Építős blog

Az Építős blogban közlekedési és építészeti beruházásokról olvashatsz. Határok nélkül. De ne lepődj meg ha néha egy-két jármű is feltűnik a monitoron.

facebook

Szmog

Budapest szmogtérképe

Statisztika

Kommentek

  • v2peti: Mi a gond a kerékpárúttal? El van választva a közúttól. Mit kellett volna ott másképp csinálni? (2017.05.04. 12:22) A hét műtárgya 2010/15
  • skubidor: @záporjózsi: Már pedig a Római Metró felső vezetékes. S ezért csendesebb is. De miért nincs annyi ... (2016.04.14. 03:50) A római metró
  • Normális: ...pontosabban, GYALOG át lehetett menni. Ugyanúgy, ahogyan a korabeli HÉV-végállomáshoz. Persze... (2015.07.11. 00:32) Autók a villamosok ellen
  • Albu: „A 3-as és 4-es metró közötti átjáró néhány évvel ezelőtti állapota. Ezt még a 3-as metróval együt... (2015.04.09. 18:09) 35 éves a 3-as metró
  • Albu: Az a villamosmegálló… az megér egy pofont! A tervezés a szakma csúcsa… na persze! (Dolgoztam ben... (2014.06.25. 12:28) Hogyan készült a Fővám téri aluljáró?

Címkék

4 es metró (10) abb (1) alagút (39) alapozás (3) almati (1) alstom (6) aluljáró (7) andor utca (2) ansaldo (1) arany (1) ausztria (9) autópálya (23) a het mutargya (8) balatonfenyves (1) bebetonozott talpfa (1) bécs (1) belgium (4) belgrád (2) berlin (6) bombardier (6) bordeaux (2) bruck an der mur (3) brüsszel (1) budai fonódó (3) budapest (58) busz (7) buszkorridor (1) cadiz (1) caf (1) cdm (2) charleroi (2) Címkék (1) citadis (1) cobra11 (1) crossrail (1) csalagút (3) csehország (1) csepeli gerincút (3) csíkszereda (1) dél afrika (1) díszkivilágítás (1) dlr (1) drezda (2) egyesült királyság (5) elektromos (1) elkerülő (6) elővárosi vasút (11) építészet (51) érd (5) erdély (2) érd körbe (3) eu támogatás (11) extradosed (5) felhőkarcoló (4) felüljáró (3) ferdekábeles (11) ferencie tere (1) ferihegy (1) feszített függesztett (4) flirt (3) fogaskerekű (2) forma1 (2) franciaország (8) genf (1) gent (1) graz (5) gyalogos (7) győr (1) hess (1) hév (4) híd (53) horvátország (2) india (1) ívhíd (6) karlsruhe (5) katowice (1) kazahsztán (1) kelenföld (6) kerékpár (12) kína (4) kisvasút (1) köln (1) kolozsvár (2) koolhaas (1) körforgalom (1) kötélpálya (1) közlekedés (148) közúti vasút (44) krakkó (1) külső kerületi körút (1) lágymányosi (1) lausanne (1) lengyelország (3) light rail (6) london (8) m0 (4) m6 (2) m7 (1) madrid (1) maglev (2) magyarország (37) mainz (1) margit híd (15) marokkó (1) melbourne (1) metró (32) metrovagonmas (2) milánó (1) miskolc (1) monorail (2) moszkva (4) mumbai (1) nagysebességű (14) nagyvárad (1) németország (24) neoplan (1) nyitható híd (4) olaszország (3) oroszország (3) overground (2) oyster (1) párizs (2) peking (1) pendolino (2) pesa (1) pozsony (2) prága (2) pre metró (2) rafs (4) rakpart (9) rem (1) repülés (2) repülőtér (6) résfal (9) róma (4) románia (1) rotem (1) shanghai (1) siemens (8) sikló (2) skoda (1) skycourt (1) spanyolország (3) stadler (3) stadtbahn (6) strasbourg (3) stuttgart (12) svájc (2) szentpétervár (4) szerbia (2) szlovákia (4) szófia (2) szöul (1) s bahn (7) tábla (2) talgo (1) tátra (1) tbm (5) torony (3) toronydaru (1) toulouse (4) tram train (5) transrapid (1) trolibusz (3) tűz (1) uitp (1) újvidék (1) ulf (1) usa (1) út (19) üzbegisztán (1) val (2) valencia (1) van hool (1) városkép (7) varsó (2) vasút (50) vasútállomás (24) veke (1) velaro (6) viadukt (11) villamos (52) vízépítés (2) völgyhíd (8) vonat (20) wuhan (2) zágráb (2) Címkefelhő

Új híd épülhet a Dunán Komáromnál

2010.03.19. 07:54 Fricy

Úgy tűnik, elhárult az utolsó akadály is az új komáromi Duna-híd megépítése kapcsán. Sajtóinformációk szerint egy hónapon belül elkészül az a nemzetközi szerződés, ami a költségek megosztásáról szól. Az átkelő ugyanis a szlovákokkal közösen fog megépülni.

A híd környezet (Forrás: www.bumm.sk)

A tényleges kivitelezés ennek ellenére leghamarabb 2012-ben indulhat el és 2014-re fejeződhet be. Az új híd a meglévő vasúti hídtól nyugatra fog összeköttetést biztosítani a határfolyó két partja között. Ferdekábeles szerkezetű lesz ez is, hasonlóan a Megyeri hídhoz. Azonban csak egy 96,64 méter magas ferde pilonja lesz a hídnak, melyről asszimetrikusan indulnak ki a pályát felfüggesztő ferde kábelek. Az átkelő hossza 623 méter. A pillérek kiosztása: 66m + 252m + 120m + 96m + 66m. A szélessége 20,40 m lesz. A tervek szerint nemcsak az autósok, hanem gyalogosok és kerékpárosok is átkelhetnek majd rajta.

A híd látványterve (Forrás: www.kemma.hu)

A magyar parton 1200 méternyi út is épül a hídhoz, ami kapcsolatot teremt majd a 13-as számú úthoz és azon keresztül az M1 autópálya meglévő komáromi csomópontjához. A szlovák oldalon további 800 méter út épül, különszintű csatlakozást biztosítva a 63-as számú úthoz. Az új hídnak köszönhetően az 1896-ban épült Erzsébet-híd forgalma csökkenhet, kisebb átmenő forgalom várható Komáromban és Révkomáromban is.

A beruházási költséget 67 millió €-ra becsülték, amiből 40 milliót áll a magyar és 27 milliót a szlovák fél.

Bookmark and Share

5 komment

Címkék: közlekedés magyarország szlovákia híd út építészet ferdekábeles

A bejegyzés trackback címe:

http://epitos.blog.hu/api/trackback/id/tr751849161

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Quick_6 2010.03.19. 11:09:26

Azt írják, hogy felesbe fizeti a két ország. Akkor mi ez a HUN-40 millió és SK-27 millió? Gondolom az 1,2 km út megépítése nem dob ekkorát az áron, vagy az külön költség?

Fricy · http://epitos.blog.hu 2010.03.19. 11:14:42

@QuickSixx:
Nem azt írják, hogy felezik, hanem azt, hogy megosztják a költségeket. Ez nem jelent automatikusan 50-50%-ot.

ketkerek 2010.03.19. 16:34:29

Ha a költségosztás a helyes, akkor nálunk nem csak 1200 m út épül, hiszen az csak az 1 es útig vezetne, a cikkben pedig a 13asig vezetés szerepel.
Ezt jóval több út, és egy csomópont is kell az 1-es úton.
+ odaát csak szántóföldet érint, nálunk az 1 es út déli oldala természetesen beépült...

HLaci 2010.03.20. 09:35:00

@ketkerek:

nade az 1-13 közötti átkötés már bőszen épül, kb. 2010 közepén adják át...

gramercy 2010.03.20. 16:23:16

az 1-es fout komaromi elkerulojet a 13-10 kozott is meg kene epiteni, sztem..