Építős blog

Az Építős blogban közlekedési és építészeti beruházásokról olvashatsz. Határok nélkül. De ne lepődj meg ha néha egy-két jármű is feltűnik a monitoron.

facebook

Friedl Bútormanufaktúra

Szmog

Budapest szmogtérképe

Statisztika

Kommentek

  • v2peti: Mi a gond a kerékpárúttal? El van választva a közúttól. Mit kellett volna ott másképp csinálni? (2017.05.04. 12:22) A hét műtárgya 2010/15
  • skubidor: @záporjózsi: Már pedig a Római Metró felső vezetékes. S ezért csendesebb is. De miért nincs annyi ... (2016.04.14. 03:50) A római metró
  • Normális: ...pontosabban, GYALOG át lehetett menni. Ugyanúgy, ahogyan a korabeli HÉV-végállomáshoz. Persze... (2015.07.11. 00:32) Autók a villamosok ellen
  • Albu: „A 3-as és 4-es metró közötti átjáró néhány évvel ezelőtti állapota. Ezt még a 3-as metróval együt... (2015.04.09. 18:09) 35 éves a 3-as metró
  • Albu: Az a villamosmegálló… az megér egy pofont! A tervezés a szakma csúcsa… na persze! (Dolgoztam ben... (2014.06.25. 12:28) Hogyan készült a Fővám téri aluljáró?

Címkék

4 es metró (10) abb (1) alagút (39) alapozás (3) almati (1) alstom (6) aluljáró (7) andor utca (2) ansaldo (1) arany (1) ausztria (9) autópálya (23) a het mutargya (8) balatonfenyves (1) bebetonozott talpfa (1) bécs (1) belgium (4) belgrád (2) berlin (6) bombardier (6) bordeaux (2) bruck an der mur (3) brüsszel (1) budai fonódó (3) budapest (58) busz (7) buszkorridor (1) cadiz (1) caf (1) cdm (2) charleroi (2) Címkék (1) citadis (1) cobra11 (1) crossrail (1) csalagút (3) csehország (1) csepeli gerincút (3) csíkszereda (1) dél afrika (1) díszkivilágítás (1) dlr (1) drezda (2) egyesült királyság (5) elektromos (1) elkerülő (6) elővárosi vasút (11) építészet (51) érd (5) erdély (2) érd körbe (3) eu támogatás (11) extradosed (5) felhőkarcoló (4) felüljáró (3) ferdekábeles (11) ferencie tere (1) ferihegy (1) feszített függesztett (4) flirt (3) fogaskerekű (2) forma1 (2) franciaország (8) genf (1) gent (1) graz (5) gyalogos (7) győr (1) hess (1) hév (4) híd (53) horvátország (2) india (1) ívhíd (6) karlsruhe (5) katowice (1) kazahsztán (1) kelenföld (6) kerékpár (12) kína (4) kisvasút (1) köln (1) kolozsvár (2) koolhaas (1) körforgalom (1) kötélpálya (1) közlekedés (148) közúti vasút (44) krakkó (1) külső kerületi körút (1) lágymányosi (1) lausanne (1) lengyelország (3) light rail (6) london (8) m0 (4) m6 (2) m7 (1) madrid (1) maglev (2) magyarország (37) mainz (1) margit híd (15) marokkó (1) melbourne (1) metró (32) metrovagonmas (2) milánó (1) miskolc (1) monorail (2) moszkva (4) mumbai (1) nagysebességű (14) nagyvárad (1) németország (24) neoplan (1) nyitható híd (4) olaszország (3) oroszország (3) overground (2) oyster (1) párizs (2) peking (1) pendolino (2) pesa (1) pozsony (2) prága (2) pre metró (2) rafs (4) rakpart (9) rem (1) repülés (2) repülőtér (6) résfal (9) róma (4) románia (1) rotem (1) shanghai (1) siemens (8) sikló (2) skoda (1) skycourt (1) spanyolország (3) stadler (3) stadtbahn (6) strasbourg (3) stuttgart (12) svájc (2) szentpétervár (4) szerbia (2) szlovákia (4) szófia (2) szöul (1) s bahn (7) tábla (2) talgo (1) tátra (1) tbm (5) torony (3) toronydaru (1) toulouse (4) tram train (5) transrapid (1) trolibusz (3) tűz (1) uitp (1) újvidék (1) ulf (1) usa (1) út (19) üzbegisztán (1) val (2) valencia (1) van hool (1) városkép (7) varsó (2) vasút (50) vasútállomás (24) veke (1) velaro (6) viadukt (11) villamos (52) vízépítés (2) völgyhíd (8) vonat (20) wuhan (2) zágráb (2) Címkefelhő

4-es metró, Keleti pu.

2010.05.03. 00:00 Fricy

Az Urbitális Majális programsorozat keretében idén is lehetőség volt megtekinteni a 4-es metró épülő állomásait. Ez alkalommal a Móricz Zsigmond körtéri és a Keleti pályaudvarnál lévő állomásokat lehetett megtekinteni. Én az utóbbinál jártam.

A Baross tér már évek óta háború sújtotta övezetként néz ki, a terület nagy rész le van zárva. A kelenföldi metrókocsiszín után itt zajlik a legnagyobb építkezés. Hiszen az első szakasz egyik végállomása is itt lesz. Így az utasok által használt peronokon kívül itt egy, a metrószerelvények számára szükséges kihúzó és visszafordító műtárgy is készül. Sajnos ezt azonban nem lehetett megteninteni, pedig az is érdekes lett volna.

Az állomás a felszínről épült ún. milánói módszerrel, azonban a máshol alkalmazott ilyen technológiával szemben itt nem adták vissza a felszínt az ott közlekedők számára és még egyelőre nem is ismert, hogy erre mikor kerül sor. A probléma az ugyanis, hogy amíg az állomás dobozszerkezetében nem készülnek el a végleges, statikai szempontból fontos elemek, addig a födémre ideiglenes jelleggel elkészített vasbeton gerendákra szükség lesz.

Az állomás érdekessége lesz, hogy az aluljáró szinten, a meglévő, részben elbontott kerengő felől át lesz törve az állomás oldala, így a napfény lejuthat majd a peronszintre.

További képek az alábbi galériában:

Bookmark and Share

10 komment

Címkék: budapest közlekedés metró építészet 4 es metró résfal

A bejegyzés trackback címe:

http://epitos.blog.hu/api/trackback/id/tr351970049

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

fovarosi.blog.hu · http://fovarosi.blog.hu 2010.05.03. 11:17:39

Tök jó, én is voltam lent tegnap, majd írok róla cikket :) Mondjuk az elég béna volt, hogy nem lehetett végigmenni, csak az állomás végén nézelődni. Szívesen elnéztem volna beljebb is. Talán majd legközelebb...

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2010.05.03. 19:23:03

barátom a móriczon járt. ott mesélték neki, hogy '13-ra lesz átadva... ez igaz? mikor rendezik legalább a felszíneket? az állomások egyébként viszonylag fantáziadúsak, csak maga a vonalvezetés szar...

nemeza 2010.05.03. 20:21:36

@városjáró: '13-ra = 2013? 3 év múlva? Mármint az egész 4-es metró? A Szt.Gellért tér és a Kelenföldi Pályaudvar között?

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2010.05.03. 21:58:37

@nemeza: Igen, 2013-at mondtott neki a hosztesz csajszi. A Keletitől az Eteléig. Elvileg már 2008 óta járnunk kéne rajta... Akárcsak az új 2-es szerelvényeken. :)))

Fricy · http://epitos.blog.hu 2010.05.04. 08:58:12

@városjáró:
Én elképzelhetőnek tartom azt az időpontot. Jól láthatóan még időre van szükség több állomáson, hogy elkészüljenek a szerkezeti munkálatokkal. Zajlik már a vágányépítés néhány szakaszon, de még az is évekig fog tartani, hiszen a teljes alagút sem készült még el. Ha a föld alatt minden elkészül, még akkor is minimum fél év próbaüzemre lesz szükség, amikor is beállíthatják a szerelvényeket az automata üzemre.

Vaandor 2010.05.11. 06:34:46

Én arra lennék kíváncsi, milyen is lesz a felszín rendezése!
Korábban voltak jól kinéző tervek nagy, lejtős gyalogos felülettel a pályaudvar előtt, meg a felüljáró felé eltolt autóforgalommal. Netán a térre behozott 24-es villamossal.
Utána viszont olyat is lehetett hallani, hogy a tér forgalomtechnikája nem változik, és ugyanaz épül vissza, ami korábban volt. Ezt azért nem kéne, ha már ennyi évig kerülgetjük a csatateret...

Vajon mik erről az aktuális tervek?

Vaandor 2010.05.22. 12:04:05

@Fricy: Köszönöm, ezt még nem láttam! de azt hiszem, tetszik!
Ez lenne a (pillanatnyilag) végleges terv?

Én ezt ismertem: epiteszforum.hu/node/9032 illetve ennek olyan verzióját is, ahol az egész sárga placc egy nagy rámpaként emelkedik a pu. felé.

A forgalomtechnika láthatóan azonos a tieddel. Csak a régit ne hozzák vissza!

Fricy · http://epitos.blog.hu 2010.05.22. 13:13:21

@Vaandor:
A sárga placcos verzió biztos nem épül meg.

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2010.05.22. 16:22:29

@Fricy: Teampannon csinálja ez a rémületet is?