pótlás nélkül több évre lezárni.

Lehet, hogy az ideiglenes villamospálya pénzbe kerül, meg (a tejles hídferlújításhoz képest elhanyagolható) időbe, csak a mérleg serpenyőjében az elvesztegetetett idő áll (a kerülő ideje beszorozva a napi utasszámmal és a felújítás hosszával, és hozzászámolva a városban megnövekedő autóforgalom miatti további időkiesést), ezt az időt pedig be lehet szorozni az átlagos órabérrel, aztán elcsodálkozni...

Best75 2010.05.11. 13:57:00

@Fricy: OK, csak nekem úgy rémlik, hogy a híd felbontásakor nem elsősorban fém pályatest elemeket láttam kibontani, hanem minden full betonból volt, ezért volt fura, hogy most közvetlenül acéllemezre jön az aszfaltréteg. :)

Best75 2010.05.11. 13:59:57

@kákalakiakka: Én találkoztam már olyan országúti útfelülettel is, ahol a közelben nem volt bontás, és az új aszfalt legfelső rétege (kb. 1-2 cm vastag lehetett) 1 telet követően már bizonyos mértékben feljött, kisebb-nagyobb kiterjedésű lyukakat képezve. Ha apró darabokból áll az aszfalt, akkor elvégre a kis darabok közé is be tud szivágorni a nedvesség, ami aztán télen szétfeszíti. De hidakon biztos jól megcsinálják (az országúthoz vagy közúthoz képest), mert pl. az Erzsébet-hídon se nagyon látni kátyút. :)

Fricy · http://epitos.blog.hu 2010.05.11. 14:03:24

@Best75:
Így van, vasbeton volt a régi pályalemez.
De egyáltalán nem fura ez, amit most látsz. Pl. Erzsébet híd is acél. Ott sem okoz problémát, ha kátyúzni kell.

Csokis · http://csokis.blog.hu 2010.05.11. 14:20:23

@Best75: Két centis kopórétegnél az a csoda, ha nem reped. Az nem útépítés, hanem taknyolás. határozottan emlékszem, hogy nekünk úgy tanították, hogy utat építeni 10 centis kopóréteggel kell, nálunk 5-tel szoktak, mert úgy occó, és rendes helyeken (értsd Ny-Eu) 15-20 centi alatt nem csinálják, mert kétszer nekimenni többe kerül,, mint egyszer megcsinálni. És én még a 80-as évek végén jártam egyetemre, azóta a munka-alapanyag árának aránya még jobban eltolódott az munka felé, tehát hatványozottan érvényes, hogy egyszer kell(ene) jól megcsinálni valamit.

Kopi3.14 2010.05.11. 14:28:45

@Leonard Zelig: ö, a második vh. kevesebb, mint harminc éve volt?

@Fricy: A sötrétezést is régóta hazsnálják. Csak a mobil megoldás nem mindig kivetelezhetö. A homokfúvásnál sem midnig megy kukába a homok azonnal, ha nem mobilk eszköz, akkor összegyüjthetö, tisztítható.

Proli Depp · http://prolidepp.tumblr.com/ 2010.05.11. 14:35:06

A sok nagyokos kommentelő. Ha nem értetek valamihez miért ugattok bele? Menjetek vissza dolgozni, foglalkozzatok azzal ami a munkátok, abban biztos jobbak vagytok.

www.BiSex.hu (törölt) · http://www.bisex.hu/aff/99e46a59d4f8188eda373d36ecd8cc3a 2010.05.11. 14:38:03

és milyen lesz 1 év múlva? a mostani kivitelező eltűnik, megszűnik jogutód nélkül.
majd lehet újra pályáztatni...
számlákat sem adják ki az indexnek, már megy a sumákoskodás :)

Fricy · http://epitos.blog.hu 2010.05.11. 14:39:08

@Csokis:
Ez azért így nem teljesen igaz. Nagyban függ a forgalmi terheléstől, hogy hova, milyen vastagságú aszfaltréteg kell. Nyílvánvaló, hogy nem kell ugyanolyan pályaszerkezet egy lakóutcában, mint egy autópályán vagy főútvonalon.

Fricy · http://epitos.blog.hu 2010.05.11. 14:40:47

@QuickSixx:
Nem. Amikor elkészül a déli hídpálya, akkor megépítik a végleges villamospályát is.

Kopi3.14 2010.05.11. 14:49:40

@Fricy: na ja, de illene betartani a súlykorlátozásokat is az autókkal közlekedöknek. Meg a teherautókat nem túlterhelni.

Csokis · http://csokis.blog.hu 2010.05.11. 15:41:51

@Fricy: Igen, ez igaz. De ha az útalapot nem kell cserélni (ez sajnos Bp-en nem igaz, mert a 15-20 évvel ezelőtti tervezésekig nem a mai tengelyterhelésekkel számoltak), akkor a dupla kopóréteg majdnem dupla annyi ideig tart a kis utcákban is. Ott ugyanis nem lesz nyomvályús a kamionoktól és a buszoktól.

farok 1 2010.05.11. 15:46:28

naponta átjárok a hídon és mint műszakit nagyon érdekel az építés technológiája, ezért lenne egy -két kérdésem:
- az új szerkezet aljának és a régi szerkezet közötti részek korrzióvédelme hogy és mivel fog történni?-nem a cserélt elemeké.
-lehet, hogy az aszfalt alatti lemezfelületek korrozió védelmét a budai és a pesti oldalon más cég végzi?

nemezisazis 2010.05.11. 16:09:42

polgártársak, mi az, hogy melyik az északi??

ez most komolyan kérdés?
hárshegy internet hozzáférést kapott?

lezárni az egészet?
jártatok már Budapesten, úgy hogy a fejetek nem a seggetekbe volt dugva? nem? na ezért gondoljátok, hogy praktikusabb/praktikus lett volna lezárni 'teljesen'.

szóval az emberek a fővárosi önk. hibájából rezzenéstelen arccal fogadják el, hogy 1-2 órával többet fognak utazni minden áldott nap, hogy eljussanak a munkahelyükre, majd haza, hogy megtermelhessék azt az összeget amiből befizetik magukat a napi 1-2 órás plusz uzatásra?
ugye ez volt az ötlet, amikor a 'teljes' lezárást támogattátok, jól gondolom, igaz?
így is rengeteg emberrel ki lett bva, de minimum veszteség mindenképp van.

a hídon átjutás "gyalog vagy bicóval" remek ötlet, csak épp nincs hozzá hely.
így is - hogy szinte kizárólag a hobbisétálók járnak át a hídon, meg persze rengeteg biciklis [akik közül 10ből 9nek a végbeléhez van varrva a nyereg és az istennek se szállna le áttolni azt a szart, mint a normális 10ből 1 részük akik látják, hogy nem lehet elférni le kell szállni (<->közösség)] - folyamatos sorban állás van a híd egyébként gyalogos sávjában.
sem a híd, sem a budai oldala sem a pesti oldala, nem lenne képes a mostaninál nagyobb forgalmat átengedni.

Fricy · http://epitos.blog.hu 2010.05.12. 12:56:18

@farok 1:
Gondolom homokfúvással.
A másik kérdésedre nem tudom a választ.

1116001 2010.05.13. 14:46:12

Fricy!

Most néztem, ha jól számoltam két aszfaltréteget kapott a híd északi fele teljes hosszban. És Pest felől elkezdték az ideiglenes villamospályát fektetni! Ha jól láttam valami vasbeton paneleket rakosgattak lefele.

P. A. 2010.05.14. 08:25:27

És visszahozták a régi villanyoszlopokat is, ideiglenes tartónak a villamosvezetékhez.
süti beállítások módosítása